Se indlæg
 Udskriv debat
Oplev Asien på en anderledes måde - Bliv Rundrejseleder
kro90
Jeg kender en ung dame på 31 år, der gennem flere år har været guide i hhv. Egypten, Costa Del Sol og nu Sankt Cruz, Alle gange gennem et dansk rejsebureau.
Hun var uddannet gennem Service og Co såvidt jeg husker, med jobgaranti, dvs. at alle der havde gennemgået kurset med tilfredsstillende karakter, kom til en eller flere jobsamtaler i tilknytning til deres sidste prøve. Stort set alle fik job hos et af de rejse bureauer der var tilstede. Hun startede med lidt over 4.000 dkr. i løn pr. md. for en arbejdsuge på 6 dage ialt ca. 65 timer pr. uge. Lige nu hvor hun er på sit 3die år er lønnen lige under 7.000 Dkr. pr. md. Hertil kommer fir bolig, kost afhænger om hun er på tur eller ej, dertil lidt provision for at henvise kunder til den ene eller anden butik.
Så gør det ikke for at blive rig på andet end oplevelser. Selvfølgelig er der en betalt hjemrejse/ retur pr. halvår. og andre smågoder.
Kim

natty
Udover at jeg ikke kender Service & Co., virker det som om de fortsætter den praksis som Simon Spies startede med deres guideskoler.
Eleverne skulle selv betale for undervisningen og til dels ophold.
Det har aldrig været en guldgruppe at være guide.
Der er dog flere selskaber som nu vælger at ansætte ældre medarbejdere, og mon så ikke betingelserne er noget anderledes.
Men man skal selvfølgelig ikke love jobgaranti hvis man ikke kan overholde det. Spies skrev i deres undervisningebetingelser at der var stor sandsynlighed for et guidejob efter uddannelsen, hvis man opfyldte deres betingelser, ellers var pengene så bare tabt.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: