Se indlæg|
Dansker i knibe, indsamling
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/02-2013 17:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Conrad skrev: Som bosat i Thailand kan det vaere saa dyrt at tegne en sygeforsikring at det forbyder sig selv. Saa kunne man jo ogsaa som nogle er inde paa blive hjemme (i Danmark), men det er jo ikke sikkert at det er sagen. God bedring til Kim her fra Phuket Conrad Så dyrt at det forbyder sig selv? Vi træffer alle nogle valg her i livet, nogle er kloge valg, andre er mindre kloge. Det kan godt være, at det ikke "er sagen" at forblive residerende i Danmark. Men det korte af det lange er nu engang: "Ingen arme, ingen småkager". Lad os nu blive enige om, at bemeldte person ikke just er en årsunge. Dermed kan man forvente, at han har et vist indblik i handling og konsekvens. Han træffer velvidende mht. evt. komplikationer denne beslutning med åbne øjne - må man forvente - og kan nu blot se frem til at tørre regningen af på sagesløse familiemedlemmer og deres muligvis medfølgende økonomiske ruin. Min sympati går til hans familie, der som følge af hans egotrip nu kan se frem til at blive økonomisk lammetævet. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 04/02-2013 19:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
rinpoche skrev: Conrad skrev: Som bosat i Thailand kan det vaere saa dyrt at tegne en sygeforsikring at det forbyder sig selv. Saa kunne man jo ogsaa som nogle er inde paa blive hjemme (i Danmark), men det er jo ikke sikkert at det er sagen. God bedring til Kim her fra Phuket Conrad Så dyrt at det forbyder sig selv? Vi træffer alle nogle valg her i livet, nogle er kloge valg, andre er mindre kloge. Det kan godt være, at det ikke "er sagen" at forblive residerende i Danmark. Men det korte af det lange er nu engang: "Ingen arme, ingen småkager". Lad os nu blive enige om, at bemeldte person ikke just er en årsunge. Dermed kan man forvente, at han har et vist indblik i handling og konsekvens. Han træffer velvidende mht. evt. komplikationer denne beslutning med åbne øjne - må man forvente - og kan nu blot se frem til at tørre regningen af på sagesløse familiemedlemmer og deres muligvis medfølgende økonomiske ruin. Min sympati går til hans familie, der som følge af hans egotrip nu kan se frem til at blive økonomisk lammetævet. rinpoche@ Altid haft stor respekt for dine indlæg, men her skyder du ved siden af........ Og til 'Conrad', en sygeforsikring dækker ikke ulykke, men rigtigt en sygeforsikring koster kassen hvis du skal dækkes helt ind. Man skal tegne en ulykkes forsikring, hvis man vil sikres mod ulykke. Og som side bemærkning kan jeg da fortælle at 100.000 baht kommer man rimelig langt for. Man skal bare holde sig langt væk fra de store sygehuse som udelukkende lever af 'farang' forsikringer. Som nævnt tidligere i denne tråd har jeg selv lige været møllen igennem, med ulykke, ingen forsikring osv.... Jeg var indlagt en måned med ene værelse, aircon, køleskab, Tv, Dvd, daglig rengøring, to operationer, medicin osv osv og det kostede omkring 85.000 baht......! Jeg lå i Siracha, ca 30 km nord for Pattaya, et hospital som hedder Sombet. Og læger og diverse personale var yderst proffesionelle og vil til enhver tid bruge dem igen hvis uheldet er ude. Har fornyet min ulykkes forsikring til orientering. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 04/02-2013 19:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
ban-chang skrev: Hvor mange links er det? Så mange er det vist ikke. men alt er lavet i en fart. Inde på siden har jeg lagt billede af mig selv. Jeg ved ikke meget om omstændighederne for uheldet, kan komme mere. Jeg har lagt det på facebook også,[url] facebook.com/ole.malm-[/url] Det kunne være fake, det er det ikke. Jeg har lavet det i paypal på min egen konto, for at det kan gå hurtigt, og ingen bankoverførsler( dyrt), og små beløb kan betales. Der er ikke nogen der behøver betale, men tag det lige seriøst. Tak sådan så skulle dit link virke : https://www.faceb...m/ole.malm hvor opretter du ikke deciderert indsamlingsside for din kammerat ? Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 04/02-2013 20:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
TG950 skrev: ban-chang skrev: Hvor mange links er det? Så mange er det vist ikke. men alt er lavet i en fart. Inde på siden har jeg lagt billede af mig selv. Jeg ved ikke meget om omstændighederne for uheldet, kan komme mere. Jeg har lagt det på facebook også,[url] facebook.com/ole.malm-[/url] Det kunne være fake, det er det ikke. Jeg har lavet det i paypal på min egen konto, for at det kan gå hurtigt, og ingen bankoverførsler( dyrt), og små beløb kan betales. Der er ikke nogen der behøver betale, men tag det lige seriøst. Tak sådan så skulle dit link virke : https://www.faceb...m/ole.malm hvor opretter du ikke deciderert indsamlingsside for din kammerat ? der skulle have stået : hvorfor opretter du egentlig ikke en indsamlings side på facebook ? det du har skrevet på din profil hjælper ikke ret meget, men held og lykke med dit project. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 05/02-2013 02:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
moerk5002 skrev Og til 'Conrad', en sygeforsikring dækker ikke ulykke, men rigtigt en sygeforsikring koster kassen hvis du skal dækkes helt ind. Man skal tegne en ulykkes forsikring, hvis man vil sikres mod ulykke. Og som side bemærkning kan jeg da fortælle at 100.000 baht kommer man rimelig langt for. Man skal bare holde sig langt væk fra de store sygehuse som udelukkende lever af 'farang' forsikringer. Som nævnt tidligere i denne tråd har jeg selv lige været møllen igennem, med ulykke, ingen forsikring osv.... Jeg var indlagt en måned med ene værelse, aircon, køleskab, Tv, Dvd, daglig rengøring, to operationer, medicin osv osv og det kostede omkring 85.000 baht......! Jeg lå i Siracha, ca 30 km nord for Pattaya, et hospital som hedder Sombet. Og læger og diverse personale var yderst proffesionelle og vil til enhver tid bruge dem igen hvis uheldet er ude. Har fornyet min ulykkes forsikring til orientering. Lidt OT. Sirache er et rigtigt godt og billigt hospital. Vi körer selv derop nede fra Ban Phe. Sådan et värelse som moerk skriver om, mener jeg koster 1200baht dögnet. Kender en som faldt og bräkkede eller trykte et par ribben. Han tog ind til det store sygehus i Rayong. Om han skulle indlägges--23.000baht pr dögn. Ingen forsikring, så han lå hjemme et par uger med sine ribben. Go bedring til den uheldige. PS! moerk og Conrad, hvor har i de billige ulykkes forsikringer? Redigeret af ingolf d. 05/02-2013 03:03 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 05/02-2013 04:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
@moerk5002 Jeg formoder, at det hospital, du refererer til, må være "Somdej na Sriracha". Jeg kender det ikke selv, og har ikke hørt om det før, men derfor kan det jo være glimrende alligevel. 2 hospitaler, jeg kender i Sriracha, er Phayathai og Samitivej. Phayathai er ganske glimrende, ikke ret dyrt, men... er forsikringen eller pengepungen i orden, er Samitivej langt at foretrække. Peter
|
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 05/02-2013 05:30
|
paulsenp skrev: @moerk5002 Jeg formoder, at det hospital, du refererer til, må være "Somdej na Sriracha". Jeg kender det ikke selv, og har ikke hørt om det før, men derfor kan det jo være glimrende alligevel. 2 hospitaler, jeg kender i Sriracha, er Phayathai og Samitivej. Phayathai er ganske glimrende, ikke ret dyrt, men... er forsikringen eller pengepungen i orden, er Samitivej langt at foretrække. Det er korrekt, det er Sombej Na Sriracha hospitalet jeg taler om. Det er dronningen's hospital og der kommer næsten kun thaier. Tror jeg så 2-3 faranger ud over mig selv på en måned. Kommer der stadig ca hver 14.dag for at tjekke mit ben. Pris for en konsultation hos min kirurg uden røngten billed 50 baht, med røngten 350 baht. @ingolf Jeg gav 950 baht i døgnet for ene værelse og forplejning. Mod lidt ekstra betaling kan man også få farang mad, 3 måltider om dagen. De billige forsikringer kan man få i banken. De dækker op til 60.000 baht per indlæggelse. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 05/02-2013 05:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Til Ingolf, Min ulykkesforsikring er i ACE Insurance, jeg har tegnet den gennem: E&I Insurance Broker Co., her i Phuket. Jeg har lige fundet den sidste opkraevning frem og jeg betalte ฿ 4.588 incl. tax og stempel Hilsen Conrad |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 05/02-2013 06:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Til Rinpoche, Naar sygeforsikringen bliver saa dyr at den ikke er til at betale mere, saa forbyder det sig selv. Min sygeforsikring ville blive saa dyr at jeg ikke ville have nok at leve for naar jeg blev over 70-75 aar, derfor er jeg nu selvforsikret som 66 aarig. Mit heldred er fint og jeg faar et omfattende heldredscheck hvert aar. Hver maaned indsaetter jeg hvad jeg skulle have givet i praemie, desuden har jeg reserveret et paent beloeb i min danske bank. Jeg har gjort dette fuldt oplyst om hvad konsekvenserne kan blive. Selvfoelgelig kunne jeg vaere blevet i Groenland eller vaere flyttet til Danmark, men her (Thailand) er hvor jeg har valgt at blive gammel. Hilsen Conrad |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 05/02-2013 06:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Hej igen. Først: der kan være grunde til ikke at være forsikret, alder f.eks. men eller er det tåbeligt ikke at have forsikring her i Thailand. Besøgte Kim i går, på Queen Sirikit Hospital nær Sattahip syd for Pattaya. Det er et offentligt sygehus, han ligger i et afsnit med ca. 60 senge og det koster ca. 3000 B i døgnet, Han har fået pension i dag, så de vil opererer ham i dag igen, fordi hans underben er fyldt med betændelse. De enkelte operationer koster mellem 5-10000 B. Hospitalet har givet 50000 B i kredit fordi han bor fast, men de er brugt , og de mener at alt vil løbe op i 200000. Hvis ikke det går bedre i løbet af en uge såtter de benet af. Til kynikerne, der er ikke betalt 1 bath ind. Til skeptikerne prøv en 20-50 kr. selvom du tror at du risikerer at miste pengene. Til alle, Kasikorn Bank sælger ulykkesforsikringer, årligt 2700 B, uanset alder og sygeforsikringer til 4800 B. http://ban-chang....mhelp.html |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 05/02-2013 09:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
moerk5002 skrev: paulsenp skrev: @moerk5002 Jeg formoder, at det hospital, du refererer til, må være "Somdej na Sriracha". Jeg kender det ikke selv, og har ikke hørt om det før, men derfor kan det jo være glimrende alligevel. 2 hospitaler, jeg kender i Sriracha, er Phayathai og Samitivej. Phayathai er ganske glimrende, ikke ret dyrt, men... er forsikringen eller pengepungen i orden, er Samitivej langt at foretrække. Det er korrekt, det er Sombej Na Sriracha hospitalet jeg taler om. Det er dronningen's hospital og der kommer næsten kun thaier. Tror jeg så 2-3 faranger ud over mig selv på en måned. Kommer der stadig ca hver 14.dag for at tjekke mit ben. Pris for en konsultation hos min kirurg uden røngten billed 50 baht, med røngten 350 baht. @ingolf Jeg gav 950 baht i døgnet for ene værelse og forplejning. Mod lidt ekstra betaling kan man også få farang mad, 3 måltider om dagen. De billige forsikringer kan man få i banken. De dækker op til 60.000 baht per indlæggelse. Tak for oplysningerne om ulykkesforsikringer---2.500 til 5.000baht pr år kan selv den fattigeste ponsionist klare, så der er ingen undskyldning! Var hos min läge i somres da vi var hjemme, og han klagede på alt: vägten var 10kg for hög, blodtrykket var for höjt, blodsukkeret var for höjt, blodfetterne var for höje osv osv---så jeg kan glemme alt om at tegne helbredsforsikring, for uanset hvad jeg bliver syg af, kommer de at skubbe det ind under ovenstående, og ingen forsikring. I öjeblikket har jeg en ulykke/sygedoms de 6 måneder vi er i TH til ca 2.000kr, men snart runder man at skarpt hjörne, og så stiger forsikringer til 1.000kr måneden, og så mere og mere hvert år, så jeg kikker efter lösninger. Jeg kender mere hospitalet som militärsygehuset, men det er samme hospitalet. väreselse prisen avhänger åbenbart af hvor meget de skal kikke til dig/passe dig Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 05/02-2013 11:06
|
|
Hej, Kasikorn Bank har sygeforsikring fra 4800 B op til 50 år, 50 år op til 60 eller 65, 8000 B. Ingen helbreds tjek, men de prøver ihærdigt at sælge en livsforsikring i stedet. Find deres hjemmeside og kik under forsikring. Nyt mht. Kim. En højtstående flåde officer har meldt sig som vidne, så måske politiet vil gøre noget nu, ellers mener de bare Kim kan henvende sig på stationen. Manden har nægtet skyld og ville ikke betale via sin forsikring. Men flåde officeren siger som Kim, at Thai-manden kom under overhaling af en anden bil og uden lys. Denne sag har fået flere her i Banchang til at lave forsikring. http://ban-chang....mhelp.html |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/02-2013 15:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Conrad skrev: Til Rinpoche, Naar sygeforsikringen bliver saa dyr at den ikke er til at betale mere, saa forbyder det sig selv. Min sygeforsikring ville blive saa dyr at jeg ikke ville have nok at leve for naar jeg blev over 70-75 aar, derfor er jeg nu selvforsikret som 66 aarig. Mit heldred er fint og jeg faar et omfattende heldredscheck hvert aar. Hver maaned indsaetter jeg hvad jeg skulle have givet i praemie, desuden har jeg reserveret et paent beloeb i min danske bank. Jeg har gjort dette fuldt oplyst om hvad konsekvenserne kan blive. Jamen, du har tænkt fremad og gjort hvad der står i din magt for at sikre dig, i fald uheldet er ude. mvh rinpoche |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 09/02-2013 05:09
|
|
Hej igen. Ganske fornuftigt at tage pensionen op til diskusion, men. Det skulle være en indsamling, tænker på at hvis de folk som har set tråden havde smidt 10 kr. havde det set lidt bedre ud for Kim. På PayPal kan du indsætte småpenge, uden at betale for en dyr bank overførsel. Glad for at den lokale indsamling går meget bedre her i Banchang. Hyggehejsa. ![]() Du kan donere her. http://ban-chang....mhelp.html |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 11/02-2013 05:53
|
|
Sidste nyt om Kim: I morgen Tirsdag vil lægerne amputere hans ben, håber så at det bliver under knæet. Ikke en bøjet baht er kommet under indsamlingen her.
|
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 11/02-2013 06:06
|
Gør mig ondt at høre, både med benet og med indsamlingen. Håber han har nogle flere gode venner, som dig der kan hjælpe til. Det havde jeg heldigvis da ulykken ramte mig. |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 20/02-2013 11:25
|
|
Hej igen, Jeg har klokket i det med denne indsamling, jeg vidste ikke at man ikke kan betale ind på kontoen, den er ændret nu. Kim har mistet højre underben, og har stadig brug for hjælp, men heldigvis er der mange som putter penge i boksen som står oppe hos Bageren i Banchang. Også politiet er begyndt at røre på sig, så der er stadig håb for at bilisten kommer til at betale via sin forsikring. Det er nu fastslået at bilisten var fuld, kørte uden lys og overhalede en anden bil, så han kom over i den forkerte kørebane.
|
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 21/02-2013 07:46
|
ban-chang skrev: Hej igen, Jeg har klokket i det med denne indsamling, jeg vidste ikke at man ikke kan betale ind på kontoen, den er ændret nu. Kim har mistet højre underben, og har stadig brug for hjælp, men heldigvis er der mange som putter penge i boksen som står oppe hos Bageren i Banchang. Også politiet er begyndt at røre på sig, så der er stadig håb for at bilisten kommer til at betale via sin forsikring. Det er nu fastslået at bilisten var fuld, kørte uden lys og overhalede en anden bil, så han kom over i den forkerte kørebane. ![]() Held og lykke til Kim og god bedring. Skal jeg dryppe lidt malurt i bægeret, så tror jeg desværre at I får rigtigt svært ved at 'vinde' selv med de anklager. Og selv om politiet er begyndt at røre på sig. Jeg fik min 'dom' af politiet for en måned siden, 4 måneder efter min ulykke. Jeg holdte næsten helt stille med blinklyset tændt og ventede på modkørende skulle passerer så jeg kunne dreje til højre. Var kørt ud til midten af vejen, men ikke passeret midterlinjen. Jeg var ædru skal lige tilføjes. En ung thai mand uden hjelm, uden lys og meget fuld kører slalom imellem biler og motorbike og banker lige ind i mit ben. Jeg er rimelig høj så mine ben stikke lidt ud på en motorbike. Jeg vælter til højre og altså ind på den modkørende bane, ikke unaturligt da han er modkørende. Politiet bedømmer (efter 4 måneder og uden at afhøre mig, hverken på hospitalet eller bagefter) at skylden er min....! Min motorbike ligger med 80% inden på den højre kørebane og derfor kan det kun være min skyld. Jeg bliver dømt til at betale skader på hans bike, som desværre blev ramt af en bil efterfølgende og hans behandling på sygehuset. Sygt system hernede. Håber I får medhold, det vil også være en sejr for mig. Jeg fik heldigvis lov at beholde mit ben, men er skadet for livet. Kører 3 hjulet motorbike nu og bruger stadig krykker. Held og lykke til Jer i Ban Chang..... |
|
|
|
| baksida |
Lagt på d. 21/02-2013 08:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Søg efter på DebatindlægJeg bliver dømt til at betale skader på hans bike, som desværre blev ramt af en bil efterfølgende og hans behandling på sygehuset. findes der også eksembler på at en thaier har betalt en farrang for ødelagt/tyveri/ hospital i lignene sager, eller er rasismen så indgroet i alle? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/02-2013 09:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
moerk5002 skrev: ban-chang skrev: Hej igen, Jeg har klokket i det med denne indsamling, jeg vidste ikke at man ikke kan betale ind på kontoen, den er ændret nu. Kim har mistet højre underben, og har stadig brug for hjælp, men heldigvis er der mange som putter penge i boksen som står oppe hos Bageren i Banchang. Også politiet er begyndt at røre på sig, så der er stadig håb for at bilisten kommer til at betale via sin forsikring. Det er nu fastslået at bilisten var fuld, kørte uden lys og overhalede en anden bil, så han kom over i den forkerte kørebane. ![]() Held og lykke til Kim og god bedring. Skal jeg dryppe lidt malurt i bægeret, så tror jeg desværre at I får rigtigt svært ved at 'vinde' selv med de anklager. Og selv om politiet er begyndt at røre på sig. Jeg fik min 'dom' af politiet for en måned siden, 4 måneder efter min ulykke. Jeg holdte næsten helt stille med blinklyset tændt og ventede på modkørende skulle passerer så jeg kunne dreje til højre. Var kørt ud til midten af vejen, men ikke passeret midterlinjen. Jeg var ædru skal lige tilføjes. En ung thai mand uden hjelm, uden lys og meget fuld kører slalom imellem biler og motorbike og banker lige ind i mit ben. Jeg er rimelig høj så mine ben stikke lidt ud på en motorbike. Jeg vælter til højre og altså ind på den modkørende bane, ikke unaturligt da han er modkørende. Politiet bedømmer (efter 4 måneder og uden at afhøre mig, hverken på hospitalet eller bagefter) at skylden er min....! Min motorbike ligger med 80% inden på den højre kørebane og derfor kan det kun være min skyld. Jeg bliver dømt til at betale skader på hans bike, som desværre blev ramt af en bil efterfølgende og hans behandling på sygehuset. Sygt system hernede. Håber I får medhold, det vil også være en sejr for mig. Jeg fik heldigvis lov at beholde mit ben, men er skadet for livet. Kører 3 hjulet motorbike nu og bruger stadig krykker. Held og lykke til Jer i Ban Chang..... Ja ligeså dejligt som Thailand er, ligeså sygt er det når til kommer til sager som denne. Jeg slår næsten korset for mig hver gang jeg sætter mig op på en motobike ...IKKE fordi jeg er nervøs for at køre galt men for at blive ramt af en eller anden idiot i bil eller på motobike og efterfølgende få skylden uberettiget |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.