Se indlæg
 Udskriv debat
Sawasdee billet købt på nettet.
natty
Robert Kronberg skrev:

Har også prøvet det modsatte i sumpen.

Stod og ventede på min partner. Vi skulle direkte til Rayong.

En af de der irriterende folk kom og spurgte, hvor jeg skulle han. Jeg svarede småmopset "Rayong". Han svarede da 2.000 baht. Øh, spurgte jeg, er det med det hele og hvad for en bil? Camry, svarede han.

Tror ikke, at det kan gøres billigere, så jeg hyrede ham og gav også drikkepenge.

Hilsen, Robert

Ja 2000 baht er da okay, var I på vej til Koh Samet? Altså til Ban Phe?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Robert Kronberg
Næsten. 5-7 km før Ban Phe på stranden i Rayong.

Jeg var overrasket over de 2.000 baht, og måske havde han troet, at jeg ville begynde at forhandle prisen længere ned, da det var hans første bud, hvilket jeg måske ville have kunnet, eller måske ikke, men man skal også være fair. Det er unfair at presse prisen ned under noget rimeligt, fordi sælgeren måske er desperat. Ting koster, og det koster også at køre en Camry tur-retur til Rayong, herunder afskrivning.

Jeg bryder mig ikke om folk, der i sin iver for at spare yderligere 200 baht, presser priser så langt ned, at det ikke længere er fair over for en sælger, der kæmper en desperat kamp. Derfor fik han også lidt ekstra.

Skrankeprisen hos AOT Limo er vist måske omkring 3.500 baht, men så er det også en hvid Camry, men den kiksede farve på vores Camry kunne vi alligevel ikke se fra bagsædet, selvom vi forsøgte.

Hilsen, Robert

natty skrev:

Robert Kronberg skrev:

Har også prøvet det modsatte i sumpen.

Stod og ventede på min partner. Vi skulle direkte til Rayong.

En af de der irriterende folk kom og spurgte, hvor jeg skulle han. Jeg svarede småmopset "Rayong". Han svarede da 2.000 baht. Øh, spurgte jeg, er det med det hele og hvad for en bil? Camry, svarede han.

Tror ikke, at det kan gøres billigere, så jeg hyrede ham og gav også drikkepenge.

Hilsen, Robert

Ja 2000 baht er da okay, var I på vej til Koh Samet? Altså til Ban Phe?

http://www.danishschool.dk/thailand/
Robert Kronberg
Min pointe er er vel. hvis jeg skulle have sådan en, at:

Det åbenbart kan lade sig gøre, at en autoriseret taxi-skranke forsøger at tage røven på en, selvom jeg aldrig har hørt om det, men kun oplevet det en gang.

Det åbenbart kan lade sig gøre, at en af de der p.... irriterende sælgere i lufthavnen og andre steder faktisk kommer med en fair pris i første skud (om end det måske var pga. mit mopsede udtryk).

Altså at Thailand fra tid til anden er uforudsigeligt på sin egen dejlige måde, ligesom de mystiske øjne fra en thai-kvinde der stirrer en i øjnene.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
Jeg vil anbefale at lave et online checkin, da vi rejste for 14 dage siden var der ingen kø til aflevering af baggage.

Derudover så vil jeg også sige at det burde være rimeligt nemt at tage en almindelig taxa ti Bangkok. Du skal bare huske at printe adressen og navn ud på Thai. Så kan taxa chaufføren også læse det.

Forvent at taxa turen til feks Sukhumvit koster omkring 250 Baht og læg dertil ca 70 baht til vej gebyrer. Husk kontanter og gerne mindre end de 1000 baht man får i hæveautomaterne da de sjældent kan give tilbage.

Derudover vil jeg anbefale at du får et kort fra hotellet med deres navn og adresse på til når du bevæger dig rundt i bangkok. Så er du sikker på at kunne komme hjem.

hugoboerge
Longway skrev:

Jeg skriver blot, er der et eller andet som kikser, saa er man altsaa ikke paa herrens mark, alene eller forladt.

Jeg kan ikke se at der er bestilt et hotel som yder afhentning af gaester.

Enten har jeg overset noget, eller saa er der nogle som gaetter ?

Vi ved ikke om vedkommende har bestilt hotel men hvis vi forudsaetter dette er det bare et godt raad.

Jo vedkommende vil vaere ude paa herrens mark hvis det er en taxachauffoer med kriminelle bagtanker og det er baelgravende moerkt f.eks. vejen fra sumpen ned til Bangna Trad.

Forsigtighed tilraades. Taxa mafiaen fra Phuket er ogsaa kommet til Bangkok.

Longway
Hvis man gaar og er saa yderst forsigtig og nervoes, saa er man hurtigt spottet - og saa kan det gaa galt da man viser at man lige er kommet til Bkk. med 4' toget.

Nyd det, hils paent paa folk, tal paent, saa er chancen for at blive slaaet ihjel saamaend ikke stoerre end den er for at blive spist af en varan i lumphini park.

Haps du

( Overdrivelse kan fremkomme i dette indlaeg. )
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
natty
hugoboerge skrev:

Vi ved ikke om vedkommende har bestilt hotel men hvis vi forudsaetter dette er det bare et godt raad.

Jo vedkommende vil vaere ude paa herrens mark hvis det er en taxachauffoer med kriminelle bagtanker og det er baelgravende moerkt f.eks. vejen fra sumpen ned til Bangna Trad.

Forsigtighed tilraades. Taxa mafiaen fra Phuket er ogsaa kommet til Bangkok.

Hold da op, jeg bliver helt nervøs for den gode Snerle og alle andre førstegangs rejsende til Bangkok, det er da lige til at skide grønne grise af. Det er næsten som i det Vilde Westen.

Det er jo netop derfor at rejsende anbefales at tage de autoriserede "public meter taxi", hvor chaufføren får et stykke papir med adressen og passageren får et stykke papir med førernummeret.

Man skal da ikke tage en pirattaxi, for guds skyld da heller ikke i Danmark.

Jeg har ikke tal på hvor mange Taxi Meter der dagligt, ugentligt, månedligt og årligt, kører mellem Sumpen og Bangkok og andre steder, men mon ikke antallet er betragteligt og hvor mange af deres passagerer er så udsat for kriminalitet?

Jeg føler et eller andet sted, at der skydes gråspurve med kanoner.

PS. Longway jeg har også hørt at der nu også er kommet Land sharks i Lumpini Parken, de skulle være meget farligere end varanerne. Grin

zapper
Endnu en tråd der er kørt helt ud i hegnet. Alt efter indlæg # 4 er overflødig og tjener ikke andet formål end forvirre den stakkels snerle. Friends

hugoboerge
zapper skrev:

Endnu en tråd der er kørt helt ud i hegnet. Alt efter indlæg # 4 er overflødig og tjener ikke andet formål end forvirre den stakkels snerle. Friends

Den gode Snerle spoerger om praktiske tips ved ankomst til Bangkok. Det faar hun da.

1. Hvis hun har booket hotel, faa en hotel limousine til at hente hende.

Jeg vil mene hun har booket hotel man rejser da ikke bare til Bangkok uden at vide hvor man skal bo. ?

2. AOT limousine burde ogsaa vaere sikker, men her skal man saa passe paa "hajerne" der render rundt i lufthavnen.

3. Taxi stand hvor der betales THB 50 for "service".

Jeg har en del aars erfaring i Asien og Bangkok er IKKE Singapore eller Hong Kong.

Forsigtighed tilraades.

natty
hugoboerge skrev:

Den gode Snerle spoerger om praktiske tips ved ankomst til Bangkok. Det faar hun da.

1. Hvis hun har booket hotel, faa en hotel limousine til at hente hende.

Jeg vil mene hun har booket hotel man rejser da ikke bare til Bangkok uden at vide hvor man skal bo. ?

2. AOT limousine burde ogsaa vaere sikker, men her skal man saa passe paa "hajerne" der render rundt i lufthavnen.

3. Taxi stand hvor der betales THB 50 for "service".

Jeg har en del aars erfaring i Asien og Bangkok er IKKE Singapore eller Hong Kong.

Forsigtighed tilraades.

@1 Det er der masser som gør, specielt unge backpackere, som bare ved i hvilket område de vil bo feks. Kao San Road, så tager de den derfra, for dem er det en helt almindelig måde at rejse på.

@2 Man behøver ikke at passe på "hajerne", da AOT har adskillige skranker, mener endda at der er en ved baggagen, inden man kommer ud til diverse "hajer".

@3 De 50 THB er ikke et servicegebyr for at benytte skranken, de betales direkte til chaufføren ved rejsens afslutning, hvis han har kørt på meter. Ikke hvis han kører på aftalt pris.
Det er en regel som er indført bl.a. som en kompensation for deres ventetid i lufthavnen.

For egen regning:
@4 Nej Bangkok er ikke Hong Kong eller Singapore heldigvis.
Jeg har da mindst 20 års erfaring med Bangkok og Asien og vil da tilføje at almindelig sund fornuft tilrådes som alle andre steder, specielt i storbyer.

Som sagt efter 20 års erfaring med Bangkok, har jeg pudsigt nok ikke være udefor noget som var rigtigt truende.

I Prag var jeg ude for en meget truende taxichauffør da han pressede prisen i vejret ved rejsens afslutning, i Barcelona var jeg ved at blive berøvet, i Lyon var der en som prøvede at skære min "pengekat" over, som jeg havde om halsen (ja, ja det er mange år siden), i Agadir hang der lige pludselig to sigøjnerbørn på mine ben, som jeg hårdhændet måtte ryste af.

Ja Verden kan være farlig, men jeg har sjovt nok ikke oplevet noget af ovenstående i Bangkok, så jeg forstår bare ikke at man skal være specielt forsigtig i Bangkok, andet end at bruge sin sunde fornuft og undgå de scams som kan slås op i enhver guidebog.
Redigeret af natty d. 30/06-2013 13:46

zapper
hugoboerge skrev:

zapper skrev:

.

NEJ det gør hun ikke! Det eneste sted Bangkok er nævnt i trådstarten er....Praktiske tips er velkommen ved afgang fra København og den lange flyvetur og ankomst Bangkok lufthavn.

Så du og andre er bare helt ude i det sædvanlige overdrev.

hugoboerge
zapper skrev:

hugoboerge skrev:

[quote]zapper skrev:

.

NEJ det gør hun ikke! Det eneste sted Bangkok er nævnt i trådstarten er....Praktiske tips er velkommen ved afgang fra København og den lange flyvetur og ankomst Bangkok lufthavn.

Så du og andre er bare helt ude i det sædvanlige overdrev.[/qupte

Praktiske tips er velkommen ved afgang fra København og den lange flyvetur og ankomst Bangkok lufthavn.

Jeg er i stand til at laese og forstaa saa jeg er ikke ude paa noget overdrev. Laes dog hvad damen skriver. Praktiske tips ved ankomst Bangkok. Det er vist tydeligt nok.

Ikke mere ordkloeveri. Jeg mener igen at forsigtighed tilraades.

Mvh

natty
@zapper, hvad er problemet, Snerle har faktisk fået gode råd om afgang fra København og ved ankomst til Bangkok, selvom der er uenighed.

Ved ankomst forstår jeg også gode råd, om hvad man kan/skal gøre hvis man vil videre fra lufthavnen.
Alt andet er ordkløveri.

Men vi kan da godt stoppe ved ankomst til Bangkok lufthavn:

Når flyer er stoppet, kommer der et bip og "fasten seatbelt" skiltet slukkes. Du kan nu rejse dig op, men jeg vil fraråde det, hvis du ikke sidder forrest i flyet.
Du kan være heldig at flyet er komme helt hen til en gate, ellers skal du måske køre i bus til ankomsthallen.

Hvis du skal videre til bestemte indenrigsruter, du kan se destinationerne på Thais hjemmeside, går du mod indenrigsterminalen.
Hvis dette ikke er tilfældet og Bangkok er din destination, skal man først igennem paskontrollen, se efter skiltet "Immigration", hvor man får stemplet sit pas og sat en seddel i passet, derefter går man ned til baggagebåndet for at hente sin indskrevne baggage.
Det sidste step inden man er ude i friheden, er at man skal igennem tolden, som stopper meget få til kontrol.

Jeg håber det er uddybende nok og så er den ged vist barberet.

hugoboerge
http://10awesome....the-world/

Bangkok figurerer ikke paa Top 10 og det er positivt. Jeg er dog overrasket at Kuala Lumpur er med paa Top 19.

zapper
natty skrev:

@zapper, hvad er problemet, Snerle har faktisk fået gode råd om afgang fra København og ved ankomst til Bangkok, selvom der er uenighed.

Ved ankomst forstår jeg også gode råd, om hvad man kan/skal gøre hvis man vil videre fra lufthavnen.
Alt andet er ordkløveri.

Når flyer er stoppet, kommer der et bip og "fasten seatbelt" skiltet slukkes. Du kan nu rejse dig op, men jeg vil fraråde det, hvis du ikke sidder forrest i flyet.
Du kan være heldig at flyet er komme helt hen til en gate, ellers skal du måske køre i bus til ankomsthallen.

Hvis du skal videre til bestemte indenrigsruter, du kan se destinationerne på Thais hjemmeside, går du mod indenrigsterminalen.
Hvis dette ikke er tilfældet og Bangkok er din destination, skal man først igennem paskontrollen, se efter skiltet "Immigration", hvor man får stemplet sit pas og sat en seddel i passet, derefter går man ned til baggagebåndet for at hente sin indskrevne baggage.
Det sidste step inden man er ude i friheden, er at man skal igennem tolden, som stopper meget få til kontrol.

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves

hugoboerge
zapper skrev:

natty skrev:

Alt andet er ordkløveri.

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves

Zapper du har fuldstaendig ret, men hvem udviser "dumhed" her. Taenk lige lidt over det. Nu faar vi en fyldestgoerende udredning omkring ankomst til Bangkok og det er dumt ?

flyer
TomDK skrev:

Derudover vil jeg anbefale at du får et kort fra hotellet med deres navn og adresse på til når du bevæger dig rundt i bangkok. Så er du sikker på at kunne komme hjem.

Rigtig god idé!!! Har selv prøvet, ikke at kunne finde hotellet og skal hilse at sige der er mange af dem...

God tur SnerleCool
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

natty
flyer skrev:

TomDK skrev:

Rigtig god idé!!! Har selv prøvet, ikke at kunne finde hotellet og skal hilse at sige der er mange af dem...

God tur SnerleCool

Enig det er en rigtig, rigtig god idé, og skriv gerne værelsesnummeret på kortet, da det nemt kan glemmes efter en omgang jetlag.

Men det er jo egentlig ligegyldigt nu, da overdommeren jo har fortalt os, at tråden kun handler om "med og indtil" Bangkok lufthavn. Grin

Longway
Alle dem som er blevet smidt ud over kanten, det er netop dem som glemte deres nummer, og var saa uartige at spoerge personalet, ja det er jo ren mafia.

Dead

Er traaden gaaet floejten.....eller ?Hmmmmmm
Redigeret af Longway d. 30/06-2013 22:51
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Spring til debat: