Se indlæg|
Vred taxichauffør dræber kunde med machete
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/07-2013 23:58
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Thomas72 skrev: I starten af '11 tog Jeg en taxa fra lufthavnen i BKK ind til et hotel i BBK's centrum. Chaufføren brugte taxameteret som Jeg bedte om og betalte op til det nærmeste runde beløb, da Jeg ankom til hotellet. Men chaufføren fulgte efter og forlangte Jeg også skulle betale for de vejposter på motorvejen, som er 20 bath pr. vejpost. Medarbejderen på hotellet var på chaufførens side og Jeg valgte bare at betale, da Jeg ikke var opsat på ballade. Hvis du kører på taxameter, skal du som passager betale vejposten. Det har intet med at blive snydt. Derfor kan jeg godt forstå at medarbejderen var på chaufførens side, han har nemlig "lagt dem ud" Deruover skal du også betale 50 TBH for at køre fra lufthavne, dette er heller ikke snyd. Redigeret af natty d. 11/07-2013 00:04 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 11/07-2013 00:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
OK, men første gang i dec. '09 tog Jeg også en taxa fra lufthavnen til BKK's centrum og der betalte jeg kun det beløb der stod på taxameteret. Måske var vejposten medregnet i dette.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 11/07-2013 06:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
Lidt mere Info om sagen http://www.nydail...z2YTVtXQh2 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/07-2013 07:01
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Thomas72 skrev: OK, men første gang i dec. '09 tog Jeg også en taxa fra lufthavnen til BKK's centrum og der betalte jeg kun det beløb der stod på taxameteret. Måske var vejposten medregnet i dette. Mener, hvis jeg husker rigtigt, at der var en periode efter eller under den politiske ballade i 2009 hvor man ikke betalte vejposterne. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 11/07-2013 07:06
|
Webmaster skrev: Thomas72 skrev: OK, men første gang i dec. '09 tog Jeg også en taxa fra lufthavnen til BKK's centrum og der betalte jeg kun det beløb der stod på taxameteret. Måske var vejposten medregnet i dette. Mener, hvis jeg husker rigtigt, at der var en periode efter eller under den politiske ballade i 2009 hvor man ikke betalte vejposterne. Du har helt ret, normalt betaler man kun for motorvejen nu, ca. 100 bath fra centrum til lufthavnen |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/07-2013 07:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Måske er eksempel på "Kultursammenstød", når det er værst... "En primitivtænkende, følelsemæssigt og undertrykt Thai, der møder en højt-råbende Amerikaner fra Guds eget land, der tror han er Thailænderen overlegen på alle måder"... Amerikaneren råber og skriger... Thailænderen føler sig truet og føler han "taber ansigt" - og med en IQ på omkring 30, så kan chaufføren kun reagere, som han har set man skal gøre i Thai TV-serier. Personligt har jeg aldrig haft problemer med Taxa-chauffører. Er selvfølgelig få gange blevet "snydt" (ved at chaufføren kører en omvej), men det sker altså ikke kun for Faranger. Desuden betyder en omvej, ikke altid at man bliver snydt - da der også for chaufføren er trafikken, at tage hensyn til. At flippe ud over noget hjælper bestemt ikke. I det hele taget, så synes jeg grundlæggende at de Thailandske Taxa-chauffører er fair, når man kører med dem. Det eneste der er irriterende, er at man er nødt til at spørge dem om lov først, før man må sætte sig ind. Det jeg ikke forstår, er at Amerikaneren ikke løber sin vej, da Thailænderen hiver "kniven" frem. En normal reaktion ville være at løbe som en vild, medmindre man selvfølgelig (som Amerikaner) er overbevist om, at man kan bekæmpe den trussel, som man står overfor. Jeg fatter heller ikke at Amerikaneren efter at have boet her i lang tid, ikke havde lært at det er en rigtig dårlig ide at pisse en Thailænder af. Der skal alligevel noget til, før en Thailænder slæber et sværd frem... så Amerikaneren må have gjort noget, som ikke var så smart... I det hele taget, så undre det mig at ikke flere Amerikanere bliver dræbt her, for når deres højtråbende og overlegne attitude kan gøre selv mig irriteret, hvad må Thailænderne så ikke føle... |
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 11/07-2013 07:26
|
Hvor har du ret, mange faranger har nemlig den attitude, jeg er klogere end dig, men glemmer ofte de er i et fremmed land, især englændere, amerikaner , og nu også russere. Kulturen er så forskellig, og tabe ansigt for en thai er det værste som kan ske. Det handler om at møde de mennesker på deres måde, så har man aldrig problemer |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/07-2013 07:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Han talte flydende thai. Dermed tror jeg godt, man kan glemme alt om manglende kendskab til kulturen, eller at han følte sig overlegen. Sandheden er nok nærmere, at han netop blev udsat for snyd, og at han ikke blot blev afkrævet 51 baht. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 11/07-2013 07:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
nu har jeg søgt efter udtalelser fra vidner der har hørt og set hvad der skete, men måske har jeg overset det, hvis ikke hvor troværdig er så taxa chaufføren ? som har slået et andet meneske ihjel for........51 tbt....![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/07-2013 08:11
|
|
chaingmai skrev: nu har jeg søgt efter udtalelser fra vidner der har hørt og set hvad der skete, men måske har jeg overset det, hvis ikke hvor troværdig er så taxa chaufføren ? som har slået et andet meneske ihjel for........51 tbt.... ![]() Måske kan man konkludere at Thailændere ikke tænker på penge, når de bliver sure :-) |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/07-2013 08:21
|
|
Kim Ludvigsen skrev: Han talte flydende thai. Dermed tror jeg godt, man kan glemme alt om manglende kendskab til kulturen, eller at han følte sig overlegen. Sandheden er nok nærmere, at han netop blev udsat for snyd, og at han ikke blot blev afkrævet 51 baht. Måske... men han havde vel altid muligheden for at løbe sin vej, mens chaufføren var henne for at hente sværdet. Normalt, når man står overfor en mand med et sværd, så ville det være naturligt at forsøge at skabe afstand... I stedet ser det på videoen ud til, at han går fremad og tager kampen op med "Ninjaen". For mig virker det underligt --- faktisk ret dumt. At man kan tale sproget, betyder at man forstår hvad folk siger. Det betyder vel ikke, at man forstår hvordan folk tænker? |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/07-2013 08:57
|
|
patirak skrev: Kim Ludvigsen skrev: Han talte flydende thai. Dermed tror jeg godt, man kan glemme alt om manglende kendskab til kulturen, eller at han følte sig overlegen. Sandheden er nok nærmere, at han netop blev udsat for snyd, og at han ikke blot blev afkrævet 51 baht. Måske... men han havde vel altid muligheden for at løbe sin vej, mens chaufføren var henne for at hente sværdet. Han kan jo ikke vide, at chaufføren er henne for at hente et sværd. Det er nok ikke den første tanke, man får. patirak skrev:Normalt, når man står overfor en mand med et sværd, så ville det være naturligt at forsøge at skabe afstand... I stedet ser det på videoen ud til, at han går fremad og tager kampen op med "Ninjaen". For mig virker det underligt --- faktisk ret dumt. Som jeg ser billede 1, så er han faktisk på vej væk. På billede 2 har han en arm oppe, ikke til angreb, men som afværgende. patirak skrev:At man kan tale sproget, betyder at man forstår hvad folk siger. Det betyder vel ikke, at man forstår hvordan folk tænker? Nej, men det betyder, at han ved lidt om landet og kulturen, han har ikke bare siddet på et kontor kun omgivet af vesterlændinge. Man kan hurtigt komme galt af sted, når man ikke kender kulturen - omend sjældent så galt som her - men jeg har svært ved at tro, der kan være tale om kulturproblemer eller misforståelser i dette tilfælde. Som jeg ser det, har chaufføren forsøgt at snyde ham - grundigt - og det har han så protesteret mod. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/07-2013 10:04
|
|
Kim Ludvigsen skrev: patirak skrev: Kim Ludvigsen skrev: Han talte flydende thai. Dermed tror jeg godt, man kan glemme alt om manglende kendskab til kulturen, eller at han følte sig overlegen. Sandheden er nok nærmere, at han netop blev udsat for snyd, og at han ikke blot blev afkrævet 51 baht. Måske... men han havde vel altid muligheden for at løbe sin vej, mens chaufføren var henne for at hente sværdet. Han kan jo ikke vide, at chaufføren er henne for at hente et sværd. Det er nok ikke den første tanke, man får. patirak skrev:Normalt, når man står overfor en mand med et sværd, så ville det være naturligt at forsøge at skabe afstand... I stedet ser det på videoen ud til, at han går fremad og tager kampen op med "Ninjaen". For mig virker det underligt --- faktisk ret dumt. Som jeg ser billede 1, så er han faktisk på vej væk. På billede 2 har han en arm oppe, ikke til angreb, men som afværgende. patirak skrev:At man kan tale sproget, betyder at man forstår hvad folk siger. Det betyder vel ikke, at man forstår hvordan folk tænker? Nej, men det betyder, at han ved lidt om landet og kulturen, han har ikke bare siddet på et kontor kun omgivet af vesterlændinge. Man kan hurtigt komme galt af sted, når man ikke kender kulturen - omend sjældent så galt som her - men jeg har svært ved at tro, der kan være tale om kulturproblemer eller misforståelser i dette tilfælde. Som jeg ser det, har chaufføren forsøgt at snyde ham - grundigt - og det har han så protesteret mod. Hej, Se lige videoen istedet... Det ser altså ud for mig til, at han går fremad mod manden med sværdet. For mig virker det ihvertfald ikke til, at han forsøger at flygte, men derimod tage kampen op. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/07-2013 10:32
|
|
patirak skrev: Se lige videoen istedet... Det ser altså ud for mig til, at han går fremad mod manden med sværdet. For mig virker det ihvertfald ikke til, at han forsøger at flygte, men derimod tage kampen op. Jeg havde ikke set videoen, jeg troede, det var en reklame. Det er svært at sige, om han havde været bedre stillet ved at forsøge at løbe, for så havde chaufføren nemt kunnet fælde ham bagfra. Men måske chaufføren så havde opgivet forehavendet. I stedet trænger han angriberen tilbage - hvilket jo i hvert fald ikke hjalp. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/07-2013 10:34
|
|
Kim Ludvigsen skrev: patirak skrev: Se lige videoen istedet... Det ser altså ud for mig til, at han går fremad mod manden med sværdet. For mig virker det ihvertfald ikke til, at han forsøger at flygte, men derimod tage kampen op. Jeg havde ikke set videoen, jeg troede, det var en reklame. Det er svært at sige, om han havde været bedre stillet ved at forsøge at løbe, for så havde chaufføren nemt kunnet fælde ham bagfra. Men måske chaufføren så havde opgivet forehavendet. I stedet trænger han angriberen tilbage - hvilket jo i hvert fald ikke hjalp. Nej, det kan man ikke ligefrem sige det gjorde :-)... |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 11/07-2013 11:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
twixies skrev: Hvor har du ret, mange faranger har nemlig den attitude, jeg er klogere end dig, men glemmer ofte de er i et fremmed land, især englændere, amerikaner , og nu også russere. Kulturen er så forskellig, og tabe ansigt for en thai er det værste som kan ske. Det handler om at møde de mennesker på deres måde, så har man aldrig problemer Når man sidder to mennesker i en taxi, hvem mister så ansigt? og overfor hvem. Og forsøger nogen at snyde mig, så er deres ansigt ikke mit problem. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 11/07-2013 13:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Den mand er ikke egnet til at køre taxa, og jeg tror ikke an amerikaneren ikke ville betale 51 bath, for jeg kan ikke se noget snyd I 51 bath, jeg tror der ligger noget andet bag, men hvis amerikaneren kan sproget, så bør taxa manden også vide at amerikaneren kender til Thailand og hvad dertil hører med priser o.s.v. Horhåbentlig kommer den taxi chaffør I fœngsel, så vi ikke skal ud og køre med ham når vi kommer til Bangkok nœste gang. Er det normal at have et stort svœrd I bagagerummet når man kører taxa I Bangkok, for mig virker det somom den taxi chaffør var forberedt på det vœrste, for ellers ville han ikke køre rund med et svœrd I bagagerummer. Jeg håber ikke at alle taxi chaffører I Bangkok er bevœbnede til tœnderne når de skal ud og køre taxa. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 11/07-2013 14:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Om han kommer i faengsel, det kan du vist roligt regne med, bare det at have et vaaben i bilen giver faengsel. Men lad os nu ikke se spoegelser, jeg foeler stadigt at man kan tage en taxi uden at skulle vaere bange for at blive snydt, eller miste livet.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/07-2013 14:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Longway skrev: Om han kommer i faengsel, det kan du vist roligt regne med, bare det at have et vaaben i bilen giver faengsel. Men lad os nu ikke se spoegelser, jeg foeler stadigt at man kan tage en taxi uden at skulle vaere bange for at blive snydt, eller miste livet. ![]() For alt i verden skal man undgaa at falde i snak med en taxa chauffoer isaer naar det drejer sig om religion. Jeg sad i en taxa engang og pludselig begyndte chauffoeren at snakke om religion og om hvad jeg mente om Islam. Jeg var glad da jeg steg ud af hans taxa for han kom nemlig sydfra. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 11/07-2013 16:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
"Besøger du et land hvor folk blinker med øjnene, så må du også blinke med øjnene" Ikke alle er ens, ingen ved præcis hvad der er gået forud for den dumme episode, måske har de begge haft problemer med konen eller hvad ved jeg, næsten alle der har besøgt Thailand, ved jo at de små thaiér på ingen tid kan få et blodtryk på flere hundrede bar! Det at amerikaneren kunne sproget, er der jo en fare for at han er "kommet til" at sige nogle gloser som ikke høre sig til, hvilket har fået trykket til at stige til uanet højder og så har det hele taget fart i løbet af no time... Jeg er kommer i Thailand 10år nu og har kun én gang haft problemer, men det var ikke om prisen, chaufføren faldt simpelthen i søvn på motorvejen med 120km i timen... Jeg hamrede ham en så hovedet nær var faldet af og skreg ham lige ind i hovedet, så jeg tror det synger for hans ører endnu (3år siden), han vågnede bræt op og undskyldte mange gange, på thai til konen.... Det er den helt store ulempe med de tidlige morgenlandinger, der har de stakler været oppe hele natten for at skrabe sammen til familiens overlevelse. Ellers har jeg aldrig oplevet at blive snydt, de fleste gange har jeg dog også rejst sammen med konen og hende skal de nok ikke begynde at snyde, for så tror jeg sgu hun når at trække først.... :-) De gange jeg har rejst selv er det så vidt jeg husker nogenlunde samme pris hvad enten det har været til Morchit eller Don Mueang fra "Sumpen" og har altid betalt for High way oven i taximeterprisen og er der aftalt fast pris, så er det jo bare at betale, så jeg holder mig til skæbnen og ser ingen grund til bekymring. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.