Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Pensions-reduktion?
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 22/01-2014 10:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Skeptikeren skrev: Jeg må her lige gøre opmærksom på at den bistre tone bruger jeg ikke når jeg kommenterer direkte med etaterne. Men det er for mig helt sikkert at de har nærlæst mine indlæg bl.a. her på DTW og andre steder, samt mine to bøger og utallige læserbreve i min tid i DK, hvor jeg ikke lægger skjul på min foragt for alt Skrankepaveri. Måske du alligevel bruger en mere bister tone, end du selv tror. Dine skriverier her og andre steder har de sandsynligvis ingen anelse om, og endnu mindre interesse i. Og hvis de havde, så er min erfaring, at den slags faktisk ofte hjælper en nemmere gennem systemet, fordi de er mere opmærksomme på at følge reglerne præcist for at undgå ballade. Mit gæt ud fra din kommunikation her i forummet er nok nærmere, at du ikke forstår at formidle det, du gerne vil formidle. Eller at det, du skriver, ikke er relevant for sagen. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 22/01-2014 12:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej Skeptiker, Du skriver ogsaa at din ATP er nedsat. Har du ikke modtaget et brev fra ATP hvor de skriver hvor meget du faa i pension i 2014, hvor meget du skal betale i skat og hvor meget du faar udbetalt hver maaned? Saa kan du jo sammenholde det med brevet fra sidste aar og se hvor aendringen er. For saadan et brev har jeg og de jeg kender som faar ATP faaet og det kommer hvert aar. Der er ikke noget lovbestemt beloeb som ATP udbetaler, det udbetalte afhaenger af det indbetalte. Jeg faar kr. 1.346,- foer skat og kr. 862,- udbetalt fra ATP. Hvis du har mod paa at faa en udenforstaaende til at se paa din sag, saa vil jeg da godt gennemgaa dine pensionsmeddelelser fra Udbetaling Danmark og ATP samt din forskudsopgoerelse, alle fra baade 2013 og 2014 og deraf udlede hvorfor de store aendringer i dine pensionsforhold opstaar. Til din orientering, har jeg mere end 30 aars erfaring som ansat i det offentlige, hvor sagsbehandling var en del af jobbet. Conrad |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 23/01-2014 01:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Conrad tak for dit venlige tilbud, selv om jeg ikke kan se hvordan du skulle kunne gennemgå bilagene da jeg hverken har printer eller scanner, og at rejse til Phuket er der ikke penge til. Men det kunne da blive en oplevelse at møde dig. Og nej jeg har ikke modtaget den sædvanlige opgørelse fra ATP, men den er vel på vej. Men lad os nu lige køle lidt ned et par dage. Her til morgen var der en mail (den første nogensinde fra UD) de skriver og beklager at det er en generel fejl i mange opgørelser fra Skat, idet det lille ord FRIKORT, er blevet ændret til BIKORT, altså ingen fradrag, så jeg selv med mine gamle øjne overså det også. De kan ikke selv ændre noget, men vil bede Skat om et nyt dokument og så håber de at det vil blive klaret inden næste udbetaling. Lad os håbe det, men det er jo allerede i morgen 8 dage. Ludvigsen, du kan være evig forvisset om at de følger ethvert skriv på nettet, hvordan tror du ellers de skulle blive informeret om alle de ulovligheder der figurerer? Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 23/01-2014 05:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej Skeptiker, Godt at det blev opklaret at det var skattekortet, som der var noget galt med. Det samme er saa nok ogsaa tilfaeldet med ATP. ATP sender pensionsmeddelelser i E-boks og jeg fik min i december sidste aar. Hvis jeg kommer til Pattaya vil jeg sende dig en PM, saa vi kan moedes og sammen harcelere over Udbetaling Danmark og andre urimeligheder, som Danmark traekker ned over hovedet paa os, som har haft den fraekhed at flytte til bl.a. Thailand ![]() Hilsen Conrad |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.