Se indlæg
 Udskriv debat
hvad laver I i Thailand
patirak
AL 48 skrev:

Spørgsmålet lød: Hvad laver I i Thailand.
For mit vedkommende kan jeg sige, at jeg egentlig aldrig keder mig, selvom vi bor langt ude på landet (5km. til landsby og 20km. til større by). Men indtil videre er jeg der jo også kun de 3mdr. om året, som reglerne giver lov til som efterlønner.
Tiden dernede bruger jeg til meget forskelligt. Nogle gange kører jeg på fisketur til en dejlig stor sø, hvor man også kan leje de flåder med hus på og trække sig ud i søen med tovværk.
Eller også er der som regel noget at lave/reparere på huset,- eller haven trænger til en omgang. Det kan også være, at man får lyst til endnu en tilbygning (dernede bygger man jo bare til, uden alle de fine formaliteter). Næste gang kunne det være et værksted, som jeg muligvis kan have i fred.- Det første okkuperede madammen straks til vaskerumWink
Vi kommer jo også naturligvis sammen med Donnas familie samt hendes store vennekreds. Men den "overrending" af familie og venner som jeg kan se andre har været udsat for, kan jeg ikke genkende. Lige i starten kom de tit for at "se giraffen", men siden kommer de ganske naturligt en gang imellem,- og hvis det ikke kun lige er for at sige "hej", så har de altid selv tilskud med til fællesspisning, hvilket jeg finder rigtig hyggeligt. - Gode venner og god familie skal man ikke kimse af dernede, de træder også til hvis det er mig der har brug for hjælp. F. eks. har vi ikke selv bil, men skal vi have købt større ind til huset eller haven kommer hendes nevø altid med pickup´en (uden at forvente andet end brændstof). Familien hjælper os generelt meget ved større arbejdsopgaver, og det eneste de får for det er et stort godt "ædegilde", når projektet er færdigt. - Herligt.
Vores nabo, der har lokalradiostationen lige ved siden af, kigger også jævnligt ind og får en sludder. Han er især meget nysgerrig hver gang jeg begynder på noget nyt, og er ved at falde af MC´en når han langsomt kører forbi på grusvejen, fordi han både skal grine og vinke.-Fin fyr. Han prøvede også engang at liste mig til at komme på stationen som "gæste-DJ". Dengang betakkede jeg mig,- men det kan da være at det senere kunne være sjovt.- Gad vide hvad thaiérne mener om "Four Jacks"? - Donna siger det er "happy music".
Ellers er der jo TV og internet, men det er jo nærmest en forbrydelse at sidde inde og se TV i det herlige vejr om aftenen,- så hellere sidde og nyde det på den nybyggede terrasse med en god kop dansk kaffe (importerer selv når lageret er sluppet op), og Donna vimser hen for at kigge om man nu mangler kaffe.
Rigtig herligt liv, væk fra storbyens larm. Her kan man "høre" naturen,- men sådan er vi jo så forskellige.
God dag til alle.

Lyder som et godt liv du har der AL48 - Godt gået!

flyer
DK skrev:

Patirak skrev:

Mine hverdag er egentlig ret ensartet. Jeg står op ca. kl. 7.30, går i bad og trasker derefter ind og får morgenmad. Herefter går dagen så foran computeren og med at holde Skype-møder med kunder og de ansatte som sidder udenfor Thailand.

Jeg tror egentlig godt vi kunne bo på bøh-landet, hvis vi skulle. Men ville dog fortrække Bangkok eller et andet sted i Thailand, hvor der sker lidt.

Det fede ved Bangkok, er efter min mening at man har mulighederne. Dermed ikke sagt at man benytter dem hele tiden, men blot det at de er der, er dejligt at vide.

Hvis jeg havde masser af penge, var alene og uden arbejde her i Bangkok, så ville jeg nok drikke mig selv ihjel...

Nope.! Patirak,

Jeg tror ikke på, at i kunne bo på Bhø-landet. Du har alt for meget energi, til at være "placeret" i en landsby.

Har du prøvet det...? Nå ikke. Så kan jeg fortælle dig at mange af dem jeg kender, der er "hoppet på hus byggeri i konens landsby
og byttet deres liv i Bangkok, Pattaya or what ever, med rismarker, og glo ud i luften udsigt, ikke lægger skjul på, at
'det er en ommer'...

Udover kedsomheden, så også fordi:

Farangen og fruen' bliver invaderet af alle mulige familiemedlemmer, som forventer at farangen viser sit
Ja Dee.

Det kan du så vise på mange måder. Udover at det er reglen, mere end undtagelsen, at farang betaler alle steder, kan det også være
lån af din bil feks.

Og de holder sig ikke tilbage for også at bede om penge til benzinen.

Familiens forventninger er i det hele taget store, når der er en farang i landsbyen, og her skal man ikke glemme landsbyens øvrige
indbyggere.

Alt hvad jeg har skrevet er noget jeg har hørt, ikke selv oplevet. Men jeg skulle ikke nyde noget.

Nu tror jeg nok at der er øretæver i luften, fra alle dem som bor på landet. Gys.

Arh...Sorry DK, kom nok til at strame den lidt, du har jo ret til at have din mening.Grin
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

flyer
AL 48 skrev:

Spørgsmålet lød: Hvad laver I i Thailand.
For mit vedkommende kan jeg sige, at jeg egentlig aldrig keder mig, selvom vi bor langt ude på landet (5km. til landsby og 20km. til større by). Men indtil videre er jeg der jo også kun de 3mdr. om året, som reglerne giver lov til som efterlønner.
Tiden dernede bruger jeg til meget forskelligt. Nogle gange kører jeg på fisketur til en dejlig stor sø, hvor man også kan leje de flåder med hus på og trække sig ud i søen med tovværk.
Eller også er der som regel noget at lave/reparere på huset,- eller haven trænger til en omgang. Det kan også være, at man får lyst til endnu en tilbygning (dernede bygger man jo bare til, uden alle de fine formaliteter). Næste gang kunne det være et værksted, som jeg muligvis kan have i fred.- Det første okkuperede madammen straks til vaskerumWink
Vi kommer jo også naturligvis sammen med Donnas familie samt hendes store vennekreds. Men den "overrending" af familie og venner som jeg kan se andre har været udsat for, kan jeg ikke genkende. Lige i starten kom de tit for at "se giraffen", men siden kommer de ganske naturligt en gang imellem,- og hvis det ikke kun lige er for at sige "hej", så har de altid selv tilskud med til fællesspisning, hvilket jeg finder rigtig hyggeligt. - Gode venner og god familie skal man ikke kimse af dernede, de træder også til hvis det er mig der har brug for hjælp. F. eks. har vi ikke selv bil, men skal vi have købt større ind til huset eller haven kommer hendes nevø altid med pickup´en (uden at forvente andet end brændstof). Familien hjælper os generelt meget ved større arbejdsopgaver, og det eneste de får for det er et stort godt "ædegilde", når projektet er færdigt. - Herligt.
Vores nabo, der har lokalradiostationen lige ved siden af, kigger også jævnligt ind og får en sludder. Han er især meget nysgerrig hver gang jeg begynder på noget nyt, og er ved at falde af MC´en når han langsomt kører forbi på grusvejen, fordi han både skal grine og vinke.-Fin fyr. Han prøvede også engang at liste mig til at komme på stationen som "gæste-DJ". Dengang betakkede jeg mig,- men det kan da være at det senere kunne være sjovt.- Gad vide hvad thaiérne mener om "Four Jacks"? - Donna siger det er "happy music".
Ellers er der jo TV og internet, men det er jo nærmest en forbrydelse at sidde inde og se TV i det herlige vejr om aftenen,- så hellere sidde og nyde det på den nybyggede terrasse med en god kop dansk kaffe (importerer selv når lageret er sluppet op), og Donna vimser hen for at kigge om man nu mangler kaffe.
Rigtig herligt liv, væk fra storbyens larm. Her kan man "høre" naturen,- men sådan er vi jo så forskellige.
God dag til alle.

AL48

Ja det lyder sgu dejligt, dit liv! Som jeg kender "min" familie, tror jeg at jeg kan få det ligesom dig, lige hvad jeg kunne ønske mig! Easy living... lidt forskellige småting at gå og sysle med og som du siger, er der for lidt plads kan man jo bare bygge lidt til... Dejligt

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

rinpoche
poom skrev:

Jeg vil gerne bo i Thailand når den tid kommer. men jeg tænker også på hvad jeg skal lave. er ikke håndværker og sådan så jeg kan ikke gå og fixe ting.

Jeg synes det er klogt, at du allerede nu gør dig disse overvejelser.

Thailand er velsignet med et klima, der gør at så at sige alt kan gro der, og gør det i en rasende fart.
Nu ved jeg ikke om du har grønne fingre eller interesserer dig for havebrug, men jeg ville dyrke grøntsager, krydderurter, frugter etc.
Plante blomster og træer og nusse om dem.
Det vil også være et kærkomment tilskud til husholdningen.
Måske overveje et husdyrhold, bestående af et par øf-grise, lidt ænder og høns.
Anligge en fiskedam.

Hvis du ikke allerede kan det, så lær thai. Dette er essentielt for at få en meningsfyldt og rig tilværelse i en Moobaan efter min erfaring.

Du bør have dit eget transportmiddel for at besøge venner, handle, køre ture etc.
Du skal selvfølgelig også have en pc med internetadgang for at kunne holde dig i kontakt med venner og familie derhjemme.

Personligt kan jeg godt lide Franks forslag omkring ølbrygning Cheers

Jeg kedede mig ikke, da jeg boede i landsbyen.
Jeg deltog i alle aktiviteter, selvom ikke alle opgaver var lige sjove, så aftvang det en vis respekt.
Det var satans, det kan farangen godt! Smile
Jeg havde selvfølgelig en lumsk bagtanke, jeg ønskede at sætte en ring på risbondens hulde datter Smile

Jeg lærte aldrig at flette en fiskefælde af bambus til svigerfars misfornøjelse, men jeg kompenserede herfor ved ikke een gang, men mange gange at fange en røvfuld Plaa Sut og Plaa Chon med min trofaste fiskestang og jig.
DEN havde de sgu ikke lige set komme.

En gang imellem tog jeg min trofaste ganger (Yamaha Powerscoop 100 cc, ja, jeg var godt kørende Smile ) og drog afsted en 3-4 dage for at udforske naboprovinserne.

Og så fandt jeg stor fornøjelse i at forevige livet gang i landsbyen og de ting jeg så på mine ture.

Mvh

Anonym Bruger
Flot og let forståelig beskrivelse, som genererer drømme...

flyer
rinpoche skrev:

poom skrev:

Jeg vil gerne bo i Thailand når den tid kommer. men jeg tænker også på hvad jeg skal lave. er ikke håndværker og sådan så jeg kan ikke gå og fixe ting.

Thailand er velsignet med et klima, der gør at så at sige alt kan gro der, og gør det i en rasende fart.
Nu ved jeg ikke om du har grønne fingre eller interesserer dig for havebrug, men jeg ville dyrke grøntsager, krydderurter, frugter etc.
Anligge en fiskedam.

Hvis du ikke allerede kan det, så lær thai. Dette er essentielt for at få en meningsfyldt og rig tilværelse i en Moobaan efter min erfaring.

Du bør have dit eget transportmiddel for at besøge venner, handle, køre ture etc.
Du skal selvfølgelig også have en pc med internetadgang for at kunne holde dig i kontakt med venner og familie derhjemme.

Jeg deltog i alle aktiviteter, selvom ikke alle opgaver var lige sjove, så aftvang det en vis respekt.
Jeg havde selvfølgelig en lumsk bagtanke, jeg ønskede at sætte en ring på risbondens hulde datter Smile

Jeg lærte aldrig at flette en fiskefælde af bambus til svigerfars misfornøjelse, men jeg kompenserede herfor ved ikke een gang, men mange gange at fange en røvfuld Plaa Sut og Plaa Chon med min trofaste fiskestang og jig.

En gang imellem tog jeg min trofaste ganger (Yamaha Powerscoop 100 cc, ja, jeg var godt kørende Smile ) og drog afsted en 3-4 dage for at udforske naboprovinserne.

Og så fandt jeg stor fornøjelse i at forevige livet gang i landsbyen og de ting jeg så på mine ture.

Mvh

Hvor må det være dejligt at kunne skrive sådan, jeg higer efter at læse dine enkle og gennemtænkte skriv, nu ser jeg du også har foreviget nogle af dine oplevelser i LOS på "lysfølsomt papir".... Var det ikke noget du kunne dele med os? Og eller krydre dine skrevne beretninger med?

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

steen nielsen
rinpoche skrev:

poom skrev:

Anligge en fiskedam.

Mvh

Fedt hilsen fra varmen Steen

chris70
Ja, AL48

Det lyder jo godt og forresten godt skrevet men, vi snakker ikke om at stikke en tur til Thailand men om at være der hver eneste dag og vågne op til den samme rutine med at se ud over ris markerne.

Det er klart at når du har været væk fra dit hus i 9 mdr. så er der en hel del man kan få tiden til at gå med.

Den med at konen allerede har sagt at de skal bo så de kan passe på hendes famile, den er ikke lige gangbar, familie betyder ikke bare mor og far, men resten af familien plus de børn hun har, som alle thaipiger har, dem som hun har nævnt og dem som hun ikke har nævnt endnu.

Jeg ser det ikke fra den lyse side, men fra alle sider. Husk Al at du ved du skal hjem på et givet tidspunkt men poom skal være der dag ud og dag ind og da han sikkert ikke snakker thailandsk, så er det jo ikke bedre.

Jeg tror at hvis jeg var dig poom så ville jeg være meget forsigtig med at gå ind til noget som har med familien at gøre, måske du ikke ved det men her er så hendes liste over hvem der kommer først i hendes verden:

Familien (alle medlemmer)

Thailandske venner og veninder

hendes kat eller hund

hendes guld

Alle idiotiske kæledyr hun evt. har

Familiens vand bøffel

Og tilsidst, uanset hvad hun siger, så kommer du og det er kun så lang tid du kan forsørge
overstående personer.

Have a nice day, before somebody screw it up for you!!

Tag så lige at læs: My private dancer. Den er lagt på nettet, helt gratis.

AL 48
chris70 skrev:

Ja, AL48

Det lyder jo godt og forresten godt skrevet men, vi snakker ikke om at stikke en tur til Thailand men om at være der hver eneste dag og vågne op til den samme rutine med at se ud over ris markerne.

Det er klart at når du har været væk fra dit hus i 9 mdr. så er der en hel del man kan få tiden til at gå med.

Den med at konen allerede har sagt at de skal bo så de kan passe på hendes famile, den er ikke lige gangbar, familie betyder ikke bare mor og far, men resten af familien plus de børn hun har, som alle thaipiger har, dem som hun har nævnt og dem som hun ikke har nævnt endnu.

Jeg ser det ikke fra den lyse side, men fra alle sider. Husk Al at du ved du skal hjem på et givet tidspunkt men poom skal være der dag ud og dag ind og da han sikkert ikke snakker thailandsk, så er det jo ikke bedre.

Jeg tror at hvis jeg var dig poom så ville jeg være meget forsigtig med at gå ind til noget som har med familien at gøre, måske du ikke ved det men her er så hendes liste over hvem der kommer først i hendes verden:

hendes kat eller hund

hendes guld

Familiens vand bøffel

Og tilsidst, uanset hvad hun siger, så kommer du og det er kun så lang tid du kan forsørge
overstående personer.

Chris 70, hvorfor dog den nedgørelse og negativitet af andres indlæg?
Der blev spurgt: Hvad laver I i Thailand. - Og det svarede jeg ærligt på. Om jeg bor der hele året eller kun på 3mdr. visit er vel ikke bestemmende for hvad jeg må svare?
Jeg holdt mig til tråden,-det gjorde du vist ikkeAngel

Robert Kronberg
Det er naturligvis forskelligt, hvad man laver i Thailand, alt efter situation, og det er alt samme spændende at læse om.

Da jeg som barn tog i sommerhus, så lavede jeg helt andre ting end derhjemme.

Men bor man her, så bliver alt normalt og dagligdag.

Når jeg derimod besøger min svigerfamilie i Vientiane City, så er det anderledes, og så går jeg rundt med sønnen og kigger på ænder, høns og måske kvæg, hvis de lige skulle have forvildet sig forbi. Måske går vi hen og kigger på søen, om end det er en muddersø, hvor der kører lastbiler op og ned. Måske nøjes vi med at kigge på svigerfar/morfar, mens han stadig bygger løs på sit nye hus.

Eller måske tager jeg med hen og henter alle familiens børn, herunder min steddatter, i privatskolen. Det er en oplevelse i sig selv, og der ser man ingen udlændinge, selvom vi er midt i hovedstaden. Her bliver alle børns navn nævnt i en mikrofon, når de forlader skolen, efter de har waiet foran en lærer. Hvid skjorte og traditionel laotisk "nederdel" er uniformen.

Konen bærer også den traditionelle "nederdel", når vi besøger myndigheder, men er alligevel holdt op med det på ambassaden i Vientian.

Jeg sidder derimod ikke så meget ved promenaden længere, da den er helt ødelagt af en helt ny promenade med en ny boulevard.

Tidligere var der også en masse sorte afrikanere, der var ganske højrøstede, men de er også væk. Jeg ved ikke hvorfor, men måske er Laos blevet træt at deres narkosmugling. Eller måske er det Thailand, som er blevet træt, hvorfor de har stoppet for vsum-ansøgninger i Laos for de fleste afrikanere.

Det helst store er naturligvis cigeratter, 14 baht per pakke, altså lidt under 3 kroner - i Danmark koster de vist over 50 kroner per pakke.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Mingomango
Hvad laver I, i Thailand? Det er da ikke så svært at svare på! " Nyder LIVET"Smile
Er glad for at debatterne(altså brokke........) er væk.. Så håber på et hyggeligt forum fremoverSmile (ja ja off topic), men dejligt!
Gad personligt ikke... Men har været meget taknemmelig for jeres hjælp herinde!!!! Men opgav sgu!!!!

Ja! åben profil:
Flemming Andreasen (38 år)
4800 Nykøbing F
42751490

Saendaeng
chris70 skrev:

Ja, AL48

hendes kat eller hund

hendes guld

Familiens vand bøffel

overstående personer.

Sagt af en der er blevet taget ved næsen.. Lad nu være med at skære alle over en kam.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Allan73
Her staar den paa golf 4 - 5 gange om ugen, gerne ud tidligt saa jeg er hjemme inden middag og kan lave noget med familien om eftermiddagen. Det kan saa vaere at gaa en tur, koere ned til stranden, tage en tur i svoemmepoelen eller bare side i haven og hygge. Vi har det godt med vores naboer og er omgivet af boerne familier saa der er en rend af unger i tide og utide. Ofte sidder vi ogsaa et par timer og snakker med naboerne.
Indimellem bliver der ogsaa tid til en tur paa scooteren, bare koere rundt en eftermiddag og se hvor man kommer hen.
Har ogsaa en droem om at starte med vindsurfing, syntes bare ikke lige tiden er til det.

Andre jeg kender og som trives godt har arbejde hernede eller dyrker hobbyer som dykning, fiskeri eller er motionsfreaks.

Noget andet som er vaerd at overveje inden man flytter til Thailand er sin omgangskreds, Paa trods af internettet med dets goder saa flytter man ofte vaek fra hele sit netvaerk og til et land med en anden kultur og et andet sprog.
Er man ikke helt flydende i det lokale sprog kan det vaere omstaendigt at finde nogen man svinger med og der er lidt sandhed i at lige boern leger bedst. Man kan som regel finde hyggeligt selskab paa den lokale bar, men rigtige venner tager nok lidt mere end det. Og at basere hele sin omgangskreds paa konens venner og familie er som regel ikke nok. Og skulle det saa gaa galt med den udkaarne er man helt alene.
Det mener jeg er vigtigt at taenke igennem.

Mvh Allan
Man skal ikke spise gul sne.

Anonym Bruger
Saendaeng
hvor ved du nu fra at han er taget ved næsen,
er det ønsketænkning,eller er det noget du ved noget om.
Så fortæl endelig om hans ulykke

Saendaeng
sonny skrev:

Saendaeng
hvor ved du nu fra at han er taget ved næsen,
er det ønsketænkning,eller er det noget du ved noget om.
Så fortæl endelig om hans ulykke

Jeg ved intet om det. Men kunne kun forstille mig det. Så kan desværre ikke give dig info.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
sudsakhon
Hej Poom
Jeg synes, at det er positivt, at du allerede har overvejet at lære thai. Efter min mening er det ikke optimalt at bo i et land uden at kunne sproget.
Og idet du er bange for at kede dig, er tiden jo ikke en mangelvare.
Lær at tale, læse og skrive. Så åbnes en helt anden verden.
men det kræver selvfølgelig interesse og vedholdent arbejde,
Jeg plejer at sige, at man bliver ikke tømrer af at læse lidt i "Gør-det-delv-bladet" og gå rundt i blå overalls i Silvan.

Der skal man have hænderne op af lommen og slå nogle søm i...hele dagen...

Hvis du interesserer dig for dykning, (Og måske bor hvor det er lidt kedeligt) er der en kærkommen lejlighed for lidt "drengetid" væk fra det daglige, et par gange om måneden, eller hvad man har behov for.

Jeg har taget en Padi Divemaster, og nød de gange jeg kunne tage med ud og assistere.
Fik ikke løn, for arbejdet, men de betalte tur og mad.
Andre dykkere under uddannelse, de såkaldte internships, betaler for samme fornøjelse.

det er min erfaring, at mange fritids- og ferie dykkere er rigtig glade for nogen de kan snakke med, og som har en VIS ALDER!!
Det kan være svært for nogen, at dykke med en 19-årig svensktalende teenager-instruktør (som det vælter med i Thailand)

Der var faktisk et ægtepar, der fortalte mig, at de gerne ville dykke, men havde svært ved at "overlade deres liv" til en svensk teenager med Abba hår , som kun talte i kliklyde..

Det grinte vi af, men dykning handler også om OPLEVET tillid.
Nu kendte jeg skam denne instruktør, ganske godt.

Han var frømand fra et olieselskab og faktisk fra Sydafrika..555...Og i øvrigt sidst i tyverne

Det var for mig skønt, at tage ned til Pattaya eller Sattahip, på weekendtur, og så komme tilbage fil Bangkok.

Da jeg dengang boede i Thailand, var det en forstad til Bangkok. Lidt lige som Albertslund (for de som kender København). Der var heller ikke meget morsomt der, udover The Mall. men i kørseslafstand fra BKK.

Jeg arbejdede ikke fuld tid på det tidspunkt, men læste 2 semestre på universitetet i bangkok. Derfor nåede jeg ikke at kede mig, da der også var transport tid.

Når jeg virkelig trænkte til at "komme væk" fra konen, tog jeg en forlænget weekend sydpå.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Anonym Bruger
chris70 skrev:

Ja, AL48

hendes kat eller hund

hendes guld

Familiens vand bøffel

overstående personer.

Helt enig i den vurdering ...folk der tror anderledes er efter MIN mening stærkt naive eller følelsesmæssigt blinde.
Mange vil selvfølgelig bekæmpe dette indlæg med næb og kløer da de i den grad føler sig ramt...(og er det)
Skal ikke kunne afvise at der findes et enkelt "ægte" forhold eller to, men så er det også toppen(ud af 100). Har aldrig selv været i et Thai forhold men kender rigtig mange der er det....lige nøjagtig derfor skal jeg ikke være det.
Har i mange år taget til Thailand for varmen og den gode mad, strandene osv. men aldrig kvinderne.
Den råddenskab der styrer mange Thaikvinders hoved ville jeg aldrig kunne leve med og det har jeg det fint med....

AL 48
Gedebukkemanden skrev:

chris70 skrev:

Ja, AL48

hendes kat eller hund

hendes guld

Familiens vand bøffel

overstående personer.

Helt enig i den vurdering ...folk der tror anderledes er efter MIN mening stærkt naive eller følelsesmæssigt blinde.
Mange vil selvfølgelig bekæmpe dette indlæg med næb og kløer da de i den grad føler sig ramt...(og er det)
Skal ikke kunne afvise at der findes et enkelt "ægte" forhold eller to, men så er det også toppen(ud af 100). Har aldrig selv været i et Thai forhold men kender rigtig mange der er det....lige nøjagtig derfor skal jeg ikke være det.
Har i mange år taget til Thailand for varmen og den gode mad, strandene osv. men aldrig kvinderne.
Den råddenskab der styrer mange Thaikvinders hoved ville jeg aldrig kunne leve med og det har jeg det fint med....

Nu behøver du ikke kalde mig naiv eller blind på nogen måde fordi jeg svarer på en tråd, og holder mig til emnet.

@Gedebukkemanden skrev:

Helt enig Smile mange af dem er som du skriver, alt handler om penge, penge og så liige lidt penge igen.
Man kan jo ikke høre en thaipige sige en sætning uden at det drejer om om penge.

Må indrømme , jeg orkede heller ikke bo på landet, det ville kede mig ihjel, men i byområde med mange fasiliteter, sport,vand, centre,bio,barer, liv og mennesker, markeder, sprogskoler osv.
At kun begå sig med thaier bliver også dødsygt, at kunne tale med falanger er rart.

Peder1968
Soi7 skrev:

@Gedebukkemanden skrev:

Helt enig Smile mange af dem er som du skriver, alt handler om penge, penge og så liige lidt penge igen.
Man kan jo ikke høre en thaipige sige en sætning uden at det drejer om om penge.

Må indrømme , jeg orkede heller ikke bo på landet, det ville kede mig ihjel, men i byområde med mange fasiliteter, sport,vand, centre,bio,barer, liv og mennesker, markeder, sprogskoler osv.
At kun begå sig med thaier bliver også dødsygt, at kunne tale med falanger er rart.

Der hvor kæden hopper af, er typisk de forhold hvor manden og / eller kvinden ikke forstår den andens kultur. Hvis man ikke forsøger at sætte sig ind i sin kæreste / kone / mands kulturelle baggrund skal man være ufattelig heldig hvis forholdet overlever.
Generelt synes jeg ikke der tales mere om penge i et dansk / thai forhold i forhold til et "rent" dansk forhold.

At du ikke kunne falde for en thai er synd for dig, efter min mening. Det kan godt være der er udfordringer i sådanne forhold. Men jeg synes jeg er blevet et mere åbent menneske og kan bl.a. bedre forstå andres holdninger og bedre akcepteret andres meninger. Min toldmodighed har også ændret sig meget Angry Smile

Spring til debat: