Se indlæg
 Udskriv debat
Lommepenge
Robert Kronberg
Gad vide, hvor mange MC-taxier, der har kørekort.

http://www.danishschool.dk/thailand/
vandango
Bjarke85 skrev:

Har ladet mig fortælle phuket er op imod 100% dyrere end Pattaya på stort set alt lige fra taxa til resturant til forlystelser osv.

Har ikke været på Phuket, men i Pattaya vil 6500 baht om dagen være luksus!

Na na na - de er sgu hurtigt brændt af i Pattaya, damer, karaokee VIP (du betaler) og seafood restauranter.

Conrad
Hvis I lejer MC saa HUSK AT HAVE REJSEFORSIKRING DER DAEKKER UHELD MED EN SAADAN, nogle koerer MC og forulykker og har desvaerre glemt at kontrollere om forsikringen daekker for MC uheld. Husk styrthjelm, der sker mange uheld.

Jeres lommepenge budget er OK. Mad og drikkevarer kan variere meget afhaengig af hvor i spiser og drikker, men det finder I nok hurtigt ud af og I kan blot foretage det meste shopping sidst i ferien

@Bjarke85,
Jeg bor paa Phuket og har vaeret i Pattya for nyligt og mit indtryk var at priserne var meget sammenlignelige med dem her paa oen. Jeg var der sammen med hustruen, saa vandangos udgiftsposter havde jeg ikke. Jeg koerte heller ikke med taxa eller lign.

God tur
Conrad

ABS
Nu mener jeg ikke at Phuket er mere dyrt sted end f.eks. Pattaya, Hua Hin eller Bangkok. De samme billige hoteller findes, de samme billige spisesteder findes, ligesom de dyre steder. Så DKK 8000,00 hver er ok til 11 dage på Phuket og 2 i Bangkok. Masser af steder til under 500,00 bath per dag både på Phuket og i Bangkok. At bestille udflugter hjemmefra var nok ikke den bedste ide, kunne gøres billigere på destinationen. Så god tur til de studerende.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Schjodt23
Må sige at jeg kan bruge jeres svar til megetSmile)!! Rigtig god hjælp her inde!! Vi har købt udflugter til Phil Phil og phang nan bugten med James Bond også til khao sok for lidt under 1000 kr hver for alle 3, syntes det var billigt men kunne dette gøres billiger der nede? Og jeg kan jo høre på jer at de 16000 er nok til lommepengeSmile)!

Tusind tak for svar mvh Anders

Webmaster
I kan jo altid i nødstilfælde tage et kredit- eller betalingskort med jer.

Ang. vekslingen, så kan der også være lidt at tjene på ikke bare at veksle det første og bedste sted. Se evt. anden tråd som kører i øjeblikket (link).
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Kim Ludvigsen
Schjodt23 skrev:
Vi har købt udflugter til Phil Phil og phang nan bugten med James Bond også til khao sok for lidt under 1000 kr hver for alle 3, syntes det var billigt men kunne dette gøres billiger der nede?

Det kan nok ikke gøres meget billigere. Men ved at købe lokalt, kunne i have bedre styr på vejret. Især på den tid af året, hvor I skal af sted, kan vejret være lumsk med ubehagelig søgang til følge. Men det er jo ikke værre end, at I bare kan lade være med at tage af sted, hvis I ikke bryder jer om vejret den pågældende dag og så købe en ny tur lokalt en anden dag. Der er plads i budgettet Smile
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Bjarke85
vandango skrev:

Bjarke85 skrev:

Har ladet mig fortælle phuket er op imod 100% dyrere end Pattaya på stort set alt lige fra taxa til resturant til forlystelser osv.

Har ikke været på Phuket, men i Pattaya vil 6500 baht om dagen være luksus!

Na na na - de er sgu hurtigt brændt af i Pattaya, damer, karaokee VIP (du betaler) og seafood restauranter.

nu er de et kærestepar, så den der med damer, tror jeg ikke er aktuel, hvis du mente købepiger altså. Og selv det er jo ikke så slemt, en 1000-1500 per dag.

Anonym Bruger
Jeg ved godt at der er kommenteret på budgettet og jeg er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre inden for det. Når jeg er afsted med konen til Thailand plejer vi at bruge 50-55.000 kr på turen alt incl. Det inkluderer biletter til 20-25.000 og hoteller til små 10.000. Det betyder at vi på 3 uger brugte 20.000 i lommepenge til 2 voksne og 2 børn.

Det skal dog siges at vi generelt holder os væk fra restauranter hvor der kun sidder turister. Vi plejer at spise steder hvor Thai’erne også kommer, det er som regel ikke så fancy men til gengæld er man ret godt sikret at maden er god hvis de lokale spiser der. Samtidig betyder det at man kan spise alle 4 for samme pris som en person kan spise på en turist restaurant. Derudover sparer vi de dyre byture da vi jo skal være hjemme hos børnene.

Jeg skal faktisk selv en uge til Phuket her om 3½ uge og der har jeg besluttet at vi lejer en bil hele ugen dernede. Så kan vi selv komme rundt og jeg slipper for at høre konen blive nærig når en tuktuk chauffør vil have 200 baht for et køre os et sted hen :-) Prisen for en lille bil i en uge er omkring 2000 kr så hvis det var mig ville jeg absolut hellere leje en bil end en motorcykel, selvom det er lidt dyrere.

Det bliver meget sjovt at komme derned igen, vi har ikke besøgt Phuket siden 2002 så selvom jeg kan se på google maps at en del er det samme er der også sket rigtigt meget. Men vores tur er nok noget anderledes end jeres når vi kommer med børn på 11 og 7 år.

Anonym Bruger
Bjarke85 skrev:

nu er de et kærestepar, så den der med damer, tror jeg ikke er aktuel, hvis du mente købepiger altså. Og selv det er jo ikke så slemt, en 1000-1500 per dag.

Det kommer da an på hvor mange man vil have og hvor man finder dem ;-)

Bjarke85
TomDK skrev:

Bjarke85 skrev:

Det kommer da an på hvor mange man vil have og hvor man finder dem ;-)

jeg har aldrig givet mere end 1500, men jeg er også ung og smuk haha. Hvor man finder dem, hmm. Jeg har aldrig hevet en freelancer eller strandpige med. Kun på fra en bar/disko. Men selvfølgelig skal du have flere på en gang, så er det jo per person Pfft og så løber det op. Anyway det skulle ikke blive en debat om priser på piger. Jeg pointerede bare at for 6500,- er der også råd til den slags, hvis man gør sig i det. Men nu er det et kærestepar der skal afsted, så tvivler på det bliver aktuelt.

Og ja, 6500 kan sagtens være for lidt, men det kan også sagtens være rigeligt. Det kommer helt an på ens behov!

Kim Ludvigsen
TomDK skrev:
Jeg skal faktisk selv en uge til Phuket her om 3½ uge og der har jeg besluttet at vi lejer en bil hele ugen dernede. Så kan vi selv komme rundt og jeg slipper for at høre konen blive nærig når en tuktuk chauffør vil have 200 baht for et køre os et sted hen :-)

Det bliver meget sjovt at komme derned igen, vi har ikke besøgt Phuket siden 2002 ...

Du vil nok opdage, at der er sket en hel del trafikmæssigt, siden 2002. Det væsentlige er nok, hvor på Phuket, man skal hen. Hvis det er Patong, så vil kørsel internt i byen ikke være så smart. Det vil sandsynligvis tage længere tid at finde en parkeringsplads, end hvis man var gået - plus at man alligevel nok skal gå et stykke fra parkeringspladsen til der, hvor man skal hen.

Det er ikke helt så slemt andre steder, men trafikken er slet ikke som i gamle dage. Jeg kender kun udviklingen de seneste fire år, og i den tid har den været voldsom - ikke mindst efter regeringsens (tåbelige!) tiltag for at få solgt flere biler.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Anonym Bruger
Kim Ludvigsen skrev:

Du vil nok opdage, at der er sket en hel del trafikmæssigt, siden 2002. Det væsentlige er nok, hvor på Phuket, man skal hen. Hvis det er Patong, så vil kørsel internt i byen ikke være så smart. Det vil sandsynligvis tage længere tid at finde en parkeringsplads, end hvis man var gået - plus at man alligevel nok skal gå et stykke fra parkeringspladsen til der, hvor man skal hen.

Det er ikke helt så slemt andre steder, men trafikken er slet ikke som i gamle dage. Jeg kender kun udviklingen de seneste fire år, og i den tid har den været voldsom - ikke mindst efter regeringsens (tåbelige!) tiltag for at få solgt flere biler.

Når jeg tager til Thailand forventer jeg altid at skulle sidde stille i trafikken :-) Vi skal ikke til Patong, vi gider ikke de alt for overfyldte strande, så vi tager til Karon i stedet og lejligheden vi skal bo i har egen parkeringsplads. Hvad angår trafikken så er det godtnok 11 år siden vi var på Phuket men vi har været dernede adskillige gange siden og senest sidste år lå jeg og kørte bil rundt i Bangkok,så Phuket er nok nærmere afslappende.

rinpoche
Schjodt23 skrev:

Tusind tak for jeres svar:-))! Jeg kan tror så vi har rigeligt med penge med, vi har morgenmad på hotellet:-))! Vi havde snakket om leje af scooter men er meget i tvivl, har haft motorcykel her hjemme:-). Men hvis man bare kører roligt og ikke hurtigt kan det vel godt gå?

Også lige et andet spørgsmål kan vi stole på de hjemmesider der sælger udflugter??

Mvh AndersSmile)

Du har fået mange gode svar herinde, selvom der måske ikke ligefrem hersker "fælles fodslaw" Smile

Jeg ser ikke noget problem i at leje en motorcykel, jeg har selv jævnligt kørt motorcykel på Phuket siden `92. Blot kør defensivt, uden alkohol og forvent det uventede. De små 100-150 motorcykler kommer dog som regel uden nogen som helst form for forsikring.
I dag foretrækker jeg dog bil, af bekvemmelighedshensyn, af sikkerhedshensyn og fordi jeg rejser med de 2 unge arvinger til "rinpoche emperiet" Smile

Du kan i den periode du påtænker at opholde dig på Phuket få en bil til lidt over 1.100 baht om dagen med full insurance. Normalt med en selvrisiko på 3.000 baht. (Priser fra vores tur 2012)
Blot lej hos Hertz, Budget, Avis, etc, altså hos respektable biludlejere.
Hvis du skal udenfor Phuket, så få lige på plads hos biludlejeren at det er inkluderet. Nogle biludlejere skriver med småt, at forsikringen kun dækker på selve Phuket.
Jeg har kun oplevet at trafikken er tæt i Patong (mest problematiske sted) og i Phuket Town.
Hovedvejen der fører fra Phuket Town til Sarasin broen i nord er også tæt traffikeret, men ikke noget der ikke ligner mange steder i DK.

Phuket kan være svinedyr, hvis man spiser på celebre steder, vælger tuktuk/taxa mafiaen etc.
Modsat, kan det - som ABS også er inde på - være på stort set samme niveau som mange andre steder i Sydthailand.

Der bor immervæk mange lokale thailændere på Phuket, som godt kan leve for såre beskedne beløb.

Jeg mener i virkelig skal anstrenge jer for at bruge alle jeres medbragte lommepenge, med mindre i går helt amok i en shopping frenzy.
Og den er bedst henlagt til markeder i Bkk frem for Phuket, som Kim også er inde på.

Blot som reference, jeg brugte under 10.000 dkk på vores tur varende 3 uger sidste år. 1 voksen, 2 børn, inklusive billeje. Og jeg synes absolut ikke vi manglede noget.

mvh

Longway
At Phuket skulle vaere 100 % dyre end Pattaya er noget sludder.

Hvad 1 eller 10 ludere koster er sq da noget taabeligt noget at komme ind paa, men aabenbart interessant blandt visse medlemmer her.

Traadstarter og kaereste kan sagtens klare sig for de penge de har sparet op, kun idioter ville ikke kunne det !!!

God ferie.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Anonym Bruger
rinpoche skrev:

Du kan i den periode du påtænker at opholde dig på Phuket få en bil til lidt over 1.100 baht om dagen med full insurance. Normalt med en selvrisiko på 3.000 baht. (Priser fra vores tur 2012)

Der bliver jeg lidt nysgerrig, hvordan lejede du bilen? hjemmefra på nettet eller direkte i lufthavnen? Jeg synes nemlig at de biler jeg kan finde ligger omkring 1300 Baht pr dag når man lejer en uge. Jeg er nok selv mest til at leje modellen numret større end de helt små, men derfor er tips jo stadig velkommen.

Bjarke85
Longway skrev:

At Phuket skulle vaere 100 % dyre end Pattaya er noget sludder.

Hvad 1 eller 10 ludere koster er sq da noget taabeligt noget at komme ind paa, men aabenbart interessant blandt visse medlemmer her.

Traadstarter og kaereste kan sagtens klare sig for de penge de har sparet op, kun idioter ville ikke kunne det !!!

God ferie.

Nu har jeg ikke været på Phuket, så vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg hører det fra mange. Og en del medlemmer herinde kan også tilslutte sig det. Så om jeg skal tro på alle jeg har hørt det fra, eller dig. Ved jeg nu ikke :-)

Jeg pointerede også blot overfor vandango, at "piger" nok ikke er aktuelt for dette par, da de netop er et par og han næppe skal bruge penge på "piger". Og du må da meget undskylde at vi kom lidt ind på priser omkring hvad disse piger koster. Det er åbenbart en hemmelighed man kan købe piger og hvad prisen er i Thailand. Så lad os ej tale om dette igen :-)

Fortsat god dag!!

rinpoche
TomDK skrev:

rinpoche skrev:

Der bliver jeg lidt nysgerrig, hvordan lejede du bilen? hjemmefra på nettet eller direkte i lufthavnen? Jeg synes nemlig at de biler jeg kan finde ligger omkring 1300 Baht pr dag når man lejer en uge. Jeg er nok selv mest til at leje modellen numret større end de helt små, men derfor er tips jo stadig velkommen.

Hej Tom,

Jeg lejede en Kingcab 3 liters turbodiesel med 2 sæderækker i lufthavnen hos Budget. Mener den hed Hugo et eller andet Smile
Og jeg er helt enig med dig omkring de små biler, de duer efter min mening kun til at futte rundt i byerne, ikke til at køre på ujævne landeveje med relativ høj fart.
1.100 baht var ikke deres første udspil, men jeg fik dem ned i pris. Og det var med drop off service i Hua Hin.
Det var dog i juli måned, altså smask i regntiden/lavsæsonen, dette kunne måske have noget at gøre med at de var lidt "sultne" og ikke et resultat af mine "enestående" forhandlingsevner Smile

mvh
rinpoche

Kim Ludvigsen
rinpoche skrev:

Det var dog i juli måned, altså smask i regntiden/lavsæsonen, dette kunne måske have noget at gøre med at de var lidt "sultne" og ikke et resultat af mine "enestående" forhandlingsevner Smile

Det hjælper vel også, at du kan forhandle på sproget Smile
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Anonym Bruger
rinpoche skrev:

Jeg lejede en Kingcab 3 liters turbodiesel med 2 sæderækker i lufthavnen hos Budget. Mener den hed Hugo et eller andet Smile

Jeg er ret sikker på den hedder Vigo, Vi lejede sådan et monstrum i chiang mai for 4 år siden, min datter har en bamse der bærer dette navn så hun var glad for bilen :-)

rinpoche skrev:

Og jeg er helt enig med dig omkring de små biler, de duer efter min mening kun til at futte rundt i byerne, ikke til at køre på ujævne landeveje med relativ høj fart.
1.100 baht var ikke deres første udspil, men jeg fik dem ned i pris. Og det var med drop off service i Hua Hin.

Ja det er svært at sige, jeg synes nemlig også at jeg de gange jeg har lejet bil i BKK lufthavn har fået bilen rimeligt billigt. Men jeg har aldrig fået tjekket prisen på hjemmesiden til sammenligning. Men mon ikke at det kunne være en ide at leje den hjemmefra så den er klar når vi kommer til lufthavnen og vi er sikker på der er en til os. Det bliver nok noget i Honda Civic størrelsen, Den er tilpas stor til at vi kan have baggage og lille nok til at det er til at komme rundt i byerne.

Spring til debat: