Se indlæg|
Hvorfor ?
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 06/07-2013 04:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Har jeg ondt i røven over ham da ? Jeg syntes det er klamt en 78 årig er sammen med en på 33, det har intet med jantelov at gøre. Det er blot noget jeg finder helt vildt frastødende. Og tror jeg på ægte kærlighed i så nogle forhold ? Nej det gør jeg ikke. I mit tilfælde er vi jo jævnaldrende, og begge ser godt ud. Den ene part ligner ikke noget der er løgn, og er 45 år ældre. Det er jo ikke parten at han forkæler hende økonomisk, jeg har noget problem med. Det er der jo mange der gør i hele verden med deres kone ![]() |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 06/07-2013 06:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Ja hvor er alderen for rigtig kærlighed? Og ja du har meget ondt efter hvad du selv skriver. Og janteloven har ikke nogen regel med alder. Lad dog mennesker leve deres liv som det passer dem. Men hvor i Thailand vil du leve, hvis du ikke kan klare ældre/gamle mænd med unge smukke kvinder? Du ved den såkaldte kærlighed er til salg, om du kan lide det eller ikke. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 06/07-2013 06:38
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Helt ærligt, hvad rager det dog os med hvor gammel folk er så længe det er frivilligt og alle har det godt. Der er sgu da ingen der har ondt i røven over en ældre dansk kvinde tager til afrika eller grækenland for at finde sig en ung fyr. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 06/07-2013 09:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Bjarke85 skrev: Jeg syntes det er klamt en 78 årig er sammen med en på 33, det har intet med jantelov at gøre. Det er blot noget jeg finder helt vildt frastødende. Og tror jeg på ægte kærlighed i så nogle forhold ? Nej det gør jeg ikke. I mit tilfælde er vi jo jævnaldrende, og begge ser godt ud. Den ene part ligner ikke noget der er løgn, og er 45 år ældre. Det kostede lige en tur på tønden og måtte kaste op over din forrykte tankegang. ![]() Du mener Klaus Pagh er klam og du selv ser godt ud LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Kig dig lige i spejlet en gang mere. ![]() Du er sateme godt nok naiv. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 06/07-2013 09:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
John skrev: Løgn og latin, hvor er det du ser det ?? Selvfølgelig har jeg hørt alle de ting (fordomme) du beskriver. Men jeg er ikke sensitiv. De postulater gælder bare ikke mig og min kone. At thai piger er til salg, tag du bare en tur på bar så vil du løbe ind i dem i stor målestok, selvfølgelig er de til salg, men det er bare ikke alle der er til salg. Men de tjener penge, og mange af disse piger føder resten af deres familie, respekt for det. Postulater ? Det er ikke postulater, ogsaa selv om mit skrevne ikke rammer alle, men det rammer mange hvis man skal tro hvad man hoere og laeser baade her, der og alle vegne, naesten alle vegne. Jeg fejer ikke noget ind under gulvtæppet, jeg mener blot at der altid er 2 sider af en sag, der er ikke noget der er sort og hvidt. Dit PS. er jeg meget enig i. Om jeg er sensitiv, det er jeg maaske nok, det kan dog vaere en fordel. Som sensitiv, saa vejer og maaler man, man kan se nuancer, saa i min optik er det da en fordel, frem for bare lade den brede og negative pensel svine det hele til. Loegn og latin, undskyld men hvis du ikke kan se at mange indlaeg som netop er skrevet med den brede pensel er det rene " GAK GAK " Ja..... En del mener jo at hvis de er blevet " narret " af en thaipige, ja saa er alle thaipiger saadan. Proev bl.a. at laese hvad baksida skriver i traaden om Fimm. Det er da helt uden for alt hvad der hedder sund fornuft vil jeg mene. Som Bjarke er inde paa i hans ret gode indlaeg, at hoere paa at folk skriver " bare vent til der er gaaet 10 aar, saa faar piben en anden lyd " Hvad fanden ved folk da om det, igen rent opspind, jeg har vaeret sammen med min kone i adskellige aar, det har da kun gjort kaerligheden staerkere ! ( Beklager at jeg lige naevnte mit eget forhold ) God dag til alle, det regner.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 06/07-2013 10:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Når man nu læser et ellers klogt indlæg fra Bjarke så kan det undre at han kan komme frem med sådan en gang gylle som i indlæg #21, men når man så læser hans avartar i slutningen forstår man jo nok det hele lidt bedre, og studerer man så hans billede kan man udlede at her har man en "mand" der er meget bevidst om sin egen virilitet og ungdom, man kan ligefrem se at den enorme række kloge tanker er groet ovenud og ødelagt grundlaget for en sund hårvækst. Åh du naive ungdom! Somrak PS! syntes efterhånden at der bliver flere og flere at disse unge narcisister, ikke blot her på DTW, der endnu ikke har lært noget om livets mangfoldige forskelligheder. Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 06/07-2013 10:26
|
|
Hvad fanden ved folk da om det, igen rent opspind, jeg har vaeret sammen med min kone i adskellige aar, det har da kun gjort kaerligheden staerkere ! ( Beklager at jeg lige naevnte mit eget forhold ) Når man opsøger de forskellige barer tror jeg det er helt rigtig, men ganske afgjort ikke fra normale dansk/thai forhold. man hører de udtalelser. Nu må vi jo nok rose kvinderne fra Isaan for at være noget af det klogeste og bedst uddannede og ikke nogle snydepelse som nogen ellers udtaler. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 06/07-2013 11:50
|
|
Skeptikeren skrev: PS! syntes efterhånden at der bliver flere og flere at disse unge narcisister, ikke blot her på DTW, der endnu ikke har lært noget om livets mangfoldige forskelligheder. Nu har jeg laest en bog, den er skrevet af en aeldre mand som bor i thailand. Der kan man tale om narcissisme......... " MIG, MIG OG ATTER MIG " ![]() PS. Ved man noget om noget, og giver udtryk for det, saa er der visse folk som mener at man er sensitiv, og ikke mindst narcissist. Vi mennesker kan vaere tunge at danse med. 55.... Nu toervejr i Bkk.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 06/07-2013 13:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Longway skrev: Skeptikeren skrev: PS! syntes efterhånden at der bliver flere og flere at disse unge narcisister, ikke blot her på DTW, der endnu ikke har lært noget om livets mangfoldige forskelligheder. Nu har jeg laest en bog, den er skrevet af en aeldre mand som bor i thailand. Der kan man tale om narcissisme......... " MIG, MIG OG ATTER MIG " ![]() PS. Ved man noget om noget, og giver udtryk for det, saa er der visse folk som mener at man er sensitiv, og ikke mindst narcissist. Vi mennesker kan vaere tunge at danse med. 55.... Nu toervejr i Bkk. ![]() Nogle vil måske være bekendt med den omstændighed, at selvbiografier ofte i et vist omfang handler om og omtaler - skribenten. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 06/07-2013 13:42
|
|
Se Jantelov igen nu er jeg narcissist, og folk "kaster op" haha.Janteloven er så indgroet at den kommer prompte fra folk, det er faktisk ret sjovt ![]() Og for at svare på hvor i Thailand jeg vil være hvis jeg ikke kan holde ud at se på ældre mænd med yngre piger. Så er svaret, jeg kan godt holde ud og se på det, derfor behøver jeg ikke syntes det er rart og jeg behøver ikke blive venner med disse personer jo som sagt hænger jeg ikke ud med 50-80 årige i Danmark, så hvorfor begynde på det i Thailand? ![]() |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 06/07-2013 14:16
|
|
sikke en grissebasse. ![]() http://www.dr.dk/...094557.htm Men han spillede nu glimrende bold. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2013 14:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Bjarke85 skrev: Se Jantelov igen nu er jeg narcissist, og folk "kaster op" haha.Janteloven er så indgroet at den kommer prompte fra folk, det er faktisk ret sjovt ![]() Jeg har altid haft det lidt svært med at forstå den der jantelov, men nu tror jeg nok, jeg har lært det: Det er jantelov, hvis nogle siger noget om dig eller din kæreste, eller hvis de siger noget generelt om thaier, og du ikke bryder dig om det, de siger. Men det er ikke jantelov, hvis du siger noget om andre, som fx Klaus Pagh. Han skal ikke tro, han er noget eller er lige så god som dig, bare fordi han er gammel og har penge. Og kærlighed er kun ægte, hvis man er jævnaldrende og begge ser godt ud. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 06/07-2013 14:37
|
|
Kim Ludvigsen skrev: Bjarke85 skrev: Se Jantelov igen nu er jeg narcissist, og folk "kaster op" haha.Janteloven er så indgroet at den kommer prompte fra folk, det er faktisk ret sjovt ![]() Jeg har altid haft det lidt svært med at forstå den der jantelov, men nu tror jeg nok, jeg har lært det: Det er jantelov, hvis nogle siger noget om dig eller din kæreste, eller hvis de siger noget generelt om thaier, og du ikke bryder dig om det, de siger. Men det er ikke jantelov, hvis du siger noget om andre, som fx Klaus Pagh. Han skal ikke tro, han er noget eller er lige så god som dig, bare fordi han er gammel og har penge. Og kærlighed er kun ægte, hvis man er jævnaldrende og begge ser godt ud. Manden siger hans kone er en støvsuger, og fortæller om hvor rig hun bliver når han dør ? Come on. At jeg ikke tror på det kan være kærlighed i 90% af tilfældene med en 78 og 33 årig. Har intet med jantelov at gøre. Det er simpelthen biologi og viden omkring menneskers valg af partner. Prøv og se nogle dokumentarer omkring hvad vi tænder på, hvad der tiltrækker os, hvordan vi ubevidst finder en partner med sunde gener og alt så noget.. Der vil du finde ud af, at alder har MEGET at sige. Dog kan der sagtens opstå forhold kun for sexens skyld, eller pengenes skyld. Men ingen part, vælger en super gammel partner for fremtidens skyld, det strider imod al naturvidenskablig forskning. Og det er det jeg har prøvet at komme igennem med 100 gange, også på PP.. Nej thai piger er ikke anderledes end andre piger i verden. Det er bare tilfældigvis sådan at i landet er der en del fattige mennesker, og de kan godt "elske" dig fordi du har penge ![]() Men jeg er blot en fordomsfuld narcissistisk ung naiv mand ![]() God weekend grannys ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 06/07-2013 15:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Men ingen part, vælger en super gammel partner for fremtidens skyld, det strider imod al naturvidenskablig forskning. Hvilken forskning henviser du til her? Det er skam af ren interesse, da jeg beskæftiger mig disse forhold. Har du reference til de publicerede artikler? |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 06/07-2013 15:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
hvis man nu skal være lidt kynisk, så kan det jo være for fremtidens skyld,at man vælger en super gammel partner.............hvis han/hun er superrig...............![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 06/07-2013 15:41
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Longway skrev: Om jeg er sensitiv, det er jeg maaske nok, det kan dog vaere en fordel. Som sensitiv, saa vejer og maaler man, man kan se nuancer, saa i min optik er det da en fordel, frem for bare lade den brede og negative pensel svine det hele til. Loegn og latin, undskyld men hvis du ikke kan se at mange indlaeg som netop er skrevet med den brede pensel er det rene " GAK GAK " Ja..... En del mener jo at hvis de er blevet " narret " af en thaipige, ja saa er alle thaipiger saadan. Proev bl.a. at laese hvad baksida skriver i traaden om Fimm. Det er da helt uden for alt hvad der hedder sund fornuft vil jeg mene. Som Bjarke er inde paa i hans ret gode indlaeg, at hoere paa at folk skriver " bare vent til der er gaaet 10 aar, saa faar piben en anden lyd " Hvad fanden ved folk da om det, igen rent opspind, jeg har vaeret sammen med min kone i adskellige aar, det har da kun gjort kaerligheden staerkere ! ( Beklager at jeg lige naevnte mit eget forhold ) God dag til alle, det regner. ![]() Løgn og latin og brede pensler :-) Når nu der er nogen der bliver snydt og bedraget, hvordan kan det så være løgn og latin? Det findes og det gør lange gode ægteskaber også. Der hvor det går galt i debatten er når der bliver generaliseret, så jo der er to sider af en sag. Du henviser til Bjarkes indlæg og mener det er godt, men du må også være opmærksom på at nogen vil syntes det er forkert (siger jeg uden at tage stilling til indholdet) igen to sider af en sag. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 06/07-2013 15:58
|
|
John. Du er en sjov "fisk" at debattere med.... ![]() Loegn og latin finder man jo netop i de indlaeg hvor der bliver generaliseret. ( Jeg er blevet snydt = Alle snyder ) Som du siger, der er lige praecis netop 2 sider af en sag.. Moerkt i Bkk.
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 06/07-2013 16:52
|
|
Ja det er som når nogen påstår kvinder fra Isaan er dårligere end fra resten af landet, og det er dem der er på turist barerne. Og det er jo herligt med et par total eksperter i thai kvinder og dansk/thai forhold. Og husk er man over 50 er man lige på gravens rand. |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 06/07-2013 17:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Longway skrev: John. Du er en sjov "fisk" at debattere med.... ![]() Loegn og latin finder man jo netop i de indlaeg hvor der bliver generaliseret. ( Jeg er blevet snydt = Alle snyder ) Som du siger, der er lige praecis netop 2 sider af en sag.. Moerkt i Bkk. ![]() Tak for vejrudsigterne osv...tror at det er gaaet op for de fleste at du bor i BKK..du behoves vel ikke at blive ved med at reklamere med det ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 06/07-2013 17:31
|
|
Nu skriver jeg om vejrudsigten hvis jeg har lyst, og jeg har lyst. Spring let og elegant over det hvis du ikke taaler det...Eller var det det eneste du kunne haenge din hat paa. Helt aerligt, det er 2-3 ord til sidst, og saa hidser du dig op... 22.30 i Bkk.
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

sikke en grissebasse.