Se indlæg
 Udskriv debat
Ny skatteregel for danskere der arbejder i udlandet
Fido
Frank skrev:

Fido skrev:

Det er vel ikke urimeligt at man ikke betaler skat i DK i en periode hvor man bor, arbejder og betaler skat i udlandet ?

Den diskussion er vendt til hudløshed i forhold til pensionister bosat i Thailand. Med mindre Danmark har indgået en aftale med det aktuelle land om beskatning der i stedet, så synes jeg det er rimeligt, at man betaler skat til Danmark.

Personen i eksemplet har bl.a. nydt godt af det danske uddannelsessytem med hele to uddannelser, og vender formentligt tilbage for nyde godt af pension, sundhedsvæsen mm. Han vil sikkert også sætte pris på, at infrastrukturen bliver vedligeholdt mens han er væk. Etc.

Generelt set tror jeg ikke på, at statsstøtte til virksomheder er en god idé. Det værste eksempel er landbrugsstøtten.

Nu er det jo ikke noget man selv bestemmer hvor man har lyst til at betale sin skat - medmindre man er gift med statsministeren Wink
Jeg betaler selvfoelgelig skat i de lande hvor jeg bor og arbejder - ellers ville jeg nok faa problemer med myndighederne.
One man's ceiling is another man's floor

Lung Yao
Fido skrev:
Der er ingen tvivl om at det bliver et problem for virksomheder som har behov for at udstationere medarbejdere i kortere perioder af 6 - 12 maaneder. Jeg er selv fraflyttet Danmark permanent, og bliver derfor ikke paavirket - men jeg har kollegaer som har benyttet ordningen i aarevis.
Var det måske denne her "ordning" de har benyttet sig ad ? Tuttelu Tralla

http://www.careud...rbejde.php

Jeg synes problematikken ligner meget de "glade" 60 og 70erne for dem der arbejde (var det 3år+) på Grønland, men ordningen blev ændret ved Grønlands overgangen til selvstyre. Jeg havde flere kollegaer som sagde NEJ tak til at blive udstationeret på Grønland, da "gevinsten" blev skåret ned.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Fido
natty skrev:

Fido skrev:

1. Hvilke goder er det de bruger under udsendelsen ?
2. Du bryder dig maaske bare ikke om at der er nogen som tjener mere end dig ?

Hvis du nu ville læse mine tidligere indlæg, istedet for at sætte automatpiloten til.

1. "Hvis man har en dansk adresse og ikke er meldt som udrejst, er du stadig dækket af det danske sundhedsvæsen, forstået på den måde, at man kan gå til check/kontrol for en eksisterende lidelse og i visse tilfælde få udleveret sin gratis medicin når man alligevel er i DK.
Fuldstændigt som min mor som er til kontrol på hospitalet 2 gange om året, og der får udlevereret medicin, som er så dyrt, at hun slet ikke ville kunne betale for det."
Tilføjer lige, at hvis kone og børn er i DK, gør de vel også brug at skole fritidshjem osv.

2. "Jeg har selv en god løn, så er absolut ikke misundelig, men de bruger altså også de danske velfærdsgoder, både før, under og efter udsendelsen."

Iøvrigt kan jeg godt li' Franks begreb: Statsstøtte til virksomheder.

Dit indlaeg lugtede lidt af jantelov - derfor kommentaren ... uanset hvad du saa ellers har skrevet tidligere.
Hvis konen saa vaelger at blive i Danmark saa betaler hun vel ogsaa skat der eller hva ? Der er sikkert nogle faa der har indrettet sig paa den maade, men det er sgu da ikke et liv ... men selvfoelgelig skal der da lige smaekkes en dansk misundelsesskat oveni. I de fleste tilfaelde hvor hele familien rejser med er der vel ikke noget tabt for Danmark ?

Frank
Fido skrev:

natty skrev:

Fido skrev:

Hvis du nu ville læse mine tidligere indlæg, istedet for at sætte automatpiloten til.

1. "Hvis man har en dansk adresse og ikke er meldt som udrejst, er du stadig dækket af det danske sundhedsvæsen, forstået på den måde, at man kan gå til check/kontrol for en eksisterende lidelse og i visse tilfælde få udleveret sin gratis medicin når man alligevel er i DK.
Fuldstændigt som min mor som er til kontrol på hospitalet 2 gange om året, og der får udlevereret medicin, som er så dyrt, at hun slet ikke ville kunne betale for det."
Tilføjer lige, at hvis kone og børn er i DK, gør de vel også brug at skole fritidshjem osv.

2. "Jeg har selv en god løn, så er absolut ikke misundelig, men de bruger altså også de danske velfærdsgoder, både før, under og efter udsendelsen."

Dit indlaeg lugtede lidt af jantelov - derfor kommentaren ... uanset hvad du saa ellers har skrevet tidligere.
Hvis konen saa vaelger at blive i Danmark saa betaler hun vel ogsaa skat der eller hva ? Der er sikkert nogle faa der har indrettet sig paa den maade, men det er sgu da ikke et liv ... men selvfoelgelig skal der da lige smaekkes en dansk misundelsesskat oveni. I de fleste tilfaelde hvor hele familien rejser med er der vel ikke noget tabt for Danmark ?

Misundelsesskat. Grin Det er vist et begreb der anvendes, når man ikke kan slippe billigere i skat end alle andre.

Fido
Frank skrev:

Fido skrev:

natty skrev:

Fido skrev:

Misundelsesskat. Grin Det er vist et begreb der anvendes, når man ikke kan slippe billigere i skat end alle andre.

Som sagt saa er jeg ikke selv paavirket af de nye regler ... jeg mener stadig at det er en misundelsesskat Angel

Spring til debat: