Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Yndlingsretter
|
|
| Frank |
Lagt på d. 18/05-2012 20:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
>Pescator: Jeg iler med 12 dobbelte skud.![]() |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 18/05-2012 20:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Tak for det, de slår kanon-hårdt, auw!![]() PS: Rygter siger at de er lavet på Carlsberg´s FF opskrift, er der hold i det snak? ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 18/05-2012 20:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Kære Webmoster Nu har du smidt mange ud her fra siden, fordi de ikke kunne opfører sig pænt, og så tillader du en tråd der omhandler sådant et ømt emne, som Thai mad, der gør alle os, der må vente flere måneder på, at få den rigtige Thai mad, helt rundt på gulvet. Mener du straks bør lukke denne tråd. Sidder og savler, og konen er sur, da hun skal tørre op efter mig. ØV ØV nej så hellere "nøjes" men en okse mørbrad på grillen. ØV hvor tarveligt. Kim
|
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 18/05-2012 20:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
En madtur på Khao San Road, med musik, og en dejlig steg som guide!![]() PS: Sorry kro90, at du er hårdt ramt af spontan, ustyrligt savl, men en oksemørbrad med bagte kartofler, div. grøntsager, hvidløgssmør, flütes, salat, og en voldsom fed rødvin er også godt! Redigeret af Pescator d. 18/05-2012 21:04 ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 19/05-2012 01:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
Pescator skrev: Tak for det, de slår kanon-hårdt, auw! ![]() PS: Rygter siger at de er lavet på Carlsberg´s FF opskrift, er der hold i det snak? nu har carlsberg jo nok ikke direkte lavet FF det var nu tuborg, men tuborg og carlsberg er jo slået sammen i de forenede bryggerier, men og bliver stadig 2 forskellige brands, så FF må vel regnes som et tuborg produkt. bare lige lidt oplysning om vores national produkt, øllet |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 19/05-2012 06:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Ingen kommentarer nødvendige [img]http://www.hotdogkompagniet.dk/wp-content/uploads/2011/01/lej-en-poelsevogn_hotdog.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 19/05-2012 09:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
kro90 skrev: Kære Webmoster Nu har du smidt mange ud her fra siden, fordi de ikke kunne opfører sig pænt, og så tillader du en tråd der omhandler sådant et ømt emne, som Thai mad, der gør alle os, der må vente flere måneder på, at få den rigtige Thai mad, helt rundt på gulvet. Mener du straks bør lukke denne tråd. Sidder og savler, og konen er sur, da hun skal tørre op efter mig. ØV ØV nej så hellere "nøjes" men en okse mørbrad på grillen. ØV hvor tarveligt. Helt enig med kro90 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 19/05-2012 10:01
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
jydetampen skrev: kro90 skrev: Kære Webmoster Nu har du smidt mange ud her fra siden, fordi de ikke kunne opfører sig pænt, og så tillader du en tråd der omhandler sådant et ømt emne, som Thai mad, der gør alle os, der må vente flere måneder på, at få den rigtige Thai mad, helt rundt på gulvet. Mener du straks bør lukke denne tråd. Sidder og savler, og konen er sur, da hun skal tørre op efter mig. ØV ØV nej så hellere "nøjes" men en okse mørbrad på grillen. ØV hvor tarveligt. Helt enig med kro90 Så det da godt i blev afvænnet med en vammel hotdogs
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/05-2012 12:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
ban-chang skrev: Ingen kommentarer nødvendige [img]http://www.hotdogkompagniet.dk/wp-content/uploads/2011/01/lej-en-poelsevogn_hotdog.jpg[/img] is not a valid Image. Billedet er da helt fint. Der er utrolig mange Thai retter som jeg godt kan li' og en stor del af dem er blevet afbilledet allerede. En gang Mamasan (som Robert kalder det) er ikke at foragte og saa med chutney (hot) som tilbehoer. Massaman er det nu. Den kom ind paa en sikker foersteplads paa en CNN survey. Pla Dok Foo er ogsaa rigtig god, men det er vist en ret som er svaer at lave hjemme i ens eget koekken. En gang imellem skal jeg absolut have en gang Toom Yam Goong (med coconut). Og ca. en gang hver anden maaned er det en tur paa Stalden til en gang buffet. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/05-2012 13:13
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.cnngo....out-342900 Vaersaagod og savl lidt over det her. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/05-2012 18:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Pla Duk Foo er overraskende simpel at lave i eget køkken. Det eneste problem er, at fisken ikke er frisk, men skal købes på frost (i DK altså). Det gør teksturen en smule anderledes at arbejde med, men jeg har fundet ud af, at bruge en dyb og bred gryde til olien. Når det vandede fisk rammer olien, er der plads nok til "udvidelsen" af dampen i det hede olie Pla nueng manao.. Det er fruens absolut ynglingset. Den ret har jeg lavet af alle mulige og umulige fisk. den originale (pla kapong kao, ปลากะพงขาว ) er dog stadig det bedste hit. Har endda købt sådan en "fiske-steamer-fad-med kul-under-ting" til denne ene ret. Bare for at hun skal føle retten autentisk Jeg er selv vild med mange af de retter her på siden, men fruen spiser desværre ikke ret mange Isaan retter. (Kan ikke lide det) Og det tager desærre fornøjelsen lidt ud af ligningen i køkkenet. Som webby skrev i en anden tråd, er jeg også lidt af et madøre. Og da mad er min store hobby, er det naturligt at forsøge at lave alle de ting, man enten køber dyrt, eller der savnes vildt. Mine ลูกชิ้น Luuk chin skulle efter sigende være som "mor" lavede dem. Men også meget af det "candy" på frugtbasis kan det faktisk lykkes at lave så det smager som "hjemme" F.eks . ผลไม้กวน Polamai gurn (confiteret frugt) |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 20/05-2012 09:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Jeg elsker Isaan mad, noget så simpel som Grillet kylling med sticky ris og somtam er en af mine favoritter, og den kan jo fåes ved vejkanten når mna er ude at køre. mMen min livret er vel hakked and med suppe til ลาบเป็ด som den hedder på thai, den skal selfølgelig vœre hjemmelavet. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 20/05-2012 14:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
bannok skrev: Jeg elsker Isaan mad, noget så simpel som Grillet kylling med sticky ris og somtam er en af mine favoritter, og den kan jo fåes ved vejkanten når mna er ude at køre. mMen min livret er vel hakked and med suppe til ลาบเป็ด som den hedder på thai, den skal selfølgelig vœre hjemmelavet. Grillet kylling med sticky ris det er altid godt men somtan har jeg spist meget men bryder mig ikke så meget om det mere men dypper i sådan en chili fætter som man har på kebab stedder i dk olie chili den er også god på forårsruller....smag og behag.... ...ja jeg kan spise det til rundstykkerne også....
Redigeret af handy d. 20/05-2012 14:25 |
|
|
|
| CHINGCHOK |
Lagt på d. 20/05-2012 16:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Enig khao niw gai yang er en dejlig ret. Supleret med sum tam. Dog uden balar.
จิ้งจก
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/05-2012 19:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg er også en Hår Mok tilhænger:![]() Opskrift: http://www.temple...wmoekr.php |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

...ja jeg kan spise det til rundstykkerne også....