Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Skaeg og blaa briller.
|
|
| flyer |
Lagt på d. 25/06-2013 17:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Hov... Ja det er noget mærkeligt noget med de der fordomme, men er der nogen af os her der kan sige os fri for selv at være fordømmende? Næppe! Jeg tror det har noget med den danske jantelov at gøre, "du skal ikke tro du er noget" , dem der har piger fra landet og med uddannelse bag sig ER jo NOGET... når de ses af dem der fandt deres store kærlighed i en bar... Sådan tror jeg der er rigtig mange der anskuer disse forhold, personligt er jeg sgu ligeglad hvem og hvor man har fundet sin kone. Det kunne være spændende med en afstemning om hvor vores "fund" kommer fra, rismarken eller baren, uddannelse eller ej, så kunne vi måske få indsigt i fordelingen, her på sitet... Jeg har tænkt tanken, hvad nu hvis jeg skulle miste min kone, ville jeg så turde binde an med at prøve en ny thai... for det lyder ofte slemt når man høre om alle disse forfærdelige kvinder, jeg syntes selv jeg har været heldig, endda to gange, men hvis det skulle gå galt, hvad jeg ikke håber eller tror, kan jeg så være heldig at finde nok en god thaikone? Jeg har ofte stillet mig selv spørgsmålet: Hvorfor er det lige at jeg har været så heldig, at havde kendt hele to fantastiske thaikvinder. Jeg tror ikke på at jeg er heldigere end andre, men at det altid er det negative der trækkes frem, når der skal fortælles historier fra de varme lande! Håber at alle kunne være lige så heldige som jeg har været, tror ikke det fås bedre
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 25/06-2013 18:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Naar man selv har en veluddannet pige, saa syntes jeg oftere at man oplever fordomme fra farang med bargirl og ikke omvendt. Baade paa nettet og ude i det pulserende liv er det bedst at saette sit lys under en skaeppe. Det er ikke mange dage siden at jeg laeste i en traad her, en havde en kone som kunne klare sig selv osv. straks kom der en kommentar " Din kone er nok bedre end andres " Jeg citere ikke ordret, men det var noget i den stil. Vi har alle fordomme, nogle store, andre smaa ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/06-2013 18:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
patirak skrev: Jeg tror, det er de færreste kvinder fra "Thai-eliten" der gider have noget med en halv-fed, gammel postmedarbejder i H2O-badesandaler fra Danmark at gøre. Det er så her kvinderne fra landet kommer ind i billedet... og for en Farang på ferie, der måske leder efter en kommende kæreste/kone så er det nemmest at skabe kontakten, der hvor neonlamperne blinker. Manden får jo ligesom ikke den samme opmærksomhed fra pigerne, når han går rundt i Central World. Jeg er enig i, at et luder-distrikt ikke er det optimale opsamlingssted for en kommende kone men nu er det bare sådan, at det mange gange er der Farangen finder sin store kærlighed. Jeg er helt enig med dig, mange af de piger der kommer til Danmark er ikke piger fra eliten. Årsagen til det er jo at vi som almindelige turister ikke kommer i rigtig kontakt med Thai'er fra eliten. Vi kommer ganske simpelt ikke de samme steder. De piger vi kommer i kntakt med er jo typisk pigen i massage klinikken (den slags man også kunne tage min mor med til), på resturanter, i barer osv, de tilhører alle den lavest betalte del af samfundet. Men jeg tror da du har ret man kan godt finde kærligheden de steder men det er nok ikke så tit at det er den store kærlighed for begge parter. patirak skrev: Du har helt ret i, at det er trist at Thai-kvinder oftest fremstilles på den måde som de gør. For os der har Thai-kærester/koner, som er hårdt-arbejdende, omsorgsfulde og trofaste har et helt andet billede end fordommene. Vi ved at tingene er anderledes og at Thai-kvinder generelt er som alle andre kvinder i verden. Alligevel, så må vi finde os i at leve under skyggen af fordommene, fordi vi har valgt at gifte os med en Thai. Havde vi f.eks. giftet os med en afrikaner eller øst-europæer, så havde vi med sikkerhed mødt andre (måske lignende) fordomme. For fakta er, at folk og især danskere, generelt ikke har nemt ved at fordøje det der er bare lidt "anderledes" eller ligger lidt uden for normen. Der kom jeg så med en generel fordom om danskere ... som ligesom thailænderne, jo heller ikke er perfekte.Du har ret, når man er sammen med en Thai pige må man leve med at danskere har nogle fordomme om hvordan forholdet er. Personligt har jeg da selv oplevet det at folk automatisk tror at man har hentet hende til landet fra en lille fiskerby. Jeg har godt nok mødt hende på et værtshus, men det var i Danmark og hun kunne både sproget og havde permanent opholdstilladelse da jeg mødte hende. En ting jeg har hørt fra udlændinge er at vi danskere er svære at komme ind på livet af. Hvis ikke du taler nær perfekt Dansk så er det meget svært for at ikke sige umuligt at få nogle gode danske venner. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/06-2013 19:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
TomDK skrev: Jeg er helt enig med dig, mange af de piger der kommer til Danmark er ikke piger fra eliten. Årsagen til det er jo at vi som almindelige turister ikke kommer i rigtig kontakt med Thai'er fra eliten. Vi kommer ganske simpelt ikke de samme steder. De piger vi kommer i kntakt med er jo typisk pigen i massage klinikken (den slags man også kunne tage min mor med til), på resturanter, i barer osv, de tilhører alle den lavest betalte del af samfundet. Udover at du utvivlsomt har ret heri, så er årsagen også den at hvorfor skulle damer fra thai-eliten omgås danskere i romantisk øjemed - turister eller fastboende? Især når de for størstedelens vedkommende næppe selv tilhører den danske elite. Lige børn leger bedst. Mht uddannelse eller mangel på samme. Det står ikke mejslet i sten, at en såre beskeden thai uddannelse (6 år) er ensbetydende med at man ikke kan løfte sig fra den sociale arv. Min ex og hendes veninde fik begge en bachelor uddannelse i DK på trods af alle odds og takket være den målrettede indsats og velvilje, det danske undervisningssystem udviste. Ringe uddannelse er på ingen ensbetydende med, at "man er uintelligent". |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/06-2013 20:48
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Folk, der har en kone fra Thailand med en (slags) uddannelse er ofte meget hellige. Folk, der har en kone fra Thailand fra en bar er ofte meget antifordømmende. Måske folk med en kone fra Thailand blot skal være glade for hende frem for at fremhæve eller forsvare baggrunden, uagtet 7-Eleven, et slags universitet eller en eller anden bar. Hilsen, Robert |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 25/06-2013 21:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Robert Kronberg skrev: Folk, der har en kone fra Thailand med en (slags) uddannelse er ofte meget hellige. Folk, der har en kone fra Thailand fra en bar er ofte meget antifordømmende. Måske folk med en kone fra Thailand blot skal være glade for hende frem for at fremhæve eller forsvare baggrunden, uagtet 7-Eleven, et slags universitet eller en eller anden bar. Hilsen, Robert Robert... Den sidder lige i skabet..!!!!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/06-2013 21:59
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Blot latterligt at læse om, at min kone er ikke som de andre, eller min kone er bedre end din. Hvorfor dette behov for at fremhæve sin kone, hvis man har det godt sammen. Inden I svarer, så skal jeg oplyse, at min far er stærkere end jeres. Hilsen, Robert flyer skrev: Robert Kronberg skrev: Folk, der har en kone fra Thailand med en (slags) uddannelse er ofte meget hellige. Folk, der har en kone fra Thailand fra en bar er ofte meget antifordømmende. Måske folk med en kone fra Thailand blot skal være glade for hende frem for at fremhæve eller forsvare baggrunden, uagtet 7-Eleven, et slags universitet eller en eller anden bar. Hilsen, Robert Robert... Den sidder lige i skabet..!!!! ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 26/06-2013 05:34
|
|
En tailandsk pige som klare sig godt i danmark udloeser de helt store klapsalver. En thailandsk pige som klare sig godt i thailand udloeser det helt store Buuuuh. Er man glad for den thaipige man har, uanset uddannelse eller ej, saa burde det hver dag udloese det helt store HURRA ! God dag til alle. Solen skinner......
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 26/06-2013 07:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Det er nok ikke en thai der klarer sig godt der giver det helt store Buuuuh Derimod manden der den ene gang efter den anden skal overbevise alle andre om den fantastiske thai han har fundet. Så det store buuuh er nok efter farang manden og ikke efter thaien. Eller hvad med bare at poste den her dagligt? http://www.lyrics...yrics.html |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 26/06-2013 07:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jeg er en heldig mand...................jeg har den kone jeg fortjener....![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 26/06-2013 15:12
|
|
PeterS skrev: Det er nok ikke en thai der klarer sig godt der giver det helt store Buuuuh Derimod manden der den ene gang efter den anden skal overbevise alle andre om den fantastiske thai han har fundet. Så det store buuuh er nok efter farang manden og ikke efter thaien. Eller hvad med bare at poste den her dagligt? http://www.lyrics...yrics.html ![]() Beklager, men du fangede ikke pointen...Eller skal vi kalde det, det virkelige liv i thailand. Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/06-2013 16:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Er man glad for den thaipige man har, uanset uddannelse eller ej, saa burde det hver dag udloese det helt store HURRA ! God dag til alle. Solen skinner...... [/quote]Longway, det kan ikke siges meget bedre. Det vigtigste er at man har det godt sammen. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 26/06-2013 16:50
|
|
Patirak. Du er inde paa noget med skjult prostitution, er det dog saa udbredt som du faar det til at lyde, eller staar du med det store ZOOOOM og lure hvad der sker ? ![]() Der vil jo altid vaere visse studiner som er lidt uden for nummer, hvor har de det fra ? I oevrigt sker det ogsaa i danmark, den thailandske studine er dog noget smukkere. Jeg mener dog ikke at det er saa udbredt, jeg haaber det da ikke ! Jeg mener at blotte sin selvrespekt for en taske, eller en brille til faa 1000 B. For at vende tilbage til min naere ven, altsaa den underkuede " hund " kaellingen der gaar ogsaa med andre farang naar " hunden " er i danmark, kaellingens lillesoester som netop er faerdig med UNI. er ofte at se paa baren, jeg faar saa at vide af " hunden " at det er lillesoester som lokker kaellingen i fordaerv, for hun er jo saa smuk og dejlig. 555... Undskyld dette lidt abstrakte indlaeg, men jeg har sq lidt svaert ved at faa den verbale kontakt til visse farang til at gaa op i en hoejere enhed. Foerhen tog jeg det dybt serioest, nu siger jeg bare : Ja ja,det gaar jo nok. Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 26/06-2013 20:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Har i øvrigt skaffet denne spændende artikel : Fordelen ved videnskabelige artikler er, at der ikke blandes journalister ind i sagen. Og at man skal kunne underbygge og DOKUMENTERE samtlige udsagn og konklusioner. Ekstrabladet ville lukke samme dag de fik stillet de krav. I øvrigt er konklusionen af denne undersøgelse lige netop samme som fik KVINFO helt op på barrikaderne, da en dansk forsker kom til samme konklusion for et års tid siden Skriv en PM, så sender jeg Her er resumeet LOVELORN FARANGS: THE CORRESPONDENCE BETWEEN FOREIGN MEN AND THAI GIRLS ' ERIK COHEN The Hebrew University of Jesusalem Personal letters produced by Thai girls engaging in tourist-oriented prostitution and their farang (foreign tourist) boy-friends are analyzed to illustrate dilemmas involved in their attempts to extend personal, intimate relationships over the long separations between vacations. The farangs ambivalentfeelings of trust and uncertainty concerning their Thai girl-friends sincerity are made more intense by distance and are further complicated by the activities of "scribes," language brokers who compose letters to farangsfor Thai girls. This analysis suggests that, while sex tourism may involve sexual exploitation of local women on the macrosocial level, on the micro-personal level, local women, through expert management of their correspondence with farangs, are adroit "at manipulating their absent boy-friends and may be in a position of dominance in the "relationship-at-a-distance." |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.