Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk test
Bjarke85
zapper skrev:

Det kan godt være prøven er simpel, men hvorfor skal man til København for at tage den test ? Uanset hvor man bor i landet er det kun i København. Det er jo forrykt, at en computerprøve ikke kan fortages andre steder end i København.

Enig, det er simpelthen for ringe !

JesperK
clydehaumann skrev:

Der er ikke noget at sige til at en thailænder der uden nogen forberedelse af nogen art placeres på en dansk skolebænk vil skulle bruge nogen tid til at falde til. Måderne at undervise på i Danmark og her er vidt forskellige og læreren i Danmark har oftest ingen eller meget begrænset viden om elevens sprog. Det sidste er meget vigtigt når grammatikken skal forklares.
Derfor vil jeg anbefale alle som skal have en ægtefælle til Danmark at give vedkommende et forspring gennem kvalificeret undervisning her i Thailand.

Kan kun anbefales

Min kone gik 2 måneder på Clyde sprogskole i Pranburi før hun kom til Denmark, et kæmpe forspring ja og lærerne på sprogskolen hun går på i dag, har kun rosende ord for hvad hun har lært og kan. Vil kalde det en gode investering.

Bjarke85
Ville ønske det ikke lå så langt væk fra der hvor min kone bor, som det gør..

For så havde jeg da nok også meldt hende ind til Clyde så hun kunne lære noget dansk.

energy
Bjarke85 skrev:

Ville ønske det ikke lå så langt væk fra der hvor min kone bor, som det gør..

For så havde jeg da nok også meldt hende ind til Clyde så hun kunne lære noget dansk.

Det var også vores problem. Ingen skoler underviser i dansk så vidt jeg ved når man bor 8 timers kørsel fra BKK.
Og da hun så samtidig arbejdede konstant med skiftende tider, så var det svært at se hvornår hun skulle få tid til det.
Ikke engang et dansk kursus på internettet, havde hun kunne overskue, desværre.
For hende var det arbejde, spise, sove....

mobbe
Har lige en lille kommentar til dansk testen, den er lavet for analfabeter så den er meget nem.

At bruge tid på skole i Thailand på forberedelse til testen er da kun for at hjælpe skolen økonomisk
og tidsspilde.

Der er vel ikke nogle ægtefæller her i DK der har så travlt med at få konen ud at arbejde så de ikke kan hjælpe hende med det danske og integrere sig når de har taget hende til en hel anden kultur. Hvis ikke så har man ikke tænkt sig særlig godt om.

clydehaumann
Danskprøve 1 er ikke lavet for analfabeter. At prøven er mundtlig betyder ikke at den er for analfabeter.
Nu underviser jeg heller ikke primært for at folk skal kunne bestå prøven, men for at give eleven et forspring ved at forberede denne. Noget som jeg kan gøre bedre end de fleste danske lærerer er at forklare den danske grammatik ved at sammenligne med den thailandske da jeg er flydende i det thailandske sprog.
Hvorvidt det er spild af tid at modtage undervisning hos os vil jeg lade tidligere elever afgøre.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

buick
intet negativt om Clydes undervisning men efter vi hjalp en veninde til konen med undervisning der så takker vi nej i fremtiden, undervisningen er ok men selvskabet er åbenbart ikke.
Konens veninde en simpel issan pige fik efter opholdet en hel del hardcore barpiger i venindekredsen og derfra alle de dårlige sider så efter kort tid hos kærsten så røg hun hjem til rismarken hvor hun stadig er i dag.
Trist de havde det eller rigtig godt sammen inden hun skulle leve op til den nye venindekreds.

Longway
Man bestemmer vel selv sin vennekreds.

Kender et par stykker som er blevet undervist af Clyde, det har vaeret helt i top.

Jeg er dog i stand til at undervise min kone selv. Angel
Redigeret af Longway d. 05/06-2013 08:34
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
JesperK
mobbe skrev:

Har lige en lille kommentar til dansk testen, den er lavet for analfabeter så den er meget nem.

At bruge tid på skole i Thailand på forberedelse til testen er da kun for at hjælpe skolen økonomisk
og tidsspilde.

Der er vel ikke nogle ægtefæller her i DK der har så travlt med at få konen ud at arbejde så de ikke kan hjælpe hende med det danske og integrere sig når de har taget hende til en hel anden kultur. Hvis ikke så har man ikke tænkt sig særlig godt om.

Danskprøven 1a, ja den er i hver fald nem, synes jeg men. Men måske skal man prøve at spørge en analfabeter der kun har 6 måneder til at lære og forstå en lille smule dansk ?

At kalde det tidsspilde at lærer noget nyt Hmmmmmm først gang jeg har hørt det. Måske var det ikke penge være, men det er vel noget helt andet. Kan kun sige den investering jeg gjort, ved at sætte min kone i sprogskole i Thailand, har jeg får tilbage med renter, og hun siger i dag at hun nu virkelige kan se hvor meget det har hjulpet og givet hende, da hun nu kan sammmenligne sit med de andre på sprogskolen.

Spørgsmålet er ikke at få sin kone ud og arbejde hurtigt muligt. Spørgsmålet er hvordan du bedste kan hjælpe hende med få hende integreret ind i det dansk samfund, at få hende ud og arbejder er en af de bedste måder og at investere penge i noget dansk undervisning er også en måde. Selvfølige kan man gøre det selv hvis man har evner og Tid. Men at tror man ikke skal hjælp uanset om hun går, har gået, på sprogskole og alt det andet så tager man grundig fejl og det er der mange får sig en overraskelse.

buick
Longway skrev:

Kender et par stykker som er blevet undervist af Clyde, det har vaeret helt i top.

Det har du ret i men desværre er der særdeles mange svage sjæle i Thailands hiraki, hvor alle gerne vil op i en højere status osv

esanboy
Jeg vil også mene at bruge mange af disse såkaldte skoler er spild af penge. Hvad forudsætning har de for at give en ordenlig undervisning. Nogle af disse såkaldte skoler er måske ok. Men nu er Thailand jo et slaraffenland for tyve, bedragere og andet folk der er ude efter andre folks penge.

clydehaumann
At nogle sætter spørgsmål ved min formåen som underviser er helt okay da alle jo vil have mest muligt for deres penge, men at insinuere at jeg er uhæderlig og er en plattenslager der kun ude på at slå folk for penge finder jeg helt utilstedeligt.
Vi er ikke en såkaldt skole, vi er en skole, og jeg har det thailandske undervisningsministeriums tilladelse til at undervise.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

JesperK
esanboy skrev:

Jeg vil også mene at bruge mange af disse såkaldte skoler er spild af penge. Hvad forudsætning har de for at give en ordenlig undervisning. Nogle af disse såkaldte skoler er måske ok. Men nu er Thailand jo et slaraffenland for tyve, bedragere og andet folk der er ude efter andre folks penge.

Hvilken antagelser bygge du på at det er spild af penge ? Selvfølige er det spildt hvis man prøver at tvinge en til undervisning der hverken vil eller motiveret, men det er jo altid læreren skylde Smile Forudsætninger for undervisning, kan man jo altid undersøg via reference osv.., det gjort jeg og selvfølige skal de ha nogle penge for det, det er et arbejde/forretning. Om pris kontrast ydelse passe sammen, man kan da prøve at sammenligne med hvad det vil koste i Denmark. Men at sige de er tyve og bedrager lyder som en antagelse bygget på erfaringer fra PTY og de slemme barpiger. Må siger, de ærligst personer jeg har handelet med i Thailand er falanger, de holder deres ord.
Redigeret af JesperK d. 05/06-2013 15:36

Robert Kronberg
Jeg tror, at det er relativt normalt, hvis en dansker vil flytte til udlandet, at han eller hun deltager i et kursus i Danmark, hvor man kan lære eller blive introduceret til pågældende sprog, før man flytter.

Så hvorfor skulle det være mystisk, at en thai vælger at gøre det samme.

Da jeg blev gift med en Thai i Danmark, da begyndte jeg at gå på Thai 1, og inden jeg flyttede til Thailand, tog jeg Thai 1 igen, hvor jeg i øvrigt mødte 2-3 andre, der også var ved at flytte til Thailand.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Bjarke85
buick skrev:

Longway skrev:

Det har du ret i men desværre er der særdeles mange svage sjæle i Thailands hiraki, hvor alle gerne vil op i en højere status osv

Højere status ved at synke ned på hardcore bar-pige niveau ????? excuse me but : Rolll

Men det er selvfølgelig bedst at lade være med at undervise sin kæreste/kone, hvis man gerne vil holde hende i et jerngreb hjemme i køkkenet/sengen :-) hun skulle jo nødigt blive for vestlig LOL LOL

Longway
Den lille " svage " thaipige fra rismarken har hos mig en stor status, barpigen har ingen.

Det med at det skulle vaere spild af penge at soerge for sin kaereste bliver klaedt lidt paa i dansk, den kan jeg nu helller ikke forstaa, men paa den anden side, saa er der jo ogsaa masser af " noegne " farang her i Thailand.
Mvh. Chiliposen.

Robert Kronberg
Jeg synes nu, at man som udgangspunkt skal respektere alle mennesker.

Longway skrev:

Den lille " svage " thaipige fra rismarken har hos mig en stor status, barpigen har ingen.

Det med at det skulle vaere spild af penge at soerge for sin kaereste bliver klaedt lidt paa i dansk, den kan jeg nu helller ikke forstaa, men paa den anden side, saa er der jo ogsaa masser af " noegne " farang her i Thailand.

"

Bjarke85
Longway skrev:

Jeg har nu lige stor respekt for begge "piger" ! Der er skam massere af søde barpiger, som ikke er hustlere og har mistet deres "sjæl"!

Men jeg er meget uforstående over at man mener det er spild af tid at skole sin kæreste/kone.

Longway
Jeg burde have flettet " Hardcore " ind i mit indlaeg.,
Mvh. Chiliposen.

Robert Kronberg
Hej Henrik,

Jo, der er desværre nogle "hardcore" kvinder i Thailand, der ser det som opgave at hive penge ud af mænd. De kan komme fra alle miljøer, niveauer, landsdele og baggrunde. Thai-mænd kan også havne i saksen, ligesom thai-kvinder også kan modsatrettet.

De kan skabe et helt "heppekor", hvor den ene skal overgå den anden med den største ring, det største hus, den største sinsort, mest thai-guld-glimmer, det fedeste hotelophold eller flest "lommepenge".

I Danmark er "hardcore" kvinder typisk lidt mere diskrete, fordi de i modsat fald ville modtage disrespekt, men de er alle steder i verden og fra alle baggrunde.

Hilsen, Robert

Longway skrev:

Jeg burde have flettet " Hardcore " ind i mit indlaeg.,

"

Spring til debat: