Se indlæg
 Udskriv debat
2 første år i Thailand
twixies
PeterS skrev:

twixies skrev:

PeterS skrev:

Nu har jeg jo ikke selv valgt familien, men kan forstå at det ikke kan være familien der er noget galt med.

Men vejret er pragtfuldt og det er konen også.

Sorry var ikke det jeg mente, Frownmen du har ret i familien kommer som tilbehør, men som kulturen er, gifter man sig med familien, da man bliver en del af den. Du kan så vælge om du vil modtage og møde familien på ders måde og levevis. Jeg kan love dig for, hvis du får problemer vil de stå der for at hjælpe dig, også hvis du blev syg, eller manglede penge til en flybillet hjem til sygehus, ville de hjælpe. Jeg vil bare fortælle dig man får det som man sender ud og man oplever det, som ens øjne vil se

Ja som min kone siger, du giver dem ikke en bøjet satang.

Så måske kan du overbevise mig om deres værdi, men tror ikke konen kan overbevises.

Jeg er ked af du opfatter tingene negativt.
En famile er mange ting, hvis det er brødre, ja så forstår jeg hendes Holdning, men hendes forældre nægter jeg hun har den holdning til, især moren. I thailandsk kultur som du nok allerede er klar over, er det de unge som skal hjælpe og forsørge de ældre, da der ikke er noget sikkerhedsnet under dem som i Danmark

Frank
twixies skrev:

Sorry var ikke det jeg mente, Frownmen du har ret i familien kommer som tilbehør, men som kulturen er, gifter man sig med familien, da man bliver en del af den. Du kan så vælge om du vil modtage og møde familien på ders måde og levevis. Jeg kan love dig for, hvis du får problemer vil de stå der for at hjælpe dig, også hvis du blev syg, eller manglede penge til en flybillet hjem til sygehus, ville de hjælpe. Jeg vil bare fortælle dig man får det som man sender ud og man oplever det, som ens øjne vil se

Det er ellers noget af et løfte, du giver!Smile

twixies
Frank skrev:

twixies skrev:

Det er ellers noget af et løfte, du giver!Smile

Jeg har mødt flere hernede som er blevet hjulpet af deres familie, og møder du dem på en ordentlig måde, vil de hjælpe,men ja jeg kan desværre ikke generalisereWink

PeterS
twixies skrev:

PeterS skrev:

twixies skrev:

PeterS skrev:

Nu har jeg jo ikke selv valgt familien, men kan forstå at det ikke kan være familien der er noget galt med.

Men vejret er pragtfuldt og det er konen også.

Ja som min kone siger, du giver dem ikke en bøjet satang.

Så måske kan du overbevise mig om deres værdi, men tror ikke konen kan overbevises.

Jeg er ked af du opfatter tingene negativt.
En famile er mange ting, hvis det er brødre, ja så forstår jeg hendes Holdning, men hendes forældre nægter jeg hun har den holdning til, især moren. I thailandsk kultur som du nok allerede er klar over, er det de unge som skal hjælpe og forsørge de ældre, da der ikke er noget sikkerhedsnet under dem som i Danmark

Hvad er det jeg opfatter negativt?

At konens familien har foretaget noget som, min kone aldrig vil tilgive dem,
begge forældre er i hendes øjne døde, selv om faderen stadig lever.

Så glem nu bare den med kultur og hjælp til forældre, for der findes mange forskellige familier.

Men som jeg skrev i mit første indlæg,

er jeg den eneste der har en umulig thai familie.

Hvordan det thailandske samfund er bygget op er en hel anden debat.

twixies
Jeg trækker mig fra denne tråd, ønsker ikke debattere negativt, men vil senere skrive/debatere en tråd omkring de store familie kulture forskelle der ligger.

Det er utroligt spændende emne, da jeg opfatter det som yin/ yang i forhold til Danmark.

taxidriver990
Peters skrev

Nej det er du ikke
Må desværre sige at jeg har nogle familie medlemmer der er totalt umulige

Har været væk hjemmefra huset i en periode, det samme har min hustru, så tilbage var svigerforældrene
Min ene svoger er total uden for pædagogisk rækkevidde og han har mens vi har været væk haft brug for penge og hvad gør man så, med svigermors accept; Jo da man afmontere et aircon anlæg i et værelse og sælger det !

Totalt gakkelak
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

twixies
taxidriver990 skrev:

Peters skrev

Nej det er du ikke
Må desværre sige at jeg har nogle familie medlemmer der er totalt umulige

Har været væk hjemmefra huset i en periode, det samme har min hustru, så tilbage var svigerforældrene
Min ene svoger er total uden for pædagogisk rækkevidde og han har mens vi har været væk haft brug for penge og hvad gør man så, med svigermors accept; Jo da man afmontere et aircon anlæg i et værelse og sælger det !

Totalt gakkelak

Må indrømme jeg sidder med et smil på læben. Det sker selvfølgelig også, men se det fra thais side og deres logik, du havde vel mere end 1 airconGrin

bentmj
Tak for de mange positive og venlige svar på min tråd som handlede om mine 2 første år i Thailand.
Det gik jo som forventet, gode og positive svar, og så bliver tråden ellers godt og grundigt voldtaget og kørt bort fra det som den drejer sig om og ødelagt af de få igen.
Jamen for pokker da, denne tråd drejer sig ikke om den nuværende regering, politik, stramninger, fabrikker som lukker, ris, overtid, lån, taxaer uden kunder osv.
Hvorfor opretter i 3-4 personer som ødelægger min tråd med disse emner ikke jeres egen tråd og diskuterer det der?
Så kom PeterS på banen i vanlig stil og giver sit besyv med og drejer tråden hen på familieproblemer, og så får tråden lige en runde til.
Lige til sidst, så drejer denne tråd sig om mine 2 første år i Thailand hvis i skulle have glemt det.
Tak til de mange, og til de få som ødelagde tråden, nåja, så lykkedes det for jer endnu engang.

Anjin
hej Bentmj

Til lykke med din positive situation og status efter de første to år i Thailand.

Det er dejlig læsning, og jeg føler også, at det er opmuntrende for een selv, - jeg har 3 års erfaring med Thailand, men er endnu ikke fastboende. Derfor er det bekræftende at erfare, at også andre har den gode fornemmelse af landet, befolkningen osv .

Jeg oplever den samme åbenhed og imødekommenhed fra Thaierne som du også beskriver. Jeg opholder mig ikke i turistområde, men mere ude på landet.

Der er massevis af ting jeg endnu ikke ved noget om, men langsomt så lærer man jo mere og mere og kan forstå kulturen og tankemåden lidt bedre. Håber du fortsat vil finde dig godt til rette derovre.

hugoboerge
bentmj skrev:

Tak for de mange positive og venlige svar på min tråd som handlede om mine 2 første år i Thailand.
Det gik jo som forventet, gode og positive svar, og så bliver tråden ellers godt og grundigt voldtaget og kørt bort fra det som den drejer sig om og ødelagt af de få igen.
Jamen for pokker da, denne tråd drejer sig ikke om den nuværende regering, politik, stramninger, fabrikker som lukker, ris, overtid, lån, taxaer uden kunder osv.
Hvorfor opretter i 3-4 personer som ødelægger min tråd med disse emner ikke jeres egen tråd og diskuterer det der?
Så kom PeterS på banen i vanlig stil og giver sit besyv med og drejer tråden hen på familieproblemer, og så får tråden lige en runde til.
Lige til sidst, så drejer denne tråd sig om mine 2 første år i Thailand hvis i skulle have glemt det.
Tak til de mange, og til de få som ødelagde tråden, nåja, så lykkedes det for jer endnu engang.

Bent jeg beklager meget at jeg kom til at male nogle sorte skyer fremadrettet, men alt er ikke lutter idyl og det var egentlig det jeg ville fremhaeve. Ligesom du er jeg godt tilfreds med tilvaerelsen her i Thailand og ser frem til at nyde pensionisttilvaerelsen her efter at have rundet 50 aar paa arbejdsmarkedet. De bedste hilsener.

Jeg mener ogsaa at jeg naevnte at det var positivt at hoere om dine foerste 2 aar her. Maa det fortsaette laenge.

twixies
bentmj skrev:

Du har så endeligt ret, tråden drejde lidt i anden retningSmile

Men som sagt tidligere, nyder og har samme oplevelse som dig med thailand.
Livet er, hvad vi gør det til.
Livet er som vi tænker over det.
Livet er, hvad vi ønsker, det skal være.

PeterS
Ja Bent, jeg er ganske enkelt blevet miljø skadet efter mine år i thailand.

Vejret er dejligt, godt for kroppen og der er mage gode oplevelser, men på en debat side burde det være tilladt også at strø lidt malurt i bægeret.

Men det er da herligt, hvis man ikke ser noget af det negative.

Longway
Er det ikke generelt at putter man en hvid kanin ned i hatten, saa traekker andre en sort kanin op ?

Hvorfor det er saa svaert at glaede sig paa andres vegne er mig en gaade.

Jeg er sikker paa at du Bent ogsaa har en dejlig familie i thailand.

Til de negative, husk at den pige man moeder har en familie ( rar eller modbydelig ), og at aeblet sjaeldent falder langt fra stammen.

Saa kan i negative taenke lidt over det !

Lad os nu ikke faa mere brok i denne traad......

Sun baby
Redigeret af Longway d. 12/07-2013 15:31
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
flyer
Jeg glæder mig vanvittig til at flytte til Thailand, som sagt har jeg kommet der igennem de sidste 10år og det er meget få dårlige ting jeg har oplevet.

Går man til den med et åbent og positivt sind, uden at være for naiv, er jeg også sikker på at man bliver mødt med et smil langt de fleste steder, jeg er nok en lille smule naiv, men syntes det går fint.

Selvfølgelig er der lidt uenighed i familien en gang imellem, men det er ikke værre end det man ser alle andre steder, så det er hurtigt glemt og har man deres blodtryk in mente.... så kan man få det som blommen i et æg, blot man har penge til dagen og vejen og iøvrigt opfører sig på en acceptabel måde Sunflower

Så vi har forhåbentlig en masse skønne år at se frem til lige som der allerede bo der Cool

God weekendSunflower

Høj sol over Albertslund
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

hugoboerge
Longway skrev:

Er det ikke generelt at putter man en hvid kanin ned i hatten, saa traekker andre en sort kanin op ?

Hvorfor det er saa svaert at glaede sig paa andres vegne er mig en gaade.

Jeg er sikker paa at du Bent ogsaa har en dejlig familie i thailand.

Til de negative, husk at den pige man moeder har en familie ( rar eller modbydelig ), og at aeblet sjaeldent falder langt fra stammen.

Saa kan i negative taenke lidt over det !

Sun baby

Traaden drejer sig om Bent's 2 foerste aar i Thailand og han har en positiv oplevelse og vi andre har ogsaa positive oplevelser men som sagt ikke alt er lutter idyl her i Thailand dvs at andre giver udtryk for de oplevelser som de har, baade positive og negative og hvad er der galt med det ?

"Til de negative, husk at den pige man moeder har en familie ( rar eller modbydelig ), og at aeblet sjaeldent falder langt fra stammen."

Det kunne ogsaa vaere at den pige man moeder og gifter sig med sidenhen bliver modbydelig og at hendes familie er rare mennesker"

Taenk lige lidt over det Smile

twixies
Bentmj, hvor bor du henne af i Thailand, kunne være at slå hovederne sammen over en kop kaffe og debatere det gode ved Thailand. Har bil og kørere gerne langt. Du kan pm dit telefonnr

Carsten
Livet er, hvad vi gør det til.
Livet er som vi tænker over det.
Livet er, hvad vi ønsker, det skal være.

Longway
HugoBoerge.

Jeg laeser netop at det drejer sig om Bent's 2 aar i Thailand, og det er saa det jeg forholder mig til, og ikke alt muligt andet ligegyldigt.

Tw.

Laes indlaeg 1, og du har svaret.
Mvh. Chiliposen.

hugoboerge
Longway skrev:

HugoBoerge.

Jeg laeser netop at det drejer sig om Bent's 2 aar i Thailand, og det er saa det jeg forholder mig til, og ikke alt muligt andet ligegyldigt.

Tw.

Laes indlaeg 1, og du har svaret.

Vi andre har ogsaa positive oplevelser og jeg ved ikke om alt andet er ligegyldigt. Bent taler om sin erfaring som er positiv. Nogle har modsatte oplevelser, saa hvorfor ikke dele ud af erfaringer ?
Jeg har ikke fortrudt paa nogen maade min beslutning om at flytte til Thailand, men som jeg naevner saa er der sorte skyer forude og hvilken negativ indflydelse det evt vil have paa os faranger vil tiden vise.

dj1972
Jeg syntes også det er opløftende at læse om dine 2 første år. Og det bekræfter mig i, at jeg skal tage chancen og flytte derned i starten af næste år. Hvilket kæresten heldigvis bifalder.

Longway
DJ. 1972.

Glaed du dig bare, husk uanset hvor i verden man paataenker at flytte til, saa har man stadig indflydelse paa sit eget liv. Er man hunden i den tynde snor, som bare siger ja og amen og foelger trop, ja saa maa man da blive negativ, jeg kender flere af den slags.

Er man positiv, saa moeder man posivitet.
Er man negativ, ja saa rejs hjem til hvor man kommer fra.

Jeg har efterhaanden en del thailandske aar paa bagen, jeg synes stadigt at livet i thailand er skoent, dejlig kone, dejlig familie og dejlige THAILANDSKE venner, og faa DANSKE.

Ang. sorte skyer, jamen hvad der sker om maaske 10 aar, det skal man da ikke gaa og faa mavesaar over nu, nae nyd livet og nyd din omgangskreds !

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

Spring til debat: