Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor starter man?
sudsakhon
Må hun arbejde i Danmark når vi er blevet gift og familiesammenføringen er underbehandling?

Nej.
Ikke som udgangspunkt. Processuelt ophold er for egen regning og risiko. Der er jo ikke givet arbejdstilladelse mens sagsbehandlingen pågår

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
patirak
MH skrev:

Hej.

En lang historie kort:
Jeg møder en Thailandsk pige der arbejder som au pair i Danmark. Vi bliver glade for hinanden og er kærester i et år. Hendes kontrakt udløber og hun rejser til Norge for at arbejde som au pair igen.
Vi fortsatte med at se hinanden og nu over 2 år efter jeg mødte hende, vil vi gerne prøve at bo sammen.

Når hendes kontrakt udløber, skal hun flytte hjem til mig i Danmark. Takket være vores lovgivning er jeg nød til at gifte mig med pigen, før vi kan bo sammen. Jeg vil ellers gerne bo sammen med en pige i en periode, for at være helt sikker på at det er hende.

Nå, men vi vil så gerne giftes og søges om opholdstilladelse til hende.
Det vækker en række spørgsmål, jeg håber i kan guide mig i den rigtige retning.

-Skal vi starte med at gifte os på rådhuset? Og i så fald, er det så borgerservice man hiver fat i?
-Søger man så familiesammenførsel? Og kan hun vente i Danmark mens sagen bliver behandlet?
-Hvis vi nu ikke kan holde ud at bo sammen og bliver skilt. Hvordan står vi så økonomisk?
Jeg har en ejerlejlighed pt. som er 100% belånt, lidt studiegæld og kassekredit.
Hæfter hun for min gæld? Og har hun krav på en evt. formue på en anden bankkonto?
Eller er det bedst at lave en kontrakt der siger at det vi hver især ejer før vi giftes er vores personlige ejendele?
Jeg ved faktisk ikke hvordan en skilsmisse fungerer.

På forhånd tak Smile

Hej MH,

Tillykke med Thai-kæresten. Umiddelbart, så vil jeg ikke anbefale dig at blive gift med det samme, men i stedet få lavet et 3 måneders visum til hende. Som andre også skriver her, så er der mange ting der ændrer sig når det bliver hverdag.

Derudover vil jeg anbefale dig først at tage til Thailand med hende og besøge hendes familie, venner m.v. Det giver også altid et godt indblik i hvad du kan forvente dig af fremtiden. Måske har hun mor, far, en masse brødre og 10 syge vandbøfler som hun forventer, at du skal tage dig af fremover Wink I det hele taget er et længere ophold hos familien altid en god ting - for du kan være sikker på, at den betyder meget for hende.

Blot et par råd. Held og lykke med det... Smile

Longway
Man burde vel ogsaa bede om bankudskrift fra samtlige familiemedlemmer som gaar fra dag 1 og 10 aar tilbage, undersoegel af blodproever som fastslaar at der ikke er arvelige sygedomme, pengeproeven, den med at lade sin pung ligge med en 1000 lap stikkene lidt ud, lave regnskab paa sin pc saa man har styr paa hvad hun bruger, saette en GPS i hendes telefon, tjekke alt i familens hus helst med billeder som evt. bevis osv. Jo livrem og seler er ikke at foragte !

Friends

Det mest soergelige er, at det faktisk sker, er der noget at sige til at mange forhold ikke holder ?

Selv tror jeg nu mere paa,at hvis man taler sammen istedet for at rende rundt og spille boehmand, saa gaar det hele meget bedre ...
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
patirak
Longway skrev:

Man burde vel ogsaa bede om bankudskrift fra samtlige familiemedlemmer som gaar fra dag 1 og 10 aar tilbage, undersoegel af blodproever som fastslaar at der ikke er arvelige sygedomme, pengeproeven, den med at lade sin pung ligge med en 1000 lap stikkene lidt ud, lave regnskab paa sin pc saa man har styr paa hvad hun bruger, saette en GPS i hendes telefon, tjekke alt i familens hus helst med billeder som evt. bevis osv. Jo livrem og seler er ikke at foragte !

Friends

Det mest soergelige er, at det faktisk sker, er der noget at sige til at mange forhold ikke holder ?

Selv tror jeg nu mere paa,at hvis man taler sammen istedet for at rende rundt og spille boehmand, saa gaar det hele meget bedre ...

Det er der nok en hel del Farang-mænd der efterfølger ønsker sig, at de havde gjort. Wink For de talte jo også bare sammen og blev enige om at købe et fælles hus i hendes navn. (De elskede jo hinanden) Smile Og alt gik jo også fint indtil han fandt ud af at hun allerede var gift med ham, der egentlig skulle være hendes bror.

Hvis man gifter sig med en Thai-kvinde uden at først møde hendes familie, så mener jeg at man er godt dum.
Redigeret af patirak d. 23/06-2013 13:58

PeterS
Ja nu er der jo en ekstra mulighed, for bruger du EU retten så kan du/i flytte til sverige eller tyskland.

Jeg mener ikke sverige forlanger at man er gift som EU borger.

Du kan få eksakte svar på denne hjemmeside.

http://www.aegtes...aenser.dk/

Longway
Patirak.

Det er jeg naesten sikke paa ikke ville have hjulpet, hvis en kvinde vil snoerre en, ja saa kan man tjekke nok saa meget, bomben vil springe paa et tidspunkt som du slet ikke forventer.

Man moeder vel familien, men man behoever ikke at snage i noget som ikke rager en.

At mange man ser i div. udsendelser og kender, samt hoere om, lad os nu kalde en spade for en spade / Hvor har farang fundet denne skoenne " kaerlighed " Mange beder selv om det....

Og i dette tilfaelde hvor der er tale om 2 personer som har kendt hinanden i et par aar burde det slet ikke vaere okay med skaeg og blaa briller..

Gensidig respekt, forstaaelse og aerlighed, det kan man ikke lure sig til.......Smile
Mvh. Chiliposen.

patirak
Longway skrev:

Patirak.

Det er jeg naesten sikke paa ikke ville have hjulpet, hvis en kvinde vil snoerre en, ja saa kan man tjekke nok saa meget, bomben vil springe paa et tidspunkt som du slet ikke forventer.

Man moeder vel familien, men man behoever ikke at snage i noget som ikke rager en.

At mange man ser i div. udsendelser og kender, samt hoere om, lad os nu kalde en spade for en spade / Hvor har farang fundet denne skoenne " kaerlighed " Mange beder selv om det....

Og i dette tilfaelde hvor der er tale om 2 personer som har kendt hinanden i et par aar burde det slet ikke vaere okay med skaeg og blaa briller..

Gensidig respekt, forstaaelse og aerlighed, det kan man ikke lure sig til.......Smile

Ja, gensidig respekt, forståelse og ærlighed er det optimale. Dog må jeg indrømme at livet her i Asien, har lært mig at være påpasselig og ikke mindst forstående for, at tankegangen er anderledes her. Generelt er der er en god grund til at en Thai-kvinde finder sammen med en Farang i første omgang - og det skyldes ikke hans lyse lokker.

Dertil kommer at man aldrig skal undervurdere eller tro man kender sin kærestes fortid. Et job i 7-eleven eller på et kontor betyder ikke altid, at hun ikke engang imellem "hygger" sig og har lidt "side-indtjening" ved siden af. At hun er fundet på nettet eller man har mødt hende udenfor universitetet, gør hende heller ikke nødvendigvis til en "engel". Jeg kender massevis af "engle" her i Bangkok, som både er veluddannede og også har gode jobs. Det afskærer dem dog ikke fra at smide sig på ryggen, hvis de føler et behov for en ny designer-taske eller et par nye solbriller.

Det man bør spørge sig selv om er "Hvorfor går hun med en Farang?" - for langt langt de fleste Thai-kvinder drømmer ikke om en Farang, men om en Thai-mand. Dertil kommer, at Thai-kvinder har meget stor fokus på, at manden hun gifter sig med kan "take care" - også i relation til hendes mor og far.

Der er andre ting på spil for hende og hun har et andet ansvar end f.eks. en dansk kvinde har. Hendes prioriteter er anderledes og det bør man være opmærksom på. Dermed ikke ment at hun er en "dårlig" pige/kvinde - hun tænker blot anderledes end en almindelig dansk pige.

Jeg mener på ingen måde at det er ufornuftigt at være påpasselig på hvad man gør, når man forelsker sig i en Thai-kvinde. For historierne findes og der er altså mange eksempler på at udenlandske mænd ender med at føle sig/blive snydt. Og for alle historierne gælder det, at manden ikke så det komme før det var for sent. For netop hans kæreste var jo helt speciel og ikke som alle de andre...

Dertil kommer Thailændernes forhold til sex generelt og mændenes tilbøjeligheder til at have et par ekstra "koner" hvis ellers han har råd til det. Statistikken vedr. Thai-kvinder der er utro, er altså heller ikke helt god. På den front, så er tingene, tankegangen og moralen bare helt anderledes her...

Efter min mening, så er forståelse, respekt og ærlighed super godt... men lidt påpasselighed går man nu heller ikke fejl af... Wink
Redigeret af patirak d. 23/06-2013 15:05

Nahm
@
patirak skrev:

Hej MH,

Tillykke med Thai-kæresten. Umiddelbart, så vil jeg ikke anbefale dig at blive gift med det samme, men i stedet få lavet et 3 måneders visum til hende. Som andre også skriver her, så er der mange ting der ændrer sig når det bliver hverdag.

Derudover vil jeg anbefale dig først at tage til Thailand med hende og besøge hendes familie, venner m.v. Det giver også altid et godt indblik i hvad du kan forvente dig af fremtiden. Måske har hun mor, far, en masse brødre og 10 syge

-------------------

Fuldstændig enig, med patirak,

Jeg har kendt min kæreste fra nettet i lang tid og derefter i Thailand i 2 mdr også - men som skrevet tidligere, man lærer folk at kende på en HELT anden måde når man er sammen hver dag i Danmark i 3 mdr ! og det er jo det man skal tage udgangspunkt i !

For mit vedkommende var der mange positive sider ved de 3 mdr, hun viste flere gode sider af sig selv, men desværre også dårlige sider..( den sure thai attityde og vil ikke snakke- ignorere)...men det er da ej heller let for en thai at komme til Dk uden netværk heroppe

JesperK
@patrik

Godt sagt.

Der er helt andre spille regler i Thailand, når det kærlighed og penge. Jeg tror, det er der hvor mange virkelige begår deres først og den største fejl.

PeterS
Trådstarter har kendt kæresten i 2 år.

Så skal vi sige, at det i sidder og skriver er det samme som,

Thaier er uærlige og skal kontrolleres i hoved og røv.

Jeg vil hellere sige til trådstarter, elsker du hende så tag de kampe der kommer på grund af kultur forskelle, og glem at om at være manden med skæg og blå briller.

Skulle det være nødvendig med kontrol, så drop hende her og nu.

savasava

Det man bør spørge sig selv om er "Hvorfor går hun med en Farang?" - for langt langt de fleste Thai-kvinder drømmer ikke om en Farang, men om en Thai-mand. Dertil kommer, at Thai-kvinder har meget stor fokus på, at manden hun gifter sig med kan "take care" - også i relation til hendes mor og far.

Har aldrig hørt min kone omtale thai mænd positivt, kan være hun inderst inde ønsker at jeg var bedre til at tage mig af hendes forældre, men det hører jeg aldrig et ondt ord om.

Longway
JesperK skrev:

@patrik

Godt sagt.

Der er helt andre spille regler i Thailand, når det kærlighed og penge. Jeg tror, det er der hvor mange virkelige begår deres først og den største fejl.

Sjovt mener jeg lige praecis det modsatte, den stoerste fejl mange farang begaar, er at de kontrolere pigen i hovede og roev......Mange mener aabenbart, at pigen er SKYLDIG indtil det modsatte er bevist.

At en pige tager " Thai attityden " paa, ja det tror da pokker hvis hun konstant er under mistanke.

En del maend burde i stedet kigge lidt paa sig selv, spoerge sig selv, er jeg fair over for min pige, er jeg egentlig den gave som sendt fra himlen til kvinden som jeg selv tror, er jeg saa fejlfri som jeg tror.

En thaipige er et menneske, ikke en lille hundehvalp som man gaar paa lydighedskursus med og siger FY FY til !!

Held og lykke til traadstarter og held og lykke til alle kontrolanterne, sidst naevnte faar nok isaer brug for det.

Yderst skraemmende holdning at have til sin pige

Solen skinner, sikken en dejlig dag ! Sun baby
Mvh. Chiliposen.

JesperK
@Longway

Fuldstændig enig med dig, mange går rundt og bliver kontrol .... Men nok fordi mange har fundet dem fra Bar miljøet, og der er nok af dårlige historier der fra.....

Solskin så sgu ikke, men heldigvis regner det. Næsten perfekt. :)
Redigeret af JesperK d. 24/06-2013 14:26

patirak
Jeg forsøger på ingen måde at sige, at man skal udøve kontrol eller behandle sin kæreste/kone som en hund i snor. Er ret sikker på at min egen kæreste nok ville smutte ret hurtig, hvis jeg begyndte at ville kontrollere hende. Det jeg forsøger at sige er, at man skal være "påpasselig" og bruge sin sunde fornuft. Skal man være mere "påpasselig" end med en dansk kvinde? Efter min mening, JA.

For fakta er at rigtig mange udenlandske mænd totalt mister hovedet, når de står overfor en sød, smuk og smilende Thai-kvinde. Og Thai-kvinder ved som andre kvinder i verden godt, når de har fat i den lange ende. Dertil kommer altså også det faktum, at kulturen og familiestrukturen er forskellig her. Der er grundlæggende et mere gammeldags krav til mændene og deres rolle i forhold til at forsørge familien rent økonomisk.

Men det afhænger naturligvis også af familiens sociale status og position. Dog må man jo nok erkende at de fleste Dansk/Thai forhold, består af en kvinde som normalt kommer fra en "mindre bemidlet" familie og hun ofte tidligere har haft en Thai-mand og har en eller flere børn. Så hendes primære grund til at vælge en Farang er i mange tilfælde, at skabe økonomisk-tryghed for sig selv, hendes familie og hendes børn. Dermed ikke sagt at der ikke kan være kærlighed med i billedet, men det økonomiske spiller altså (i de fleste tilfælde) en større eller mindre rolle.

Nogle vil måske så sige... "Økonomi betyder også noget for en dansk kvinde"... og det er også korrekt. Men som jeg ser det så har "Penge" en noget vigtigere betydning i Thailand, end i f.eks. Danmark. Thailændere tænker naturligt mere på penge, fordi de ikke har det offentlige system og sikkerhedsnet som vi har. Derfor er deres familiestruktur også anderledes og det forventes at f.eks. børnene (især kvinderne) tager sig af deres forældre og ældre slægtninge.

Noget helt andet er at man som Farang, af rigtig mange Thailændere, ofte anses som værende automatisk rig. Den holdning finder man primært blandt dem fra de fattige familier (altså kvinderne som jeg hentydede til før). Kombinerer man så naiviteten hos Farang-mændene med ønsket om økonomisk tryghed hos kvinderne og troen på at alle "hvide" mennesker er rige... Ja, så har man problemet...

Det er derfor efter min mening vigtigt at man både udøver påpasselighed, men også får forklaret ens Thai-kæreste, præcis hvilket plan rent økonomisk som man befinder sig på og hvad man kan (og ikke kan) bidrage med. Jeg mener også, at man klart skal melde ud med hvad man forventer af forholdet og finde ud af hvad hendes forventninger er. Gør man det så er det min erfaring, at man faktisk opnår respekt og forståelse fra kæresten/konen... naturligvis medmindre hun smutter, efter man har forklaret hende, at hun godt kan glemme alt om, at få foræret et hus og man heller ikke gider tage sig af hendes mors vandbøffel :-)

Nu ved jeg så godt, at jeg generaliserer og jeg får sikket også "tæsk" for den næste bemærkning... Men jeg opfatter Thai-kvinder som nogle der kan inddeles i to hovedkategorier... De Aktive og De Dovne. For nogle handler det konstant om "Easy money", mens andre knokler røven ud af bukserne for dem selv og deres familie.

Får man fat i en "Easy money" kvinde, så vil ens dagligdag nok komme til at handle en del om kortspil, lotto, TV-serier og ikke mindst den evindelige samtale om det næste måltid. Omvendt, så kan man være heldig og få det modsatte, nemlig en der ikke kan sidde stille og altid vimser rundt, for at tjene penge, holde hus og passe familien. Men jeg tror også denne holdning hos kvinden er enormt afhængig af mandens holdning og forventning til hende.

Min oplevelse er desuden at Thai-kvinder (især de traditionelt tænkende) forventer, at man på de fleste områder opfører sig som en MAND, mens hun regerer enerådigt på hjemmefronten. Nogle (især vores gæster fra udlandet) kan måske opfatte dette som om hun er "undertrykt", men det er slet ikke tilfældet. Hun har ansvaret for sine områder og jeg for mine. Det skaber balance og hun har det bedst og føler sig tryg, når det er sådan. Faktisk er det hendes valg, at det skal være sådan i vores familie. Måske en gammeldags måde at tænke på, men sådan er min kæreste og det er hendes måde at tænke på. En moderne Thai-kvinde ville med stor sandsynlighed være helt anderledes at leve med. Men ville jeg f.eks. have en 50-50% ordning i hjemmet og en "nu er det din tur"-kvinde, så havde jeg valgt at leve sammen med en dansk kvinde eller en moderne-tænkende Thai-kvinde i stedet.

Problemet er helt grundlæggende, at forventningerne alt for ofte ikke bliver lagt klart ud fra begge sider - og begge parter samtidig giver sig ud for noget, som de i virkeligheden ikke er. Det kombineret med "lyn-ægteskaber", kulturforskellene, sprogligemisforståelser osv. gør bare, at et Dansk/Thai forhold altså er meget sværere end Dansk/Dansk forhold. At tro at en Thai-kvinder er ligesom en dansk kvinde og at de tænker på samme måde, er en komplet misforståelse. At tro at alle Thai-kvinder tænker ens, er også en misforståelse (selv og jeg naturligvis generaliserer en del i dette indlæg...). Derfor er det efter min mening også super vigtigt, at man indimellem reflekterer over dette og husker på at respektere hende for hendes anderledes kultur, personlighed, traditioner, religion mv.

Kan man så samtidig kombinere det med sund fornuft og påpasselighed, når det f.eks. gælder økonomi m.v., så går man nok ikke helt galt i byen. Men det handler desværre nok ofte om at mange af mændene er bange for at sige fra, af frygt for at deres Thai-kæreste/kone så vil smutte. Dilemmaet er jo, at i rigtig mange tilfælde så er manden mega-forelsket i den dejlige thai-kvinde, mens hun prioriterer og vælger ud fra andre kriterier. Det ved manden inderst inde godt, selv om han helst blot vil fortrænge det og tro noget andet. Derfor kan det også være svært for ham at sige fra til hende, hvis han ikke har været 100% ærlig fra starten om hans reelle formåen i forhold til f.eks. økonomi. Og går hun samtidig rundt og tror han er mega rig, så er der jo helt automatisk dømt "Udfordringer".

Derfor anbefalede jeg også trådstarter til at se tiden an og besøge hendes familie i Thailand. Dels vil de så lære hinanden langt bedre at kende, men han vil også kunne få en ide om de forventninger der er til ham som ægtemand. For det er ikke sikkert at forventningerne kommer direkte fra kun hans Thai-kæreste. Måske har hende mor og far også nogle forventninger til ham/hende. Og hvis de har det så kan han være sikker på, at hun vil gøre sit for at opfylde deres forventninger. Hun vil med stor sandsynlighed vægte hendes mors og fars ønsker, over hendes kommende mand...

Og så lige til sidst:

Jeg synes altid man møder udtagelsen... "Dem der har problemer med deres Thai-kvinder, er dem der har mødt dem på barer"... og det er også en super god og holdbar kommentar, fordi det er sandt at bar-piger kan være en del mere komplicerede end piger der ikke har været bar-piger.

Men når det så er sagt, så vil jeg også sige:

1) Antallet af freelance prostituerede i Thailand er ENORMT. Glem ikke det!! Fordi du har mødt din kæreste på nettet, i 7-eleven, på et kontor eller udenfor universitetet betyder ikke, at hun ikke sagtens kan have en "heftig" fortid.... Appetit for Faranger, et rimeligt engelsk og en halvdårlig uddannelse, kunne måske få en til at tænke... Drikker hun spiritus, ryger og elsker tatoveringer, så.... (jeg siger ikke mere...)

En undersøgelse viser at 59% af thai-kvinderne har været deres mand utro - og dermed får Thai-kvinder en sikker andenplads, kun overgået af kvinderne i Ghana med hele 62%. Er ret sikker på, at resultatet ikke er baseret udelukkende på interviews med Thai bar-piger... Det kan man jo så tænke lidt over, mens man sidder hjemme i sofaen og ens ikke-barpige kæreste/kone er til Yoga...

Eller måske er det bare bedre at fortrænge det, som rigtig mange mænd faktisk gør :-) Så medmindre hun er jomfru, grim som en vandbøffel og hentet direkte fra rismarken, så kan man altså aldrig være 100% sikker... På samme måde som hun nok heller ikke kender hele mandens fortid...

2) Prostituerede er også mennesker og tidligere bar-piger, kan faktisk blive helt fantastiske kærester/koner (jeg har selv en og ville aldrig bytte). Det hele afhænger at kemi, timing, hendes psyke og hendes egen lyst og vilje til selv at ville ud af branchen.

3) Thai-kvinder behøver ikke kun at være bar-piger, for at kunne give problemer. Selv helt almindelige Thailændere røvrender andre almindelige Thailændere - især hvis der er nemme penge at hente. Så at ens Thai-kvinde ikke er tidligere bar-pige, gør hende absolut ikke til noget specielt eller hellig af den grund.

4) De fleste mænd der bliver "taget i røven" i Thailand er de mænd, der bilder sig selv ind, at deres kærester er noget helt specielt og er helt anderledes end alle de andre mænds kærester, som jo bare er "bar-piger". De fleste opdager ikke hvad der har ramt dem, før det er for sent - ofte trods utallige overhørte advarsler fra familie og venner.

..... og inden jeg så får rykket hovedet af, af alle mændene til ikke-tidligere barpiger der føler måske føler sig truffet af det jeg har skrevet. Ovenstående er absolut ikke en hentydning til nogen om at deres kærester/koner er tidligere barpiger eller kunne have været det. Hvis man har forstået det sådan og føler sig ramt på nogen måde - så undskyld!

Selvfølgelig er ens Thai-kæreste/kone ikke tidligere barpige hvis hun siger, at hun ikke er det...
Redigeret af patirak d. 24/06-2013 19:25

Kim Ludvigsen
Superflot indlæg patirak!

Jeg har kun én kommentar: Selvom man fortæller pigen - igen og igen - at man ikke har penge, så tror hun nok alligevel ikke på det. Ligesom vi andre kan generalisere, så generaliserer pigerne også os: Alle faranger har mange penge.

Det kræver hårdt arbejde og lang tid at overbevise dem om noget andet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Longway
Patirak, jeg er imponeret, jeg vil lige naerlaese og give mit besyv med i traaden " Skaeg og blaa briller " haaber at det er okay.
Mvh. Chiliposen.

Bjarke85
chaingmai skrev:

ja, det er lige hårdt nok, at man ikke som en god dansk mand kan få en thai kvinde på prøve, men at staten tvinger en til ægteskab, de må da forstå, at trådstartren efter 2 års bekendtskab slet ikke kender pigen godt nok, og når så han er blevet ,,tvanggift"hvordan sikrer man så, at pigen ikke får noget for ,, ulejligheden".............nææh, der skulle være en prøve ordning helt uden ansvar...................LOL LOL

Nu er du sikkert fra en anden tidsalder Smile men kan fortælle dig at folk på 27, ikke ofte bliver gift efter kun 2 år.. Jeg er selv 27, så jeg ved det. Dog er jeg gift med min thai kvinde. Og det ændre ikke rigtigt på vores forhold at vi har hinanden på papir. Det var mere tanken om de inden vi blev gift.

Og hvad mener du med at få hende herop uden ansvar ? Det lyder næsten som om det er en hund eller kat man anskaffer sig ? Hun er vel et voksent menneske, og kan selv sige om hun gider eller ikke gider, og ellers tage hjem hvis hun vil hjem. Og hvorfor skulle hun have noget for ulejligheden ? Hun elsker ham vel og vil gerne bo sammen med ham. Det er jo altså ikke alle der køber en kone Wink

Men nu ved jeg ikke hvor lang tid i har prøvet at være sammen ad gangen. Men ellers få hende herop et par gange på 90 dages visum. I behøver jo ikke gifte jer og familiesammføre efter første tur. Det kan i gøre anden eller tredje gang. Så har i også prøvet at bo op og ned af hinanden i noget tid, inden i tager den helt store beslutning om ægteskab.

Bjarke85
Longway skrev:

JesperK skrev:

@patrik

Godt sagt.

Sjovt mener jeg lige praecis det modsatte, den stoerste fejl mange farang begaar, er at de kontrolere pigen i hovede og roev......Mange mener aabenbart, at pigen er SKYLDIG indtil det modsatte er bevist.

At en pige tager " Thai attityden " paa, ja det tror da pokker hvis hun konstant er under mistanke.

En del maend burde i stedet kigge lidt paa sig selv, spoerge sig selv, er jeg fair over for min pige, er jeg egentlig den gave som sendt fra himlen til kvinden som jeg selv tror, er jeg saa fejlfri som jeg tror.

En thaipige er et menneske, ikke en lille hundehvalp som man gaar paa lydighedskursus med og siger FY FY til !!

Held og lykke til traadstarter og held og lykke til alle kontrolanterne, sidst naevnte faar nok isaer brug for det.

Yderst skraemmende holdning at have til sin pige

Solen skinner, sikken en dejlig dag ! Sun baby

Kunne ikke have sagt det bedre ! Er så enig med dig Longway Smile

chaingmai
bjarke 85. mit indlæg var og er 100% sarkastisk ment.......personligt tilslutter jeg mig Longway gode indlæg.......LOL LOL

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

chaingmai skrev:

ja, det er lige hårdt nok, at man ikke som en god dansk mand kan få en thai kvinde på prøve, men at staten tvinger en til ægteskab, de må da forstå, at trådstartren efter 2 års bekendtskab slet ikke kender pigen godt nok, og når så han er blevet ,,tvanggift"hvordan sikrer man så, at pigen ikke får noget for ,, ulejligheden".............nææh, der skulle være en prøve ordning helt uden ansvar...................LOL LOL

Nu er du sikkert fra en anden tidsalder Smile men kan fortælle dig at folk på 27, ikke ofte bliver gift efter kun 2 år.. Jeg er selv 27, så jeg ved det. Dog er jeg gift med min thai kvinde. Og det ændre ikke rigtigt på vores forhold at vi har hinanden på papir. Det var mere tanken om de inden vi blev gift.

Og hvad mener du med at få hende herop uden ansvar ? Det lyder næsten som om det er en hund eller kat man anskaffer sig ? Hun er vel et voksent menneske, og kan selv sige om hun gider eller ikke gider, og ellers tage hjem hvis hun vil hjem. Og hvorfor skulle hun have noget for ulejligheden ? Hun elsker ham vel og vil gerne bo sammen med ham. Det er jo altså ikke alle der køber en kone Wink

Men nu ved jeg ikke hvor lang tid i har prøvet at være sammen ad gangen. Men ellers få hende herop et par gange på 90 dages visum. I behøver jo ikke gifte jer og familiesammføre efter første tur. Det kan i gøre anden eller tredje gang. Så har i også prøvet at bo op og ned af hinanden i noget tid, inden i tager den helt store beslutning om ægteskab.

Det er interessant med bemaerkningen "fra en anden tidsalder". Nuomstunder lader det til at folk gifter sig i en "sen" alder. I min generation maa jeg sige at jeg blev gift relativt sent i en alder af kun 25 aar og her sammenligner jeg med mine venner og skolekammerater.

I Danmark var man faktisk "tvunget" til at gifte sig i en ung alder hvis man ville bo sammen og vaek fra foraeldrene for at faa en lejlighed. Det var spillets regler.

Jeg boede i Thailand paa det tidspunkt jeg blev gift og min davaerende kone var jaevnaldrende med mig.

Om vi havde kendt hinanden i lang tid ? Her er svaret nej, men ikke destomindre var vi gift i 22 aar og tingene begyndte foerst at skride efter vi flyttede til Danmark. Men det er en anden historie.

Spring til debat: