Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Non-Immigration Visum til Thailand
 Udskriv debat
kørekort-non immigrant
maichai
Read the rules
Da jeg prøvede første gang på Phuket ville de overhoved ikke høre tale om at give mig thaikørekort selvom jeg havde DK kørekort og Dk internationaltkørekort det kunne man ikke få på turistvisa selvom jeg havde min kontrakt på min lejlighed og attest fra læge og alt muligt med mig et par måneder efter vendte jeg så tilbage til Phuket med et noniminigrationvisa og havde samme resultat selvom jeg denne gang var sammen med en Thai der havde styr på alt ting Så skuffelsen var stor da vi gik ud fra kontoret med uforrettet sag. Men så foreslog han mig at vi næste dag kørte op til Phang Nga Deroppe forlangte de min adresse mit eu kørekort mit internationalekørekort min lægeattest , 2 billeder (dengang) og derefter 105 bath og så en prøve med pedalerne og en farvetest og 30 minnutter efter gav de mig et Thai kørekort gældene for et år
Og året efter havde jeg ingen problemer med at forny det Gul bog Thaikørekort 2 nye billeder (dengang) lægeerklæring 1 årsvisa prøve med pedalerne og farveprøve 1 time efter nyt kørekort gældene 5 år
Mvh. Maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

Conrad
Her paa Phuket, vil Land Transport kontoret ikke acceptere den gule bog som adresselegimation, de vil have en adresseattest fra Immigration, ved fornyelse af korekort. Dog er den gule bog OK ved indregistrering af bil eller MC.

Her faar man et koerekort der er gyldigt fra fornyelsesdatoen + fem aar fra naeste foedselsdag, da jeg fornyede 2 dage efter min foedselsdag, fik jeg nyt kort der er gyldigt i 6 aar minus 2 dage.

Conrad

Spring til debat: