Se indlæg
 Udskriv debat
Ambassaden modtager flere visumansøgninger end forventet
Robert Kronberg
Hej Bjarke,

Jo, hvis hun har et multiple visa, der gælder i 3 år, så kan hun opholde sig 90 dage per halvår i Danmark, og hun skal ikke søge om næste indrejse i disse 3 år.

Men jeg tror ikke på, at ambassaden sådan lige udsteder et multiple visa for 3 år til en kæreste. Et år måske, hvis hun har en god historik, eller især hvis hun rejser på forretningsvisum.

Naturligvis er der nok undtagelser for gamle kendinge.

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

Ja okay, dvs. det kan ikke lade sig gøre.. Men der er dog en anden mulighed jeg kommer i tanke om. Har ikke læst om det nogen steder, men Eva nævnte det i en mail..

Et 3 års visum. Altså et visum der gælder i 3 år, det gælder som et almindeligt visum, kun 90 dage per halvår. Men det gælder i 3 år, dvs. når hun har været her i 90 dage og det halve år er gået, kan hun bare rejse ind igen, uden at skulle søge på ny.

Er det noget du kender til Robert ? Kan nemlig ikke rigtigt finde noget om det nogen steder.

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Bjarke85
Det er min kone, ikke kæreste, og hun er kommet her i DK flere gange :-)

Det var Eva selv, der forslog dette visum. Så mon ikke det kan lade sig gøre ?

Men det er mere hvordan man søger om dette 3 års visum, syntes ikke jeg kan se nogen steder hvor man vælger det visum ?

Robert Kronberg
Okay, en kone er mere vigtig, altså seriøst. Jeg siger ikke, at en kæreste ikke er vigtig, men nu er der et papir.

Ambassaden skal have en kopi af vielsesattesten, og hvis den er på Thai, så skal den oversættes.

I sætter et hak i multiple visa på ansøgningen, og du fremhæver dette og de tre år i invitationen.

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

Det er min kone, ikke kæreste, og hun er kommet her i DK flere gange :-)

Det var Eva selv, der forslog dette visum. Så mon ikke det kan lade sig gøre ?

Men det er mere hvordan man søger om dette 3 års visum, syntes ikke jeg kan se nogen steder hvor man vælger det visum ?

"

Bjarke85
vi blev gift i Danmark, hun har fået den internationale vielses attest med sig da hun tog hjem i april :-)

Men tak for svar, angående hvor jeg sætter hak, og hvor jeg angiver det er 3 år vi ønsker. Det har jeg ledt og ledt efter uden held.

Mvh
Bjarke

Robert Kronberg
Det skal nok være på den sidste sidste side i invitationen, hvor der er det store felt for yderligere kommentarer.

Og hvis Eva har sagt/emailet sådan til dig, så citeter du hende blot der.

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

vi blev gift i Danmark, hun har fået den internationale vielses attest med sig da hun tog hjem i april :-)

Men tak for svar, angående hvor jeg sætter hak, og hvor jeg angiver det er 3 år vi ønsker. Det har jeg ledt og ledt efter uden held.

Mvh
Bjarke

"

Bjarke85
Gah, sidder så med et nyt problem, vil ind og redigere min invitation, men der sker intet når jeg trykker på knappen på deres hjemmeside. Typisk.

Men ja, det vil jeg gøre, og endnu engang tak for hjælpen :-)

Bjarke85
Hov lige et spørgsmål mere. Når man så får det 3 års visum. Skal konen så stadig have 40.000 baht på sin konto ? Altså kan de lige pludselig kræve at se det ? Eller når man først har det 3 års visum, så rejser hun bare ind og ud som hun har lyst ? (altså inden for de rammer der er sat)

Robert Kronberg
Det er der intet skrevet om, altså lovgivet om, og det står slet ikke i visum-praksis. Teoretisk tror jeg, at ambassaden har misforstået noget, men lad det nu ligge.

Hun skal leve op til kravene i selve ansøgningen, men derefter kører det bare; og ja, hun kan rejse, som det passer hende.

Der går et rygte om, at grænsepolitiet kan kræve at se 40.000 baht, eller mindre for en mindre periode, men det tror jeg ikke passer, eftersom det ikke er nævnt i love, bekendtgørelser og praksis.

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

Hov lige et spørgsmål mere. Når man så får det 3 års visum. Skal konen så stadig have 40.000 baht på sin konto ? Altså kan de lige pludselig kræve at se det ? Eller når man først har det 3 års visum, så rejser hun bare ind og ud som hun har lyst ? (altså inden for de rammer der er sat)

"

Bjarke85
Mange tak for hjælpen Robert :-) jeg fik redigeret invitationen og skrevet det du sagde. Så skal jeg bare lige have konen til at krydse af i den rigtige boks på ansøgningen. Og så krydser vi fingre for den ikke bliver afvist :-)

Mvh
Bjarke

Robert Kronberg
Hej Bjarke,

Tror nu ikke på, at de afviser hende, men det kan jo være, at de afviser mutiple eller mutiple for 3 år, om end det er lidt uheldigt, hvis Eva har rådet dig til tre år, og det er netop derfor, at du skal citetere hende.

Derfor bør du måske ligge en kopi af denne email fra Eva i ansøgningen, altså at lade din kone medbringe en kopi.

Jo, ambassaden læser nok med i dette forum, men det er jo helt lige ud ad landevejen samt uden plat og fidus.

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

Mange tak for hjælpen Robert :-) jeg fik redigeret invitationen og skrevet det du sagde. Så skal jeg bare lige have konen til at krydse af i den rigtige boks på ansøgningen. Og så krydser vi fingre for den ikke bliver afvist :-)

Mvh
Bjarke

"

Bjarke85
Jeg har copy pasted hendes svar fra min mail, ind i det kommentar felt til sidst, hvor hendes "EVA C. SZEFTEL
ATTACHÉ (CONSULAR & CULTURAL)
HEAD OF VISA SECTION"

Så ja, det ville være lidt dumt, hvis hende selv eller hendes ansatte afviser dette visum, når hun nu har rådet mig til at søge det..

Hele hendes svar er her :

"Kære Bjarke Svenningsen,

Først skal jeg beklage, at du ikke har modtaget svar på dine spørgsmål, da visum afdelingen de seneste mange uger har haft ualmindeligt travlt har vi desværre ikke kunne besvare alle e-mails.

Vedrørende dit første spørgsmål, så ja din hustru skal stadig fremvise 40.000THB på sit kontoudtog jf. vores tjekliste. Uanset om man er gift eller ej skal man stadig kunne fremvise dokumentation for økonomiske midler. Dette gælder ikke kun over for ambassaden men også ved indrejse i Schengenområdet.

Det er ikke muligt at opholde sig i Schengen længere end 90 dage i periode på 6 måneder. Det der henvises til på Udlændingestyrelsens hjemmeside er, hvis man har et Schengenvisum, som er udstedt for mindre end 90 dage, kan man under særlige omstændigheder få det forlænget til i alt 90 dages ophold. Det er yderst sjældent at man vil få forlænget sit visum til mere end 90 dage. Du kan læse mere om reglerne på Udlændingestyrelsens hjemmeside http://www.nyidan...ngelse.htm En eventuel forlængelse gælder alle for alle uanset om det er ægtefæller eller ej.

Hvis sin hustru har været i Danmark flere gange uden problemer, vil jeg anbefale at I søger om et længevarende multiple visum. Hun skal I ansøgningen krydse af, at hun ønsker et multiple visum gældende op til 3 år. Et længevarende visum giver stadig kun lov til, at man opholde sig i Schengen op til 90 dage inden for en periode på 6 måneder. Men det vil give jer lidt mere fleksibilitet i forhold til planlægning af hendes ophold i Danmark og vil ikke være nødt til at søge visum hver gang hun skal til Danmark.

Håber dette besvare dine spørgsmål, ellers er du velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen

EVA C. SZEFTEL
HEAD OF VISA SECTION

Bjarke85
Der er dog en fejl i hendes svar, der er ikke noget felt der hedder "Multiple visum gældende op til 3 år" på blanketten.. Det var derfor jeg spurgte dig hvor jeg skal angive vi ønsker de 3 år der..

Robert Kronberg
Du skal/kan skrive det i invitationen på den sidste side under yderligere bemærkninger, eller hvad det nu hedder.

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

Der er dog en fejl i hendes svar, der er ikke noget felt der hedder "Multiple visum gældende op til 3 år" på blanketten.. Det var derfor jeg spurgte dig hvor jeg skal angive vi ønsker de 3 år der..

"

Bjarke85
Ja dette har jeg nu gjort :-) men det er stadig forkert af hende at skrive det hun gør, da der ikke er noget felt som hedder multiple visa i op til 3 år Pfft og hvor man lige gætter fra at man skal skrive det i et kommentar felt, er mig uforståeligt og står ingen steder. Derfor jeg undrede mig :-) Men igen tak for hjælpen ;-) håber på det bedste.

Robert Kronberg
Jeg gætter også ...

Bjarke85 skrev:

Ja dette har jeg nu gjort :-) men det er stadig forkert af hende at skrive det hun gør, da der ikke er noget felt som hedder multiple visa i op til 3 år Pfft og hvor man lige gætter fra at man skal skrive det i et kommentar felt, er mig uforståeligt og står ingen steder. Derfor jeg undrede mig :-) Men igen tak for hjælpen ;-) håber på det bedste.

"

clydehaumann
I brevet fra ambassaden til Bjarke skrives der

,,, Uanset om man er gift eller ej skal man stadig kunne fremvise dokumentation for økonomiske midler. Dette gælder ikke kun over for ambassaden men også ved indrejse i Schengenområdet ,,,

Dette viser med al tydelighed at de 40.000 B også skal forefindes ved indrejse i Schengen området.

Man kan ikke bare vise bankbogen og så bruge pengene til køb af billet.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
zapper
Damn så lærte jeg noget nyt omkring det med multiple visa op til 3 år. Hende af min har været i DK 4 gange nu, og det koster jo hver gang i visaansøgning. Det var en brugbar og nyttig oplysning måske for mange.SmileWinkGrin

handy
Robert Kronberg skrev:

Hej Bjarke,

Jo, hvis hun har et multiple visa, der gælder i 3 år, så kan hun opholde sig 90 dage per halvår i Danmark, og hun skal ikke søge om næste indrejse i disse 3 år.

Men jeg tror ikke på, at ambassaden sådan lige udsteder et multiple visa for 3 år til en kæreste. Et år måske, hvis hun har en god historik, eller især hvis hun rejser på forretningsvisum.

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

Ja okay, dvs. det kan ikke lade sig gøre.. Men der er dog en anden mulighed jeg kommer i tanke om. Har ikke læst om det nogen steder, men Eva nævnte det i en mail..

Et 3 års visum. Altså et visum der gælder i 3 år, det gælder som et almindeligt visum, kun 90 dage per halvår. Men det gælder i 3 år, dvs. når hun har været her i 90 dage og det halve år er gået, kan hun bare rejse ind igen, uden at skulle søge på ny.

Er det noget du kender til Robert ? Kan nemlig ikke rigtigt finde noget om det nogen steder.

Vi har også lige været inde at søge 90 dages visa uden vi sagde noget sluttede damen med at sige hun for i års visa og næste år 3 år hvis konens nuværende visum ikke overskrides...god søndag...Smile

hugoboerge
handy skrev:

Robert Kronberg skrev:

Hej Bjarke,

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

Vi har også lige været inde at søge 90 dages visa uden vi sagde noget sluttede damen med at sige hun for i års visa og næste år 3 år hvis konens nuværende visum ikke overskrides...god søndag...Smile

Gaelder for "gode" kunder.

Bjarke85
Robert Kronberg skrev:

Jeg gætter også ...

Bjarke85 skrev:

Det tror jeg nu ikke du gør Robert ;-)

"Hej Bjarke,

Beklager meget – jeg har spurgt Udlændingeservice og fik kun det svar som du også kan finde på hjemmeside. Det I gør, er at når I er i Danmark, så henvender I jer til Udlændigeservice og ansøger om et såkaldt national forlængelse. Jeg har desværre ingen erfaring med hvordan det helt konkret foregår og hvor lang sagsbehandlingstiden er. Men som du skriver, så virker det ikke til at være så problematisk, som jeg måske først gjorde det til.

Med hensyn til et længevarende visum, så skal I ansøgningsskemaet ansøge om det i rubrik 24 og så skal du også i invitationen anmode om et visum der gyldigt for flere indrejser i op til 3 år. I må gerne henvise til vores e-mailkorrespondance – og ellers kan jeg nok godt huske dit navn når jeg modtager ansøgningen.

Håber det er svar nok, beklager endnu en gang at det tog så lang tid at besvare dine mails, vi har blot rigtigt mange ansøgninger for tiden.

Med venlig hilsen

EVA C. SZEFTEL /

HEAD OF VISA SECTION"

Spring til debat: