Se indlæg
 Udskriv debat
Advokat i Thailand
Mai Mii Gik
Ha ha Longway du er en være en..

Først sige du man selv skal gøre det, evt. bruge Thai konen..

Hvis det går galt er du straks ud med riven omkring det er Thai konen der har snydt en...

Nej du, går det galt når man selv vil, er det altså kun en selv du kan give skylden du, godt nok lavt at straks hive korte frem om det "kan" være Thai konen..

Nu har mange igennem tiden kommet til Thai også store virksomheder med gode folk til at vejlede dem, og selv disse er endt med at slippe pengene uden at havde fået noget for dem..Det kan ske for alle...
Det bedste man kan gøre, er da at prøve at sikker sig bedst mulig...

Det med det er tilladt at tænke selv, glemme du hvis selv en hel del...

Longway
MMG.

Jeg er maaske en vaere en, men haaber at det er paa den gode maade.

Jeg mener blot, der er altsaa ingen grund til livrem og seler ved bolighandel.

Nej, jeg glemmer ikke at taenke selv, det er netop derfor jeg ikke har brug for en advokat.

Skulle min tankegang glippe, ja saa tager min kone over -)

Ha' en god dag............

Varmt i Bkk.

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
PeterS
De mennesker der har mistet flest penge i Thailand er nok dem der har
brugt formuen på hushandel.

Longway
Ha ha Peter.

Vi han nu altid haft overskud paa div. handler...saa det er en ommer fra din side !

Maaske fordi at vi har undladt penge til advokaten.. Smile
Mvh. Chiliposen.

PeterS
Ja ja nu er alle jo ikke så heldige at de er gift med en ejendomsmægler.

Og fakta er, at dem der mister penge i hushandel eller byggeri er nok dem der bruger konen, kæresten som ekspert.

milex
Troede egentlig i min naivitet, at alle thai-kvinder var/er ejendomsmæglere/bygge-entrepenører. De går ihverfald meget op i fast ejendomSmile

sank
Frown Jeg vil naturligvis ikke påstå at Skeptikkeren lyver ? men muligvis dårligt orienterett. Jeg mener ikke at alle Nordmænd er naive eller svindlere, Johna har været formand i Expatklubben i mange år, og så mener du at der er noget galt med de 60 til 80 medlemmer der kommer til hvert møde 2 gange om md. i sæsonenn, og rigtigt der er ikke mange dansker ? fordi det kniber med sproget. Vi har været familiemedlemmer i mener 8 - 9 år og da mødt 4 andre DK medlemmer og en hel del Svenskere også. Så jeg ved ikke hvornår du er kommet der ? men tror ikke på at så mange Nordmænd vil godkende en formand der svindler ? og på et tidspunkt var der 1 Dansker 2 Svenskere og 1 Nordmand i Bestyrelsen.

dutling68
der har også været mange problemmer med en nordman I cha am som har snyndt en del..og skrevet en del om I norgen kan ikke huske hans navn måske er der nogle her som kender til ham.det skal lige siges at han var ejer I 2011 og mener nu er der en anden som har lejet baren cafen af ham.....men ham kommer der stadigvæk og er altid frisk på at sælge et hus eller 2 Bla bla bla
Redigeret af dutling68 d. 10/08-2013 19:41
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Frank
PeterS skrev:

Ja ja nu er alle jo ikke så heldige at de er gift med en ejendomsmægler.

Og fakta er, at dem der mister penge i hushandel eller byggeri er nok dem der bruger konen, kæresten som ekspert.

Ikke fordi jeg skal anbefale nogen noget i forbindelse med ejendomshandel, men det sidste er nok det fjerneste, som man kan komme på fakta. Smile

dutling68
han hedder Mack London...
https://www.faceb...ack.london

Redigeret af dutling68 d. 10/08-2013 20:20
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Skeptikeren
sank, jeg bliver nødt til at stoppe denne debat med dig, du har stadig intet fattet. Jeg har på intet tidspunkt udtalt at ALLE normænd snyder og svindler, men jeg har omtalt et par stykker.

Jeg glæder mig da på dine vegne over at du ikke har fået nogen dårlige oplevelser med vedkommende, håber da det vil fortsætte. Men da jeg traf ham første gang i 2001 var hele hans væsen mig direkte imod, så derfor undgik jeg så vidt mulig at være i samme rum som ham. Jeg husker omtalen blandt nordmænd da sagen om den unge mand kom op. Fruen og jeg var på besøg hos norsk/thai venner i Stavanger i 2003, de indkøbte de daglige aviser om sagen og diskuterede højlydt deres mishag med vedkommende.

Så slut herfra i denne tråd, håber stadig at Trådstarteren har lært noget positivt i bla.a. denne tråd om hvor forsigtig man skal være herude blandt alle de selvbestaltede.

Bliver lige nødsaget til at spørge Longway om han kan undgå at involvere diverse Land Office, de kræver jo alle dokumenter på thai. men det klarer fruen så også eller.....?

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Longway
Skeptiker.

Hvis jeg koeber et hus til vidresalg, saa skal jeg da ikke have noget med landoffice at goere, det har man ordnet inden en evt. handel. Men ja, selvfoelgelig skal alle dok. vaere iorden, og nej det er ikke svaert...........Vi goer dog ikke saa meget i salg nu, ingen har penge grundet krise...........

Mange farang har det med at goere det saa svaert, slap dog lidt af og taenk !....Saa bliver livet mere behagelig, baade for koeber og saelger.
Mvh. Chiliposen.

hugoboerge
http://www.bangko...-handshake

Her er lidt om hus koeb/salg fra Spectrum tillaegget i Bangkok Post i dag.

Skeptikeren
hugoboerge, det er jo ifølge Longway en unødvendig advarsel bare du køber via ham og fruen. Artiklen peger jo på alle de brådne kar der findes i bare den branche, men ikke iflg. Longway.

Jeg husker da tydeligt da vi købte i 2003, alle de papirer der blev krævet fra Land Office og fra banker om huset nu ikke stadig var belånt o.s.v., o.s.v.

Men hver salig i sin tro!

Somrak

PS! Lyder lidt som en tidligere herre oppe nordfra med hushandler som speciale, som senere flyttede sydpå og endnu senere til Krungtep.
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
hugoboerge
Skeptikeren skrev:

hugoboerge, det er jo ifølge Longway en unødvendig advarsel bare du køber via ham og fruen. Artiklen peger jo på alle de brådne kar der findes i bare den branche, men ikke iflg. Longway.

Jeg husker da tydeligt da vi købte i 2003, alle de papirer der blev krævet fra Land Office og fra banker om huset nu ikke stadig var belånt o.s.v., o.s.v.

Somrak

PS! Lyder lidt som en tidligere herre oppe nordfra med hushandler som speciale, som senere flyttede sydpå og endnu senere til Krungtep.

Da vi i sin tid koebte vores hus tilbragte vi det meste af dagen paa land office sammen med saelgers repraesentant og bankens repraesentant og alt blev grundigt checket.

Longway
Skeptiker.

Der er ingen grund til at du bliver naesvis, jeg prover blot at fortaelle at man ikke behoever at bruge en formue paa en advokat, selvfoelgelig skal man tjekke alt, ja der er det man har sin hjerne og oejne til...At jeg laeser mellem linjerne at min kone proever at narre folk, det kan du ikke vaere bekendt, hun er god som dagen er lang..

At du kan stave til Khrung Thep er flot, husk at det er i 2 ord, og med H i i Thep...Hvor jeg har boet foer er denne traad ligegyldigt !

Varmt og en smule overskyet i Khrung Thep

Sun baby

Redigeret af Longway d. 11/08-2013 06:48
Mvh. Chiliposen.

vandango
Skeptikeren skrev:

Somrak

Du glemmer jo også, at han storpralede med at hans kone kunne låne pengene til huset i Udon Thani, som de åbenbart er brændt inde med. Sad
Det er jo nemt at være høj i hatten, når man er gift med en Thaikvinde.

Kender kun til nogle handler mellem Thailændere (minus unødvendige autodidakte ejendomsmæglere) der kender hinanden, og hvor pengene er faldet kontant. Kan desværre ikke give nogle råd ud fra det.

Frank
Lige et supplement (og ikke et råd!) til debatten:

Da vi (læs konen) købte jord á to omgange og da vi (læs igen konen) indgik aftale om bygning af hus hos entrepenør, så var der ikke nogen rådgiver eller advokat indblandet og der blev ikke skrevet et ord om aftalerne på papir - udover skødet naturligvis, som hun fik på kommunekontoret.

Det er gået fint.Smile

hugoboerge
Frank skrev:

Da vi (læs konen) købte jord á to omgange og da vi (læs igen konen) indgik aftale om bygning af hus hos entrepenør, så var der ikke nogen rådgiver eller advokat indblandet og der blev ikke skrevet et ord om aftalerne på papir - udover skødet naturligvis, som hun fik på kommunekontoret.

Det er gået fint.Smile

Det maa vaere et haandtryk ifoelge den artikel jeg posted fra BP i dag.

Frank
hugoboerge skrev:

Frank skrev:

Det er gået fint.Smile

Det maa vaere et haandtryk ifoelge den artikel jeg posted fra BP i dag.

Det er i princippet det samme, omend jeg ikke så et fysisk håndtryk, så var det der nok imaginært.

Spring til debat: