Se indlæg|
Skat og anden morskab
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 10/11-2012 13:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Kanseli sprog er vel det rette formelle ord eller er det afskaffet Men rigtigt jo toerre det er desto nemmere er det at holde folk vaek En simpel samligning er to dagblade E.B og Information
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/11-2012 14:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det er fordi, at en dybdeborende artikel i EB er et billede med tekst under. Hvis man interesserer sig for lovområdet, er min erfaring at det sværeste at vide hved der ligger i de forskellige bestemmelser. men det var ikke det, jeg fornemmede var problemet her i tråden. Nærmere hvordan lovsystemet er opbygget. Og hvor motiverne til disse kan findes |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 10/11-2012 14:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Ole: Er det relevant for emnet? ![]() Ja, det synes jeg, det er. Er det et problem at svare på så enkelt et spørgsmål ? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/11-2012 14:13
|
|
Det er skam ikke et problem at svare på dit spørgsmål. Men som jeg skrev, anser jeg ikke oplysningen for relevant for emnet. Er du uenig i min betragtning, er der jo mulighed for selv at undersøge hvad jeg skrev. Det er jo ikke min person,der er interessant her. ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/11-2012 14:25
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Lidt fra reglementet: §7 - Hold dig til temaet i tråden. Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd. Lad os så komme væk fra personspørgsmål og få fokus tilbage på udgangspunktet i tråden. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/11-2012 16:03
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Summa summarum: 1. Ja der er forskel på pensionist A og B, alt efter hvor vedkommende opholder og bosætter sig. Synes jeg det er rigtigt, nej. 2. Hvor kan man finde en "overordnet central lov", hvor det er besluttet, at der kan og skal gøres forskel på A og B?. Det kan man ikke, fordi den ikke findes og ikke er nødvendig og aldrig er vedtaget. Reglerne for udbetaling osv, findes i de regler og love, som der har været adskillige henvisninger til, og disse love behøver ikke en "central lov" for at være gældende. Derfor er det tidsspilde at spørge og lede efter sådan en lov. Hverken jeg, du, politikere, embedsmænd eller jurister kan finde den, da den ikke findes, ikke er nødvendig og ikke vedtaget. Det behøver man altså ikke at være jurist for at forstå. Selv jeg lærte om den slags ting i samfundsfag, selvom læreren var halvrød , men det er selvfølgelig også en del år siden.
Redigeret af natty d. 10/11-2012 16:11 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/11-2012 18:24
|
|
Der kan man bare se: 3 ud af 3 mulige lærere i samfundsfag er røde.. ![]() Der er en ting, som i hele denne debat synes mere uretfærdig end andet. Uanset størrelsen af pension eller mulighed for tilskud, synes jeg specielt ikke om at man skal betale sundhedsbidrag, men ikke umiddelbart have mulighed for at benytte sundhedssystmet i Danmark. Det er fair nok, at vi andre skatteydere ikke pålægges at betale for udlandsdanskeres (udover reglerne i EU) sygeforsikring. Det er deres eget valg at de rejser, og de må selv betale for forsikring. Men det er ikke rimeligt, at man i det tilfælde også skal betale sundhedsbidrag, hvor stort eller lille det beløb så måtte være. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 10/11-2012 18:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
sudsakhon skrev: Der kan man bare se: 3 ud af 3 mulige lærere i samfundsfag er røde.. ![]() Der er en ting, som i hele denne debat synes mere uretfærdig end andet. Uanset størrelsen af pension eller mulighed for tilskud, synes jeg specielt ikke om at man skal betale sundhedsbidrag, men ikke umiddelbart have mulighed for at benytte sundhedssystmet i Danmark. Det er fair nok, at vi andre skatteydere ikke pålægges at betale for udlandsdanskeres (udover reglerne i EU) sygeforsikring. Det er deres eget valg at de rejser, og de må selv betale for forsikring. Men det er ikke rimeligt, at man i det tilfælde også skal betale sundhedsbidrag, hvor stort eller lille det beløb så måtte være. Her bliver vi ikke enige. Det ulyksaglige består efter min mening i, at det kaldes en sundhedsskat. De øvrige skatter - som jeg husker dem - kaldes bundskat, mellemskat, topskat og kommuneskat. Der kan man ikke se, hvad skattekronerne anvendes til. Hvis den blot hed regionsskat, så tror jeg ikke det ville være et debatemne på samme måde. Der er helt sikkert områder, hvor mine skattekroner bliver anvendt, uden at jeg nogen sinde for gavn af det. Men det gør ikke, at jeg synes at det er forkert. Det er vel nærmest grundtanken i den danske model. At skattekroner skal øremærkes og at man selv skal kunne vælge, hvilke skatter man ville betale, det er ikke en model, som jeg støtter. Men jeg forstår godt, at man gerne vil have det meste ud af sin pension. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/11-2012 21:31
|
Sundhedsbidraget er vel, som beskrevet flere gange her, i bund og grund, det samme som i gamle dage blev kaldt amtskat. Navnet blev vist ændret da amterne blev nedlagt og regionerne blev oprettet, som næsten kun har sygehusene som ansvar. Hvis man ikke vil betale sundhedsbidraget (regionskat)eller "amtsskat", kan man lige så godt argumentere for at man så heller ikke vil betale kommuneskat. Den eneste grund til at skatten er opdelt på selvangivelsen, er at borgerne cirka skal kunne se hvad pengene går til. Det var så lidt historik og ikke et indlæg om hvad der er ret og rimeligt. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 11/11-2012 02:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
suksakhon, du vedbliver med at pukke på debattører på diverse tråde der omhandler f.eks. problemet om A contra B pensionister. Beder debattørerne om at læse loven grundigt og i denne tråd syntes jeg du bliver lidt for grov. Kunne jeg anbefale at du i stedet for at kommentere vidt og bredt så i stedet brugte din tid og juridiske uddannelse til at finde de love vi eftersøger og så fortælle os om DINE resultater. Der er jo gang på gang netop spurgt efter personer med juridisk erfaring, men ingen melder sig, kun med løftede pegefingre. Hr. Ludvigsen kører i andre tråde efter samme læst, ej heller han kommer med noget konstruktivt. Jeg, og adskillige andre har brugt timer, dage, uger, måneder på at finde disse love, har haft emnet oppe på talerstolen på tinge, skrevet til samtlige danske aviser, radio & TV, diverse foreninger med berøring til pensionister o.s.v., o.s.v. - uden at der sker en hylende fis. Jeg har personlig støvet de love i omtaler igennem gang på gang uden at finde "en hylende fis". Det nærmeste jeg er kommet til en forklaring er, at een eller anden, sandsynligvis en embedsmand, har fundet det for godt at indføje den omtalte tekst. Det er sket efter at EF blev omdøbt til EU, idet det jo er logik for burhøns at havde det været en "lov" fra før den tid så havde man jo ikke nødig at omtale EU/EØF og dermed lave skellet? Da det ej heller er en lov der er EU bekendt så......? Så du og andre opponenter - venligst oplys OS andre i vor stupiditet! Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/11-2012 02:34
|
|
Natty skrev :2. Hvor kan man finde en "overordnet central lov", hvor det er besluttet, at der kan og skal gøres forskel på A og B?. Det kan man ikke, fordi den ikke findes og ikke er nødvendig og aldrig er vedtaget. Ganske saa enig, ... Og Skeptiker...du er for hurtigt her til morgen...men saa slap jeg for at skrive det Kunne jeg anbefale at du i stedet for at kommentere vidt og bredt så i stedet brugte din tid og juridiske uddannelse til at finde de love vi eftersøger og så fortælle os om DINE resultater Jeg har brugt timer men ikke kommet maalet naermere, og har ogsaa en jurist " bekendt " igang og kun tavshed derfra... Forsat god soendag Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2012 04:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Skeptikeren skrev: suksakhon, du vedbliver med at pukke på debattører på diverse tråde der omhandler f.eks. problemet om A contra B pensionister. Beder debattørerne om at læse loven grundigt og i denne tråd syntes jeg du bliver lidt for grov. Kunne jeg anbefale at du i stedet for at kommentere vidt og bredt så i stedet brugte din tid og juridiske uddannelse til at finde de love vi eftersøger og så fortælle os om DINE resultater. Der er jo gang på gang netop spurgt efter personer med juridisk erfaring, men ingen melder sig, kun med løftede pegefingre. Hr. Ludvigsen kører i andre tråde efter samme læst, ej heller han kommer med noget konstruktivt. Jeg, og adskillige andre har brugt timer, dage, uger, måneder på at finde disse love, har haft emnet oppe på talerstolen på tinge, skrevet til samtlige danske aviser, radio & TV, diverse foreninger med berøring til pensionister o.s.v., o.s.v. - uden at der sker en hylende fis. Jeg har personlig støvet de love i omtaler igennem gang på gang uden at finde "en hylende fis". Det nærmeste jeg er kommet til en forklaring er, at een eller anden, sandsynligvis en embedsmand, har fundet det for godt at indføje den omtalte tekst. Det er sket efter at EF blev omdøbt til EU, idet det jo er logik for burhøns at havde det været en "lov" fra før den tid så havde man jo ikke nødig at omtale EU/EØF og dermed lave skellet? Da det ej heller er en lov der er EU bekendt så......? Så du og andre opponenter - venligst oplys OS andre i vor stupiditet! Skeptikeren Kan kun vaere enig. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/11-2012 05:07
|
Skeptikeren skrev: suksakhon, du vedbliver med at pukke på debattører på diverse tråde der omhandler f.eks. problemet om A contra B pensionister.... Kunne jeg anbefale at du i stedet for at kommentere vidt og bredt så i [b]stedet brugte din tid og juridiske uddannelse til at finde de love vi eftersøger og så fortælle os om [b]DINE resultater[/b][/b]. Hr. Ludvigsen kører i andre tråde efter samme læst, ej heller han kommer med noget konstruktivt. Jeg, og adskillige andre har brugt timer, dage, uger, måneder på at finde disse love, ..... Det nærmeste jeg er kommet til en forklaring er, at een eller anden, sandsynligvis en embedsmand, har fundet det for godt at indføje den omtalte tekst. Det er sket efter at EF blev omdøbt til EU, idet det jo er logik for burhøns at havde det været en "lov" fra før den tid så havde man jo ikke nødig at omtale EU/EØF og dermed lave skellet? Da det ej heller er en lov der er EU bekendt så......? Så du og andre opponenter - venligst oplys OS andre i vor stupiditet! Skeptikeren Skeptiker og taxi. Suksakhon, Frank og jeg er kommet med 4 indlæg ovenover, godt nok skrevet i forskelligt sprog og om lidt forskellige emner, som oplyser ganske godt, også om hvorfor du ikke har kunnet få det svar som du ønsker. Du svarer ikke på et eneste af disse indlæg, men fremturer med at det da er for dårligt at ingen kan henvise til en lov som ikke findes, ikke er nødvendig og ikke er vedtaget. Det er selvfølgeligt irriterende at finde ud af at man forgæves spilder sin tid og kræfter på Ballelars. Så er det jo nemmere, tøsefornærmet, at gå efter budbringerne end efter bolden. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/11-2012 05:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Skeptikeren skrev: Hr. Ludvigsen kører i andre tråde efter samme læst, ej heller han kommer med noget konstruktivt. Ud over links til den relevante lov og fx en PDF, der forklarer om baggrunden for folkepensionen helt fra den allerførste pensionslov. Hertil kommer utallige forsøg på at forklare dig, hvordan tingene hænger sammen. Sudsakhon har også forsøgt at fortælle, hvordan tingene hænger sammen. Men du fortsætter ufortrødent med at ikke ville forstå, og ligeså med at beskylde en embedsmand for at have lavet loven bag politikernes ryg. Så hr. skeptiker, det er ikke fra min side, der savnes noget kontruktivt. Jeg har brugt mange timer på at prøve at hjælpe dig og for at forhindre dig i at ødelægge det for andre med dine konspirationsteorier. Den er netop den slags, der kan være en årsag til de svar, som det oprindelige indlæg i denne tråd fortæller om. Bjarnes brev var et ganske udmærket brev af den slags, som jeg tidligere har nævnt, at det kunne være en ide at sende til diverse politikere - ikke kun ministeren. Bjarne holder sig til forskelsbehandlingen, og han spørger ikke efter noget så ikke-relevant, som hvem der har forfattet loven. Bjarnes eneste fejl er at henvise til dette forum i brevet, for skulle en politiker forvilde sig herind og læse, så er det absolut ikke noget som vil gavne sagen. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/11-2012 05:38
|
|
Som traadstarter skriver, skal se som underholdning op til weekenden... Natty skrev :at ingen kan henvise til en lov som ikke findes, ikke er nødvendig og ikke er vedtaget. Hvorefter Kim Ludvigsen skrev : Ud over links til den relevante lov og fx en PDF, der forklarer om baggrunden for folkepensionen helt fra den allerførste pensionslov. Taler vi om noget abstrakt ? Hvad forstå du ved abstrakt -? Ja, det-e, vi-e, jeg-e .... abstrakt ...nå, abstrakt -det er noget, som ikke er der. Det vil altså sige, at når man skal fortælle en historie, så begynder man med oplægget, personskildringen og -et bjerglandskab, som ikke er der. Nå, jeg må hellere begynde at fortælle historien. Altså: Der sidder fire mand på en tømmerflåde. Læg mærke til den dramatiske indledning. Det gælder om at få alle folk med med det samme. Forstår du? Kom! Hvad er det, du gør -? Vi skal have alle folk med med det samme! Der er jo ikke plads til alle de mennesker på en tømmer flåde. Nå-h, hvis vi stuver os lidt sammen-? Altså. Der sidder tre mand på en flåde - Der sidder fire... Der sidder tre -medens du har stået og vrøvlet, er den ene faldet i vandet og blevet ædt af en haj. Det kunne du godt have sagt - Nej, netop ikke. Det er jo det, der er overraskelsen ...overraskelsesmomentet er en af grundpillerne i fortællekunsten. Jeg tror, det blir et værre pillearbejde, det her - Der sidder fire mand på en flåde - Der sidder tre. Du sagde jo lige, at den ene var faldet overbord og ædt af en haj. Der sidder FIRE. Jeg er nemlig begyndt forfra på historien. Javel -ja. Så må vi jo have hevet ham op igen. Han må sikkert være blevet våd. Tror du ikke, han bliver forkølet-? Så gir vi ham noget tørt tøj på. Helt i order - Altså - Næh, ved du hvad -det kan ikke betale sig, for han skal jo i igen om lidt. Der sidder fire mand på en tømmerflåde - Hvordan har du forresten fået ham op igen. Han var jo ædt af en haj-? De har vel hevet hajen med op.- Hvad fanden bilder du dig ind? Jeg ved s'gu nok, hvad det drejer sig om. Jeg kommer fra et hjem med klaver. Altså: Der sidder fire hajer på en flåde ... sludder, der sidder fire mænd på en haj ... så blir den ene mand vandvittig og springer i hajen ... på kajen ...i vandet. Hvad hedder han-? Vi-e kan jo-e sige, at han he-edder MORTENSEN - Ham kender jeg -det er min morbror Da-e, da-e er vel flere, der hedder MORTENSEN - Nej, han var enebarn. Det spiller forøvrigt ikke nogen rolle, hvad han hedder. Spiller det ikke nogen rolle, hvad min morbror hedder -? Nej, for han kommer overhovedet ikke historien ved - Hvad fanden skal han så hives op på den tømmerflåde for -? ............. kun et udpluk.... men ligner debatten meget godt GOD SOENDAG
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2012 05:43
|
En god KellerDirk. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2012 05:52
|
Kim Ludvigsen skrev: Skeptikeren skrev: Hr. Ludvigsen kører i andre tråde efter samme læst, ej heller han kommer med noget konstruktivt. Ud over links til den relevante lov og fx en PDF, der forklarer om baggrunden for folkepensionen helt fra den allerførste pensionslov. Hertil kommer utallige forsøg på at forklare dig, hvordan tingene hænger sammen. Sudsakhon har også forsøgt at fortælle, hvordan tingene hænger sammen. Men du fortsætter ufortrødent med at ikke ville forstå, og ligeså med at beskylde en embedsmand for at have lavet loven bag politikernes ryg. Så hr. skeptiker, det er ikke fra min side, der savnes noget kontruktivt. Jeg har brugt mange timer på at prøve at hjælpe dig og for at forhindre dig i at ødelægge det for andre med dine konspirationsteorier. Den er netop den slags, der kan være en årsag til de svar, som det oprindelige indlæg i denne tråd fortæller om. Bjarnes brev var et ganske udmærket brev af den slags, som jeg tidligere har nævnt, at det kunne være en ide at sende til diverse politikere - ikke kun ministeren. Bjarne holder sig til forskelsbehandlingen, og han spørger ikke efter noget så ikke-relevant, som hvem der har forfattet loven. Bjarnes eneste fejl er at henvise til dette forum i brevet, for skulle en politiker forvilde sig herind og læse, så er det absolut ikke noget som vil gavne sagen. @KL. Hvis du nu mener at du har fundet de vises sten, saa synes jeg det ville rart om du saa een gang for alle kunne delagtiggoere os alle i alt det konstruktive du har bidraget med saa som at henvise til de love og paragraffer hvoraf det klart fremgaar at der skal vaere en forskelsbehandling og hvorfor der skal vaere den forskelsbehandling. Jeg har tidligere i en anden traad om emnet refereret til et absolut intetsigende svar jeg fik fra Pensionsstyrelsen. Paa forhaand tak. Mvh. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/11-2012 06:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: @KL. Hvis du nu mener at du har fundet de vises sten, saa synes jeg det ville rart om du saa een gang for alle kunne delagtiggoere os alle i alt det konstruktive du har bidraget med saa som at henvise til de love og paragraffer hvoraf det klart fremgaar at der skal vaere en forskelsbehandling og hvorfor der skal vaere den forskelsbehandling. Jeg har tidligere i en anden traad om emnet refereret til et absolut intetsigende svar jeg fik fra Pensionsstyrelsen. Paa forhaand tak. Mvh. Det har jeg allerede gjort én gang for alle - mange gange efterhånden, for der er nogle som simpelthen ikke vil forstå. Debatten ligger spredt over flere tråde, så du må lige selv grave indlæggene frem. Men jeg og andre har henvist til Pensionsloven og den relevante paragraf, der fortæller, hvad loven siger. Her kan du se, at forskelsbehandlingen er en del af loven. Der burde altså ikke være tvivl om lovgrundlaget. Det er egentligt inderligt uvedkommende, hvorfor loven er som den er, for det ændrer ikke noget. Alligevel har jeg brugt (desværre spildt) en masse tid på at prøve at forklare dette: Fordi politikerne vil have det. Det seneste eksempel på, at der ikke er sneget noget ind ad bagdøren, men at politikerne helt bevidst har vedtaget, at der skal være en forskelsbehandling, ses af den nye ændring af paragrafferne om førtidspension, hvor man nu også indfører forskelsbehandling. Politikerne fortæller endda hvorfor, de indfører ændringen, hvilket der også tidligere er henvist til. Hvor meget tydeligere skal I have det for at forstå, at det her er noget politikerne er bevidste om, og at det er noget, de vil have? Det, som derimod er vedkommende, hvis man er utilfreds med forskelsbehandlingen, er, at man prøver at påvirke politikerne til at ændre loven. Det er helt klart op ad bakke i øjeblikket, især når de nu netop har besluttet sig for at forskelsbehandle endnu mere. Det er meget svært at få en politiker til at sige, at de tog fejl, så nu laver de loven om (den nye om førtidspension såvel som den gamle om folkepension). Hvis I brugte bare en lille del af de kræfter, I har brugt til at så tvivl om loven, på at få den ændret, så ville det måske hjælpe på langt sigt. Men det kræver som minimum, at I prøver at være saglige, og at I holder jer til det relevante. Ellers gør I det kun værre. Skriv breve til politikerne, hvor I fortæller om de problemer I har, og at I ikke kan forstå, hvorfor det skal være sådan (men altså uden at betvivle loven). I stil med Bjarnes brev, men ud fra jeres personlige synsvinkel. Kender I et eksempel på nogle som er kommet rigtig galt af sted, fordi de ikke havde råd til en sygeforsikring, eller som må leve i armod, så er der grundlag for at kontakte pressen. Disse konstruktive råd, har jeg også tidligere fremført. Men lad mig samtidig slå koldt vand i blodet: I skal ikke forvente nogle ændringer i jeres levetid. Da danske pensionister begyndte at udflytte til Spanien og Frankrig, var der også store problemer, bl.a. med dobbeltbeskatning, og det tog rigtig mange år, før der kom en løsning på dem - og det på trods af massiv interesse fra mediernes side. Det var så det fra min side. Jeg vil ikke bruge mere tid på dette, eftersom jeg ikke har nogen forventning om, at ovenstående vil ændre noget som helst, men at I vil blive ved med at køre i samme rille. Og jeg gider ikke fortsat at lægge ryg til en "Hr-betegnelse", fordi nogle ikke er enige med mig, eller til at blive afkrævet henvisning til, hvor jeg har været konstruktiv. Er du/I i tvivl om noget, så gå tilbage til de gamle indlæg, det har alt sammen været skrevet før. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2012 08:05
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @KL. Hvis du nu mener at du har fundet de vises sten, saa synes jeg det ville rart om du saa een gang for alle kunne delagtiggoere os alle i alt det konstruktive du har bidraget med saa som at henvise til de love og paragraffer hvoraf det klart fremgaar at der skal vaere en forskelsbehandling og hvorfor der skal vaere den forskelsbehandling. Jeg har tidligere i en anden traad om emnet refereret til et absolut intetsigende svar jeg fik fra Pensionsstyrelsen. Paa forhaand tak. Mvh. Det har jeg allerede gjort én gang for alle - mange gange efterhånden, for der er nogle som simpelthen ikke vil forstå. Debatten ligger spredt over flere tråde, så du må lige selv grave indlæggene frem. Men jeg og andre har henvist til Pensionsloven og den relevante paragraf, der fortæller, hvad loven siger. Her kan du se, at forskelsbehandlingen er en del af loven. Der burde altså ikke være tvivl om lovgrundlaget. Det er egentligt inderligt uvedkommende, hvorfor loven er som den er, for det ændrer ikke noget. Alligevel har jeg brugt (desværre spildt) en masse tid på at prøve at forklare dette: Fordi politikerne vil have det. Det seneste eksempel på, at der ikke er sneget noget ind ad bagdøren, men at politikerne helt bevidst har vedtaget, at der skal være en forskelsbehandling, ses af den nye ændring af paragrafferne om førtidspension, hvor man nu også indfører forskelsbehandling. Politikerne fortæller endda hvorfor, de indfører ændringen, hvilket der også tidligere er henvist til. Hvor meget tydeligere skal I have det for at forstå, at det her er noget politikerne er bevidste om, og at det er noget, de vil have? Det, som derimod er vedkommende, hvis man er utilfreds med forskelsbehandlingen, er, at man prøver at påvirke politikerne til at ændre loven. Det er helt klart op ad bakke i øjeblikket, især når de nu netop har besluttet sig for at forskelsbehandle endnu mere. Det er meget svært at få en politiker til at sige, at de tog fejl, så nu laver de loven om (den nye om førtidspension såvel som den gamle om folkepension). Hvis I brugte bare en lille del af de kræfter, I har brugt til at så tvivl om loven, på at få den ændret, så ville det måske hjælpe på langt sigt. Men det kræver som minimum, at I prøver at være saglige, og at I holder jer til det relevante. Ellers gør I det kun værre. Skriv breve til politikerne, hvor I fortæller om de problemer I har, og at I ikke kan forstå, hvorfor det skal være sådan (men altså uden at betvivle loven). I stil med Bjarnes brev, men ud fra jeres personlige synsvinkel. Kender I et eksempel på nogle som er kommet rigtig galt af sted, fordi de ikke havde råd til en sygeforsikring, eller som må leve i armod, så er der grundlag for at kontakte pressen. Disse konstruktive råd, har jeg også tidligere fremført. Men lad mig samtidig slå koldt vand i blodet: I skal ikke forvente nogle ændringer i jeres levetid. Da danske pensionister begyndte at udflytte til Spanien og Frankrig, var der også store problemer, bl.a. med dobbeltbeskatning, og det tog rigtig mange år, før der kom en løsning på dem - og det på trods af massiv interesse fra mediernes side. Det var så det fra min side. Jeg vil ikke bruge mere tid på dette, eftersom jeg ikke har nogen forventning om, at ovenstående vil ændre noget som helst, men at I vil blive ved med at køre i samme rille. Og jeg gider ikke fortsat at lægge ryg til en "Hr-betegnelse", fordi nogle ikke er enige med mig, eller til at blive afkrævet henvisning til, hvor jeg har været konstruktiv. Er du/I i tvivl om noget, så gå tilbage til de gamle indlæg, det har alt sammen været skrevet før. @KL. Som en service "een gang for alle" saa ville det vaere rart hvis du vil udvise lidt venlighed. Du ved hvor dine henvisninger er, det ved vi andre ikke, saa how about it ? |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/11-2012 09:26
|
taxidriver990 skrev: Som traadstarter skriver, skal se som underholdning op til weekenden... Natty skrev :at ingen kan henvise til en lov som ikke findes, ikke er nødvendig og ikke er vedtaget. Hvorefter Kim Ludvigsen skrev : Ud over links til den relevante lov og fx en PDF, der forklarer om baggrunden for folkepensionen helt fra den allerførste pensionslov. Taler vi om noget abstrakt ? Næh det gør vi sådan set ikke, Jeg henviser til, at flere, incl dig taxidriver, har søgt efter en "overordnet lov", hvor der står, at man må forskelsbehandle pensionister, hvis du har læst mine tidligere indlæg i denne tråd vil du også forstå¨det. Som jeg forstår det henviser Kim derimod til den konkrete "Pensionslov" Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, men det er selvfølgelig også en del år siden.