Se indlæg|
Thailands Tidende
|
|
| John |
Lagt på d. 05/08-2013 22:28
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Longway skrev: taget til efterretning John, men hvad er det man laere ? Lad os nu lige slaa koldt vand i blodet, da jeg var yngre og var saa latterlig at skeje ud i Pattaya, det eneste jeg laerete der, det var prisen paa en luder og hvad en pils kostede, studenterhuen, den trykker daelmer ikke i den by. Slut fra mig i denne trrad.. Nat i Bkk. ![]() Selv om du har lært ovenstående, kan der jo godt være andre der har lært noget andet, vi er jo alle forskellige. Der er ingen facitliste, vi oplever alle tingende forskelligt. Generelt, giv lidt plads og hold jer fra personfnidder. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/09-2013 15:20
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. september 2013) (PDF-format) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/10-2013 14:47
|
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. oktober 2013) (PDF-format) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 03/10-2013 04:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Læste en artikel i Thailand tidende om en nordmand, der havde fået lavet skattekort hernede. er der danskere der har gjort det samme? og er der et formål med at få det gjort? spares der noget? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/10-2013 07:37
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Girobank skrev: Læste en artikel i Thailand tidende om en nordmand, der havde fået lavet skattekort hernede. er der danskere der har gjort det samme? og er der et formål med at få det gjort? spares der noget? Som jeg laeser det er det for at opfylde norske regler der siger at han skal betale skat til Thailand af de beloeb han har indfoert til Thailand da han er udenfor Norge i over 180 dage. Jeg tror ikke at Danmark har de samme regler, men hvem ved det ? |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/11-2013 11:04
|
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. november 2013) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/12-2013 14:14
|
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. december 2013) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/01-2014 15:49
|
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. januar 2014) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 03/01-2014 08:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
som vanlig et godt og indholdsrigt nummer. Kan endnu engang undre mig over forskellen på danskere og nordmænd, selv om vi kaldes broderfolk. Som sidste år skal den norske ambassadør på rundrejse, besøge 5 steder og fortælle og lytte og svare på spørgsmål fra landsmænd! Det sker 2 gange om året. Hvor er den danske ambassadør, efter mine oplysninger har der ikke været nogen dansk ambassadør på visit i Pattaya siden sidst i 90'erne. Men han og forgængerne har jo også vældig travlt med at supportere diverse business Clubs og sammenslutninger i Bangkok, en almindelige borger er jo kun til besvær! I bladet kan man også læse om nordmænds nu indædte kamp for at bevare deres pensionssystem, som regeringen af al magt prøver at gøre så dansk som muligt. Man henholder sig til årgamle sweitziske prognoser der viser hvor BILLIGT det er at leve her. Udbetaling Danmark bruger rejsebureauernes reklamer til at fortælle det samme. Stig Elling er vel den værste af dem alle sammen. Enhver der har sin gang mere eller mindre fast her i landet ved jo hvor dyrt det efterhånden er blevet for dagligvare og faste udgifter. Elling og alle de andre får jo alt betalt, så hvordan skulle de kunne bedømme priser endsige levefod? Men nordmænd har jo efterhånden fået 3 foreninger som hver for sig kæmper en kamp for at få ændret systemerne. Hvor er danskerne? Ja de er jo lige glade, de +90% af dem rejser jo alligevel hjem hver 6 mdr., os få tilbageblevne orker det vel ikke. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 03/01-2014 15:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Skeptikeren skrev: som vanlig et godt og indholdsrigt nummer. Kan endnu engang undre mig over forskellen på danskere og nordmænd, selv om vi kaldes broderfolk. Som sidste år skal den norske ambassadør på rundrejse, besøge 5 steder og fortælle og lytte og svare på spørgsmål fra landsmænd! Det sker 2 gange om året. Hvor er den danske ambassadør, efter mine oplysninger har der ikke været nogen dansk ambassadør på visit i Pattaya siden sidst i 90'erne. Men han og forgængerne har jo også vældig travlt med at supportere diverse business Clubs og sammenslutninger i Bangkok, en almindelige borger er jo kun til besvær! Somrak Ja, sådan er det jo ! (citat: hende der i ved nok fra de radigale) (desværre) |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 03/01-2014 17:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
interessant læsning ![]() |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 03/01-2014 17:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
skeptikeren skrev. Men nordmænd har jo efterhånden fået 3 foreninger som hver for sig kæmper en kamp for at få ændret systemerne. Hvor er danskerne? Ja de er jo lige glade, de +90% af dem rejser jo alligevel hjem hver 6 mdr., os få tilbageblevne orker det vel ikke. Man kan jo også sige at dem der rejser hjem hver 6 mdr ikke har brug for at svindle sig til et visum som i dit tilfælde!!!!!!!!!!!!!! eller at de har råd til at rejse frem og tilbage. eller de der rejser frem og tilbage ikke har brændt alle broer nogen steder. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/01-2014 19:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg under skal gerne pensionisterne, også de som er bosat i Thailand, en større pension. Men jeg har lidt svært ved at forstå, at argumentet for en ændret og højere pensionsudbetaling skulle hænge sammen de mere eller mindre divergerende opfatteler om prisniveauet I Thailand. Og specielt reklamer/ Stig Ellings part I det. Hvis pensionsudbetaling var differentieret i henhold til bopælsland (udover EU og andre forpligtelser) ville de være et brugbart argument. Jeg ved godt, at det ikke er selve pensionsudbetalingen, der her henses til, men tillæggene. Men det ændrer jo ikke noget, da der heller ikke udbetales tillæg i andre "populære" lade |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 04/01-2014 02:41
|
jydetamp, du kan godt stoppe alle de hentydninger om visa svindel, hvis du hentyder til det jeg skrev om at jeg måtte betale 10.000 Baht under bordet for 2 år siden, thja så var det altså et krav fra Emigration ellers....? Det er sku egentligt pudsigt, du er kun på jagt efter mig hver gang du er i Thailand, keder du dig i Bangkok? Skal jeg snart trues igen med røvfuld som de sidste 2 gange du har været her i TH? Du er sku for viderekomne! Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 04/01-2014 02:49
|
sudsakhon, det er fordi Udbetaling Danmark bruger rejsebureauernes argumentation om at det er SÅÅÅÅÅ billigt at leve i Thailand, de glemmer at fortælle at det er varerne på diverse markeder der er billige, ikke fødevarer og normale leveomkostninger. De bruger også at det er billigt at gå ud at spise i forhold til i Danmark, og det er jo rigtigt nok, men dette kan man jo ikke bruge som målestok for en hverdag. Kan ikke forstå at man ikke bruger Ambassaden til at indsamle lidt konkret info, i stedet for at bruge ubrugelige data. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 04/01-2014 10:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Skeptikeren skrev: jydetamp, du kan godt stoppe alle de hentydninger om visa svindel, hvis du hentyder til det jeg skrev om at jeg måtte betale 10.000 Baht under bordet for 2 år siden, thja så var det altså et krav fra Emigration ellers....? Det er sku egentligt pudsigt, du er kun på jagt efter mig hver gang du er i Thailand, keder du dig i Bangkok? Skal jeg snart trues igen med røvfuld som de sidste 2 gange du har været her i TH? Du er sku for viderekomne! Somrak Nu sidder jeg ikke i bkk og har aldrig truet med en røvfuld alt jeg har sagt er at jeg godt vil diskutere dine beskyldninger mod folk face to face. Ang visa svindel så betalte du 10,000 baht under bordet ellers skulle du tilbage til banken efter nye kopier og det gad du ikke og det skriver du her på siden og i din bog så enten er du fuld af løgn eller kan du ikke huske.Du skriver også at du ikke har penge nok på kontoen til at opfylde krav til visa,hvor du låner dig frem til det gennem gode venner og er det ikke svindel????? Så jeg ville have en dårlig smag i munden,hvis jeg levede i Thailand og viste det var svindel,samtidlig med at du håner andre som ikke bor fast i Thailand. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/01-2014 10:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
sudsakhon skrev: ............................................... Men jeg har lidt svært ved at forstå, at argumentet for en ændret og højere pensionsudbetaling skulle hænge sammen de mere eller mindre divergerende opfatteler om prisniveauet I Thailand. Og specielt reklamer/ Stig Ellings part I det............................. Hvor et vigtigt parameter er udeladt : OMKOSNINGERNE i Thailand EFTER at selv rejsen/opholdet er allerede betalte hjemmefra. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 04/01-2014 12:56
|
|
Skeptikeren skrev: Hvor er den danske ambassadør, efter mine oplysninger har der ikke været nogen dansk ambassadør på visit i Pattaya siden sidst i 90'erne. Men han og forgængerne har jo også vældig travlt med at supportere diverse business Clubs og sammenslutninger i Bangkok, en almindelige borger er jo kun til besvær! Stig Vagt-Andersen er da placeret som konsul i Jomtien, så det officielle Danmark er da til stede i Pattaya-området. Se nærmere på: - Ambassadens hjemmeside - Konsulatets hjemmeside Selvfølgelig kan man diskutere om det ikke kunne blive meget bedre. Men tvivler ærlig talt på om der er penge til det i budgetterne. Med venlig hilsen
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 04/01-2014 13:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Webmaster skrev: Skeptikeren skrev: Hvor er den danske ambassadør, efter mine oplysninger har der ikke været nogen dansk ambassadør på visit i Pattaya siden sidst i 90'erne. Men han og forgængerne har jo også vældig travlt med at supportere diverse business Clubs og sammenslutninger i Bangkok, en almindelige borger er jo kun til besvær! Stig Vagt-Andersen er da placeret som konsul i Jomtien, så det officielle Danmark er da til stede i Pattaya-området. Se nærmere på: - Ambassadens hjemmeside - Konsulatets hjemmeside Selvfølgelig kan man diskutere om det ikke kunne blive meget bedre. Men tvivler ærlig talt på om der er penge til det i budgetterne. du skriver, at du tvivler på, at der er penge i budgetterne. Det, skeptikeren skriver, er, at såvidt han ved har der ikke været nogen dansk ambassadør på besøg i Pattaya siden sidst i 90-erne. Mon ikke ambassadens budget kan klare en køretur til Pattaya, hvis ambassadøren ellers havde lyst til at møde nogle landsmænd, så langt er der da heller ikke ! |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 04/01-2014 13:38
|
|
OleH skrev: Webmaster skrev: Skeptikeren skrev: Hvor er den danske ambassadør, efter mine oplysninger har der ikke været nogen dansk ambassadør på visit i Pattaya siden sidst i 90'erne. Men han og forgængerne har jo også vældig travlt med at supportere diverse business Clubs og sammenslutninger i Bangkok, en almindelige borger er jo kun til besvær! Stig Vagt-Andersen er da placeret som konsul i Jomtien, så det officielle Danmark er da til stede i Pattaya-området. Se nærmere på: - Ambassadens hjemmeside - Konsulatets hjemmeside Selvfølgelig kan man diskutere om det ikke kunne blive meget bedre. Men tvivler ærlig talt på om der er penge til det i budgetterne. du skriver, at du tvivler på, at der er penge i budgetterne. Det, skeptikeren skriver, er, at såvidt han ved har der ikke været nogen dansk ambassadør på besøg i Pattaya siden sidst i 90-erne. Mon ikke ambassadens budget kan klare en køretur til Pattaya, hvis ambassadøren ellers havde lyst til at møde nogle landsmænd, så langt er der da heller ikke ! Jo en køretur er der skam nok råd til. Men hvorfor ???? Der er da officiel dansk tilstedeværelse i Pattaya i forvejen med konsulens tilstedeværelse. Hvorfor skal det være en ambassadør's tilstedeværelse ? Og i modstrid med Skeptikerens holdning så anser jeg også at det er langt vigtigere at ambassadøren arbejder erhvervsrettet for at få tjent nogle kroner hjem til statskassen frem for ambassadøren render og spilder tiden på at vifte med et Dannebrog i Soi Diana og hvor enkelte danske pensionister ellers holder til. Man skal også lige huske på at Ambassaden i Bangkok ikke kun er en dansk ambassade i Thailand, men også en dansk ambassade i Cambodja og Myanmar (Burma). Så der er nok rigeligt andet at tænke på for en Ambassadør end at være selskablig i Pattaya. I øvrigt kan Skeptikeren jo prøve at komme hjem engang til Danmark for at se hvilken behandling han som almindelig borger ville få herhjemme. For den er da også til at lukke lige op og skide i. Med venlig hilsen
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.