Se indlæg|
Dansker røvet af barpige i Chiang Mai...
|
|
| patirak |
Lagt på d. 05/09-2012 13:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
rinpoche skrev: Jeg tror, at "the silence treatment" er temmelig fremherskende blandt thailandske kvinder. Mit erfaringsgrundlag er dog temmelig beskedent, men jeg har hørt tilsvarende fra andre. Jeg vil til enhver tid hellere have et opgør her og nu, få renset luften og komme videre, fremfor at gå rundt med en mutist i flere dage, hvor man er henvist til at gætte sig frem til ondets rod. Men såen er vi så forskellige ![]() mvh Jeg oplever det egentlig ikke som en ren "stilleleg" (som jeg virkelig også hader) men mere som en "I dont care too much about you..." adfærd... (Kan stadig tale med hende og hun smiler stadig, men er lidt "fjern" ![]() En adfærd der i værste tilfælde kan udvikle sig til en "Now I really do not care about you anymore..." adfærd - hvilket er det absolut værste stadie... Her ophører alt hvad der hedder "take care" (man må selv lave mad, hente drikkevarer, vaske tøj, ingen massage m.v.) Man overlades med andre ord til "sig selv" og ALT "take care" ophører. Det er på det tidspunkt, at man starter med at få Flashbacks til ens tidligere forhold med danske piger, hvilket for mig er dybt skræmmende. Har prøvet det et par gange med min kæreste og det krævede en ret stor indsats at få "take care" tilbage - bl.a. en stor buket blomster, en masse undskyldninger og "sweet talk". (virkelig en tidskrævende proces)... Derfor er jeg altid ret opmærksom på ikke at komme i den situation igen :-) Det eneste der kan få min kæreste til øjeblikkeligt at flippe helt ud, er hvis jeg "filmer" med en anden pige. Det har jeg prøvet og det var ikke særligt morsomt, så det gør jeg ikke mere... (ihvertfald ikke når kæresten er i nærheden) Redigeret af patirak d. 05/09-2012 13:44 |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 05/09-2012 14:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Vil dog klart fraråde folk bevidst at gå efter en bar-pige, med henblik på at finde en livslang kæreste eller kone. Men der findes altså bar-piger derude, som også kan være fantastiske trofast og loyale kærester/koner. Det kan jeg i hvertfald skrive under på! [/i] jeg forstår sgu ikke helt patirak ![]() Forsat go dag! ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 05/09-2012 15:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
jimmikoldenborg skrev: Alt som kan omsættes til ฿ er "værd" at stjæle. Jeg tænkte nu mere på, hvem fa... vil stjæle en White HTC mobile phone?? ![]() Havde det nu været en iphone, var det en anden snak. ![]() Og en Iphone er bare flere ฿฿฿ værd. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 05/09-2012 15:21
|
|
PATINYA skrev: Vil dog klart fraråde folk bevidst at gå efter en bar-pige, med henblik på at finde en livslang kæreste eller kone. Men der findes altså bar-piger derude, som også kan være fantastiske trofast og loyale kærester/koner. Det kan jeg i hvertfald skrive under på! [/i] jeg forstår sgu ikke helt patirak ![]() Forsat go dag! ![]() Hmmm... ok... Så vil jeg foreslå, at du bruger hele din månedsløn på Lotto. Der er jo nogle enkelte der er heldige og vinder millioner :-) Eller find en bar-pige og forsøg at skabe et godt, stabilt, trygt og langvarigt forhold til hende... Dine odds for succes er ret små... tro det eller ej... Var det en bedre forklaring? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/09-2012 15:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ved du hvad, Patirak? Der er en fundamental forskel på at have en thai kone i DK og i Thailand. I Thailand ved de godt, at hvis de ikke makker ret, så står der en lang række håbefulde kandidater til rådighed. I DK er det lige omvendt. Thailandske kvinder er meget efterspurgte, og hvis manden ikke leverer "varen" i mange henseender, så er der mange kandidater til at afløse dem. Du rammer sømmet på hovedet, Patirak. Og dermed vil jeg ikke drømme om at sige, at de thai danske forhold der virker fint, uanset deres oprindelse, ikke er gode nok. Respekt til dem! mvh Redigeret af rinpoche d. 05/09-2012 15:42 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 05/09-2012 15:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Nu toer jeg slet ikke blive boende her i Chiang Mai ... maa hellere flytte til det fredelige Pattaya
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 06/09-2012 06:08
|
|
patirak skrev: PATINYA skrev: Vil dog klart fraråde folk bevidst at gå efter en bar-pige, med henblik på at finde en livslang kæreste eller kone. Men der findes altså bar-piger derude, som også kan være fantastiske trofast og loyale kærester/koner. Det kan jeg i hvertfald skrive under på! [/i] jeg forstår sgu ikke helt patirak ![]() Forsat go dag! ![]() Hmmm... ok... Så vil jeg foreslå, at du bruger hele din månedsløn på Lotto. Der er jo nogle enkelte der er heldige og vinder millioner :-) Eller find en bar-pige og forsøg at skabe et godt, stabilt, trygt og langvarigt forhold til hende... Dine odds for succes er ret små... tro det eller ej... Var det en bedre forklaring? Ja patirak jeg ved udemærket godt hvad barpigerne står for, og jeg kunne ikke drømme om at indlede ét forhold til en, jeg har hvad jeg skal have. Men det var måden du skriver de linier på der fik mig til at trække på smilebåndet, ikke andet, det skulle forståes som en spøg det jeg skrev. ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/09-2012 06:51
|
|
rinpoche skrev: Ved du hvad, Patirak? Der er en fundamental forskel på at have en thai kone i DK og i Thailand. I Thailand ved de godt, at hvis de ikke makker ret, så står der en lang række håbefulde kandidater til rådighed. I DK er det lige omvendt. Thailandske kvinder er meget efterspurgte, og hvis manden ikke leverer "varen" i mange henseender, så er der mange kandidater til at afløse dem. Du rammer sømmet på hovedet, Patirak. Og dermed vil jeg ikke drømme om at sige, at de thai danske forhold der virker fint, uanset deres oprindelse, ikke er gode nok. Respekt til dem! mvh Interesant betragtning vedr. det at have en Thai-kæreste/kone i Thailand eller i Danmark. Har ikke selv erfaring med at have en i Danmark, men jeg tror du har ret. For hvis man bor og arbejder her, så har du helt ret i at "udvalget" er enormt. Jeg kan også godt se at Thai-kvinderne i Danmark må være ret efterspurgt for dem der ikke har mulighed for at tage til Thailand eller bare er for doven til at hoppe på flyveren. Det kunne være interessant at høre fra mænd med Thai-koner i Danmark, hvordan de oplever det. Bliver kvinden mere krævende, når hun kommer til Danmark og finder ud af at der pludselig er masser af mænd at vælge imellem? |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/09-2012 06:51
|
|
PATINYA skrev: patirak skrev: PATINYA skrev: Vil dog klart fraråde folk bevidst at gå efter en bar-pige, med henblik på at finde en livslang kæreste eller kone. Men der findes altså bar-piger derude, som også kan være fantastiske trofast og loyale kærester/koner. Det kan jeg i hvertfald skrive under på! [/i] ![]() jeg forstår sgu ikke helt patirak ![]() Forsat go dag! ![]() Hmmm... ok... Så vil jeg foreslå, at du bruger hele din månedsløn på Lotto. Der er jo nogle enkelte der er heldige og vinder millioner :-) Eller find en bar-pige og forsøg at skabe et godt, stabilt, trygt og langvarigt forhold til hende... Dine odds for succes er ret små... tro det eller ej... Var det en bedre forklaring? Ja patirak jeg ved udemærket godt hvad barpigerne står for, og jeg kunne ikke drømme om at indlede ét forhold til en, jeg har hvad jeg skal have. Men det var måden du skriver de linier på der fik mig til at trække på smilebåndet, ikke andet, det skulle forståes som en spøg det jeg skrev. ![]() ![]() |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 06/09-2012 11:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Det kunne være interessant at høre fra mænd med Thai-koner i Danmark, hvordan de oplever det. Bliver kvinden mere krævende, når hun kommer til Danmark og finder ud af at der pludselig er masser af mænd at vælge imellem? Nu bor jeg godt nok ikke i Danmark men paa Færøerne, bode knapt 4 ar i Hua Hin. Ang. dit spørgsmal, sa er svaret nej snarere tværtimod, hun ved, at i Thailand havde vi meget mere at leve for, de sma dumme veninder i Thailand var ikke til megen hjælp ![]() Ellers er jeg meget enig med dig "patirak" ang. Thailand og thaiere ![]() |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 06/09-2012 13:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
savasava, du har ganske ret i at de såkaldte veninder ikke er meget bevendt-tværtimod, det er min erfaring. Min kone har været under dårlig indflydelse af en såkaldt god veninde og ville pludselig skilles, det var veninden lige blevet og havde ribbet manden for 500000 danske kroner. Men de glemte bare lige at jeg havde ægtepagt og særeje, så det gik i vasken. Har efterfølgende forbudt min kone at have kontakt med den veninde mere! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 06/09-2012 13:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Tror egentlig nærmere jeg ville have forbudt min kone at have kontakt til mig. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/09-2012 13:56
|
|
Der er jeg 100% enig!!! Kunne ikke leve med en jeg vidste var sammen med mig kun for pengenes skyld... |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 06/09-2012 14:42
|
|
Nej set med danske øjne kalder men jo ikke den slags for veninder, så jeg havde sgu også fobudt min kone at tale eller have mere kontakt med dette individ, hvis det skulle være tilfældet. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 06/09-2012 15:47
|
Det bliver efterhånden en lidt underlig debat. Som jeg forstår det, er de fleste herinde i dansk/thai-forhold. Alligevel nedgøres Thai-kvinder med bemærkninger som 'de er ikke til at stole på' 'jeg måtte udsætte hende for den ultimative test' 'det ville jeg forbyde hende' Jeg er ikke selv i forhold til Thai-kvinder - og har ikke været det. Det er muligt Thai-kvinder er mere udspekuleret end vi farang'er. Kan kun ønske jer held og lykke. ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 07/09-2012 06:53
|
|
milex skrev: Det bliver efterhånden en lidt underlig debat. Som jeg forstår det, er de fleste herinde i dansk/thai-forhold. Alligevel nedgøres Thai-kvinder med bemærkninger som 'de er ikke til at stole på' 'jeg måtte udsætte hende for den ultimative test' 'det ville jeg forbyde hende' Jeg er ikke selv i forhold til Thai-kvinder - og har ikke været det. Det er muligt Thai-kvinder er mere udspekuleret end vi farang'er. Kan kun ønske jer held og lykke. ![]() Hej Milex, Ja, hvis man ikke selv er i et forhold til en Thai-kvinde, så kan jeg godt se at kommentarerne og indlæggene herinde engang imellem må være noget specielle at læse... ![]() Jeg tror det er vigtigt at forstå, at der ikke er tale om nedgørelse af Thai-kvinder men parforhold med hvor der er ret store kulturforskelle. Det giver indimellem nogle "udfordringer" og et forum som dette er så et godt sted at få råd fra andre i samme situation. Hvis du ikke har prøvet at være i et forhold til en Thai-kvinde, så kan jeg kun sige... Du går glip af noget! For trods forskellene og udfordringerne så er de nogle fantastiske koner/kærester som formår at sprede liv og glæde omkring sig. Jeg ville ihvertfald aldrig bytte! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/09-2012 08:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
patirak skrev: milex skrev: Det bliver efterhånden en lidt underlig debat. Som jeg forstår det, er de fleste herinde i dansk/thai-forhold. Alligevel nedgøres Thai-kvinder med bemærkninger som 'de er ikke til at stole på' 'jeg måtte udsætte hende for den ultimative test' 'det ville jeg forbyde hende' Jeg er ikke selv i forhold til Thai-kvinder - og har ikke været det. Det er muligt Thai-kvinder er mere udspekuleret end vi farang'er. Kan kun ønske jer held og lykke. ![]() Hej Milex, Ja, hvis man ikke selv er i et forhold til en Thai-kvinde, så kan jeg godt se at kommentarerne og indlæggene herinde engang imellem må være noget specielle at læse... ![]() Jeg tror det er vigtigt at forstå, at der ikke er tale om nedgørelse af Thai-kvinder men parforhold med hvor der er ret store kulturforskelle. Det giver indimellem nogle "udfordringer" og et forum som dette er så et godt sted at få råd fra andre i samme situation. Hvis du ikke har prøvet at være i et forhold til en Thai-kvinde, så kan jeg kun sige... Du går glip af noget! For trods forskellene og udfordringerne så er de nogle fantastiske koner/kærester som formår at sprede liv og glæde omkring sig. Jeg ville ihvertfald aldrig bytte! Bytte.? Nej tak. Havde jeg ikke haft en Thai kæreste, men været gift med en dansk pige, tror jeg ikke, at jeg havde oplevet den alder jeg har i dag. De (Thai-Pigerne) holder os unge og forlænger og forgylder efter min mening vores liv. ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 07/09-2012 12:22
|
|
DK skrev: patirak skrev: milex skrev: Det bliver efterhånden en lidt underlig debat. Som jeg forstår det, er de fleste herinde i dansk/thai-forhold. Alligevel nedgøres Thai-kvinder med bemærkninger som 'de er ikke til at stole på' 'jeg måtte udsætte hende for den ultimative test' 'det ville jeg forbyde hende' Jeg er ikke selv i forhold til Thai-kvinder - og har ikke været det. Det er muligt Thai-kvinder er mere udspekuleret end vi farang'er. Kan kun ønske jer held og lykke. ![]() Hej Milex, Ja, hvis man ikke selv er i et forhold til en Thai-kvinde, så kan jeg godt se at kommentarerne og indlæggene herinde engang imellem må være noget specielle at læse... ![]() Jeg tror det er vigtigt at forstå, at der ikke er tale om nedgørelse af Thai-kvinder men parforhold med hvor der er ret store kulturforskelle. Det giver indimellem nogle "udfordringer" og et forum som dette er så et godt sted at få råd fra andre i samme situation. Hvis du ikke har prøvet at være i et forhold til en Thai-kvinde, så kan jeg kun sige... Du går glip af noget! For trods forskellene og udfordringerne så er de nogle fantastiske koner/kærester som formår at sprede liv og glæde omkring sig. Jeg ville ihvertfald aldrig bytte! Bytte.? Nej tak. Havde jeg ikke haft en Thai kæreste, men været gift med en dansk pige, tror jeg ikke, at jeg havde oplevet den alder jeg har i dag. De (Thai-Pigerne) holder os unge og forlænger og forgylder efter min mening vores liv. ![]() Helt enig!! God weekend! |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 07/09-2012 15:01
|
Ku' være jeg skulle give det en prøve ![]() |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 07/09-2012 15:47
|
|
Ja prøv milex, og jeg vil garantere dig, finder du den rette, vil du aldrig fortryde igen, men vil istedet tænke, det skulle jeg havde gjort for mange mange år siden, men forbered dig også på konflikter, da det som skrevet er meget stor kulturforskel, og tag ikke den første og beste, GIV DIG TID, MEGET TID, for som du jo har læst er de ikke alle lige ærlige og loyale, så pas på, du kan komme gevaldigt galt afsted hvis du ikke ser dig om. Held og lykke............. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.