Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
90 dage besoeg hos Immigrationen
Conrad
@taxidriver

Det er da et kedeligt Immigration kontor du kommer paa. Jeg kommer paa Phuket og her er de venlige og hjaelpsomme og det foeles ikke som en pengemaskine.
Visse service ydelser koster penge, andre ikke. Her er der opslagstavle med priser paa hvad det koster og jeg har aldrig betalt mere eller blevet kraevet noget under bordet.

Jeg har ogsaa en gul bog, men den har ikke noget med Immigration at goere, den kan du bruge naar du faar koerekort eller koeber et koeretoej i stedet for at faa Immigration til at lave dig en adresseerklaering.

Det med adresse anmeldelse 14 dage foer og indtil 7 dage efter er ikke noget jeg har fundet paa, det er det gaeldende, saa hvis jeg var dig, ville jeg foerst spoerge din ven der om dette eller bede om at tale med en overordnet.

http://www.thaivi...is-now-77/

Conrad

Conrad
@taxidriver

Her er et link fra Immigration om reporting 90 dayes

http://www.immigr...age=90days

Du kunne jo ogsaa vise det til den besvaerlige Immigration officer

Paa dette link kan du ogsaa laese om meget andet som Immigration staar for bl.a. visa extensions.

Conrad
Redigeret af Conrad d. 07/06-2013 09:32

taxidriver990
@ conrad,

Jeg tror paa dig med hensyn til meldetiden, absolut.
Jeg kan maaske have ramt mandens daarlige dag paa kontoret.
Jeg naaede op i det roede felt og min hustru fik fat i vennen, der ogsaa var lidt uforstaaende, han fik saa mit pas og en time efter var problemmet loest.
Jeg fik passet tilbage med den hvide seddel som kvittering med ny dato
Er bare ikke meget for at traekke store veksler paa vennen, vil jo helst bare glide igennem efter bogen og ikke traede nogen over taeerne

Jeg ved godt det med den gulebog, virker bare lidt dobbelt at naar man nu har en fast adresse tilmeldt paa Amphoe saa skulle det vel vaere nok. De har jo ligesom lidt styr paa hvor jeg er. Bogen var jo trods alt ikke bare sadan at faa.
Svigerfar og en anden maatte sige god for mig paa Amphoe kontoret ( godt de ikke kender mig alt for godt :-) ) og den skulle over BKK og vender ( saa vidt jeg husker ) det tog ihvert fald lang tid at faa den.
Og hvad er den vaerd hvis man ikke kan bruge den som bevis for hvor man opholder sig ....
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

taxidriver990
Kan man virkelig fixe det via post ?
Saa behoever man ikke staa i koe i en evighed ....

Fint link @ conrad tak

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Conrad
Det er vist ikke alle Immigration kontorer som accepterer report pr. mail.

Hvis de goer skal du sende, 15 dage foer report datoen, en frankeret adresseret svarkuvert, kopi af passets personside, visa, extension stempel, indrejse stempel og arrival card.

Conrad

taxidriver990
@ conrad

Den side du lagde op, den viser ogsaa at ved re-entry saa er det dagen man ankommer paa der 0 stiller kalenderen

Bare det at man ikke behoever moede personligt siger vel lidt om hvad det egentligt er vaerd = penge
Altsaa penge ud af farangens lomme :-)

Longway
hugoboerge skrev:

Longway skrev:

Ja, man kan da ligesaa godt lade som ingenting og tro at reglerne ikke gaelder for een.

Saa kan man saa senere betale en evt. regning som kan bestaa af boede, faengsel eller i vaerstefald udvisning.

Raadet lyder som et man hoere paa den lokale farang bar...Hammer

Det kunne taenkes at John Helt rejser meget og derfor ikke har noedig at foretage 90 dages rapporteringen.

Dete kunne ogsaa vaere at JH. havde et diplomatstatus, der er meget som kunne vaere muligt, men saa burde det fremgaa af indlaeget.

Jeg synes at det er yderst uheldigt at man kan indirekte raade til den slags og bare slaa det hen med at det hele er en pengemaskine. Der kunne jo sidde en og laese med, som hopper lige i, og derefter vil faa store problemer fordi han lige havde laest noget paa en side, det er jo altsaa en del naive farang som ikke selv goer deres arbejde, men blot stoler paa hvad andre blot slynger ud.

Jeg har da moedt et par stykker som har haft problemer, netop fordi de har stolet blindt paa en gang opskruet vaas.

Skraemmende !
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Conrad
@taxidriver

Ja det starter fra ankomstdagen og den taeller som dag 1.

Du skal selvfoelgelig ogsaa sende udfyldt TM.47 ved report by mail.

Hvert land har sine regler og priser for at opholde sig i landet og efter over 6 aar paa retirement extension, saa bekymrer jeg mig ikke over hvad de forskellige ting koster hos Immigration og hvad man skal goere for at de er tilfredse, det bliver en del af rutinen og de faste udgifter (som der ikke er mange af her), som pensionist har jeg ikke saa travlt og til Phuket Town skal vi alligevel ind imellem.

Jeg bruger ikke at rapportere pr. mail, jeg moeder op personligt og naar jeg kommer kan jeg se at jeg er genkendt og faar en god betjening og det er jo saerligt vigtigt ved den aarlige extension.
Igennem aarene har jeg set flere have problemer med hvad de nu skulle have ordnet af forskellige aarsager.

Jeg bekymrer mig mere om kursen paa DKK i forhold til THB. Da jeg flyttede herned fik vi naesten 7 baht for en krone. Fornylig var den nede og vende 5 baht, men nu er den heldigvis ved at komme op igen, i dag er den paa ca. ฿ 5,4 for en DKK Cheers , heldigvis er jeg blevet aeldre og faar nu folkepensions grundbeloeb, som ca. kan udligne det kursfald der har vaeret.

Saa store aendringer har stor indflydelse paa hvor mange baht der bliver til overs hver maaned til at "slaa til Soeren med" og mange pensionister har haft problemer med at opfylde kravet om ฿ 65,000 pr.md. for et retirement extension.

Conrad

taxidriver990
@ Conrad

Som jeg skrev vil jeg ogsaa helst koere lige efter bogen og glide igennem, betale hvad det nu koster og saa faerdig.
Bare et irritationsmoment at der kan sidde en skrankepave og sige at jeg kommer for tidligt naar jeg jo ikke goer det. Der ligesom ikke noget at stille op. Heldigvis har vi en ven i branchen der fixede det, men det skulle jo ikke vaere noedvendigt

Jeg har over 1 times koersel ind til Immigrations kontor, saa ser jo helst at det er let, derfor vil post da vaere et alternativ, det fungere jo utroligt godt herude ( lidt overraskende eller bare dumme fordomme )

Og nu du naevner det saa har jeg selv taenkt hvordan en i hulen folkepensionister kan klare kravne.
Det er jo en voldsom masse penge der skal staa paa bankbogen i land tid

Jeg naermer mig retirement visa men ved ikke om det er det bedste, det vil jo ogsaa laase mig med hensyn til at tjene penge i thailand.
Men jeg har lidt tid til at taenke over det endnu, hvad naeste visa skal vaere.
Maaske koebe en forretning med firma og work-permit i, men som sagt et halv aar endnu inden naeste visa.

@ Longway

Ja det er farligt at raadgive, men man er jo ogsaa noed til selv at kigge lidt efter, speciellt hvis det lyder for godt til at vaere sandt
Der maa vaere en legitim grund til at JH ikke skal moede op, men han vender vel tilbage som lovet ...

johnhelt
@ longway,
jeg har bestemt ikke diplomat status, saa ville min situation jo vaere helt anderledes og mine svar totalt vildledende. Mine svar her er ikke for at faa andre i fedtefadet - hvad skulle jeg dog personligt faa ud af det. Ej er mine svar heller lov, jeg beskriver bare hvordan jeg selv har oplevet situationen mht 90 dage reglen igennem de sidste 10 aar. Hvordan folk saa selv goer, kan jeg jo ikke bestemme.

hugoboerge
taxidriver990 skrev:

@ Conrad

Som jeg skrev vil jeg ogsaa helst koere lige efter bogen og glide igennem, betale hvad det nu koster og saa faerdig.
Bare et irritationsmoment at der kan sidde en skrankepave og sige at jeg kommer for tidligt naar jeg jo ikke goer det. Der ligesom ikke noget at stille op. Heldigvis har vi en ven i branchen der fixede det, men det skulle jo ikke vaere noedvendigt

Jeg har over 1 times koersel ind til Immigrations kontor, saa ser jo helst at det er let, derfor vil post da vaere et alternativ, det fungere jo utroligt godt herude ( lidt overraskende eller bare dumme fordomme )

Og nu du naevner det saa har jeg selv taenkt hvordan en i hulen folkepensionister kan klare kravne.
Det er jo en voldsom masse penge der skal staa paa bankbogen i land tid

Jeg naermer mig retirement visa men ved ikke om det er det bedste, det vil jo ogsaa laase mig med hensyn til at tjene penge i thailand.
Men jeg har lidt tid til at taenke over det endnu, hvad naeste visa skal vaere.
Maaske koebe en forretning med firma og work-permit i, men som sagt et halv aar endnu inden naeste visa.

@ Longway

Ja det er farligt at raadgive, men man er jo ogsaa noed til selv at kigge lidt efter, speciellt hvis det lyder for godt til at vaere sandt
Der maa vaere en legitim grund til at JH ikke skal moede op, men han vender vel tilbage som lovet ...

"Det er jo en voldsom masse penge der skal staa paa bankbogen i land tid" skrev Taxi. Der er alternativer. 1. Minimum THB 65,000. p.m. eller 2. THB 800,000 staaende paa en Thai bankkonto minimum 2 - 3 maaneder foer fornyelsen eller 3. en kombination af de to.

Conrad
@taxidriver

Ja, paa retirement extension maa man ikke arbejde. Her skal man enten have en indtaegt paa min ฿ 65,000 pr. md. brutto (verifiseret af ambassade eller konsul med et brev) eller min ฿ 800,000 paa en bankbog i Thailand eller en kombination af disse.

Extension pga. aegteskab er lidt billigere og saa maa man arbejde, hvis man faar arbejdstilladelse. Her skal man have en indtaegt paa ฿ 40,000 pr. md eller min ฿ 400,000 i banken, men en kombination er ikke mulig.

Ved begge extensions skal beloebene i banken vaere der 2 maaneder foer forste gang og 3 maaneder foer ansoegning efterfoelgende.

Selv har jeg altid brugt ordningen med maanedlig indtaegt og et brev fra de danske myndigheder koster ฿ 1,000

Conrad

taxidriver990
Nu spoerg jeg lidt dumt og efter dansk tankegang ( ?! )
Kan man ikke bare have vaerdier for beloebene istedet for ?
Og nej jeg mener ikke i tomme flasker eller lign, kunne 49 % af et firma eller what ever ?
Skal det vaere i rede penge ?

Lige foer man kan aabne en forretning og leje de penge ud til folk ( faranger ) ...
Er selv blevet tilbydt det af banken, men til en mega rente 100% for en dag
Til at betale afgiften ( 5% ) paa landkontoret

hugoboerge
taxidriver990 skrev:

Nu spoerg jeg lidt dumt og efter dansk tankegang ( ?! )
Kan man ikke bare have vaerdier for beloebene istedet for ?
Og nej jeg mener ikke i tomme flasker eller lign, kunne 49 % af et firma eller what ever ?
Skal det vaere i rede penge ?

Lige foer man kan aabne en forretning og leje de penge ud til folk ( faranger ) ...
Er selv blevet tilbydt det af banken, men til en mega rente 100% for en dag
Til at betale afgiften ( 5% ) paa landkontoret

Det er cool cash i banken eller verifikation af min THB 65,000.- per maaned.

Conrad
@ hugoboerge + taxidriver

Man kan ogsaa have en kombination af maanedlig indtaegt eller penge i banken, men ikke noget med chanote paa land eller guldbarrer for vaerdien

hugoboerge
Conrad skrev:

@taxidriver

Ja, paa retirement extension maa man ikke arbejde. Her skal man enten have en indtaegt paa min ฿ 65,000 pr. md. brutto (verifiseret af ambassade eller konsul med et brev) eller min ฿ 800,000 paa en bankbog i Thailand eller en kombination af disse.

Extension pga. aegteskab er lidt billigere og saa maa man arbejde, hvis man faar arbejdstilladelse. Her skal man have en indtaegt paa ฿ 40,000 pr. md eller min Seloebene i banken vaere der 2 maaneder foer forste gang og 3 maaneder foer ansoegning efterfoelgende.

Selv har jeg altid brugt ordningen med maanedlig indtaegt og et brev fra de danske myndigheder koster ฿ 1,000

Conrad

@Conrad - fra Siam Legal saa kombinationen er mulig. Mvh.

Marriage Special Requirements

Must be married to a Thai national
No criminal history and must be able to enter Thailand
Must meet the financial requirements as follows:

Bank Account of at least 400,000 THB* or Monthly income of at least 40,000 THB or a combination: Thai bank account + Yearly income= 400,000 THB

*Must be at least 2 months in the bank

taxidriver990
@ HB

Hvordan beviser man at man ikke har en " criminal history " ?
Skal den vaere dansk ?
Skal den vaere Thai ? ( Kun udlaendinge med work-permit kan faa en straffe attest ( taler af egen erfaring ) skulle jo bruge en til fornyelse af erhvervskort og det kunne ikke lade sig goere at faa da jeg ikke har work-permit.

hugoboerge
Conrad skrev:

@taxidriver

Extension pga. aegteskab er lidt billigere og saa maa man arbejde, hvis man faar arbejdstilladelse. Her skal man have en indtaegt paa ฿ 40,000 pr. md eller min Seloebene i banken vaere der 2 maaneder foer forste gang og 3 maaneder foer ansoegning efterfoelgende.

Conrad

@Conrad - fra Siam Legal saa kombinationen er mulig. Mvh.

Marriage Special Requirements

Must be married to a Thai national
Must meet the financial requirements as follows:

Bank Account of at least 400,000 THB* or Monthly income of at least 40,000 THB or a combination: Thai bank account + Yearly income= 400,000 THB

*Must be at least 2 months in the bank

hugoboerge
Beklager gentagelsen.

hugoboerge
taxidriver990 skrev:

@ HB

Hvordan beviser man at man ikke har en " criminal history " ?
Skal den vaere dansk ?
Skal den vaere Thai ? ( Kun udlaendinge med work-permit kan faa en straffe attest ( taler af egen erfaring ) skulle jo bruge en til fornyelse af erhvervskort og det kunne ikke lade sig goere at faa da jeg ikke har work-permit.

Jeg mener man skal kontakte det danske politi og faa dem til at udstede et saadant dokument. Hvis de ikke har noget, ja saa er man ren.

Spring til debat: