Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Sikkerhed ved Internet adgang til thailandsk bankkonto ?
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 17/01-2014 04:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
L.Y., alle må da gøre nøjagtig som de har lyst til. Men læst nu indlægge og prøv at forstå, ikke fordi jeg vil prale af at have arbejdet i banksektoren i mnage år, men mange tænker sig bare ikke om, inden de åbner en konto i Thailand. Som Jens anfører, undersøg først hvilken korrespondentbank din egen danske bank bruger, så spares der en masse gebyrer og overførselsdage. Der er helt faste regler om hvor lang tid en SWIFT overførsel må tage-men der er ingen regler uden en masse undtagelser, bl.a. afhængig af hvilket pengeinstitut man selv har i Danmark og hvilken korrespondentbank de bruger i Thailand, samt hvilken filial de skal til ude på landet! Jeg tidligere haft en masse problemer med Bangkokbank, der var enorm langsom til at give besked til deres egen filial i det sydlige Thailand. Personalet kom på ekstraarbejde efter fyraften, da jeg skulle bruge pengene, derfor skiftede jeg til SCB. Direktøren hilser da pænt på mig, de få gange jeg kommer ind i butikken! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/01-2014 05:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
inthailand er det sjovt nok med bankerne som med alle andre butikker, er man et kendt ansigt i fillialen, da får man så absolut den bedste service, jeg bruger min kasikorn afd, næsten dagligt, og bliver snart betragtet som inventar der, jeg bliver budt på kaffe hos chefen og en lille sludder om løst og fast, selv om jeg de fleste gange bare kommer for at veksle sedler til mønter, som vi bruger en helvedes masse af dagligt, men det at jeg kommer der jævnligt, gør at jeg bliver behandlet som en VIP, og jeg har altid en stund til at hygge snakke lidt med personalet, og det kan jeg mærke at de sætter pris på, de er jo lige så nysgerrige som andre menesker og holder af at spørge om hvordan jeg befinder mig i thailand o,s,v. så har man en bank hernede, så brug den så ofte som muligt og få et godt forhold til personalet, man ting kan jeg faktisk gøre via atm, men jeg foretrækker at stikke næsen ind så ofte som muligt. ikke at jeg mener jeg opnår nogle direkte fordele, men det er som om at køen foran mig nogle gange næsten forsvinder eller bliver væsentligt mindre, og mange gange når jeg sidder og på kaffe slabarads kalder chefen en medarbejder ind på kontoret som så ordner de ting jeg skal have ordnet uden at forlade kontoret |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.