Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Thai sundhedskort/forsikring
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 29/10-2013 08:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Så har min ven i Bangkok omr. nyt fra kontoret vedr. denne helbredsforsikring. Ny kontaktperson og nummer som denne gang skulle have seriøst kendskab til forsikringen. Helbredsforsikringen gælder for alle, også "white farang", misforståelsen skyldes at ikke alle hospitaler endnu har kendskab til den nye helbredsforsikring, men alle hospitaler vil blive oplyst inden 2 uger. Jajaja 2 uger er jo normalt ikke 2 uger i Thailand, så måske inden jul, hehe. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 30/10-2013 06:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Det lyder helt godt med den sygesikring, det er billigt og og dœkker alt inclusive sukkersyge, HIV og krœft. jeg har selv en forsikring gennem Thai Life forsikring, den koster ca. 30000 bath om året, og dœkker kun hvis jeg bliver indlagt, men til gengœld dœkker den også alt vedr. indlœggelsen, syge seng operation medicine etc. den dœkker også misted arbejdsfortjeneste på 1000 bath o dagen, så hvis ulendet er ude, så kan den nœsten tjene sig hjem igen. jeg får alt hvad jeg har inbetalt gennem årene tilbage når forsikringen udløber. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 30/10-2013 08:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
bannok skrev: Det lyder helt godt med den sygesikring, det er billigt og og dœkker alt inclusive sukkersyge, HIV og krœft. jeg har selv en forsikring gennem Thai Life forsikring, den koster ca. 30000 bath om året, og dœkker kun hvis jeg bliver indlagt, men til gengœld dœkker den også alt vedr. indlœggelsen, syge seng operation medicine etc. den dœkker også misted arbejdsfortjeneste på 1000 bath o dagen, så hvis ulendet er ude, så kan den nœsten tjene sig hjem igen. jeg får alt hvad jeg har inbetalt gennem årene tilbage når forsikringen udløber. Imponerende - Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om, hvorledes det fungerer. M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 30/10-2013 08:56 |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 30/10-2013 09:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Det fungerer på den made at du får ingen renter af pengene, dem skorer de, men til gengœld har du en forsikring, og appropo finanskrisen, så tror jeg ikke der er så stor rente gevinst. Jeg skal lige tilføje, at hvis du bliver indlagt og du bruger forsikringen, bliver det selvfølgelig trukket fra udbetalingen, du får jo kun alle pengene tilbage, hvis du aldrig har brugt forsikringen, sådan har jeg forstået det. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 30/10-2013 11:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
bannok skrev: Det fungerer på den made at du får ingen renter af pengene, dem skorer de, men til gengœld har du en forsikring, og appropo finanskrisen, så tror jeg ikke der er så stor rente gevinst. Jeg skal lige tilføje, at hvis du bliver indlagt og du bruger forsikringen, bliver det selvfølgelig trukket fra udbetalingen, du får jo kun alle pengene tilbage, hvis du aldrig har brugt forsikringen, sådan har jeg forstået det. Det kunne tyde på at det er en combo ’forsikring’ ! Kassekredit/opsparing/forsikring i én - Det er smart. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 07/12-2013 02:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg ved at en så sent som igår fik en lavet her i byen-efter et 2 timers check - og den dækker nøjagtigt det samme som den thailænderne har...indlæggelse,behanding,medicin tilskud og noget tandlæge tilskud også+ at skønner det offentlige hospital du bliver indlagt/behandlet på at det er nødvendigt at overfører dig til et andet hvor du normalt ikke er dækket,ja så dækker den også det, minus enkelt værelse. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 07/12-2013 09:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Yonok skrev: Jeg ved at en så sent som igår fik en lavet her i byen-efter et 2 timers check - og den dækker nøjagtigt det samme som den thailænderne har...indlæggelse,behanding,medicin tilskud og noget tandlæge tilskud også+ at skønner det offentlige hospital du bliver indlagt/behandlet på at det er nødvendigt at overfører dig til et andet hvor du normalt ikke er dækket,ja så dækker den også det, minus enkelt værelse. Jeg har hørt, at bloddonorer i Thailand efter et bestemt antal tapninger opnår nogle fordele i det offentlige sygehussystem, eks. enkeltværelse eller rabat på tilkøb af dette. Er der nogle som kender mere til 'fordelsordningen' og om det så også gælder for faranger? |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 07/12-2013 10:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg er blod donor men har aldrig hørt om dette,men vil da spørge ind til det ved næste besøg. Jeg anede jo heller intet om den der med at jeg kunne få 20% nedslag i prisen på medicin og behandling som kristen på et af vores privat hospitaler. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.