Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Børnene
 Udskriv debat
Automatisk statsborgerskab til børn med dansk far
Boes
HB - Iflg lovforslaget kan jeg ikke se at man skal valge i fremtiden....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

rinpoche
Longway skrev:

For mit vedkommende ville det ikke vaere oenskeligt at et evt. barn ville faa dansk statsborgerskab, da vi ikke planer om at bosaette os i danmark, et dansk statsborgerskab vil faa et evt. barn til at staa som turist i eget land.

Det vil da være en sølle forælder, der vil fratage sit barn den option at blive dansk statsborger med alle de muligheder dette indebærer, ikke mindst fordi at barnet kan have dobbelt statsborgerskab indtil det fyldte 18 år. Betragt det som en "helgardering".

Når barnet når skels år og alder, kan han/hun jo så selv træffe sit valg.

et dansk statsborgerskab vil faa et evt. barn til at staa som turist i eget land.

Det er jo noget sludder.[/quote]

Det er da muligt at det er noget sludder, jeg er dog af den opfattelse at naar barnet naar 18 aa. og er dansk statsborger, saa er man vel turist i eget land, derfor spurgte jeg til dobbelt.......en skrev saa at man selv kunne vaelge......Jeg er godt klar over at det ikke vil beroere et barn paa 2 aar..

Yonok skriever at man skal ansoege om dansk statstborgerskab, jeg laeser det som man faar det automatisk.

Derfor mine spoergsmaal.

Rin. Du burde svare, istedet for bare at skrive at det er sludder, den var lidt billig.[/quote]

Svare? På et debatforum?

Det kan man udmærket vælge at gøre, man kan modsat også komme med sine personlige holdninger.
Det er ligesom indbegrebet af et debatforum, no?

At du ikke indser den kolossale fordel ved muligheden for et dansk statsborgerskab, og at "man dermed bliver en "turist i sit eget land" er en fuldstændig forfejlet ammestue-betragtning fra en der ikke er, og aldrig kommer i den situation selv.

Longway
Jamen Rin, det burde du jo blot ha' skrevet, fremfor blot at skrive sludder.

Tak for info.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
bimmelim
Er der nogen der har hørt noget nyt om de nye regler ?
Esbjerg Kommune ved absolut intet herom, talte med 2 forskellige der sagde 2 vidt forskellige ting.

www.kgi.dk
Boes
Bimmelim - det fungerede allerede for 1 år siden. 2013. Vi søgte da om visum til børnene, fødte i Thailand af Thai mor og dansk far udenfor agteskab. De kunne IKKE få visum -kun Danske pas.......

Lidt OT.. Spørgsmålet er om de også kan få den meget omdiskuterede børnecheck -- Nogen som ved noget om det ???
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Webmaster
Der var for noget tid siden en del oppe i pressen ang. halvdanske børn og au pairs. Se evt. nærmere HER.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: