Se indlæg
 Udskriv debat
Med Phuket Air til Bangkok
jens
Det er altid udrejsedaotoen der afgør prisen og hvis den ligger i de to dyre perioder enten fra ca anden wweekend i december eller første uge i juli så er det højsæsonpris indtil ferieperioden er ovre.
Udrejse den4-6 dec er selvfølgelig ikke højsæson.

surin
hjemrejse dagen har da også betydning for prisen

jesper_dk
Hejsa, Det er ikke helt korekt det du skriver Jens.Hjemrejse datoen har i den grad stor betydning for prisen på billetten...Jeg flyver hjem den 19 december og, hvis jeg skulle flyve nogle dage senere var prisen betydelig mere end de 6400 dkr som jeg har betalt.
MVH.
Jesper

davser
Rejser 29 november og hjem .ca sidst i december eller hvis der er plads først i januar ud med thaiair købt hos thai travel 3 måneders billet
6200 incl ekstra brændstof
rejse rolig derud og hygger mig med konen
rejsegrisebamsen Grin

surin
nu ikke for meget alene i pattaya bamse

Rasmus
De 2 sidste gang vi var i Thailand fløj vi med Finn Air – bestemt ikke dårligt.
Prisen var Kr. 5.380,- alt inkl. per. person t/r. Og for den lille (ling noj) kr.3.800,- Totalt kr. 14.560,- for 3 personers 6 md. billet.
Vi fløj fra CPH kl. 19.30 til Helsingfors (HEL) og fra HEL til BKK kl. 23.00 med ankomst kl. 14.30 lokal BKK tid. Vi havde så ca. 3 timer til vores næste fly til Buri Ram afgik, passene tid til div. indkøb. (pris: BKK til Buri Ram t/r for alle 3 var 6.850 bht. for 3md. billetter)

Indrømmet: Thai Air´s kabine personale er unægtelig noget kønnere end hos Finn Air. Men hvad fanden; det holder man vel ud de 9½ time man er der !.

Hilsen Rasmus

surin
var de 6850 bath bkk buriram en retur billet

Rasmus
JA ! Surin..
2 voksne og et barn tur / retur BKK > Buri Ram koster 6850 THB. for alle 3. (juni priser)
Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 01/10-2004 18:29

surin
det lyder til at være en del lettere end taxi og prisen er den samme kan jeg se

Rasmus
Du har ganske ret Surin. Før i tiden var der et andet selskab som befløj BKK >BUR men de er vist gået på røven. Derefter var det Thai Air som fløj denne rute et års tid. Og nu er det Phuket Air som har ruten. En enkelt billet voksen koster 1455 THB. Flyvetid 35 min. Så jeg tog minibus kun en gang, da jeg ikke gider at rasle på landevejen i 9 timer. Så for fremtiden tager vi kun fly, og vores hus ligger kun 21 km. fra lufthavnen.
Rasmus

surin
ja for de priser så gider jeg da heller ikke tage 8-9 timer i en bil

jesper_dk
Ja,jeg har også fløjet med Finnair og det gider jeg sgu godt nok ikke igen,der er ikke noget plads overhovedet i deres maskiner også er deres service meget dårligt,man får meget sjældent et smil af de ældre finske stewardesser.Så hellere give 500 dkr og så flyve direkte med masser af plads og med en helt uovertruffen god service og masser af søde og venlige smilende thaipiger Smile
Hvad kan man sige?...Thai Airways er helt klart det bedste flyselskab.
MVH.
Jesper

isaan
hej jesper-dk

jeg har ikke prøvet at flyve med finnair men har da overvejet det nogle gange da priserne er rimelige fornuftige , men ok da du skriver at der ikke er nogen plads i flyet så kan jeg vist godt drop det da mine lange ben ikke kan afmonteres Smile
tager med lufthansa , der er fin plads og god service Smile

vh.isaan

http://www.123hje...ai-Henrik/

Læg gerne en hilsen i gæstebogen

http://123hjemmeside.dk/thai-henrik
surin
jeg vil nu også heller betale lidt mere og så ha lidt mere plads hvis finair har mindre plads end thai og lufthansa så skal jeg ikke med der der er plads mangel nok i forvejen

jesper_dk
Hej Surin, jeg vil nu ikke give dig helt ret i at der ikke er meget plads i Thai Airways maskiner medmindre at altså er en kæmpe.Men tro mig der er mindre plads hos Finnair så dem skal du nok ikke vælge for at spare en 500 kr seddel.
MVH.
Jesper

surin
hej jesper jeg skrev nu også lidt mere plads

jens
det lyder nu lidt mærkeligt at der skulle være mindre sædeafstand ved finnair da de ifølge deres hjemmeside har 81cm sædeafstand på economyclass hvilket er det samme som lufthansa har ifølge deres hjemmeside.
Og jeg tror også det er det samme ved de andre flyselskaber såsom thai og SAS, jeg tror nærmere at forklaringen ligger i de nye sæder med justerbar nakkestøtte og sædebund fordi sidst vi var i Thailand fløj vi med austrian/lauda som flyver i næsten nye boing 767.
Og her sad jeg lige med knæerne ind i den jernbøjle som sidder i siderne af sædelommen, og jeg plejer ellers lige akkurat at kunne have benene der.
jeg er noget spændt på næste gang vi skal afsted med mærsk til amsterdam og videre tilbangkok hvor det er et small(70cm) sæde der er incl i prisen der kan jeg fysisk umuligt sidde hvad de vil gøre ved det.

surin
hvorfor bestille det hvis du ved du ikke kan være der

jens
Fordi det fremgår ingen steder at det er et small sæde når du køber en samlet billet via amsterdam med mærsk/china air.
Og jeg har da ikke tænkt mig at betale ekstra da jeg forventer at få et sæde med normal ruteflysædeafstand 79-82 cm når der ikke er oplyst andet.
Forøvrigt flyver flere af charterflyselskaberne direkte fra billund til vinter, det var bestemt ikke sjovt at skulle flyve i sådan et helt til thailand i 11-12 timer, mine ben kan ikke afmonteres.
Man skal også lige være opmærksom på at alt hvad man skal spise/drikke ombord skal købes til ågerkarlepriser (20 kr for en halv liter vand ved Mytravel og de tillader ikke selvmedbragte varer).
Så besparelsen kan hurtigt forsvinde.

surin
jeg tænkte bare hvis du er sikker på ikke at kunne være i sædet hvorfor så bestille / ikke bestille ekstra plads du kan jo ligesom ikke stå op på turen vel og jeg kan da heller ikke forstille mig at de pasagere som har betalt for de sæder med ekstra plads vil rejse sig for dig

Spring til debat: