Se indlæg|
Retirementvisa 800.000 kontra 400.000 ??
|
|
| waree |
Lagt på d. 06/05-2012 06:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
har lige fået Retirement: visa. de var lidt emsige vedr dokumentet fra banken, tallene på mit banknr. og dokumentet stemte ikke helt overens, så efter besøg i banken igen gik det glat igennem, så banken skal også være med for at omgås reglerne |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/05-2012 06:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Boes, i sådan et omtåligt emne, synes jeg vi skal undlade "vist nok". Man skal på begæring af immigrationsmyndighederne, kunne dokumentere at pengene er kommet fra udlandet og har stået på DIN konto i mindst 3 måneder. Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Det kan måske lade sig gøre i Pattaya, hvor Moerk bor, men her hvor jeg bor, ville det være umuligt. Opdages svindlen, medfører det bøde og udvisning. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/05-2012 06:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Ja, Abekat - Vi er helt enige - Det er en omgaelse af reglerne - som sagt....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 06/05-2012 07:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
ABEKATTEN skrev:
Boes, i sådan et omtåligt emne, synes jeg vi skal undlade "vist nok". Man skal på begæring af immigrationsmyndighederne, kunne dokumentere at pengene er kommet fra udlandet og har stået på DIN konto i mindst 3 måneder. Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Det kan måske lade sig gøre i Pattaya, hvor Moerk bor, men her hvor jeg bor, ville det være umuligt. Opdages svindlen, medfører det bøde og udvisning. Redigeret af moerk5002 d. 06/05-2012 07:46 |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 06/05-2012 07:45
|
moerk5002 skrev: ABEKATTEN skrev: Boes, i sådan et omtåligt emne, synes jeg vi skal undlade "vist nok". Man skal på begæring af immigrationsmyndighederne, kunne dokumentere at pengene er kommet fra udlandet og har stået på DIN konto i mindst 3 måneder. Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Det kan måske lade sig gøre i Pattaya, hvor Moerk bor, men her hvor jeg bor, ville det være umuligt. Opdages svindlen, medfører det bøde og udvisning. Synes ikke du kan tillade dig at kalde det svindel, reglerne er opfyldt og så er det tilladt. Det kan ikke måske lade sig gøre hvor jeg bor, det lader sig gøre. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/05-2012 07:53
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
moerk5002 skrev: moerk5002 skrev: ABEKATTEN skrev: Boes, i sådan et omtåligt emne, synes jeg vi skal undlade "vist nok". Man skal på begæring af immigrationsmyndighederne, kunne dokumentere at pengene er kommet fra udlandet og har stået på DIN konto i mindst 3 måneder. Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Det kan måske lade sig gøre i Pattaya, hvor Moerk bor, men her hvor jeg bor, ville det være umuligt. Opdages svindlen, medfører det bøde og udvisning. Synes ikke du kan tillade dig at kalde det svindel, reglerne er opfyldt og så er det tilladt. Det kan ikke måske lade sig gøre hvor jeg bor, det lader sig gøre. Med andre ord, moerk5002, du viser et kontoudtog fra din egen bank der viser du har THB 800,000.- paa din konto ? er det korrekt ? og at beloebet har staaet i minimum 3 maaneder ? Ligeledes har du vel et dokument fra din bank der bekraefter dette ? |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 06/05-2012 07:56
|
hugoboerge skrev: moerk5002 skrev: moerk5002 skrev: ABEKATTEN skrev: Boes, i sådan et omtåligt emne, synes jeg vi skal undlade "vist nok". Man skal på begæring af immigrationsmyndighederne, kunne dokumentere at pengene er kommet fra udlandet og har stået på DIN konto i mindst 3 måneder. Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Det kan måske lade sig gøre i Pattaya, hvor Moerk bor, men her hvor jeg bor, ville det være umuligt. Opdages svindlen, medfører det bøde og udvisning. Synes ikke du kan tillade dig at kalde det svindel, reglerne er opfyldt og så er det tilladt. Det kan ikke måske lade sig gøre hvor jeg bor, det lader sig gøre. Med andre ord, moerk5002, du viser et kontoudtog fra din egen bank der viser du har THB 800,000.- paa din konto ? er det korrekt ? og at beloebet har staaet i minimum 3 maaneder ? Ligeledes har du vel et dokument fra din bank der bekraefter dette ? Ja som sagt reglerne er overholdt................ |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/05-2012 13:15
|
moerk5002 skrev: hugoboerge skrev: moerk5002 skrev: moerk5002 skrev: ABEKATTEN skrev: Boes, i sådan et omtåligt emne, synes jeg vi skal undlade "vist nok". Man skal på begæring af immigrationsmyndighederne, kunne dokumentere at pengene er kommet fra udlandet og har stået på DIN konto i mindst 3 måneder. Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Det kan måske lade sig gøre i Pattaya, hvor Moerk bor, men her hvor jeg bor, ville det være umuligt. Opdages svindlen, medfører det bøde og udvisning. Synes ikke du kan tillade dig at kalde det svindel, reglerne er opfyldt og så er det tilladt. Det kan ikke måske lade sig gøre hvor jeg bor, det lader sig gøre. Med andre ord, moerk5002, du viser et kontoudtog fra din egen bank der viser du har THB 800,000.- paa din konto ? er det korrekt ? og at beloebet har staaet i minimum 3 maaneder ? Ligeledes har du vel et dokument fra din bank der bekraefter dette ? Ja som sagt reglerne er overholdt................ Du svarer ikke paa mine spoergsmaal, saa............................................ |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/05-2012 13:45
|
|
Moerk skrev : Jeg giver selv 20.000 for et retirement visa om året, fordi jeg ikke har de penge eller får pension hjemmefra. Abekat skrev : Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Hvis man nu tænker sig at disse 800,000 udlånes til en ny visumansøger hver 3. måned til samme afgift , altså 20,000. Ja så har ejermanden en skattefri rente årligt på 80,000 = 10 %, hvilket ikke er sa daligt i dessa tider for en nasten risikofri placering "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/05-2012 13:53
|
Boes skrev: Moerk skrev : Jeg giver selv 20.000 for et retirement visa om året, fordi jeg ikke har de penge eller får pension hjemmefra. Abekat skrev : Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Hvis man nu tænker sig at disse 800,000 udlånes til en ny visumansøger hver 3. måned til samme afgift , altså 20,000. Ja så har ejermanden en skattefri rente årligt på 80,000 = 10 %, hvilket ikke er sa daligt i dessa tider for en nasten risikofri placering Boes, det behoever da ikke at vaere hver 3. maaned. Det kan vaere vedkommende lever af det og har penge nok og saa kan det lade sig goere paa et hvilket som helst tidspunkt. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 06/05-2012 13:55
|
hugoboerge skrev: moerk5002 skrev: hugoboerge skrev: moerk5002 skrev: moerk5002 skrev: ABEKATTEN skrev: Boes, i sådan et omtåligt emne, synes jeg vi skal undlade "vist nok". Man skal på begæring af immigrationsmyndighederne, kunne dokumentere at pengene er kommet fra udlandet og har stået på DIN konto i mindst 3 måneder. Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Det kan måske lade sig gøre i Pattaya, hvor Moerk bor, men her hvor jeg bor, ville det være umuligt. Opdages svindlen, medfører det bøde og udvisning. Synes ikke du kan tillade dig at kalde det svindel, reglerne er opfyldt og så er det tilladt. Det kan ikke måske lade sig gøre hvor jeg bor, det lader sig gøre. Med andre ord, moerk5002, du viser et kontoudtog fra din egen bank der viser du har THB 800,000.- paa din konto ? er det korrekt ? og at beloebet har staaet i minimum 3 maaneder ? Ligeledes har du vel et dokument fra din bank der bekraefter dette ? Ja som sagt reglerne er overholdt................ Du svarer ikke paa mine spoergsmaal, saa............................................ Undskyld jeg glemte et komma...... Jeg skriver. Ja, (svar dine spørgsmål) som sagt reglerne er overholdt. Og til Boes. Du har helt ret, det er nemlig en god forretning, og godt for os som ikke vælter os i penge! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/05-2012 14:15
|
moerk5002 skrev: hugoboerge skrev: moerk5002 skrev: hugoboerge skrev: moerk5002 skrev: moerk5002 skrev: ABEKATTEN skrev: Boes, i sådan et omtåligt emne, synes jeg vi skal undlade "vist nok". Man skal på begæring af immigrationsmyndighederne, kunne dokumentere at pengene er kommet fra udlandet og har stået på DIN konto i mindst 3 måneder. Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Det kan måske lade sig gøre i Pattaya, hvor Moerk bor, men her hvor jeg bor, ville det være umuligt. Opdages svindlen, medfører det bøde og udvisning. Synes ikke du kan tillade dig at kalde det svindel, reglerne er opfyldt og så er det tilladt. Det kan ikke måske lade sig gøre hvor jeg bor, det lader sig gøre. Med andre ord, moerk5002, du viser et kontoudtog fra din egen bank der viser du har THB 800,000.- paa din konto ? er det korrekt ? og at beloebet har staaet i minimum 3 maaneder ? Ligeledes har du vel et dokument fra din bank der bekraefter dette ? Ja som sagt reglerne er overholdt................ Du svarer ikke paa mine spoergsmaal, saa............................................ Undskyld jeg glemte et komma...... Jeg skriver. Ja, (svar dine spørgsmål) som sagt reglerne er overholdt. Og til Boes. Du har helt ret, det er nemlig en god forretning, og godt for os som ikke vælter os i penge! Det lyder som en laanehaj Saa reglerne er overholdt. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/05-2012 14:17
|
|
Boes, det behoever da ikke at vaere hver 3. maaned. Det kan vaere vedkommende lever af det og har penge nok og saa kan det lade sig goere paa et hvilket som helst tidspunkt. HugoBorge tænk på at pengene skal stå på kontoen 3 måneder inden der ansøges om visum "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/05-2012 15:24
|
Boes skrev: Boes, det behoever da ikke at vaere hver 3. maaned. Det kan vaere vedkommende lever af det og har penge nok og saa kan det lade sig goere paa et hvilket som helst tidspunkt. HugoBorge tænk på at pengene skal stå på kontoen 3 måneder inden der ansøges om visum Boes det ved jeg godt, saa vedkommende dvs "Laane Hajen" maa vaelte sig i penge. Men hvorom alting er: Pengene indgaar paa moerk.....'s konto i Danmark, bliver sendt til Thailand og ja saa er det vel legalt nok. Saa reglerne er overholdt. |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 06/05-2012 16:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Boes skrev: Moerk skrev : Jeg giver selv 20.000 for et retirement visa om året, fordi jeg ikke har de penge eller får pension hjemmefra. Abekat skrev : Da der er flere der skal "smøres", må ejeren af de 800.000 Bath nøjes med en ringe forrentning, og med risiko at der sker et eller andet "kedeligt" i de 3 måneder pengene står i dit navn. Hvis man nu tænker sig at disse 800,000 udlånes til en ny visumansøger hver 3. måned til samme afgift , altså 20,000. Ja så har ejermanden en skattefri rente årligt på 80,000 = 10 %, hvilket ikke er sa daligt i dessa tider for en nasten risikofri placering Som jeg ser det, har udlåner i høj grad en risiko. Hvad sker der hvis immigration (myndighederne) opdager det lille "trylle-trick's".? Kontoen, bliver konfiskeret. Sure. Eller banken i udlandet, som udlåner skal overføre pengene til, pludselig lukker, eller går i betalings standsnning.? Jeg skulle ikke nyde noget. Det er ren grådighed fra udlåners side. Og grådighed, går altid galt, før eller siden. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/05-2012 16:17
|
|
Som jeg har forstået det er det kun 1. gang det skal dokumenteres at de 800,000 kommer fra udlandet. Så kan de i.ø. bruges til hvad som helst og blot være tilbage på kontoen 3 måneder inden extension of permission to stay. Sommetider fejlagtigt kaldet visum.
Albert Einstein |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 06/05-2012 17:42
|
Der skal ikke stå penge nogen dansk konto. De skal selvfølgelig stå på en thai konto i mit navn........! Og når kontoen er lavet af det Visa Center, som står for papirarbejdet, får jeg selvfølgelig ikke udleveret hverken creditkort eller bankbog. Og de tre måneder er jeg også ligeglad med, det hele bliver ordnet i løbet af et par dage. Jeg betaler 20.000 baht, tager på Visa Centret, tager med i banken og underskriver og vupti en dag eller to efter henter jeg mit pas med mit officielle retirement visa stemplet ind. I princippet hvis det var mine penge kunne jeg hæve dem dagen efter og det er immigrationen ligeglad med. Der bliver lavet mange visaer på den måde, alle slags visa og er det ikke bedøvende ligegyldigt så længe reglerne overholdes......? Glæd Jer dog over noget information I måske selv for brug for en dag, hvis I kommer på røven eller hvis I får pension nu og den måske bliver stoppet, som de er i gang med nu, hvis det bliver vedtaget. Det er information og ikke en pind andet. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/05-2012 17:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
moerk5002 skrev: Der skal ikke stå penge nogen dansk konto. De skal selvfølgelig stå på en thai konto i mit navn........! Og når kontoen er lavet af det Visa Center, som står for papirarbejdet, får jeg selvfølgelig ikke udleveret hverken creditkort eller bankbog. Og de tre måneder er jeg også ligeglad med, det hele bliver ordnet i løbet af et par dage. Jeg betaler 20.000 baht, tager på Visa Centret, tager med i banken og underskriver og vupti en dag eller to efter henter jeg mit pas med mit officielle retirement visa stemplet ind. I princippet hvis det var mine penge kunne jeg hæve dem dagen efter og det er immigrationen ligeglad med. Der bliver lavet mange visaer på den måde, alle slags visa og er det ikke bedøvende ligegyldigt så længe reglerne overholdes......? Glæd Jer dog over noget information I måske selv for brug for en dag, hvis I kommer på røven eller hvis I får pension nu og den måske bliver stoppet, som de er i gang med nu, hvis det bliver vedtaget. Det er information og ikke en pind andet. En ting er helt sikkert , det er ULOVLIGT fra ende til anden ! ![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/05-2012 18:13
|
|
Men fremkommeligt....
Albert Einstein |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 06/05-2012 18:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Brumbassen skrev: moerk5002 skrev: Der skal ikke stå penge nogen dansk konto. De skal selvfølgelig stå på en thai konto i mit navn........! Og når kontoen er lavet af det Visa Center, som står for papirarbejdet, får jeg selvfølgelig ikke udleveret hverken creditkort eller bankbog. Og de tre måneder er jeg også ligeglad med, det hele bliver ordnet i løbet af et par dage. Jeg betaler 20.000 baht, tager på Visa Centret, tager med i banken og underskriver og vupti en dag eller to efter henter jeg mit pas med mit officielle retirement visa stemplet ind. I princippet hvis det var mine penge kunne jeg hæve dem dagen efter og det er immigrationen ligeglad med. Der bliver lavet mange visaer på den måde, alle slags visa og er det ikke bedøvende ligegyldigt så længe reglerne overholdes......? Glæd Jer dog over noget information I måske selv for brug for en dag, hvis I kommer på røven eller hvis I får pension nu og den måske bliver stoppet, som de er i gang med nu, hvis det bliver vedtaget. Det er information og ikke en pind andet. En ting er helt sikkert , det er ULOVLIGT fra ende til anden ! ![]() Det er vel ikke mere ulovligt end når danskere indsætter 40.000Baht på "damens" konto for at hun kan få visa til Danmark. Ringede selv engang til ambassaden angående lovligheden af dette (hvor længe de skulle have stået på kontoen), og fik svaret at i teorien kunne de være indbetalt dagen i forvejen, da de ikke kontrollerede for opsparing.- Men selvfølgelig så de helst, at det var hendes egen opsparing. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Saa reglerne er overholdt.