Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Hvad betyder et giftemål for en thaier
|
|
| NFP |
Lagt på d. 30/01-2014 12:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
rinpoche skrev: Jeg har set adskillige forhold gå i stykker på denne baggrund. Manden mødte sin kone på en beer bar i Thailand, ikke noget galt i det. De blev gift og samboende. Og hvem var det der ikke kunne holde snitterne fra faddet? Det var altid manden.... Once a John, always a John.... Det drejer sig maaske om maend som har vaeret ungkarle i lang tid og har svaert ved at indrette sig i et fast forhold ? |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 30/01-2014 15:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Rinpoche skrev. <Andre vil gribe muligheden med kyshånd, de hader deres barliv og har kun et ønske: At kunne forsørge deres børn, at bo sammen med dem og familien. Og de vil blive en god og trofast hustru overfor den mand der hjælper dem ud af deres økonomiske dilemma.> og et andet sted: < Jeg har set adskillige forhold gå i stykker på denne baggrund. Manden mødte sin kone på en beer bar i Thailand, ikke noget galt i det. De blev gift og samboende. Og hvem var det der ikke kunne holde snitterne fra fadet? Det var altid manden.... > Og så kommer vi til noget som JEG har nu opgivet at forstå : HVORFOR disse mænd år efter år (både danskere og andre nationaliteter) slæber deres familie tilbage til det befængte miljø. Det er mig en gåde simpelthen, eller er det noget med talemåden:< Gammel cirkushest savner lugten af savsmuldet > . . Redigeret af Lung Yao d. 30/01-2014 16:14 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/01-2014 01:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
NFP skrev: Min mening er at han skal loebe skrigende bort og glemme alt om forelskelse. Udover "sugar daddyen" hvor mange andre har hun haft paa samme tidspunkt som har sendt penge ? det ved vi selvfoelgelig ikke men det kan vaere en lukrativ forretning som kan loebe indtil "forfaldsdatoen" eller den dag hvor hun ikke laengere er interessant. Som Kim L. rigtigt skriver saa er der masser af "uhyggelig" laesning i form af litteratur samt hvad der ellers findes paa nettet. Som der skrives "You can take the girl out of the bar, but you can never take the bar out of the girl". Om det hjaelper at gifte sig med hende ? Hvis vennen er i DK og damen er i Thailand vil min formodning vaere at hun vil fortsaette paa grund af let tjente penge. Om det hjaelper at faa hende til DK ? Maaske, men der skal findes en omgangskreds og damerne skal helst have noget tilfaelles, hvad de maaske finder ud af at de har ![]() Jeg vil anbefale vennen at finde en ny, men naar dagen er omme er det vennens beslutning. der kommer så et andet problem men en omgangs kreds i dk eller hvor i verden det måtte være,de andre kvinder der er jo så nok også barpiger, og mange gange har man set at de som gruppe forfalder til prostitution bag mandes ryg og/eller udvikler hang til gambling, kort spil og deres sheare games og der er ikke småpenger der tabes på den konto. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 31/01-2014 03:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Lung Yao skrev: Rinpoche skrev. <Andre vil gribe muligheden med kyshånd, de hader deres barliv og har kun et ønske: At kunne forsørge deres børn, at bo sammen med dem og familien. Og de vil blive en god og trofast hustru overfor den mand der hjælper dem ud af deres økonomiske dilemma.> og et andet sted: < Jeg har set adskillige forhold gå i stykker på denne baggrund. Manden mødte sin kone på en beer bar i Thailand, ikke noget galt i det. De blev gift og samboende. Og hvem var det der ikke kunne holde snitterne fra fadet? Det var altid manden.... > Og så kommer vi til noget som JEG har nu opgivet at forstå : HVORFOR disse mænd år efter år (både danskere og andre nationaliteter) slæber deres familie tilbage til det befængte miljø. Det er mig en gåde simpelthen, eller er det noget med talemåden:< Gammel cirkushest savner lugten af savsmuldet > . . Den var god ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/01-2014 06:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Lung Yao skrev: Rinpoche skrev. <Andre vil gribe muligheden med kyshånd, de hader deres barliv og har kun et ønske: At kunne forsørge deres børn, at bo sammen med dem og familien. Og de vil blive en god og trofast hustru overfor den mand der hjælper dem ud af deres økonomiske dilemma.> og et andet sted: < Jeg har set adskillige forhold gå i stykker på denne baggrund. Manden mødte sin kone på en beer bar i Thailand, ikke noget galt i det. De blev gift og samboende. Og hvem var det der ikke kunne holde snitterne fra fadet? Det var altid manden.... > Og så kommer vi til noget som JEG har nu opgivet at forstå : HVORFOR disse mænd år efter år (både danskere og andre nationaliteter) slæber deres familie tilbage til det befængte miljø. Det er mig en gåde simpelthen, eller er det noget med talemåden:< Gammel cirkushest savner lugten af savsmuldet >. . Meget enig Lung Yao og en god lignelse ![]() Og jeg vil også sige som så, det er da fuldstændig legitimt at når bardamen fx. kommer til Danmark, bliver gift, får børn etc. at hun så holder sig baggrund for sig selv. Her er muligheden for at starte på en frisk med tavlen hvisket ren. Det er et eller andet sted i alles bedste interesse. Der er jo ingen grund til at hendes nye svigerfamilie får kvababbelse, ej heller at hendes børn senere i livet får stukket den i næsen: Din mor er en luder! For år tilbage skulle vi besøge et dansk bosiddende par (dansk/thai med 3 børn) i Kata på Phuket. Damen inviterede os i byen og vi havnede på en bar i Patong, alle kendte hende der for det var hendes tidligere arbejdsplads. Jeg havde ingen anelse om at hun var en tidligere bardame - ikke fordi det betyder noget for mig - men manden stod og krummede tæer over at vi nu kendte til hendes baggrund. Det var sgu lidt synd for ham, syntes jeg. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.