Se indlæg
 Udskriv debat
Invester i Thailand
hugoboerge
Emnet synes nu at vaee "Invester i Danmark" og ikke i Thailand.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Ja, undskyld, vi kom ind på et sidespor.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Frank
Kim Ludvigsen skrev:
Frank skrev:
Der er ingen risiko ved investering i aktier, hvis tidshorisonten er lang (5-10 år eller mere) og man placerer dem som Peder1968 beskrev - tværtimod.

Jeg er ikke helt enig. Hvis du ser det over en meget lang periode, så har du ret, men 5-10 år er ikke nødvendigvis lang nok. Hvis man er uheldig og får købt på det forkerte tidspunkt, og samtidig er nødt til at sælge på et andet forkert tidspunkt, så kan det nemt blive med tab.

I de tilfælde er risikoen, at man får lige så lidt ud af det som ved at have pengene stående i banken. Forudsat at man følger Peder1968s råd.

Kim Ludvigsen skrev:
Frank skrev:
Der er heller ingen risiko ved en bankkonto med "høj"-rente eller almindelig rente. Den er helt sikker. Dine penge forrentes elendigt, mens banken forrenter dem fint og tjener massivt. Selv ved en lille positiv forrentning, er der risiko for, at dine penge reelt er blevet mindre værd pga. inflation, som dog har været mindre i de seneste år. Læg dertil skat.

I det tilfælde, som jeg beskriver, er der kun tale om overskud. Inflationen er fuldstændig underordnet, fordi det er penge, som ellers blot ville være bundet i mursten. Da jeg læste artiklen i Berlingske, tænkte jeg, at det var en masse arbejde for at tjene omkring 4.000 kroner - plus at jeg ikke brød mig om tanken at stifte gæld. Men det ville stadig være 4.000 kroner mere, end jeg ellers ville få, så jeg tjekkede det alligevel nærmere. Og det viste sig så, at fidusen var endnu bedre.

Jeg er enig hvis alternativet er at pengene ligger i madrassen - medmindre du har en gebyrtung bank. Og mursten har været meget mindre værd i de sidste år, hvis man ønsker at sælge. Men alternativet er selvfølgelig aktier. Og her i krisen har både Danske Bank og i særdeleshed Nordea offentliggjort regnskaber med store overskud med en god indtjening på værdipapirer finansieret af indskud i banken.

Nå - nok om det. Mine spareskillinger står i hvert fald ikke i banken.Smile

Frank
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Ja, undskyld, vi kom ind på et sidespor.

Ups - det gjorde vi også. Sådan er det når trådene rammer nogen af mine interesser...Smile

Spring til debat: