Se indlæg
 Udskriv debat
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
hugoboerge
Jeg har eet problem med kommentaren fra artiklen fra Metro Xpress og det er at som pensionist i Thailand modtager man et grundbeloeb og KUN grundbeloebet om man er gift eller ej eller bor sammen med en Thai kvinde eller ej.

Nu vil jeg meget gerne vide hvordan kan man svindle sig til mere ? Jeg ser frem til opskriften.

Maaske Poom kan forklare det ? eftersom Poom er imod alt og alle der skriver omkring de "stakkels" pensionister i Thailand.

Maaske artiklen refererer til foertidspensionister ?

moerk5002
Latterlig traad det her...... Man kan da snart ikke koge mere suppe paa den sag. Vi ved det sker, at nogle snyder og andre ikke goer...!

Hvorfor blive ved at starte traade med det emne, find dog noget interssandt og for en gang skyld noget nyt...... Traad starter har det med at puste liv i et baal som er ved at gaa ud. Kom dog videre i dit liv Cool

Rigtig herlig ny uge til alle, unge som gamle.

OleH
JS skrev:

OleH skrev:

JS skrev:

Søg i forummet og du skal finde svar på dit spørgsmål....

pension, førtidspension osv. er et af de mest tabubelagte emner herinde...

Men spørgsmålene blev stillet til dig.

Sleeping

Nå, det var for svært for dig.... Ja, jeg er ikke overrasket!

Snork du bare videre! Kick you

OleH
jydetampen skrev:

ja det er retfærdig og hold nu op med at pive og kan i ikke lide lugten i bageriet så flyt dog eller sig fra til at modtage også kan dem der siger fra jo forsætte deres liv uden at blive kontolleret.

Hold selv op med at pive !

Hvis du ikke kan lide lugten i tråden, så lad være med at læse den LOL LOL

poom
om min avatar er en ladyboy eller om jeg er sådan er åbenbart mere interessant end at der snydes og bedrages i \"danskelejren\" i Thailand. for det gør der!!!!!!!!!!!!!!

og så sidder en masse klynkehoveder og flæber ver at skulle svare på et skide brev.

jeg behøver ikke svare på noget om hvordan der snydes. jeg bliver snydt.!! Basta. Og det gør alle amdre skatteydere også

og for at komme den snyd til livs skal man svare på et brev. men det er nok til at vælte verden for en masse der ikke har andet at gå op i

så man himler op om retfærdighed og magtmisbrug

så tør dog øjnene og svar på et lille brev uden at være så rasmus modsat som et 4 årig barn hver gang

i finder jo på en masse historier om alt andet en bare at gøre som der bliver bedt om.

så er kontoret ikke effektivt
så er det de forkerte pensionister i avisen
så er hende fra ambassaden et problem
så vil man ikke svare
så kan man ikke finde ud af
så roder man sig ud i tåbelige udenomssnak
så er kommunen efter pensionisterne

bla bla bla.....

og pga hvad? der kommer et lille bitte brev. det kan man bare svare på og leve lykkeligt videre

OleH
poom skrev:

om min avatar er en ladyboy eller om jeg er sådan er åbenbart mere interessant end at der snydes og bedrages i \"danskelejren\" i Thailand. for det gør der!!!!!!!!!!!!!!

og så sidder en masse klynkehoveder og flæber ver at skulle svare på et skide brev.

jeg behøver ikke svare på noget om hvordan der snydes. jeg bliver snydt.!! Basta. Og det gør alle amdre skatteydere også

og for at komme den snyd til livs skal man svare på et brev. men det er nok til at vælte verden for en masse der ikke har andet at gå op i

så tør dog øjnene og svar på et lille brev uden at være så rasmus modsat som et 4 årig barn hver gang

i finder jo på en masse historier om alt andet en bare at gøre som der bliver bedt om.

så vil man ikke svare

bla bla bla.....

og pga hvad? der kommer et lille bitte brev. det kan man bare svare på og leve lykkeligt videre

poom, jeg må gøre dig opmærksom på, at det ikke er tilladt at sprede gylle på denne tid af året ! LOL LOL

Læs selv her:

http://www.bolius...edes-gylle

jydetampen
OleH skrev:

jydetampen skrev:

ja det er retfærdig og hold nu op med at pive og kan i ikke lide lugten i bageriet så flyt dog eller sig fra til at modtage også kan dem der siger fra jo forsætte deres liv uden at blive kontolleret.

jeg har ingen problemer med kontrol og artiklen viser der et problem,med folk som snyder og godt de bliver fanget,hvis det er pive så ved jeg ikke,men det må jo være dig der føler dig trådt over tæerne og det kan der jo kun være en grund til,jeg går ud fra at det er muligt at have den mening at skatte penge skal ikke bruges til snyd og svindel,så jeg piver ikke men jubler over at der er fundet nogle,som har haft fingerne for langt nede i kassen.

OleH
jydetampen skrev:

OleH skrev:

jydetampen skrev:

jeg har ingen problemer med kontrol og artiklen viser der et problem,med folk som snyder og godt de bliver fanget,hvis det er pive så ved jeg ikke,men det må jo være dig der føler dig trådt over tæerne og det kan der jo kun være en grund til,jeg går ud fra at det er muligt at have den mening at skatte penge skal ikke bruges til snyd og svindel,så jeg piver ikke men jubler over at der er fundet nogle,som har haft fingerne for langt nede i kassen.

Du kender mig ikke, men alligevel antyder du, at jeg snyder. Sådan en påstand, der er grebet ud af luften, er vel egentlig ikke et svar værdigt, men læs mit svar til hr. poom (nr.26), det passer meget godt til det, du skriver.

Anonym Bruger
moerk5002 skrev:

Latterlig traad det her...... Man kan da snart ikke koge mere suppe paa den sag. Vi ved det sker, at nogle snyder og andre ikke goer...!

Hvorfor blive ved at starte traade med det emne, find dog noget interssandt og for en gang skyld noget nyt...... Traad starter har det med at puste liv i et baal som er ved at gaa ud. Kom dog videre i dit liv Cool

Rigtig herlig ny uge til alle, unge som gamle.

Se her Publiceret 2012-10-21 08:47

artiklen er da ikke speciel gammel syntes du,eller kan du bare ikke læse

hugoboerge
poom skrev:

så vil man ikke svare

bla bla bla.....

Som skrevet tidligere, hvad andet kunne man forvente fra Poom ?

jydetampen
OleH skrev:

jydetampen skrev:

OleH skrev:

jydetampen skrev:

Du kender mig ikke, men alligevel antyder du, at jeg snyder. Sådan en påstand, der er grebet ud af luften, er vel egentlig ikke et svar værdigt, men læs mit svar til hr. poom (nr.26), det passer meget godt til det, du skriver.

Nej kender dig ikke,men enten snyder du eller synes du det er iorden at snyde,og du stater piveriet,fordi du ikke er ening i hvad js skriver og han rammer plet.

Peder1968
Så er der hanekamp igen på en høj hellig søndag Frown

Skeptikeren
Underlig diskussion, igen, igen! Poom bilver ved med at skrive om et SKIDE brev (kan du ikke til en forandring forklare os andre hvad et SKIDE BREV er? Lyder lidt ulækkert!

Du og Jydetampen (og nogle få andre) bliver ved med at forlange at vi skal indsende et SKIDE brev. I har ikke fattet at vi ikke kan sende det SKIDE brev. Vi har ikke de oplysninger, som også damen på Ambassaden erkendte.

Som thai gift er det min hustru der har disse kvitteringer, hun har ingen pligt til at indsende noget som helst til danske myndigheder (hendes eget udsagn: Hvis de vil kontrollere dig, kan de komme her og ringe på gaten så må vi se. Jeg render ikke på posthuset og får lavet kopier og sender anbefalede breve)

De spørger om noget så dumt som vandforbrug, jamen jeg kunne da hvis jeg var enlig have besøg af 62 skønne jomfruer hver dag, der tog bad, beviser det så at jeg er ugift eller gift? El-forbrug? Thja, nogen dage/nætter er det ulidelig varmt og Air con kører i soverummet måske 10-12 timer andre dage 4-5 beviser det om jeg er gift eller ugift.

Vi sender hvert år den såkaldte leveattest, som bl.a. spørger om ægteskabelig status. Er dettte ikke dokumentation nok spørger jeg igen, igen?

Der skrives i artiklen at de lige p.t. har 189 sager, da der kun bor et lille antal i Pattaya (efter det oplyste små 70 stk, permanent), så må resten jo komme andre steder fra i Thailand. For mig er der ingen tvivl, dem de har fingrene i er dem med fiktive adresser i EU, os andre har de så ikke tid til at beskæftige sig med. Det er nu 10 mdr. siden jeg sendte første svar og ingen respons endnu, andet end den opringning fra kontrollanten på Ambassden den 22 august.

Næh Poom, der er som du selv skriver, i Mørkistan at pengene skal krasses ind, men der tør ingen kontrollant komme, så får de hugget en hvis del af. Det er så SKIDE nemt at komme efter en fatiig pensionist, men få fat i en mørkemand er dødsens farligt og du bliver kaldt rasist!!!!!.

Og til dig Jydetamp, gider du ikke godt stoppe med det der ævl: "Du an bare flytte hjem" Gad nok vide hvad du og dine ligesindede ville sige hvis jeg kom, For nu skulle jeg lige pludselig have andel i alle goderrne, måske oven i købet i din kommune som skulle ud og finde bopæl til mig, fuld pension og sygehjælp. Så måtte du til lommerne med extra skat, uha da-da.

Og mener du virkelig at jeg bør forlade min elskede her i SMILETS LAND fordi jeg modtager SKIDE 5.089 DKK per måned. (der blev I sku da godt chokeret! Joh da, jeg har fået lønforhøjelse fra SKAT 8,00 extra i lommen per måned). Er det her at misundelsen kommer ind?

Nå, ikke mere nu, det bliver sku for trivielt at tærske langhalm på det emne,.

Skeptikeren, som ønsker alle danske thailandsfarende et godt og lykkeligt liv, selv dem der er SKIDE negative.

http://www.jumplink.dk/somrak
taxidriver990
Til Skeptikeren;

Bukker mig dybt i stoevet ( bor jo paa landet ) ;
Et sagligt og velskevet svar fra en der har oplevet det selv, endelig noget man kan forholde sig til og bruge til noget.

Jeg tilhoerer de " store " pensionsaargange, saa om 15 aar vil jeg sikkert selv staar med en kontrolant eller 2 der vil se beviser. Og jeg har absolut ingen, det hele staar jo i fruens navn, og gud bedre det hvis de vil bruge vandaflaesning eller el regning for at se om jeg snyder, vi bor 3 generationer paa samme maalerenhed.

Og ja, der er " fundet " 1 mill og " haabet " er at kradse q.2 mill ind, det er da godt nok, men behoever det at vaere bevidst snyd ?
Kontorchefen der startede hele det her kontrolteams projekt, naevner selv i et interview, se anden traad, at det ligesaa godt kan vaere skriverfejl, enten hos pensionisten eller sagsbehandler.

jydetampen skrev som svar til Chaingmai:ja det er retfærdig og hold nu op med at pive og kan i ikke lide lugten i bageriet så flyt dog eller sig fra til at modtage også kan dem der siger fra jo forsætte deres liv uden at blive kontolleret.

Du har vist ikke laest hvad der blev skrevet; retfaerdigheds spoergsmaal gik paa om man bor i Frankrig eller Thailand, hvorfor er der forskel ( andet end EU ) for man har jo tjent sin pension paa samme maade lige meget hvor man vaelger at nyde sit otium....

Ja snyd er snyd, lige meget om det er i Herning, Thailand eller Moerkistan og klart det skal bekaempes.
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Anonym Bruger
Der er noget jeg ikke forstår.

Alle disse regler, med pensionisters meldepligt til myndighederne og ikke mindst reglen om kun, at opholde sig uden for EU i en begrænset periode, hvis man vil beholde
hele sin pension. Og meget mere...

Er det en Eu regel.? Eller gælder det kun for Danskere.

Mindes ikke jeg har hørt fra andre udlændinge, om samme besynderlige regel.

Uanset, hvilken person (udlænding) jeg nævner de Danske regler for,
ryster de på hovedet.

PATINYA
DK skrev:

Der er noget jeg ikke forstår.

Alle disse regler, med pensionisters meldepligt til myndighederne og ikke mindst reglen om kun, at opholde sig uden for EU i en begrænset periode, hvis man vil beholde
hele sin pension. Og meget mere...

Er det en Eu regel.? Eller gælder det kun for Danskere.

Mindes ikke jeg har hørt fra andre udlændinge, om samme besynderlige regel.

Uanset, hvilken person (udlænding) jeg nævner de Danske regler for,
ryster de på hovedet.

Svensker og nordmænd har andre regler ja, jeg ved ikke med andre lande i europa.

Anonym Bruger
Som altid god stemning når pensioner bliver diskuteret...

Man skal bare passe på ikke at blande tingene sammen...én ting er reglerne og en anden ting er at omgå reglerne...

Fordi man er imod reglerne er det ikke ens betydning med at man skal omgå dem og fordi man er imod folk der bryder loven, er det ikke ens betydning med at man er tilhænger af reglerne.

PATINYA
JS skrev:

Man skal bare passe på ikke at blande tingene sammen...én ting er reglerne og en anden ting er at omgå reglerne...

Fordi man er imod reglerne er det ikke ens betydning med at man skal omgå dem og fordi man er imod folk der bryder loven, er det ikke ens betydning med at man er tilhænger af reglerne.

Helt korekt JS

Peder1968
PATINYA skrev:

JS skrev:

Helt korekt JS

Det bedste indlæg i denne tråd. Smile

Personligt fatter jeg heller ikke man ikke kan få sit tillæg med til hvilket som helst land.
Men sådan er reglen og jeg tror det kan være katastrofalt at bryde den.
Jeg tror folk vil grade snot når de får en efterregning + bøde, som bliver trukket i pensionen i de næste mange år......... Frown

Skeptikeren
DK dit spørgsmål er meget relevant, men jeg har desværre ikke mulighed for at svare for alle lande, men ved dog at nordmændene kan bo her så længe de vil, blot de har deres sygeforsikring fra NARV Udland, men lige nu er alt dette under heftig debat i Norge og de er blevet pålignet 17% kildeskat. Svenskerne holder sig for sig selv så jeg ved ikke meget om dem men englændere og tyskere og alle andre inden for EU kender slet ikke danskernes problemer (ikke dem jeg har talt med i hvert fald). Men det må jo være mulig at Google! Jeg orker det bare ikke!

Det underlige er, at når jeg og Bjarne og andre har forespurgt i Folketinget eller direkte til partierne, får man blot den besked at sådan er loven. Ingen overhovedet har kunnet svare på hvem der har lavet loven og hvorfor. Blot at man ikke har diverse aftaler med bl.a. Thailand så derfor kan der ikke ændres. Og det er jo en såre nem forklaring at ride spørgsmålet af på.

Man kan jo i denne debat undre sig over at man i sin dagligdag her, ser utallige danske pensionister der har lejligheder her, og bolig i DK med alt hvad det betyder af pensionist tilskud. Kan godt forstå at de har råd til at rejse herud 2-3-5 gange om året af 3-6 mdr. varighed.

Men måske er det dem kontrollanterne har fået fat i????

Skeptikeren
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Spring til debat: