Se indlæg
 Udskriv debat
Er du førtidspensionist efter 2003, og vil bo i Thailand ?
Peder1968
Conrad skrev:

Man skal leve livet mens man er her og derfor flyttede jeg adresse til Thailand, gigtsmerterne forsvandt også.
.....
Desværre steg præmien på den jeg valgte meget mere end prognosen da jeg tegnede.

Nu har jeg så kun en ulykkes forsikring, der også dækker ved MC uheld. Den koster ca. baht 8.000 årligt og dækker baht 200.000 årligt til hospitals- og klinikudgifter ved uheld og så er der et par mill. til enken hvis det helt store uheld skulle indtræffe.....

Conrad

Du har ret i man skal leve livet mens man har det Smile

Men helt ærlig, at bo i Thailand uden sygeforsikring. Det lyder da som være meget tåbeligt!!!!!
Hvad gør du hvis du bliver akut syg og ikke kan transporteres hjem til Danmark?

Kim Ludvigsen
taxidriver990 skrev:
I Pension forsikringen er der daekning for ulykker og akut indlaeggelser, hjerteanfald o. lign.
Endvidere betal for 4 aar og et aar gratis

Det lyder som en ulykkesforsikring i stil med den Conrad nævner. Det har ikke noget med sygeforsikring at gøre. En ulykkesforsikring vil fx ikke dække kræftbehandling.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Conrad
Til Peder 1968:

Se mit indlæg #12 i denne tråd, så vil du se at jeg er dækket ind hvis jeg bliver akut syg. Jeg ville heller ikke udsætte mig selv eller mine pårørende for at jeg ikke kunne blive behandlet pga. manglende forsikring eller penge.

Men jeg tror at der er adskillige danske folkepensionister bosat i Thailand, som ikke har råd til at have en fuldt dækkende helbredsforsikring, nogle har måske en som Skeptikeren med begrænsninger og mange har heller ikke midler til selv at betale for behandling.

Til de som gerne vil være her, men ikke tør tage springet, så kan det være at de bliver afskåret fra at komme til Thailand når de bliver ældre. Rejse sygeforsikringer kan have klausuler der gør at man ikke kan blive transporteret hjem eller blive behandlet på stedet, hvis man lider af en kronisk sygdom når man rejser ud og sygdommen går i udbrud.

Ved en langsom indtræffende sygdom, som kræver dyr behandling, så kan jeg evt. tage flyveren til DK og melde mig i folkeregisteret der og så er der hjælp at hente, som for alle andre danskere der bor i DK, men jeg vælger sikkert at blive behandlet i Thailand hvis jeg bliver alvorligt syg, så har jeg min hustru til at "nusse" om mig.

Der er også alt for meget bureaukrati involveret i at flytte tilbage til DK og igen til Thailand.

Jeg er også meget interesseret i at høre mere om hvad taxidriver990's billige forsikringer dækker.

Desuden synes jeg også at danske folkepensionister skulle behandles ens uanset hvilket land de vælger at tilbringe otiumet i.

God weekend fra det solrige Phuket

Conrad

taxidriver990
Kim Ludvigsen skrev:Det har ikke noget med sygeforsikring at gøre. En ulykkesforsikring vil fx ikke dække kræftbehandling.

Jeg selv skrev: indlaeg #19Men klart er det at jeg har dels en pensionsopsparing og dels en sygeforsikring
Men som altid naar det drejer som om forsikringer er det indviklet
Begge betaler jeg 8.500 Baht om aaret for ( en korrigering fra sidst skrevne indlaeg, beklager )

Beklager hvis jeg ikke har tydlig gjort at jeg ogsaa har en sygeforsikring der daekker langvarigt sygeforloeb,
skal nok proeve at tydeliggoere hvad jeg skriver fremover
Men for at bruge egne ord igen; Naar det kommer til forsikringer er det et indviklet...
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

taxidriver990
Angaaende min sygeforsikring saa har jeg lige fundet de papire frem der er udfyldt for at kunne tegne en forsikring.

Ingen hemmelighed at ( naesten ) alt staar paa thai, men nu har jeg da navnet paa selskabet:

Muag Thai Life Assurance

Daekker:
Bypass; Heart Attack; Cardiomycipiathy; Heart valve replacement; Aorta surgery; Heart transplant; Stroke; Cancer;
Tumor in the brain; Major organ transplant; Kidney / Lung / Liver disease; viral Hepatitis; Alzheimers disease,
Severe burns..... og jeg kunne blive ved...men som sagt paa engelsk og hoveddelen paa thai ( det med smaat )

Der er naevnt daekningsbeloeb 2 mill baht.

Men vender tilbage naar jeg har helt fod paa det

Dejlig varm dag 31 grader Cheers i Cola

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kim Ludvigsen
taxidriver990 skrev:Dejlig varm dag 31 grader Cheers i Cola

Du kan være glad for, at du ikke har diabetes. LOL LOL Thaierne tror ikke på sukkerfrie sodavand. Man kan som regel få dem på turiststederne, men lige så snart man bevæger sig uden for de områder, så er det lukket land. Shock
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

OleH
Conrad skrev:

Til Peder 1968:

Se mit indlæg #12 i denne tråd, så vil du se at jeg er dækket ind hvis jeg bliver akut syg. Jeg ville heller ikke udsætte mig selv eller mine pårørende for at jeg ikke kunne blive behandlet pga. manglende forsikring eller penge.

Men jeg tror at der er adskillige danske folkepensionister bosat i Thailand, som ikke har råd til at have en fuldt dækkende helbredsforsikring, nogle har måske en som Skeptikeren med begrænsninger og mange har heller ikke midler til selv at betale for behandling.

Til de som gerne vil være her, men ikke tør tage springet, så kan det være at de bliver afskåret fra at komme til Thailand når de bliver ældre. Rejse sygeforsikringer kan have klausuler der gør at man ikke kan blive transporteret hjem eller blive behandlet på stedet, hvis man lider af en kronisk sygdom når man rejser ud og sygdommen går i udbrud.

Ved en langsom indtræffende sygdom, som kræver dyr behandling, så kan jeg evt. tage flyveren til DK og melde mig i folkeregisteret der og så er der hjælp at hente, som for alle andre danskere der bor i DK, men jeg vælger sikkert at blive behandlet i Thailand hvis jeg bliver alvorligt syg, så har jeg min hustru til at "nusse" om mig.

Der er også alt for meget bureaukrati involveret i at flytte tilbage til DK og igen til Thailand.

Jeg er også meget interesseret i at høre mere om hvad taxidriver990's billige forsikringer dækker.

Desuden synes jeg også at danske folkepensionister skulle behandles ens uanset hvilket land de vælger at tilbringe otiumet i.

God weekend fra det solrige Phuket

Conrad

Tak for dine indlæg i denne tråd, Conrad.

Det er god læsning for dem, der har overvejelser om at bosætte sig i Thailand.
Selv regner jeg med at flytte til Thailand i år, ellers bliver jeg selv ramt af lovændringen, jeg skrev om i mit første indlæg her i tråden.

Jeg forestiller mig også, at jeg om nogle år, som folkepensionist i Thailand, bliver nødt til at undvære en sygeforsikring, men det er der ikke meget at gøre ved, man må prøve at leve så sundt som muligt, og som Conrad skriver, kan man jo evt. flytte sin adresse til Danmark i en periode, hvis man bliver ramt af en alvorlig sygdom (ikke akut).

Mvh.
OleH

taxidriver990
Kim Ludvigsen skrev;Thaierne tror ikke på sukkerfrie sodavand

Jeg bor uden for turistomraade og uden for lands lov o ret her findes Cola Zero

Ved det er uden for traaden men nyttigt for diabetikkere eller ?

Kim Ludvigsen
taxidriver990 skrev:

Kim Ludvigsen skrev;Thaierne tror ikke på sukkerfrie sodavand

Jeg bor uden for turistomraade og uden for lands lov o ret her findes Cola Zero

Jeg er imponeret! Selv i "storbyer" som i Prachuap Khiri Khan har jeg måttet kæmpe for at finde colaer uden sukker. Og de kigger underligt på mig, når jeg spørger. Som om de tror, jeg fortæller et eventyr fra de kolde lande.

Det skal siges, at I Prachuap Khiri Khan fandt jeg en enkelt lille købmand, der faktisk havde nogle Pepsi Max, efter jeg havde været i 10-20 andre små og store butikker, hvor jeg fik eventyr-blikket. Men det var vist nogle halvgamle Pepsier, jeg fik.

Nå, men vi er ude på et sidespor.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

taxidriver990
Jeg har fundet ud af lidt mere angaaende min sygeforsikring ikke meget men lidt.

Jeg har fordi jeg ikke har work permit foerst skulle tegne pensionforsikringen og uden den ingen sygeforsikring i dette selskab.

Der har ogsaa vaeret en del skriverier frem og tilbage omkring det, fordi jeg er farang, men sagen skulle vaere loest og jeg venter som sagt paa at faa selve policen.
Som alle ved er tid en ukendt faktor herude, saa hvornaar vides ikke praecis dog inden 17 november, men hvilket aar?

Lille anekdote... Sidst jeg skulle hente bil hos bilhandleren sagde han "Kom tirsdag" og det gjorde jeg selvfoelgelig,
han sagde bare ikke at det ikke var den tirsdag saa ingen bil klar.... Nej vi koeber ikke bil der mere.

OleH
I dag blev lovforslaget så fremsat i Folketinget:

http://www.ft.dk/...le.htm#dok

http://www.ft.dk/...at.htm#dok

Og bestemmelsen om lavere førtidspension, hvis man flytter til et land udenfor EU, kommer til at gælde fra 1. Januar 2013, så det er bare med at komme af sted, hvis man har muligheden.
Jeg flyver snart....

handy
OleH skrev:

I dag blev lovforslaget så fremsat i Folketinget:

http://www.ft.dk/...le.htm#dok

http://www.ft.dk/...at.htm#dok

Og bestemmelsen om lavere førtidspension, hvis man flytter til et land udenfor EU, kommer til at gælde fra 1. Januar 2013, så det er bare med at komme af sted, hvis man har muligheden.
Jeg flyver snart....

tak så er der flere der for ondt bagi fordi du for for meget jeg elsker Danmark om sommeren men ha desværre ikke råd til en bolig begge steder....og de fleste kolonihaver kræverSmile bopælspligt og også dyre...men er godt misundelige når maj den søde milde rammer dk og jeg ikke har råd til billet og bolig.....

Spring til debat: