Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Folkepensionister: Pensionstillæg-Retfærdighed-Pris ?
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/12-2012 06:46
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Fotofreak skrev: Det bliver nok svært at finde en folketingspolitiker der helhjertet vil varetage ca. 1000 udlandsfolkepensionisters sag. Der er ca. 46.000 modtager af danske pensionsydelser i udlandet, i hvert fald i følge den nyhed DENNE TRÅD var baseret på. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 20/12-2012 07:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
46.000 uden stemmeret...............eller hva ?![]() |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 20/12-2012 07:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Webmaster skrev: Fotofreak skrev: Det bliver nok svært at finde en folketingspolitiker der helhjertet vil varetage ca. 1000 udlandsfolkepensionisters sag. Der er ca. 46.000 modtager af danske pensionsydelser i udlandet, i hvert fald i følge den nyhed DENNE TRÅD var baseret på. Ja, man skal være påpasselig med hvad man siger og skriver. Denne tråd er baseret på de ca. 1000 folkepensionister der er bosat i 3. lande. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 20/12-2012 07:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Bare for at vaere total lyseslukker i den moerke tid... Tallet for pensionister bosatte i 3'e land er 856 saa ja det bliver mere end svaert at finde den politiker der kan eller vil bruge tid paa en dansk medborgere Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/12-2012 13:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
taxidriver990 skrev: Bare for at vaere total lyseslukker i den moerke tid... Tallet for pensionister bosatte i 3'e land er 856 saa ja det bliver mere end svaert at finde den politiker der kan eller vil bruge tid paa en dansk medborgere Dagene bliver kortere, ogsaa i Thailand. ![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 20/12-2012 13:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej Taxidriver, Er de 856 pensionister folkepensionister? Og hvor har du tallet fra? Conrad |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/12-2012 14:41
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Jeg har naevnt det tidligere i en anden traad, men blot for at gentage. Jeg har korresponderet med Aeldresagen da jeg mener det er en oplagt sag for dem. Svaret jeg fik var "det var ikke paa deres agenda" og det kommer det sikkert aldrig da de sikkert kun har travlt med at hverve nye medlemmer og ellers slikke deres rige medlemmer i Spanien et vist sted for at hente flere penge. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 21/12-2012 02:07
|
|
Conrad skrev :Er de 856 pensionister folkepensionister? Jeg maa desvaerre korrigere .... 856 mandlige pensionister pr. Jan 2012 ( Det er pensionister af alle slags ) Conrad skrev :Og hvor har du tallet fra? Danmarks statitik, pensionstyrelsen og en god lommeregner, simpelthen regnet baglaens. Anvendt totalen og trukket de enkelte lande fra ( Spanien, Tyrkiet, Sverige etc etc ) og til sidst var der kun tredje lande tilbage. Haaber det er svar nok. " Og uden for traaden saa har du spurgt om min forsikring og jeg lovede at vende tilbage....den er helt enkel ikke klar endnu. Har lige vaeret til laege tjekket. Er dog forsikret mens det staar paa, saa ingen fare, men den endelige police er ikke klar endnu " Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 21/12-2012 05:45
|
|
Hehe, du har s*u humor taxidriver990 Jeg buger en anden metode til at udregne antallet af folkepensionister bosat i 3. lande. Jeg bruger tal fra pensionsstyrelsens statistik 2011: http://www.penst...._2011.ashx Og i denne (tabel 7) fremgår det, at der er 845 folkepensionister bosat i 3. lande. Men i statistikken (tabel 7) kan man også læse, at der er 234 folkepensionister der er opført i kategorien ”uoplyst”. Da jeg ikke ved hvor disse 234 folkepensionister er bosat, er jeg nødsaget til (i en beregning om hvor meget det ville kost at give alle folkepensionister i 3. lande pensionstillæg) at regne disse personer med. Det er ud fra ”Worst case scenario” betragtningen. Jeg vil i denne tråd hellere kanøfles for, at ha’ sat kr.beløb/antal folkepensionister i 3. lande for højt, end hvis jeg havde sat det for lavt. Kategorien ”uoplyst” har intet med pensionisternes intellekt at gøre overhovedet , men:”Uoplyste er registreret med c/o adresse i Danmark, da udbetaling af pension af praktiske årsager sker via fx pårørende i Danmark” Men for julefredens skyld er jeg villig til at indgå et kompromis: Kan vi blive enige om at der i 2011 var et sted imellem 845 og 1079 folkepensionister bosat i 3. lande ? M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 21/12-2012 07:56
|
|
Fotofreak, jeg maa saa toert og lidt varmt konstatere at der er tilkommet 11 pensionister i 3. lande siden den opgoerelse.. Mine tal er fra Januar 2012... Der jeg vil hen er at jeg synes det er direkte usmageligt at 845 ...ups... 856 personner paa grund af at de har valgt tredje land ikke kan / er berettiget til pensiontillaeg... Nu kender jeg ikke meget til julefred, maaske existere den kun paa de nordlige breddegrader for der hvor ham der kunne dele vandene og gaa toerskoet boede er der ikke fred. Kan jo vaere han lavede lidt for meget vand om til vin. Og saa laeser jeg i en anden traad, som inddirekte ogsaa har noget med denne at goere, nemlig at der er razziaer paa motorvejene.... uha da da...det er jo helt ioerden for nogle bare det ikke er i myldretid eller lige naar de selv koere Er en kontrol kun iorden naar den rammer naboen ?...... Surt at man ikke kan slaa traade sammen for hvis man koger alting ned saa har det noget at goere med at: Naar truget er tomt bider hestene.... Kassen er tom og vi ( naa ja dem som bor i DK ) skal til at betale... Alle disse traade om kontrol af det ene og det andet, om pension, om afvisning / udvisning haenger desvaerre sammen i at velfaerdsstaten Dannevang er i problemmer... Nogle skal betale og det er dem som arbejder og betaler skat... Nu kommer svinehunden frem....jeg vil ikke betale for min nabo, jeg betaler jo allerede en bondegaard i skat og for alt andet dyrt, div afgifter fedt, multimedia, benzin, ... u name it... Er vi ikke bare kommet dertil hvor det ganske enkelt kan siges at nu er det nok.... ? ( Ja DK er med i EU og det er maaske prisen, jeg ved det ikke ) Personligt er jeg glad for at jeg tog den " ene " chance jeg fik og rejste herud, her staar JEG selv til ansvar for mine handlinger, ved at MINE beslutninger traeffer mig.... Desvaerre....maa loebe nu, min laege kom Rigtig GOD JUL til alle der fejre den og maa Buddha passe paa Jer <3 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 21/12-2012 10:25
|
|
taxidriver990 skrev: Fotofreak, jeg maa saa toert og lidt varmt konstatere at der er tilkommet 11 pensionister i 3. lande siden den opgoerelse.. Mine tal er fra Januar 2012... OK - Vil Du være så venlig at poste et link/eller 2 , hvori jeg kan se de nyeste opgørelser ? På forhånd mange tak M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 21/12-2012 11:18
|
|
Fotofreak, jeg mener jeg allerede gjorde det i en traad ang; pensionistkontrol men ikke 100 paa den, lige har jeg ikke overskudet til at finde den igen, men den er der.... eller du kan goere som jeg gjorde..regne baglaens udfra totallen januar 2012... ( er lidt " ophaengt " lige i oejeblikket saa ikke selv tid ) bare kigget i mine notater fra gamle traade og set det jeg skrev i kladde... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 21/12-2012 11:39
|
|
taxidriver990 skrev: Fotofreak, jeg mener jeg allerede gjorde det i en traad ang; pensionistkontrol men ikke 100 paa den, lige har jeg ikke overskudet til at finde den igen, men den er der.... eller du kan goere som jeg gjorde..regne baglaens udfra totallen januar 2012... ( er lidt " ophaengt " lige i oejeblikket saa ikke selv tid ) bare kigget i mine notater fra gamle traade og set det jeg skrev i kladde... Bare tag det roligt - Jeg har tid til at vente, men gør dig umage med at finde det frem. Jeg kunne ikke drømme om at begynde at regne baglæns, når jeg allerede har pensionsstyrelsens "statistik for udlandsdanskere 2011" dateret 31. juni 2012. Men det kunne da være interessant hvis du har noget nyt. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 21/12-2012 12:08
|
|
Ja lad endelig ikke 11 personner skille os ad.... Kig i mine indlaeg omkring pensionistkontrol.... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 21/12-2012 12:18
|
|
taxidriver990 skrev: Ja lad endelig ikke 11 personner skille os ad.... Kig i mine indlaeg omkring pensionistkontrol.... ![]() |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.