Se indlæg|
Thai sygeforsikring
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/06-2013 15:06
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
1viggovax skrev: jeg finder det meget vanskelig at få en kombineret ulykke helbredforsikrin jeg forsøget mange agenter og banker densom så mest lovende ud var k bank men så skulle jeg være gift eller have arbejdstilladelse og jeg har ingen af delene andre problemer er alder 60 og op og den såkaldte bmi går de også op i jeg måtte beholde mingl forsikrin og betale 37500 b for et år tegnes hos expert club i pattaya for nogle år siden men det er nu næsten ikke til at gøre idag hygge Proev her: http://www.interg.../thailand/ Min mening professionelle folk. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 13/06-2013 16:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Indlæg flyttet hertil fra anden tråd. Admin. Bjarke85 skrev: Det kommer vel i høj grad også an på den enkelte læge eller person ? :-) min kone, har da været ved min læge i Danmark, trods hun kun har turist visum. Og det var uden at bruge rejseforsikringen og uden at have pengepungen fremme. Altså helt gratis. Men man skal nok ikke forvente den slags, så kan man hurtigt komme i problemer. Det bedste er nok altid at være dækket ind 100% via forsikring. Men det er jo op til en selv :-) Fuldstændig enig! Man skal være noget af et fjols, hvis man ikke har den nødvendige forsikring, uanset hvad, skylder man både sine pårørende og sig selv at være dækket ind ad den vej og det var jeg også dér, men tog penge med for at kunne lægge ud i tilfælde af at det skulle koste... Ville ikke risikerer at blive afvist, hvis jeg ikke kunne betale! Redigeret af John d. 14/06-2013 12:10 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 13/06-2013 16:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej flyer, Du kalder os der ikke har sygeforsikring for fjolser, uden at kende vore forudsaetninger. Det ser ud til at du bor i DK og kommer her paa ferie. Du kan saa maaske glaede dig til den dag du bliver pensionist og hvor du maaske flytter herud, saa vil du opdage hvor dyr en sundhedsforsikring kan vaere. For mange er den saa kostbar at man maa tage andre forholdsregler end at have en forsikring. Conrad PS. Jeg foeler mig nu ikke som et fjols, selv om du synes det. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 13/06-2013 21:04
|
|
Conrad skrev: Hej flyer, Du kalder os der ikke har sygeforsikring for fjolser, uden at kende vore forudsaetninger. Det ser ud til at du bor i DK og kommer her paa ferie. Du kan saa maaske glaede dig til den dag du bliver pensionist og hvor du maaske flytter herud, saa vil du opdage hvor dyr en sundhedsforsikring kan vaere. For mange er den saa kostbar at man maa tage andre forholdsregler end at have en forsikring. Conrad PS. Jeg foeler mig nu ikke som et fjols, selv om du synes det. Hej Conrad Ja jeg må indrømme at jeg ikke har den store indsigt i thai-sundhedsforsikringer, det der er min forestilling, er at det nok er på samme niveau som i Danmark, men du får det til at lyde som en meget dyr løsning og er det tilfældet, vil jeg naturligvis beklage min udtalelse, det var nu ikke min mening at træde nogen over tæerne, hvis det altså er så dyrt som du siger, men måske er dem det bliver så dyrt for, kommet for sent igang med en sådan forsikring. Du har ret jeg bor i Danmark er 50 og har en drøm om at flytte til Thailand om ganske få år, måske i første omgang bare "deltids" Håber jeg har forklaret mig noget ledes, har du gode råd høre jeg gerne på dem, for jeg er stadig en novice udi Thailand selvom jeg er kommet der gennem de sidste 10 år, men dog kun været der 14-15 gange, så det var nu ikke for at spille smart, men blot er ærgelse over folk ikke sikre sig ordentligt. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/06-2013 21:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Personligt turde jeg ikke bo i Thailand uden forsikring. Så har jeg ikke råd, flytter jeg ikke :-) Men det er igen op til en selv. Fjols er måske et hårdt ord at bruge. Men det mener jeg egentlig oprigtigt man er hvis man ikke har forsikring.. Se nu ham der mistede sit ben, fordi han ikke havde forsikring. Hvor der løb en donation rundt bla. herinde på det her forum. Er det, det værd at miste et ben, fordi man vil spare nogle penge ? Det syntes jeg personligt ikke at det er.. |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 14/06-2013 00:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Førtidspensionist = syg Pension 60.000 Forsikring der dækker noget, ikke alt 40.000. og det er ikke mig selv. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 14/06-2013 00:34
|
|
Nu husker jeg ikke der blev snakket om førtidspensionister? Men kan da godt se det regnestykke er et problem. Men det henvender sig så til det jeg skrev med, at så har man ikke råd. Og så ville jeg ikke gøre det. Men sådan er vi så forskellige :-) |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 14/06-2013 02:42
|
|
Bjarke, nu gælder forsikring også unge mennesker, og nogle af dem er førtidspensionister. Og mange der har fejlet noget om de bare er mennesker, så koster forsikring kassen, hvis man overhovedet kan blive forsikret. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/06-2013 02:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
PeterS skrev: Førtidspensionist = syg Pension 60.000 Forsikring der dækker noget, ikke alt 40.000. og det er ikke mig selv. Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg skal laese dit indlaeg. Indtaegt 60.000. Forsikring 40.000. Hvad mener du med de 40.000, jeg laeser det som du mener at det koster en forsikring pr. md. Haaber da at det mig som ikke har fanget det. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 14/06-2013 03:59
|
|
Nej du har fanget den. Forsikringen blev tilbudt til 40.000. Det er som alle andre forsikringer, vil du have dækning for din sygdom så koster det. Det er nærmest som en bil. Hvis du bare laver det helt lovpligtige så koster det ikke meget, min kones gamle bil kører kun ude på landet, det koster 4.500 med skat og forsikring, men vil du have forsikringen til at betale for en lille ridse i lakken, så koster det. Jeg ved ikke hvad en hel forsikring af både bil og passagerer ville koste, men lidt mere vil jeg tro. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/06-2013 04:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
PeterS skrev: Nej du har fanget den. Forsikringen blev tilbudt til 40.000. Det er som alle andre forsikringer, vil du have dækning for din sygdom så koster det. Det er nærmest som en bil. Hvis du bare laver det helt lovpligtige så koster det ikke meget, min kones gamle bil kører kun ude på landet, det koster 4.500 med skat og forsikring, men vil du have forsikringen til at betale for en lille ridse i lakken, så koster det. Jeg ved ikke hvad en hel forsikring af både bil og passagerer ville koste, men lidt mere vil jeg tro. Nu kan man som regel ikke faa daekning for de sygdomme man har i det oejeblik man tegner forsikring. Forsikringsselskaberne saetter "exclusions" ind i policen og skulle man vaere saa "heldig" at faa FMU (Full Medical Underwriting) kommer der "loadings" paa praemien som er utrolig hoej i forvejen. Som naevnt i en anden traad har jeg faaet tegnet en forsikring via NZI. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/06-2013 04:35
|
|
40.000. pr. md. det lyder vildt, det lyder ogsaa som om at manden er meget gammel og meget skroeblig ? Jeg har lige fornyet min forsikring...21.500,- altsaa for et aar, jeg er daekket til 600.000,- De 600.000,- er jo saa delt op, forsikring er jo lidt af en jungle. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 14/06-2013 04:49
|
|
Ja er man lidt gammel og har flere skavanker, så får man nej, du kan ikke tegne forsikring her. Men her er vi inde på et område, hvor debat er umulig for vi kan slet ikke sammenligne individuelle forsikringer. Men 21.500 er godt nok billigt, hvis den betaler og ikke henviser til de små bogstaver. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/06-2013 05:08
|
|
Nej, der er ingen rettesnor naar vi taler forsikring. Jeg er bl.a. ikke daekket omkring evt cancer og HIV / AIDS. Da jeg tidligere er blevet undersoegt for den slags, ja saa fravalgte jeg de 2 ting. Men her kan i laese lidt mere om det selskab jeg bruger : [url]www.thaihealth.co.th[/url] Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 14/06-2013 10:35
|
Hej til div. indlaeg, Jeg tegnede en helbredsforsikring i NZI, da jeg var 60 aar, tog en helbredsundersoegelse og fik forsikringen uden exclusions, aarlig praemie ca ฿ 70,000 og praemie prognosen saa OK ud. Da jeg skulle forny ved 65 aar var praemien steget til over ฿ 150,000 og af opkraevningen kunne jeg se at en 70 aarig skulle betale ฿ 305,000 samtidig. Dette var en gruppeforsikring hvor vi fik 15 % rabat og naevnte priser er efter rabat var fratrukket. Mange helbredsforsikringer i Thailand kan kun fornyes til man er 70 eller maaske 75 aar, men min kunne fornyes lige saa laenge man betalte. Men med udsigten til saa kraftige prisstigninger foruden inflation og andre stigninger, saa valgte jeg at stoppe forsikringen og blive selvforsikret, da jeg kunne regne ud at naar jeg blev gammel, saa var der naeppe penge nok til at betale praemien og jeg har mere i pension end folkepensionens mindste beloeb. Saa nu betaler jeg hvad forsikringen skulle have haft, ind paa min egen bankkonto som kun er til sygdom, derforuden har jeg reserveret et "paent" beloeb paa en konto i DK til samme. Min egen syge forsikring kan nu ogsaa betale for min hustru, hvis dette skulle blive noedvendigt. Saa jo aeldre jeg bliver og jo stoerre risikoen er for at jeg bliver syg, jo stoerre beloeb har jeg til raadighed. Hvert aar faar jeg saa udfoert et omfattende helbredscheck, for at sikre at alt er som det skal vaere. At have en forsikring der daekker op til ฿ 600,000 er selvfolgelig bedre end intet, men hvis man bliver rigtigt syg, saa kan det koste et million beloeb og mange forsikringer summerer udbetalingerne op aar efter aar, saa hvis de f.eks. har betalt ฿ 500,000 til rep. af hjertet, saa er der ikke mere daekning til dette. Tegner man en forsikring, saa er det meget vigtigt at man forstaar det der er skrevet "med smaat". Da jeg koere MC, har jeg tegnet en ulykkesforsikring, som ogsaa daekker skader ved uheld paa denne og MC forsikringen har ogsaa uheldsdaekning for foereren og 1 passager, saa her er jeg tilsammen daekket for ฿ 200,000. Min bilforsikring A1 har ligeledes uheldsdaekning ved uheld under koersel i bilen for foreren og 7 passagerer og praemien er ฿ 19,000 p.a. Saa Bjarke, forbered dig allerede nu og spar ekstra op til pensionen, saa du har raad til at tege en daekkende helbredsforsikring, naar du flytter herud engang, saa der ikke til den tid, sidder en ung floes, som tror han ved alt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene og omtaler dig som et fjols. Noget der ligner ovennaevnte, har jeg nu skrevet i adskillige traade, hvor helbredsforsikringer har vaeret paa tale. Et godt raad hvis man paataenker at tegne en helbredsforsikring, er at kontakte en insurance agent, det koster ikke ekstra og de kan give gode raad om hvilke selskaber der betaler ved sygdom og hvilke som ikke er meget for det. Hilsen Conrad |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 14/06-2013 11:18
|
|
Conrad skrev: sidder en ung floes, som tror han ved alt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene og omtaler dig som et fjols. Tror ikke læste mit svar på dit sidste indlæg, Flab! Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 14/06-2013 11:38
|
Hej flyer, Nedenfor ser du hele afsnittet og hvis du starter laesningen fra afsnittets start, vil du se at det er moentet paa Bjarke. Dit svar saa jeg foerst bagefter, men jeg synes da at min lange fortaelling om hvad jeg har gjort udi sygeforsikringer, maa have givet dig noget af det du efterlyser, saa hvorfor er jeg en flab i dine oejne? En 50 aarig kan vel heller ikke omtales som en ung floes. du er jo en voksen mand ![]() "Saa Bjarke, forbered dig allerede nu og spar ekstra op til pensionen, saa du har raad til at tege en daekkende helbredsforsikring, naar du flytter herud engang, saa der ikke til den tid, sidder en ung floes, som tror han ved alt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene og omtaler dig som et fjols." Hilsen baade et fjols og en flab Conrad |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 14/06-2013 11:43
|
|
Conrad skrev: Hej flyer, Nedenfor ser du hele afsnittet og hvis du starter laesningen fra afsnittets start, vil du se at det er moentet paa Bjarke. Dit svar saa jeg foerst bagefter, men jeg synes da at min lange fortaelling om hvad jeg har gjort udi sygeforsikringer, maa have givet dig noget af det du efterlyser, saa hvorfor er jeg en flab i dine oejne? En 50 aarig kan vel heller ikke omtales som en ung floes. du er jo en voksen mand ![]() "Saa Bjarke, forbered dig allerede nu og spar ekstra op til pensionen, saa du har raad til at tege en daekkende helbredsforsikring, naar du flytter herud engang, saa der ikke til den tid, sidder en ung floes, som tror han ved alt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene og omtaler dig som et fjols." Hilsen baade et fjols og en flab Conrad Conrad, jeg beklager nu alligevel jeg skrev ordet fjols, som flyer først brugte. For jeg kan godt se problematikken. Men jeg tror vores forskellige holdning har noget med alder at gøre.. Jeg er kun 27 år, og har hele livet foran mig. Så jeg har en del mere at risikere uden forsikring, end en på 70 år, som har levet et langt og forhåbentligt godt liv. (skal vi bruge gennemsnits leve alder) så har en på 70 jo kun 5 år tilbage. Og hvis valget mellem at have råd til at leve de 5 år, eller være forsikret og være fattig. Så kan jeg såmen godt forstå valget uden forsikring, men med en opsparing til lidt sygdom og små skavanker.. Så jeg undskylder det indlæg, da jeg ikke havde taget alders forskellen i betragtning mht. hvordan man ser på resten af sit liv. |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 14/06-2013 11:46
|
|
Ja det her beviser en ting, lad vær at snakke om andet en flybilletter og hoteller. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 14/06-2013 11:51
|
|
PeterS, det beviser, at jeg ikke tog højde for, at Conrad fravalgte forsikring, fordi han måske kun har 5-10 år tilbage af sit liv. (ud fra gennemsnits leve alder) Men at jeg snakkede mere generelt om forsikring. Og der er jo en del herinde, der har 30-50 år tilbage af sit liv. Og der ville det være surt at miste et ben eller en arm, eller dø af en sygdom der kan behandles osv. Fordi man sparede nogle penge på et så vigtigt område som ens liv er. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

du er jo en voksen mand