Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Malaria-medicin nødvendigt..?
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 06/12-2012 13:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Jeg skal dog lige tilføje at Jeg aldrig have taget malaria piller/medicin i forbindelse med rejser til Thailand, borset fra 1992 ved min første "udflugt" dertil. Mine børn/stedbørn har heller ikke taget malaria forebyggende medicin. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/12-2012 13:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Drug resistant malaria spreads Published: 6/04/2012 at 02:32 AM Online news: Deadly malaria that is resistant to drug treatment has spread rapidly from Cambodia to the border between Thailand and Myanmar, raising concerns of an uncontrollable epidemic, scientists said Thursday. This file photo shows malaria patients at a makeshift hospital in a town on Thai/Cambodian border. Deadly malaria that is resistant to drug treatment has spread rapidly from Cambodia to the border between Thailand and Myanmar, raising concerns of an uncontrollable epidemic, according to scientists. A pair of studies published in The Lancet and the journal Science showed how the disease is moving fast into new territory and identified a region of the parasite's genome that may be responsible for mutating in order to survive. Rigtigt, som tidligere sagt, det har ikke lykkedes mig at finde noget på Google om antal turister der skulle have fået Malaria i Thailand. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/12-2012 14:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Her noget mere uddybende oplysninger fra WHO, men stadigt ikke noget specifikt om turister ku migrant workers, som åbenbart er mere modtagelige. http://www.searo....0_4027.htm Jeg kan hellerikke finde nogle specifikke informationer på SSI om antallet af danskere, som skulle have fået malaria i Thailand, Personligt har jeg boet her i 10 år + og rejst overalt og er stadig malariafri. Jeg skulle ikke tage profylaxe, men folge de almene raad for at undgå de små vampyrer. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/12-2012 19:18
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg havde en bekendt, der var sund og rask, og hverken var ung eller gammel, der besøgte Thailand omkring 2000. Han fik voldsom malaria og døde næsten af det i Danmark, men blev helbredt. Han nåede stort set ikke ud af hospitalet, før det blev konstateret kræft, hvorpå han gik bort ganske kort efter. Jeg tror, at denne malaria ødelage forsvaret over for kræft, hvorved han reelt døde af malaria (ligesom man ikke dør af AIDS, men af følgesygdomme). Et dejligt menneske med en dejlig familie. Tragisk. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/12-2012 21:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Boes skrev: Her noget mere uddybende oplysninger fra WHO, men stadigt ikke noget specifikt om turister ku migrant workers, som åbenbart er mere modtagelige. . Migrant workers er ikke mere modtagelige, men bor under helt andre forhold og steder end turister og i langt længere perioder. mvh |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.