Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Alkohol i bil ?
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/06-2013 16:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Longway skrev: Frank. Det er bestemt ikke en vittihhed. Hvis man nu sammenligner med danmark, saa ser jeg at der der langt oftere er kvinder som naermest kaster sprut i halsen, det ser jeg ikke her i landet, gaelder ogsaa smoeger, jeg kender kun ganske faa thaikvinder som ryger. Saa nej, jeg er skam alvorlig. ![]() Jeg er enig med Longway i den forstand at i de landsbysamfund jeg færdes i, hvor tilværelsen langt hen ad vejen stadig leves på traditionel vis, ser jeg så at sige ingen kvinder der hverken ryger eller drikker. Men det kompenserer mændene så godt nok for ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 20/06-2013 17:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Mali. Mine kone hverken ryger eller drikker heller ikke, den udgift klare jeg selv.55 Rinpoche. Her i Bkk. oplever jeg det samme, med mindre at jeg tager i Soi Nana, Cowboy osv...........
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 20/06-2013 18:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
min kone drikker!...sådan at vi godt kan dele en flaske rødvin til lidt godt mad og vi kan også tage en kold øl sammen............jeg synes det ville være trist hvis vi ikke kunne det..........men det sker ikke hver dag/uge..........![]() |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 20/06-2013 18:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
@ Rinpoche @ Longway I færdes de forkerte steder .... Kom herop, ude på landet, der er der ingen forskel på mænd og kvinder ang røg og drik De ryger begge køn banan blade og drikker billig "ris" wiskey Og da det er ude i bushen tror den regel med ingen alkohol i bilen, ikke bliver taget særlig højtideligt, som så meget andet Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 20/06-2013 18:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Tak Taxi Så behøver jeg alligevel ikke førerhund og blindestok. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 20/06-2013 19:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Det har selvfølgelig meget at gøre med hvor man 'færdes'. Same same i DK. Egentlig synes jeg ikke de steder hvor jeg 'færdes' at alkohol er det store problem for kvinder. De er totalt afholdende, også mht. røg. Jeg ryger selv - og får en over nakken hver gang jeg tænder en smøg. Jeg drikker også alkohol, men væsentlig mindre når jeg er i Thailand, for det gør det thai-selskab jeg er i ikke. En ting jeg undrede mig over på en normal thai-restaurant, var at der blev drukket whiskey til maden. Det gik dog op for mig at de var meget tynde. @Chaingmai - hvordan i al verden har du fåer 'opdraget' din kone til at drikke rødvin?. At pigerne i Nana, Soi Cowboy etc. indtager alkohol har måske ransagelige årsager. Men det er egentlig ikke min opfattelse at de er specielt drukfældige. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/06-2013 19:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
taxidriver990 skrev: @ Rinpoche @ Longway I færdes de forkerte steder .... Kom herop, ude på landet, der er der ingen forskel på mænd og kvinder ang røg og drik De ryger begge køn banan blade og drikker billig "ris" wiskey Øhh, mine oplevelser som beskrevet er i små landsbyer i Sakon. Jeg tror ikke man kan komme mere "ud på landet" end som så ![]() Jeg kender slet, slet ikke det billede du maler. mvh rinpoche |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 20/06-2013 19:21
|
|
Min sammenligning gaar paa hvordan jeg husker danske kvinder i danmark, og hvad jeg oplever her i thailand blandt tai kvinder. At der bliver haeldt lidt i halsen de steder hvor neonroeret er pink, jo det siger jo sig selv. Tynd whisky, hehehe...Jeg oplever ogsaa at naar 4 thai maend skal hygge sig, saa starter de med 1 stor pilsner, den deles saa op i 4 glas, ja der nok ca. 8 glas i en saadan flaske, da det meste er is. IS, vel jeg gerne ha' mig frabedt. Man kan jo sige : jeg er alkoholiker, ikke skoejteloeber !.. 5555 Det gas' just a joke.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 20/06-2013 19:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
milex, min kone har boet 25 år i europa (grækenland-damark) da vi blev gift for 14 år siden skulle ,,kun" lære hende ikke og blande 75 % vand i rødvinen,det lykkes og kan vi godt dele en flaske rødvin.....![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 20/06-2013 19:28
|
@chaingmai, Så forstår jeg bedre - håber I finder noget til en rimelig pris ![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 20/06-2013 19:38
|
@longway Nej, beklager. Oplevelsen var på en ganske middelklasse restaurant - men børn og koner. Men egentlig det samme som vi kan opleve med amerikanske turister Vi forstår det ikke - men for dem ganske naturligt. ![]() |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 21/06-2013 09:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
Chaingmai skrev min kone drikker!...sådan at vi godt kan dele en flaske rødvin til lidt godt mad og vi kan også tage en kold øl sammen............jeg synes det ville være trist hvis vi ikke kunne det..........men det sker ikke hver dag/uge.......... Det sker hos os hver dag 1 underberg hver om morgenen 1 breazer hver dag kl, 12 og endelig 1 glas rødvin hver aften til maden ![]() Vi synes ikke min kone og jeg der er tale om druk men om HYGGE Kommer der så gæster kan man jo hygge sig noget mere Svigerfar og jeg får gerne et par laokhao og en øl på terassen om aftenen når han er på besøg det er hygge og vi lever jo kun 1 gangMvh. maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 21/06-2013 13:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
rinpoche skrev: Longway skrev: Frank. Det er bestemt ikke en vittihhed. Hvis man nu sammenligner med danmark, saa ser jeg at der der langt oftere er kvinder som naermest kaster sprut i halsen, det ser jeg ikke her i landet, gaelder ogsaa smoeger, jeg kender kun ganske faa thaikvinder som ryger. Saa nej, jeg er skam alvorlig. ![]() Jeg er enig med Longway i den forstand at i de landsbysamfund jeg færdes i, hvor tilværelsen langt hen ad vejen stadig leves på traditionel vis, ser jeg så at sige ingen kvinder der hverken ryger eller drikker. Men det kompenserer mændene så godt nok for ![]() Hvis man besøger en landsby i Danmark, så kan man også komme ud for, at alkohol ikke er noget som anvendes. Især hvis Indre Mission regerer i området. Så hvis en tysker havnede der på sin Urlaub i Jylland, så kunne han komme hjem og fortælle, at danskerne var et afholdsfolk. ![]() Lige for at vise, at whisky bestemt nydes af kvinder i Thailand, bringer jeg et billede fra en nabo tæt på kolonihaven. ![]() |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 21/06-2013 14:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Det er sørgeligt, at man er så tørstig og har så travlt, at der ikke er tid til en pause og nyde sin øl. Hvor mange spiser deres måltid mens konen kører derud af med 190. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 21/06-2013 17:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Frank skrev: rinpoche skrev: Longway skrev: Frank. Det er bestemt ikke en vittihhed. Hvis man nu sammenligner med danmark, saa ser jeg at der der langt oftere er kvinder som naermest kaster sprut i halsen, det ser jeg ikke her i landet, gaelder ogsaa smoeger, jeg kender kun ganske faa thaikvinder som ryger. Saa nej, jeg er skam alvorlig. ![]() Jeg er enig med Longway i den forstand at i de landsbysamfund jeg færdes i, hvor tilværelsen langt hen ad vejen stadig leves på traditionel vis, ser jeg så at sige ingen kvinder der hverken ryger eller drikker. Men det kompenserer mændene så godt nok for ![]() Hvis man besøger en landsby i Danmark, så kan man også komme ud for, at alkohol ikke er noget som anvendes. Især hvis Indre Mission regerer i området. Så hvis en tysker havnede der på sin Urlaub i Jylland, så kunne han komme hjem og fortælle, at danskerne var et afholdsfolk. ![]() Lige for at vise, at whisky bestemt nydes af kvinder i Thailand, bringer jeg et billede fra en nabo tæt på kolonihaven. ![]() Det med indre mision i Jylland passer nu ikke der bor mange her i byen og de spytter ikke i flasken til fester osv.Arbejder med nogle stykker der har vi været til fødselsdag jubilæer osv der manglede ikke noget af det våde.Jeg vil lige sige de ældre misionsfolk er nok ikke lige til for meget af den slags men ellers går det da meget fint med de unge. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 21/06-2013 17:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
jh skrev: .... Det med indre mision i Jylland passer nu ikke der bor mange her i byen og de spytter ikke i flasken til fester osv.Arbejder med nogle stykker der har vi været til fødselsdag jubilæer osv der manglede ikke noget af det våde.Jeg vil lige sige de ældre misionsfolk er nok ikke lige til for meget af den slags men ellers går det da meget fint med de unge. Jeg har har nok i min uvidenhed blandt lidt sammen fra min gamle kollega, som var mormon (de drikker ikke alkohol) og historier om Indre Mission. Det lyder som om at Indre Mission er på vej i en moderne retning?! ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 21/06-2013 17:54
|
|
Mormoner drikker ikke alkohol, nej, det goer munke heller ikke... Min mormor drak heller ikke alkohol, men hun var sjov.
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

det er hygge og vi lever jo kun 1 gang