Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Ban Gaw anmeldt i Politiken
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 12/12-2012 15:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Fotofreak skrev: .................................................................................. Jeg har nu adskillige gange gennemlæst dit indlæg. Men selv med god vilje kan jeg ikke få noget fornuftigt ud af det. Sudsakhon/jura/flyvehøjder/flyrute/din madsmag osv. Min subjektive mening er, at du vrøvler. Via medierne bliver vi stopfodret med subjektivt stof hver eneste dag - Hvis Du ønsker objektivitet kan jeg anbefale et abonnement på 'Statstidende' ![]() Jeg er ked af at din "fantasi" ikke rækker længere end at dømme mig (mellem linierne) uden at kende mig som værende Lalende idiot. ![]() Jeg ville hermed slutte med at sige at JEG ikke ville lade mig diktere min smag eller præferencer, af en selv udråbte "mad anmelder". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/12-2012 17:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
De fleste madanmeldere er startet som novicer ud i faget og bliver derefter elskede og/eller frygtede anmeldere, det er der intet nyt i. Jeg tror det var den mangeårige madanmelder på Berlingske, Søren Frank, som trods mange år i faget, kom galt afsted for et par år siden. Price har da ret i man ikke skal anmelde det lokale brasseri som om det er et gourmet sted. Derfor kan restauranten da godt være god, udfra forudsætningerne. Det tror jeg nu de fleste anmeldere er ganske klar over. Det er ikke nogen raketvidenskab at være anmelder. Jeg tager ikke madanmeldelser for mere end de er, netop en retningslinie for om der er overensstemmelse med hvad de giver sig ud for og hvad de serverer. Jeg glemmer aldrig da Sankt Gertruds Kloster, København, fik et ordentlig hak i tuden, og det var efter min mening ganske fortjent. De solgte sig selv som en gourmet restaurant, men var ikke andet end en turistfælde. Min erfaring med Ban Gaw, passer iøvrigt meget godt med anmeldelsen. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 12/12-2012 17:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
mener dette billede giver et meget godt indtryk af de mange thai restauranter jeg har besøgt i Danmark. når man ser på menukortet kan man glæde sig til man får maden. men fuglen smager af fisk og fisken smager af fugl. Tror dog meget af dette skyldes at man mangler den Thailandske stemning varmen mv. [img]http://www.angryduck.com/pictures/2012_11/Just_As_Advertised.jpg[/img] is not a valid Image. Kent |
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 12/12-2012 22:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
on og kent skrev: mener dette billede giver et meget godt indtryk af de mange thai restauranter jeg har besøgt i Danmark. når man ser på menukortet kan man glæde sig til man får maden. men fuglen smager af fisk og fisken smager af fugl. Tror dog meget af dette skyldes at man mangler den Thailandske stemning varmen mv. [img]http://www.angryduck.com/pictures/2012_11/Just_As_Advertised.jpg[/img] is not a valid Image. Kent Det der ser fandme ulækkert ud. ![]() |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 13/12-2012 04:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
hugoboerge skrev: ... Min datter som bor i Danmark kommer engang imellem sammen med sin mor (Thai) paa: http://www.thaika...index.html Den er vist ogsaa ved at droppe i kvalitet. Herudover laegger de service og moms oveni de priser der er paa menukortet. ... Service og moms oveni? Det skal man vist bare nægte at betale. Jeg mener ikke, at det er helt lovligt. Eller hvad mener Sudsakhon? Peter
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2012 06:42
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
sudsakhon skrev: Ligeledes er 90 % af de kinesiske restauranter ærligt talt en tam oplevelse. Samme 5 skags kød i samme 5 slags saucer. Det mest opmundrende er, at man får repeteret sin kombinatorik. Mon ikke der menes at der anvendes den samme sauce om det saa er fugl, fisk, steg eller groentsager. Det smager ihvertfald ens det hele. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/12-2012 07:21
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
paulsenp skrev: hugoboerge skrev: ... Min datter som bor i Danmark kommer engang imellem sammen med sin mor (Thai) paa: http://www.thaika...index.html Den er vist ogsaa ved at droppe i kvalitet. Herudover laegger de service og moms oveni de priser der er paa menukortet. ... Service og moms oveni? Det skal man vist bare nægte at betale. Jeg mener ikke, at det er helt lovligt. Eller hvad mener Sudsakhon? Jeg har selv spist der flere gange og der er aldrig blevet lagt moms og service oveni priserne, som er på menukortet. Så enten er der tale om en misforståelse, eller også har de indført en ny praksis som er ulovlig i Danmark. Jeg ville anmelde dem til myndighederne, hvis jeg var ude for det samme. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2012 07:33
|
natty skrev: paulsenp skrev: hugoboerge skrev: ... Min datter som bor i Danmark kommer engang imellem sammen med sin mor (Thai) paa: http://www.thaika...index.html Den er vist ogsaa ved at droppe i kvalitet. Herudover laegger de service og moms oveni de priser der er paa menukortet. ... Service og moms oveni? Det skal man vist bare nægte at betale. Jeg mener ikke, at det er helt lovligt. Eller hvad mener Sudsakhon? Jeg har selv spist der flere gange og der er aldrig blevet lagt moms og service oveni priserne, som er på menukortet. Så enten er der tale om en misforståelse, eller også har de indført en ny praksis som er ulovlig i Danmark. Jeg ville anmelde dem til myndighederne, hvis jeg var ude for det samme. Jeg mener ogsaa det er forkert/ulovligt, men min datter paastaar haardnakket eller hvad man nu skal sige at saadan forholder det sig og det maa jeg saa tage for gode varer. Jeg har aldrig selv vaeret der men jeg har vaeret i Kalasin og restauranten paa Rimpao Hotel er simpelthen bare god. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 13/12-2012 09:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja vi har da også spist i Kattesundet og det var da også ok og ingen mystisk regning ? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/12-2012 13:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Spørgsmålet om tillæg af MOMS og andre afgifter er let at svare på: Nej! Jeg copy/paster den relevante bestemmelse, den er letlæselig: Prismærkningslovens § 1, stk. 1, bestemmer, at »den, der erhvervsmæssigt udbyder varer i detailsalg, skal ved mærkning, skiltning eller på anden måde tydeligt give oplysning om pris iberegnet moms og andre afgifter for den udbudte vare eller vareenhed Mad på en restaurant er en vare i købelovens regi, (for tjenesteydelser er der andre regler)og dermed følges ovenstående. For tjenesteydelser og kreditkort er der som sagt andre regler. Restauranten kan således godt pålægge gebyr for at dele en ret (berømt i Tivoli. Det kan koste op til 100 kr. at dele en pizza)og der kan pålægges gebyr for udeblivelse fra en reservering. Et selvstændigt servicegebyr vil restauranten have svært ved at pålægge lovligt, da der er en formodning om at varen, altså maden naturligvis må serveres for kunden. Der kan i Elgiganten heller ikke pålægges selvstændigt servicegebyr for at hente en fladskærm ved butikssalg. Men ved forsendelse er det helt lovligt Jeg har ikke set den uskik i Danmark, men mit gæt er, at thailændere i så fald bare kopierer hvad de kender fra Thailand. Der er det jo helt normalt, at opdele regningen, og angive uden MOMS (VAT) og gebyrer. Vi er ret beskyttede som forbrugere i Danmark. (Og i EU, faktisk, idet mange af (men ikke alle)f disse regler om skiltning er fælles for EU) Men man skal ikke ret langt væk for at man bliver forsøgt trukket rundt i manegen. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/12-2012 14:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hugobørge skrev: Natty skrev: hugoboerge skrev: Service og moms oveni? Det skal man vist bare nægte at betale. Jeg mener ikke, at det er helt lovligt. Eller hvad mener Sudsakhon? Jeg har selv spist der flere gange og der er aldrig blevet lagt moms og service oveni priserne, som er på menukortet. Så enten er der tale om en misforståelse, eller også har de indført en ny praksis som er ulovlig i Danmark. Jeg ville anmelde dem til myndighederne, hvis jeg var ude for det samme. Jeg mener ogsaa det er forkert/ulovligt, men min datter paastaar haardnakket eller hvad man nu skal sige at saadan forholder det sig og det maa jeg saa tage for gode varer. Jeg har aldrig selv vaeret der men jeg har vaeret i Kalasin og restauranten paa Rimpao Hotel er simpelthen bare god.Jeg er bange for at hun har "misforstået" regningen med mindre at hun bevistlig kan dokumentere at Menukort prisen var angivet til XX kr og at på regning blev det noget andet : listeprisen + moms. Som Sudsakhon skrev skal der ifølge lovgivningen klart gøres opmærksom på om priserne er Med eller Uden MOMS. Jeg mener at have set et par steder hvor regningen bliver "detaljeret" i form af: Regning af diverse mad og drikkevarer = Total beløb og nedunder specifikationen af Moms og evt. gebyr. (inkl. i Total prisen). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2012 14:51
|
Lung Yao skrev: Hugobørge skrev: Natty skrev: hugoboerge skrev: Service og moms oveni? Det skal man vist bare nægte at betale. Jeg mener ikke, at det er helt lovligt. Eller hvad mener Sudsakhon? Jeg har selv spist der flere gange og der er aldrig blevet lagt moms og service oveni priserne, som er på menukortet. Så enten er der tale om en misforståelse, eller også har de indført en ny praksis som er ulovlig i Danmark. Jeg ville anmelde dem til myndighederne, hvis jeg var ude for det samme. Jeg mener ogsaa det er forkert/ulovligt, men min datter paastaar haardnakket eller hvad man nu skal sige at saadan forholder det sig og det maa jeg saa tage for gode varer. Jeg har aldrig selv vaeret der men jeg har vaeret i Kalasin og restauranten paa Rimpao Hotel er simpelthen bare god.Jeg er bange for at hun har "misforstået" regningen med mindre at hun bevistlig kan dokumentere at Menukort prisen var angivet til XX kr og at på regning blev det noget andet : listeprisen + moms. Som Sudsakhon skrev skal der ifølge lovgivningen klart gøres opmærksom på om priserne er Med eller Uden MOMS. Jeg mener at have set et par steder hvor regningen bliver "detaljeret" i form af: Regning af diverse mad og drikkevarer = Total beløb og nedunder specifikationen af Moms og evt. gebyr. (inkl. i Total prisen). . Jeg tvivler at hun har misforstaaet noget, men gaar den saa gaar den. Jeg tror naeppe at min eks-kone og datter agter at besoege Kalasin igen. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.