Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Gamle minder.
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 01/11-2013 18:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
De fleste husker vel Bangkok for ØK. Der er mange sejlere som aldrig nåede uden for havne miljøet. M.h.t billeder fra Thailand fra før verden gik alave, kan i søge på en svensker, som kalder sig "øbo" og "Gotland." Han har et lille sted i Khao lak. "Scandinavian Corner" Han lægger mange billeder op. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 01/11-2013 19:02
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Longway skrev: JS. Altsaa ligesom mange danskere...Kan du fortaelle mig forskellen ? Jeg kan ikke faa oeje paa den....Fej dog lige for den danske doer foerst, jeg har modt hundredevis af danske idioter mens jeg har vaeret her... Splinten og bjaelken om igen ! Jeg husker tydelig da jeg var i danmark sidste gang og skulle tilbage igen, jeg sad i toget Aarhus / koebenhavn, der sad en underlig fyr og fortalte at nu skulle han ned til PTY. til sin kaereste, og hvis hun ikke makkede ret, saa roeg hun ud og saa fandt han da bare en anden..ja sikken en respekt at ha'...og de typer har jeg moedt mange af...antallet overskygger dem som netop har respekt, saetter sig lidt ind i sagerne.... Derfor omgaaes jeg kun ganske faa farang. Der har du ret Longway, der er absolut intet nyt i den manglende respekt. Da jeg for over 20 år siden skulle til Thailand for anden gang, talte jeg med et par danske mænd som også skulle til Bangkok via Frankfurt. Da de fandt ud af at vi skulle samme vej, fik jeg lige et blink, hvorefter den ene med høj stemme udtalte, så alle omkring os kunne høre det, "I Thailand får du den bedste fisse for en slik" Kan lige se for mig hvordan de har opført sig både før og efter, tjah har jo mødt den slags horder af vesteuropæere. Horder som jeg er gået en står bue udenom med deres råben og dumsmarte bemærkninger. Var der respekt for Thailænderne, kulturen og kvinderne i det citat? No way. Så at folk opfører sig som tumper i en glasbutik, er der absolut intet nyt i. Mødte sidst et par danskere af slagsen i rygekabinen i Suvanna, som på en absolut nedladende måde diskuterede de "horer" (deres udtryk), som de havde været sammen med i PTY. Der er heller ikke noget nyt i, at når Fanden går i kloster, bliver han helligere end Paven i Rom. Nu handler tråden jo så om "gamle minder" og ikke om russere eller indere, men jeg kunne ikke lade være med at kommentere, da der allerede var forsøg på at køre tråden af sporet. Redigeret af natty d. 01/11-2013 19:28 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 01/11-2013 19:20
|
Og lige en kommentar til det der typiske: Alt var meget bedre i gamle dage. Jeg elsker også uberørte steder, og selvom jeg er kommet tilbage til Koh Samet og Koh Chang i 25 år, synes jeg da også der var renere, smukkere og mere eksotisk for 25 år siden. Hvad kan man gøre ved det?, intet andet end at finde andre græsgange, et andet sted at tage til eller bosætte sig, hvis man ikke længere kan lide lugten i bageriet. Vi kan jo så måske glæde os over, at levestandarten for mange befolkningsgrupper trods alt er steget og der er kommet en større middelklasse. Men det er selvfølgeligt svært når man drømmer sig tilbage til en tid, hvor en Singha kostede næsten ingenting på en bar, luderne et par håndøre og vi blev modtaget med underdanighed, fordi vi havde stor status som Faranger. Redigeret af natty d. 01/11-2013 19:27 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/11-2013 19:52
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
ja Longway og Natty, I har sgu nok ret... udviklingen er jo kommet for at blive.. man burde slippe Thailand og finde et nyt land og en ny 'guldalder'....problemet er bare at det ikke er så let når Thailand først er blevet en for stor del af en selv og ens liv... så det eneste man kan gøre er at acceptere tingene som de er og lade være med at pive over det... |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 01/11-2013 20:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
JS. Praecis. er man foerst i thailand, har etableret sig, er gift osv. saa er man som en bussemand paa en tommelfinger, den er ikke til af fjerne....accetpt it ! Og det goer jeg, jeg holder mig dog fra visse farang, jeg orker det ikke ! Man kan dog goere meget selv for at glasset i brillen bliver lyseroedt, saa alt haab er bestemt ikke ude...
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 01/11-2013 21:31
|
Jeg tror at Thailand er "inde under huden" på de fleste af os som er kommet der igennem rigtig mange år og selvfølgelig dem som bor der. Mange af os har nok et had/kærlighedsforhold til landet, men jeg føler mig hjemme allerede når jeg lander og tager den første taxi ind til Bangkok. Ikke alene føler jeg mig hjemme, jeg føler glæde over at være der, møde nye og gamle venner, Isan-musikken i taxien, grine med chaufføren og ikke af ham. Jeg synes jo også selv, at det er pudsigt, når man læser beskrivelser og bedømmelser om landet, fra folk som tror de kender Thailand efter et par turistrejser til steder som er "overfyldt" med turister, og kun har oplevet dette land i red-light områder i Pattaya, Bangkok eller Phuket. Dette er ikke et forsøg på at nedgøre nogen, men selv om det bliver sværere og sværere kan man altså stadig opleve "gamle" Thailand, hvis man ønsker det. Rejs ud, føl, smag, vær åben og eventyrlysten, man kan trods alt stadig få rigtigt meget igen af sjove og hjertelige oplevelser ved at gå væk fra "the beaten track." Redigeret af natty d. 01/11-2013 21:46 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 01/11-2013 21:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
natty skrev: Flot skrevet, ganske sandt- god aften
Jeg tror at Thailand er "inde under huden" på de fleste af os som er kommet der igennem rigtig mange år og selvfølgelig dem som bor der. Mange af os har nok et had/kærlighedsforhold til landet, men jeg føler mig hjemme allerede når jeg lander og tager den første taxi ind til Bangkok. Ikke alene føler jeg mig hjemme, jeg føler glæde over at være der, møde nye og gamle venner, Isan-musikken i taxien, grine med chaufføren og ikke af ham. Jeg synes jo også selv, at det er pudsigt, når man læser beskrivelser og bedømmelser om landet, fra folk som tror de kender Thailand efter et par turistrejser til steder som er "overfyldt" med turister, og kun har oplevet dette land i red-light områder i Pattaya, Bangkok eller Phuket. Dette er ikke et forsøg på at nedgøre nogen, men selv om det bliver sværere og sværere kan man altså stadig opleve "gamle" Thailand, hvis man ønsker det. Rejs ud, føl, smag, vær åben og eventyrlysten, man kan trods alt stadig få rigtigt meget igen af sjove oplevelser ved at gå væk fra "the beaten track." DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 01/11-2013 21:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Rigtigt Natty. Men for nogle kan det andet maaske vaere mere rigtigt end det andet. Vi har boet i Samutprakan, Phuket, Sak lek, Nong khai, Udon thani, Noenmaprang, Phitsanulok, Hua Hin, Udom Suk, og vi har vaeret mange steder i landet, set baade det ene og det andet, jeg synes at uanset hvor vi har vaeret saa har der vaeret en stor snert af thailand......saa om det er bondebyen eller det er storbyen, jamen det kommer jo an paa hvad man er til. Da vi boede i Noenmaprang, der boede vi paa et lille vaerelse i 13 mdr. det var haardt, men vi gjore det fordi vi var taet paa min kones foraeldre og faderen var meget syg...man maa jo gi' sig lidt engang imellem... Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/11-2013 05:42
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
birkedhoj skrev: De fleste husker vel Bangkok for ØK. Der er mange sejlere som aldrig nåede uden for havne miljøet. Det kan der vaere noget om. Hvis man gik til venstre naar man forlod havneomraadet kom man ned i "Sumpen" og hvis man gik til hoejre havde man 3 muligheder. 1. Mariners' Club, 2. Mosquito Bar og 3. Venus Room. De fleste valgte #2. Mange sejlere boede bogstaveligt talt nede i "Sumpen" med deres damer i den tid deres skib var i havn. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.