Se indlæg
 Udskriv debat
Reform af førtidspension
buster40
Klovn skrev:

Det er simpelthen helt umuligt at få en pension hvis du er syg ! du skal være fit for fight & helt på toppen for at kunne klare 15 runder med kommunen
så hvis du er syg har du ikke en change for at få førtids-pension,det er for hårdt.....Grin

Den var god hihi... dagens griner Tak. Grin
Venlig hilsen
Boonta

mobbe
Med hensyn til pension er der selvfølgelig nogle som har behov for den, men jeg kender også en del som efter de har fået tilkendt pensionen pludselig får meget mere synlig energi, en stor del udfører sort arbejde kender sågar en som har moderniseret sit hus og nu sælger med god fortjeneste, det er jo nemmere med tiden når man ikke skal (arbejde). Kender også en som er moms
registreret og skal oplyse hvor mange timer han bruger på arbejdet til kommunen, handler med biler har aldrig tjent mere.

Med hensyn til leveomkostninger kan jeg ikke forstå at hvis man vil bo i LOS at man vil leve som i DK med dansk mad,var det så ikke bedre at blive hjemme.
Hvis herboende Thaier kun vil spise det rigtige Thaifood og skal købe ind i Thaibutikker så er det også dyrt, men det er deres valg hvis de selv betaler eller har en go sponsor.

Pescator
@mobbe: Måske derfor at førtidspensionister topper listen over stress-ramte:

http://fpn.dk/liv...772580.ece

De har for travlt med at nyde livet, det er stressende!

En mere indlysende forklaring kunne jo være stress over at blive jagtet af både medborgere, stat, kommuner, ambassader, stikkere, angivere og andet uvæsen.
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

hugoboerge
natty skrev:

Man kan da ikke regne leveomkostningerne ud, udfra hvad smør og samsø ost koster i hhv. Danmark og Thailand.
For det første er det sikkert importeret, og for det andet spiser man vel ikke smør og samsø ost hver dag når man bor i Thailand, eller hvad?

Helt rigtigt. Eksempelvis, en gang nudler til frokost eller en omgang chicken rice koster mellem 50 - 60 THB, is te er gratis, men is i glasset koster 2 THB. En ristet med det hele paa Kgs Nytorv hvad koster det efterhaanden ?

Nej det er svaert at sammenligne, men man kan konstatere at det er billigere her i Thailand hvis man holder sig til det lokale og fraviger ost, leverpostej osv.

Det nytter heller ikke at sammenligne priser med en Thai restaurant i Istedgade med en Thai restaurant her.

Men lad os glaede os over at i Thailand har vi en PM som siger at prisstigningerne som befolkningen paastaar har fundet sted bare er en illusion paa grund af varmen. Saa priserne er ikke gaaet op det seneste aars tid ?

natty
hugoboerge skrev:
1. Helt rigtigt. Eksempelvis, en gang nudler til frokost eller en omgang chicken rice koster mellem 50 - 60 THB, is te er gratis, men is i glasset koster 2 THB. En ristet med det hele paa Kgs Nytorv hvad koster det efterhaanden ?....

2. Men lad os glaede os over at i Thailand har vi en PM som siger at prisstigningerne som befolkningen paastaar har fundet sted bare er en illusion paa grund af varmen. Saa priserne er ikke gaaet op det seneste aars tid ?

1. ja deruover er en omgang nudler eller chicken rice nok en hel del sundere end en børge med det hele svineriet.

2. ja, Thaksins søster er simpelthen et tågehorn.

Nå nu kom vi nok en hel del væk fra emnet Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Pescator
Hvor er knappen til at rapportere trådskred?

Wink

hiks
hvis jeg kunne faa 12000kr efter skat stoppede jeg med at arbejde imorgen, og vekslede det hele til bath.

Men jeg ville ikke bruge en eneste krone paa ost,tulip pølser og dansk smør, jeg elsker thai mad og det koster ikke en skid.
Redigeret af hiks d. 10/05-2012 18:20

rinpoche
buster40 skrev:

Klovn skrev:

Det er simpelthen helt umuligt at få en pension hvis du er syg ! du skal være fit for fight & helt på toppen for at kunne klare 15 runder med kommunen
så hvis du er syg har du ikke en change for at få førtids-pension,det er for hårdt.....Grin

Hmmm, det skulle da lige være hvis du er lærer/underviser:

http://www.folkes...idepension

Eksplosion i antallet af lærere på invalidepension
I 2001 fik 262 lærere førtidspension på grund af fysisk eller psykisk invaliditet i Lærernes Pension. I 2009 var antallet 1833, og sidste år nåede antallet op på 2245. Anders Bondo, formand for både DLF og Lærernes Pension, kalder det i Politiken i dag "en dramatisk og bekymrende udvikling".

Jeg har fanme aldrig set en større omgang svagpisseri.
Det må være de 8 ugers årlige ferie der tærer så hårdt på dem.

Den flok patetiske og klynkagtige pisseviskere skulle prøve det virkelige liv, på erhvervsmarkedet.
De holdt ikke en dag.

Nu er min søns regnelærer sygemeldt i 2 måneder pga af en achillessene operation..
Hallooo, indgår achillessenen i din undervisning? Kan du ikke tale? Er du idrætslærer?

Nej, vel?

Smil, i betaler alle sammen for det.

Fik jeg sagt, at mange offentlige ansatte ikke er er pot pis værd?
Hermed er dette så gjort.

sudsakhon
rinpoche
Jeg har fanme aldrig set en større omgang svagpisseri.
Det må være de 8 ugers årlige ferie der tærer så hårdt på dem.

Den flok patetiske og klynkagtige pisseviskere skulle prøve det virkelige liv, på erhvervsmarkedet.
De holdt ikke en dag.

Nu er min søns regnelærer sygemeldt i 2 måneder pga af en achillessene operation..
Hallooo, indgår achillessenen i din undervisning? Kan du ikke tale? Er du idrætslærer?

Nej, vel?

Smil, i betaler alle sammen for det.

5555555555555
Jeg fik lige aftensmaden galt i halsen af grin..

Det er jo folkeskolelærere du snakker om..

Lidt hvad vi selv nogle gange siger i krogene, når vi sammenligner os med andre lærergrupper

For os seje bæster på University College og landets erhvervsakademier kan kun sukke efter den slags ferie og fritid

Og vi har mange års erfaring i erhvervslivet bag os FØR læreruddannelsen (PD)

Jeg har fået en skade på venstre biceps i en boksekamp, og den skal opereres ved at tage en sene fra knæhasen.

jeg har LIGE DAG varskoet min chef om at jeg nok kommer til at tage en uges fri bagefter..

Men dette giver mig meget mere blod på tanden til at presse den meget mere..

Og så måske en pension, ville være på sin plads. Jeg er sikker på, at varmen i Thailand vil virke gunstigt på mit humør, og nok også på min arm.

Og tak, Rin for månedeslønnen...Cheers
Der dog er ca. halvdelen af hvad jeg fik, da jeg var i industrien..

Ledelsen har iøvrigt lige opsagt vores arbejdstidsaftale..

Vi var ikke i nærheden af folkeskolelærernes (fæle?) arbejdsforhold, men mon de kommer igennem med deres tåbelig ide at vi skal være tilstede i 37 timer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
handy
Brødnid......alt i alt ,mine venner og min ven ha er i klar over hvad i skriver her inde tak for kaffe....

buster40 skrev:

en pakke smør 55kr
500g ost samsø ost 250kr
6 stk. rugbrød (tysk) 25kr
leverposteg 125g 15kr

og det er i nordøst thailand absolute ikke Turist område
så kan i jo selv lave regnestykket TH vs. DK. hihi...

De "urimelige" høje priser på smør, ost og leverpostej, opvejes vel af den nemme og billige tilgang til lidt ungt, eksotisk, gyldenbrunt kvindeligt selskab i dobbeltsengen all night long , for det beskedne beløb af 100-200,-kr. pr. nat.

Sengeøvelserne og den intime hygge udføres selvfølgelig i den til ulejligheden, fremlejet 80 m2 store møbleret lejlighed med aircondition , til det svimlende beløb af 1500,-kr. om måneden.

Hovedårsagen til at de fleste mænd bosætter sig eller rejser til thailand, er den billige og nemme adgang til sex og intet andet ! Smile

Pescator
Yes Sir, enig, de er nogle svin, og de burde kaldes hjem til Danmark, og tvinges til at leve i ydmyghed og afholdenhed fra gyldenbrunt selskab (vil nu hellere betegne den "bæ-brun" ) og samkvem, det er for dårligt, det er meget klamt for danske turister at opleve, og jeg er helt sikker på at de fleste danskere vil være enig heri, Mor Karen Pisssted og Susanne Brægehuus især!

Wink
Redigeret af Pescator d. 10/05-2012 21:51

I dækning !!! i16.photobucket.com/albums/b7/JohnnyCharger1968/Emoticons/shithitdafan.gif

buster40
mobbe skrev:

Med hensyn til pension er der selvfølgelig nogle som har behov for den, men jeg kender også en del som efter de har fået tilkendt pensionen pludselig får meget mere synlig energi, en stor del udfører sort arbejde kender sågar en som har moderniseret sit hus og nu sælger med god fortjeneste, det er jo nemmere med tiden når man ikke skal (arbejde). Kender også en som er moms
registreret og skal oplyse hvor mange timer han bruger på arbejdet til kommunen, handler med biler har aldrig tjent mere.

Med hensyn til leveomkostninger kan jeg ikke forstå at hvis man vil bo i LOS at man vil leve som i DK med dansk mad,var det så ikke bedre at blive hjemme.
Hvis herboende Thaier kun vil spise det rigtige Thaifood og skal købe ind i Thaibutikker så er det også dyrt, men det er deres valg hvis de selv betaler eller har en go sponsor.

Thailænder nyder også thai mad i dk. og nej det er ikke mere dyrt ind alm. daglig dags mad at lave det (tværdigmod), jeg kan selv lave thai mad og jeg har også andre danske venner som nu laver thai mad efter vores opskrifter, det er deres mad udgifter faldet enormt ved, jeg tror ikke rigtig du ved hvad du snakker om, og lige meget hvilket land man kommer fra så vil alle med 100% sikkerhed som tider gerne have noget mad fra deres hjemland hvis det kan lade sig gøre, jeg lever 99,9% af thai mad morgen-middag-aften men nogen gange vil jeg sku gerne have en leverpostegs mad hvis det kan lade sig gøre, og hvis du kan få undt i røven over det, (for lige at sige det på godt dansk) så skal du være så hjertelig velkommen Sad
Venlig hilsen
Boonta

buster40
Kim Ludvigsen skrev:

Big C i Patong tager omkring 80 baht for en pakke smør, så det er lidt af en overpris, derude på landet - eller også har de nogle ekstra store pakker.

Så er prisen da godt nok styrt dykket siden jeg bode der, for da var prisen 255THB for en pakke Thai smør og over 300THB for dansk så tror du ikke lige du har set forkert, lyder meget underligt hvis det skulle være faldet så meget siden feburarCool
Venlig hilsen
Boonta

buster40
Brumbassen skrev:

buster40 skrev:

en pakke smør 55kr
500g ost samsø ost 250kr
6 stk. rugbrød (tysk) 25kr
leverposteg 125g 15kr

og det er i nordøst thailand absolute ikke Turist område
så kan i jo selv lave regnestykket TH vs. DK. hihi...

De "urimelige" høje priser på smør, ost og leverpostej, opvejes vel af den nemme og billige tilgang til lidt ungt, eksotisk, gyldenbrunt kvindeligt selskab i dobbeltsengen all night long , for det beskedne beløb af 100-200,-kr. pr. nat.

Sengeøvelserne og den intime hygge udføres selvfølgelig i den til ulejligheden, fremlejet 80 m2 store møbleret lejlighed med aircondition , til det svimlende beløb af 1500,-kr. om måneden.

Hovedårsagen til at de fleste mænd bosætter sig eller rejser til thailand, er den billige og nemme adgang til sex og intet andet ! Smile

Er det ikke dine ejne lyster du beskriver der ??? det lyder til at du er godt inde i priserne på kvinder, dem kan jeg ikke diskutere med dig da jeg aldrig har prøvet nogen af disse kvinder....
Venlig hilsen
Boonta

Dette har desværre ikke en skid med trådstarterens ide at gøre, men man bliver jo ind imellem tirret.

Hr. Brumbasse! Jeg syntes du skulle gå ud og vaske din mund og dine tanker med stærk sæbelud. Det er dog en utrolig nedgøring af os som bor her fast og er gift med en thai (nu på 12 år). Hvis din opfattelse af livet her er som du prøver at beskrive så har du ikke fattet ret meget andet end det alle de andre drukmåse mener. Deres eneste indgang til Thaiand, deres kvinder og kultur, får de via samtaler på danskerbarer og den daglige kamp for at opnå dagens første brandert så tidligt som muligt og så diskutere Ekstrabladet..

Med hensyn til tråden så må jeg desværre konstatere, endnu engang at det også gælder FOLKEPENSIONISTER.

Jeg personlig er siden nytår blevet nedsat i pension med næsten 500 dkk om måneden og min ATP med næsten 200 dkk, det er fandeme meget ud af et lille grundbeløb. Jeg har skrevet til Sikringsstyrelsen uden respons andet end den sædvanlige: "dette er en automatisk o.s.v.)" Samme svar fra skat, som oven i købet har ekstralignet mig med 14.186, med en påstand om at jeg har tjent for mange penge på min folkepensionpension. Hvordan de regner den ud fatter jeg ikke da jeg har betalt det samme de sidste 7 år.

Med hensyn til leveomkostninger så må andre fastboende vel også have erfaret at vand og el er steget til det tredobb. inden for de sidste år. Hvor man før kunne spise på et gade køkken for små 30-40 Baht koster det de fleste steder i dag op mod 100 Baht hvis man skal mætte 2-3 personer. Benzin er det samme som i DK, diverse nødvendigheder til husholdningen er det samme som i DK (sæbe, rengøring os.sv. Det billeigste mad man kan opdrive er kylling (hvis der ikke er udsolgt mete tidligt på dagen) gris er lidt dyrere men stadig billigt i forhold til DK, men at tænke på en bøf med en dansk folkepension - glem det.

Det er så usigelig nemt at sidde hjemme i DK og fyre sådan nogle dumme bemærkninger af. Prøv når I kommer her ud at bevæge Jer bare lidt væk fra barerne så vil i opdage at Thailand kun i meget få tilfælde er billigt at leve i.

Men det er kendetegnenede for de fleste trådes indlæg at det for det meste er alle de Kloge Åger der sidder trygtog godt hjemme i lille DK med en god stor pension og ekstra tillæg, der har mest kritik over for os der lever her. Mon det kan være en form for misundelse over ikke at turde tage skridtet?

Og fri mig for nogen kommentar om at jeg selv har valgt, Ja gu' har jeg så, og jeg er glad for mit valg og vil aldrig tilbage til den danske smålighed.

Skeptikeren

buster40
Skeptikeren skrev:

Dette har desværre ikke en skid med trådstarterens ide at gøre, men man bliver jo ind imellem tirret.

Hr. Brumbasse! Jeg syntes du skulle gå ud og vaske din mund og dine tanker med stærk sæbelud. Det er dog en utrolig nedgøring af os som bor her fast og er gift med en thai (nu på 12 år). Hvis din opfattelse af livet her er som du prøver at beskrive så har du ikke fattet ret meget andet end det alle de andre drukmåse mener. Deres eneste indgang til Thaiand, deres kvinder og kultur, får de via samtaler på danskerbarer og den daglige kamp for at opnå dagens første brandert så tidligt som muligt og så diskutere Ekstrabladet..

Med hensyn til tråden så må jeg desværre konstatere, endnu engang at det også gælder FOLKEPENSIONISTER.

Jeg personlig er siden nytår blevet nedsat i pension med næsten 500 dkk om måneden og min ATP med næsten 200 dkk, det er fandeme meget ud af et lille grundbeløb. Jeg har skrevet til Sikringsstyrelsen uden respons andet end den sædvanlige: "dette er en automatisk o.s.v.)" Samme svar fra skat, som oven i købet har ekstralignet mig med 14.186, med en påstand om at jeg har tjent for mange penge på min folkepensionpension. Hvordan de regner den ud fatter jeg ikke da jeg har betalt det samme de sidste 7 år.

Med hensyn til leveomkostninger så må andre fastboende vel også have erfaret at vand og el er steget til det tredobb. inden for de sidste år. Hvor man før kunne spise på et gade køkken for små 30-40 Baht koster det de fleste steder i dag op mod 100 Baht hvis man skal mætte 2-3 personer. Benzin er det samme som i DK, diverse nødvendigheder til husholdningen er det samme som i DK (sæbe, rengøring os.sv. Det billeigste mad man kan opdrive er kylling (hvis der ikke er udsolgt mete tidligt på dagen) gris er lidt dyrere men stadig billigt i forhold til DK, men at tænke på en bøf med en dansk folkepension - glem det.

Det er så usigelig nemt at sidde hjemme i DK og fyre sådan nogle dumme bemærkninger af. Prøv når I kommer her ud at bevæge Jer bare lidt væk fra barerne så vil i opdage at Thailand kun i meget få tilfælde er billigt at leve i.

Men det er kendetegnenede for de fleste trådes indlæg at det for det meste er alle de Kloge Åger der sidder trygtog godt hjemme i lille DK med en god stor pension og ekstra tillæg, der har mest kritik over for os der lever her. Mon det kan være en form for misundelse over ikke at turde tage skridtet?

Og fri mig for nogen kommentar om at jeg selv har valgt, Ja gu' har jeg så, og jeg er glad for mit valg og vil aldrig tilbage til den danske smålighed.

Skeptikeren

Tak for indlæget, super skrevet Sunflower
Venlig hilsen
Boonta

Kim Ludvigsen
buster40 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Big C i Patong tager omkring 80 baht for en pakke smør, så det er lidt af en overpris, derude på landet - eller også har de nogle ekstra store pakker.

Så er prisen da godt nok styrt dykket siden jeg bode der, for da var prisen 255THB for en pakke Thai smør og over 300THB for dansk så tror du ikke lige du har set forkert, lyder meget underligt hvis det skulle være faldet så meget siden feburarCool

Prisen har været nogenlunde den samme de sidste tre år, jeg er kommet i Patong - og det var også den pris, da jeg sidst købte en pakke smør i marts. Jeg taler om de almindelige pakker på 250 gram, jeg ved ikke, hvor store dine pakker er. De har flere forskellige mærker, og så vidt jeg husker ligger priserne på dem mellem 80 baht og op til lidt over 100 baht. Jeg har ikke set dansk smør der.

Med hensyn til leveomkostninger så må andre fastboende vel også have erfaret at vand og el er steget til det tredobb. inden for de sidste år. Hvor man før kunne spise på et gade køkken for små 30-40 Baht koster det de fleste steder i dag op mod 100 Baht hvis man skal mætte 2-3 personer. Benzin er det samme som i DK

Som lejer har jeg betalt det samme for el og vand de sidste tre år. 6 baht for el, jeg husker ikke vandprisen. Men de priser er sikkert lidt over hvad fastboende betaler - og under det halve af hvad de er i Danmark.
Hvor mange steder kan du i Danmark spise ude for 18 kroner? Kan du selv lave mad for under 18 kroner, når du er i Danmark?
Benzin-prisen er under det halve af, hvad den er i Danmark.

Jeg bruger færre penge i Thailand end i Danmark, selvom jeg spiser ude hver dag i stedet for selv at lave mad (spiser aldrig ude i Danmark). Og det er vel og mærke i Patong. Når jeg er i Chiang Mai bruger jeg under det halve i forhold til Patong. Jeg har ikke lyst til at opholde mig i landsbyerne, men der er det endnu billigere.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
fjelle123
Skeptikeren skrev:

Skeptikeren

Muligvis lang tid siden du har været i DK :-)

Jeg har dog lige været i thailand, og der kostede 1 liter 91 blyfri ca. 38 baht = 7,0x kr. dagens pris hos shell for 92 blyfri er 13,14 kr. så det lang fra danske benzin priser (måske før afgift :-) )

Dog vil jeg give dig ret i at thailand ikke er billigt billigt mere men det er vel nærmere kursens dkk -> thai, men i Hua Hin kan man dog stadig få et måltid mad for 25 baht (fried basil with pork) og en gang ris, - ikke helt nok til at mætte mig, men jeg er også en 192 høj mand på 100 kg.

Konens mor sælger stadig en potion mad (ovenstående) for 25 baht, lige som hun gjorde for 7 år siden da jeg mødte konen - dog er prisen i DKK gået fra at være 3,63 DKK i 2005 mod 4,61 altså en stigning på 26%

Spring til debat: