Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Vægt....
|
|
| commandertorp |
Lagt på d. 13/12-2005 03:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
well da Boing er et firma fra United-bluff så skulle man jo mene at det der med overvægten var der taget højde for !!! især når man påtænker på at der efter de nyeste rapporter er 1 ud af 3 Amerikanere der har seriøse problemer med vægten !!!!! ( hvisse steder kan man endda se/læse at de mener det er en citat: "obesity epedemic" ( Fedme epedemi ???????? )så mon ikke teknik-nørderne hos Boing har indregnet en smule ekstra overvægt ????? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang ![]() |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 13/12-2005 12:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Jeg tager sgu chancen - og ellers siger jeg bare at det er min medicin I sidste ende må jeg så bælle alt hvad jeg kan, hvis jeg ikke kan have det med ombord ![]() Torben Mustang, jeg har hørt at vinen ikke er særlig god i Thailand, derfor vil jeg tage med selv. Don Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/12-2005 13:19
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Don, Vinen er skam nok, men blot hamrende dyr, hvis den skal have en ordentlig standard, så jo, bring selv din vin. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 13/12-2005 13:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Jeg har en gang været ude for at vores håndbagage blev vejet ved tjek ind i kastrup, det skal siges at flyet var fyldt op ( der var ikke et sæde der ikke sad nogen i) damen sage at alt over 7 kilo skulle der betales for, men man kan jo tjekke ind noget før og så hente evt. extra håndbagage ( I boks ) har ikke været ude for at de tjekker ved bording på flyveren ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/12-2005 14:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Nej, eller også kan man jo bare putte sin nummer to håndbagage i en indkøbspose fra det toldfrie område - det plejer jeg at gøre...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 13/12-2005 17:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
min erfaring er at den vaegt man maa medtage haenger sammen med prisen paa billetten. Jeg floej fra bangkok til wien og vaegten paa billetten var 15 kilo, alt blev vejet ogsaa min haandbagage og jeg havde naesten 30 kilo, da jeg som de fleste andre ikke havde laest paa billetten. De nedskrev min over vaegt til 8 kilo og prisen var 18 usa dollear pr kilo! Saa der maatte lige pakkes om og den ene kufferet maatte blive tilbage! I gaten blev min haandbagage tjekket engang til for at vaere sikker paa at jeg ikke forsoegte at snyde ![]() Det var kun udvalgte billetter, der blev tjekket saa grundigt og flyet var ikke fyldt op! Men det var ogsaa en meget billig billet! ![]() Det var med tyrkis airline! ![]() ![]() ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 14/12-2005 14:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Saa at doemme udfra alle disse oplevelser er det vel konklusionen at "tag chancen og betal ved kasse et hvis de har en daarlig dag i check in"![]() ![]() ![]() ![]()
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 14/12-2005 19:51
|
|
Jeg tager så meget med som muligt, og ellers afleverer jeg bare den overskydne vin til personalet...så længe min håndbagage ikke er for stor, men bare for tung, så lader det til at gå.
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/12-2005 10:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Don skrev: Jeg tager så meget med som muligt, og ellers afleverer jeg bare den overskydne vin til personalet...så længe min håndbagage ikke er for stor, men bare for tung, så lader det til at gå. Grunden til at der er max loft for vægten på håndbagage er også at denne jo som regel bliver anbragt i rummene over passagersæderne. Hvis man under turbulens får en 20 kg taske i hovedet er det ikke særligt sjovt. Ang. rødvin, håber du er klar over grænserne for indførsel heraf til Thailand. Min kone sagde i sin hjertes godhed ja til at medbringe 2 flasker rødvin for bekendte, hvis familie så ville afhente dem i bkk lufthavn. Det viste sig i lufthavnen i dk, at det drejede sig om 8 flasker!! og forstå det hvo der kan, så indvilligede hun i at slæbe dem med.Hun blev stoppet i tolden i bkk og adspurgt hvad disse flasker indeholdt? Rødvin, så kom bødeblokken frem, nu skulle hun bonges big time! Behold flaskerne sagde hun og det gik de godt nok med til uden at forfølge sagen yderligere. Der blev nok kalas i de små tolder-hjem den aften ![]() Mener grænsen for indførsel af fx rødvin er omkring 1 liter, det kan kronberg sikkert be-afkræfte ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 16/12-2005 00:02
|
|
- Det er faktisk rigtig det du siger der, så jeg stiller den på gulvet under sædet. 1 liter...det er jo ikke meget...hvor mange penge kan man blive bonget for...ved du det ? Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| lumbye |
Lagt på d. 26/12-2005 09:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
i dag kom Don til Krabi med en masse rødvin som, jeg nok skal hjælpe ham, med at drikke. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

især når man påtænker på at der efter de nyeste rapporter er 1 ud af 3 Amerikanere der har seriøse problemer med vægten !!!!! ( hvisse steder kan man endda se/læse at de mener det er en citat: "obesity epedemic" ( Fedme epedemi ???????? )

og forstå det hvo der kan, så indvilligede hun i at slæbe dem med.