Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
VFS medarbejdere kan ikke tælle
Robert Kronberg
Ja, ens forsikring skal række en dag længere end opholdet, hvis man fx rejser med Thai, da man så er i luften en dag ekstra. Dette alternativ burde VFS naturligvis havde oplyst.

Det er ikke forbudt at benytte "visum-agenter". Men der var en episode for nogle år siden, hvor en visum-agent tog over 100.000 baht for et visum, hvilket naturligvis er ret ekstremt. Derfor udstedte ambassaden en advarsel. Der er også visum-agenter, der fabrikerer falske papirer.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Bjarke85
Kan så fortælle VFS er uden skyld denne gang. Min kone var blevet "fanget" af en visum agent nede foran, hvor personen fortalte hende at hun skulle igennem dem, inden hun kom ind på VFS. Desværre troede hun på dem, og de fik hende til at lave en ny ansøgning, da de sagde den jeg havde udfyldt var for gammel nu, og så havde de udfyldt den forkert, så jeg måtte snakke med Eva, og hun rettede den til for mig. Heldigvis skulle vi ikke helt til bangkok igen med en ny.. Det var så også de visum agenter der havde sagt datoerne ikke passede, og rettet i dem.

De ligger på 15 sal, og VFS ligger på 12, vidst nok. Sagde Eva til mig.. I og med det var et nyt sted (vfs er flyttet location siden sidst vi søgte) troede min kone på dem, desværre.

Men hvis jeg stod i københavn, foran den thailandske ambassade, og nogle danskere pænt klædt i jakkesæt, sagde til mig at vi lige skulle op på kontoret og tjekke papirene igennem inden jeg søger, så havde jeg sikkert også troet på det, hvis det var et nyt sted og jeg ikke havde prøvet det før..

De visum agenter er nogle svin, heldigvis kostede det os kun 2700 baht for de "rettelser" de lavede i vores papire, som så var forkerte..........

Men efter en samtale med Eva, blev det hele rettet tilbage, og alt er nu i skønneste orden. Vi skulle gerne modtage vores 3 års visum her inden for 3 ugers tid, de har meget travlt lige nu sagde hun, så de kunne nok ikke nå det på 15 dage som ellers lovet.

VFS er dog ikke heeelt uden skyld, for anden gang Eva ringede til dem og spurgte om min kone var der, der var hun der, men de havde råbt ud i lokalet, så om min kone ikke havde hørt det eller hvad, skal jeg ikke kunne sige.

Anyway, det hele gik i orden og vi kan ånde lettet op :-)

Bjarke85
Det skal siges, det var først gået op for min kone, at det overhovedet var visum agenter, da Eva ringede til hende og snakkede med hende. Det var også Eva der fortalte mig hun havde været ved Visum agenter. Så dette er også en advarsel til jer andre. Eva sagde de var blevet så grove det nye sted, at de siger man skal igennem dem inden man kommer ind på VFS..

Så sig til jeres koner og kærester, at hvis de bliver stoppet af nogen som siger de skal igennem dem, eller tilbyder deres hjælp, skal de afslå !

buick
Samme problem vi løb ud i på vejne af en veninde til konen derfor min tidligere tråd, agenterne er super dygtige til at misvejlede for at score penge som VFS

Webmaster
Ikke for at dreje debatten væk fra problematikken omkring "rådgivere" som river fat i folk som er på vej ind i VFS, så fandt jeg lige en lille video frem fra år 2006 omkring problematikken med de 90 dage.

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
Webmaster skrev:

Ikke for at dreje debatten væk fra problematikken omkring "rådgivere" som river fat i folk som er på vej ind i VFS, så fandt jeg lige en lille video frem fra år 2006 omkring problematikken med de 90 dage.

Meget ville være enklere, hvis paskontrollen i Danmark ved ankomst stemplede seneste udrejsedato i passet - som de gør i Thailand.

Bjarke85
Det er dejligt at se mediernes magt. Uden dem ville mange mennesker godt nok være fortabte. Desværre er der nok mange der har fået samme dom, uden at gå til medier.. Det er simpelthen horribelt hvad der nogengange sker rundt omkring.

sudsakhon
@Frank.
Hvor er jeg dog rørende enig.

Paspolitiet har i forvejen til opgave at registrere indrejser, som senere kan samkøres med oplysninger om udbetaling af overførselsindkomster.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
hugoboerge
Webmaster skrev:

Godt indlaeg. Nu har vi jo ogsaa en 90 dages regel i Thailand som nogle misforstaar som vaerende 3 maaneder.

Da vi i sin tid var i Danmark fik min hustru visa der lige noejagtig daekkede flybillettens ankomst dato og afrejse dato. Den sidste dag i Europa floej vi fra London til CPH og ankom Kastrup ca. 2 timer foer SAS afgang til Bangkok. Gennem paskontrol skulle man under alle omstaendigheder og jeg lod hustruen gaa foerst. Politibetjenten var ikke saerlig venlig stemt overfor hende aabenbart og saa maatte jeg traede til. Hvorefter betjenten sagde "Hvad fanden vil du". Jeg sagde blot at det er min hustru og vi er i transit og maskinen gaar om ca. 1 1/2 time. Han havde bare en daarlig dag.

Nahm
Når man får 90 dage, så er det jo ikke 90 alligevel !
Den 1ste. dag tælles jo som en dag, det forstår selv ikke rejseagenterne i LOS !

Hvis man bestiller en billet på 90 dag, så har flere da oplevet at de tæller forkert, ( de talte forkert ved os), og det er da ret dårligt hvis man står og fortæller det er til visa for en thai ? og ambassaden retter det nødvendigvis ikke !!

Man skal tælle rejsedagen fra Thailand med, så det er jo i virkeligheden kun 89 dage, men super god film vi så i tråden her med pigen fra Pilli....og godt de fik lov til at få visa igen, jeg husker tydeligt sagen og udsendelsen fra dengang, nogen gange er myndighederne simpelthen ikke iorden overfor os borgere, jeg var selv fornylig ved at komme i klemme med de 90 dage pga. aflyst fly fra Thai airways, men det skulle være ok med visa til kæresten igen,,det er da hvad vi har fået lovning på ! og det forventer vi da også holder her om nogle uger når der skal gives visa igen.
Redigeret af Nahm d. 17/06-2013 00:17

Bjarke85
Nahm skrev:

Når man får 90 dage, så er det jo ikke 90 alligevel !
Den 1ste. dag tælles jo som en dag, det forstår selv ikke rejseagenterne i LOS !

Hvis man bestiller en billet på 90 dag, så har flere da oplevet at de tæller forkert, ( de talte forkert ved os), og det er da ret dårligt hvis man står og fortæller det er til visa for en thai ? og ambassaden retter det nødvendigvis ikke !!

Man skal tælle rejsedagen fra Thailand med, så det er jo i virkeligheden kun 89 dage, men super god film vi så i tråden her med pigen fra Pilli....og godt de fik lov til at få visa igen, jeg husker tydeligt sagen og udsendelsen fra dengang, nogen gange er myndighederne simpelthen ikke iorden overfor os borgere, jeg var selv fornylig ved at komme i klemme med de 90 dage pga. aflyst fly fra Thai airways, men det skulle være ok med visa til kæresten igen,,det er da hvad vi har fået lovning på ! og det forventer vi da også holder her om nogle uger når der skal gives visa igen.

Perioden gælder fra hun lander i danmark, til hun forlader danmark med de nuværende regler.. Hvis hun flyver d. 20, og lander den 21 i danmark, gælder perioden fra d. 21... Det hele handler om stemplet i passet.

I øvrigt i dag, vil VFS afvise hvis der er overstay, og hvis VFS ikke ser det, afviser ambassaden visum hvis der er overstay. Men de ville nok ringe først og sige det, så man kunne ændre billetten.
Redigeret af Bjarke85 d. 17/06-2013 10:28

Webmaster
Bjarke85 skrev:
EVA C. SZEFTEL

ATTACHÉ (CONSULAR & CULTURAL)

HEAD OF VISA SECTION

Ser ud til at Eva har sidste arbejdsdag i dag og nye udfordringer venter forude:
- https://www.faceb...=1&theater
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Bjarke85
Ja, det var da ærgeligt. Hun er super flink og rar at snakke med, og var man lidt irriteret eller tvær da man ringede eller skrev, bliver man som regel i bedre humør efter en samtale med hende.

Håber hendes efterfølger vil gøre det lige så godt Smile

Nahm
Ja, ægerligt hun stopper med jobbet, jeg og kæresten har også selv været i kontakt med Eva via mail. og hun skrev positivt overfor at udstede visa igen, selvom vi evt. er lidt i klemme med flyafgang der var aflyst, men det løser sig nok alligevel.

Hvis der skulle komme evt. problemer kan man vel stadig kontakte Eva, hun må vel have en interesse i at hjælpe de sager hun har igang nu, og få dem afsluttet på en pæn måde.

Hun er vist en fantastisk person, det er meget ægerligt hun stopper, håber hendes afløser kan gøre det ligeså godt.
Mvh,
Nahm

Anonym Bruger
Nahm skrev:

Ja, ægerligt hun stopper med jobbet, jeg og kæresten har også selv været i kontakt med Eva via mail. og hun skrev positivt overfor at udstede visa igen, selvom vi evt. er lidt i klemme med flyafgang der var aflyst, men det løser sig nok alligevel.

Hvis der skulle komme evt. problemer kan man vel stadig kontakte Eva, hun må vel have en interesse i at hjælpe de sager hun har igang nu, og få dem afsluttet på en pæn måde.

Hun er vist en fantastisk person, det er meget ægerligt hun stopper, håber hendes afløser kan gøre det ligeså godt.

Hej,

Nogen her som kender navnet på Eva's afløser.?

Og har erfaringer med vedkomne.?

Webmaster
Det er Annette Rosenqvist som er visumafdelingens leder nu i følgende dette:
- Kontakt os (Ambassaden i Bangkok)
Med venlig hilsen

Webmaster

taxidriver990
Det er som Web skriver : Annette Rosenqvist
Jeg har haft mail korrespondance med hende og altid fået meget hurtigt svar fra hende.
Ganske hjælpsom og behagelig i sin skrivestil.
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Anonym Bruger
Tak til både Taxi og Web.

Jeg har i dag sendt mail til Anette på Ambassaden, så nu burde der være kontakt.

Spring til debat: