Se indlæg|
Rice pledging scheme.
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/02-2014 13:25
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
NFP skrev: Det ville vaere rart at faa at vide hvad Webs aerlige mening omkring rice pledging scheme er ? og hvorfor det er godt eller skidt. Min mening er ganske kort og enkel - men har ikke ret meget med sagen at gøre. Men hvis du gerne vil vide det så er jeg modstander af alle afgifter, tilskud og enhver form for omfordeling - og ikke mindst af alle bureaukraterne som lukrere på det - og det er mig ligegyldigt om det er til finansiering eller regulering. Jeg tror på markedsøkonomi (udbud og efterspørgsel) i sin reneste form uden indblanding som det bedste og eneste naturlige, både i Danmark, EU, Thailand og resten af verden. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 03/02-2014 13:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Du skal nok vente længe på at finde nogle som synes risplanen var god. Udover at den gav Yingluck en masse stemmer. Økonomisk har den været en katastrofe. Er du nu glad? |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/02-2014 15:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Conrad skrev: 1) Ja det kan godt vaere at det i grundformen er alm. landsbrugsstoette, men det er vist ikke det som det har udviklet sig til. 2) I EU er der nok ogsaa og har vaeret korruption med stoetten, men ikke i den maalestok som her. Desuden er der meget hemmeligheds kraemmeri omkring rice pledging cheme. I EU gives stoetten mere direkte til landmaendene end den goer her. 1) Fordi nogle medlemslande blev træt at kun bidrage til dette "tag-selv-bord" og truede med at smække kassen i. 2) Den har været lige så stort som i TH.(bl. i Italien, og andre steder) men forskellen er at i TH er den mere åbenlyst, og at i EU bliver den "delvis" stoppet når den opdages. Nu har jeg kun nævnte "Landbrug støtte" for at blive ved emnet, men i EU har det været diverse støtte ordninger igennem tiderne (jern industrien - værfter m.m. - fly - våben m.m. ) og i EU kalder man disse "korrupte og grådige mellemmænd" = Lobbyister. I mine øjne er regerings største fejl i bund og grund at de "har solgte skindet, før de havde skudt bjørnen" = lovet en økonomisk støtte til landmænd uden at det var penge i kassen for at indfrier dette løfte. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 03/02-2014 18:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
NFP...det er overhovedet stadigvæk ikke faldet dig ind...som jeg skrev til dig tidligere at andre her faktisk ER enige i at det er noget skidt-og hvorfor skulle folk så sidde og lukke en masse gylle ud bare for at more dig. Det ville da være tåbeligt. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 04/02-2014 10:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
http://englishnew...ng-scheme/ |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 04/02-2014 10:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
http://www.youtub...XB4dI95N8E Det glaeder mig at vi endelig er blevet roerende enige om at det er en katastrofe for landet. Tak for det. Her i nyhederne saa er der nu rasende risboender fra 30 provinser paa vej til Bangkok. Herudover har risboenderne spaerret vejen til Petchburi (junction Petchburi/Ratchburi) og kraever at tale med en minister som har noget at skulle have sagt. Ovenfor er et link til BBC omkring riskatastrofen og for een gangs skyld er BBC ikke farvet som tidligere. Interviewet med handelsministeren er en joke. Endnu engang tusind tak. Mvh. Og saa lige endnu en nyhed. Kina har annulleret en stor rishandel da man ikke har tillid til regeringen og den udtalelse kommer fra ministeren som bliver interviewet af BBC i det tidligere link. http://www.bbc.co...a-26028335 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/02-2014 12:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
NFP skrev: Det glaeder mig at vi endelig er blevet roerende enige om at det er en katastrofe for landet. Måske du ikke formulerer dig klart, men du får det til at lyde som om, vi nu har set lyset og er blevet omvendt til dit synspunkt. Det er ingenlunde tilfældet. Jeg tror de fleste af os - i hvert fald undertegnede - hele tiden har synes, at risplanen ikke var ordentlig gennemtænkt, og at den endte med at bive meget dyr for landet. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 04/02-2014 12:44
|
Kim Ludvigsen skrev: NFP skrev: Det glaeder mig at vi endelig er blevet roerende enige om at det er en katastrofe for landet. Måske du ikke formulerer dig klart, men du får det til at lyde som om, vi nu har set lyset og er blevet omvendt til dit synspunkt. Det er ingenlunde tilfældet. Jeg tror de fleste af os - i hvert fald undertegnede - hele tiden har synes, at risplanen ikke var ordentlig gennemtænkt, og at den endte med at bive meget dyr for landet. Kim, du siger/formulerer det bare paa en anden maade. ![]() Mvh. Nu kunne vi jo starte en ny traad om "Tablets til skoleboernene" det er samme fiasko, bare ikke saa dyr. Een af de kinesiske leverandoerer er lige netop gaaet konkurs og kan ikke levere, men regeringen har faaet deres korruptionspenge. Mai pen rai. "Thaksin thinks, PT acts". Advarselslamperne var der lige fra starten af. Bortset fra det saa skriver vi 2014 og konens barnebarn har endnu ikke modtaget sin tablet. Det var bare et forslag. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/02-2014 14:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Conrad, Jeg tror at både Du og Jeg skal revidere vores viden om omfanget af korruptionen i EU. http://www.dr.dk/...115200.htm P.S. Hvor meget vil det blive omregnet i Thai B ? ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 04/02-2014 15:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Lung Yao Det bliver ca. 5280 billioner thai baht, der svindles for i EU. Det er godt nok noget af en oejenaabner ![]() "Lidt" mere end der forsvinder i the rice pledging scheme ![]() Hilsen Conrad |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 04/02-2014 15:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Conrad skrev: Lung Yao Det bliver ca. 5280 billioner thai baht, der svindles for i EU. Det er godt nok noget af en oejenaabner ![]() "Lidt" mere end der forsvinder i the rice pledging scheme ![]() Hilsen Conrad Ja og stort set det hele foregår i syd Europa. Er ikke så glad for det EU. Svindelen har altid foregået, med Italien som absolut topscorer. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/02-2014 08:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Lige som perspektiv til vores snak så har USA netop godkendt deres Farm bill som vil støtte landbruget med næsten 1.000 mia USD over de næste 10 år. http://www.nytime...farmbillus Det er en anderledes måde at støtte end den Thailandske men det er stadig noget der støtter produktionen og koster mange penge. Men som jeg ser det så er problemet i Thailand primært at der er gået Thainess i den. De vil hellere opmagasinere risen så den kan ligge og blive dårligere end at sælge den med tab (som man må forvente i alle tilskudsordninger). |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/02-2014 14:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Man burde lave andelsforeninger, mhp. at producere og sælge i udlandet. Fælles pakkefabrikker i amter eller områder. Giver flere arbejdspladser i lokalområderne. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 06/02-2014 10:33
|
http://www.bangko...ging-funds Mage til tomme ord skal man lede laenge efter. Med mindre storebror endelig spytter i kassen. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 06/02-2014 11:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
NFP skrev: http://www.bangko...ging-funds Mage til tomme ord skal man lede laenge efter. Med mindre storebror endelig spytter i kassen. Du har ret, det er tomme ord, du kommer med, intet nyt der. Siger du, din storebror vil hjælpe risbønderne ? |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 06/02-2014 14:10
|
OleH skrev: NFP skrev: http://www.bangko...ging-funds Mage til tomme ord skal man lede laenge efter. Med mindre storebror endelig spytter i kassen. Du har ret, det er tomme ord, du kommer med, intet nyt der. Siger du, din storebror vil hjælpe risbønderne ? @OleH jeg oensker paa ingen maade at starte noget fnidder fnadder, enten har du ikke laest artiklen eller forstaaet den ellers ville du ikke svare som du goer. De tomme ord kommer ikke fra mig men fra Thailands caretaker PM og det ville vaere rart hvis hendes forbryderiske storebror kunne sende de penge man skylder boenderne paa grund af hans mislykkede rice pledging scheme. Hvor mange gange har damen ikke udtrykt "I am doing my best". Fakta er hun kan ingenting naar det kommer til stykket med mindre du har lyst til at bevise det modsatte. Det ville vaere rart hvis du kunne optraede lidt mere professionelt i stedet for at proeve at opfordre/provokere til en gang fnidder fnadder som ingen saetter pris, jeg goer ihvertfald ikke. Mvh Det ville vaere interessant at vide om OleH har en ide om hvor pengene til risboenderne skal komme fra. Der er ingen i Thailand der har nogen ide om dette. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 06/02-2014 14:28
|
NFP du stiller en masse spørgsmål herinde men kommer ikke rigtig med nogle forslag selv...bortset fra at du jo selvfølgelig vil have en gul regering-selvom du siger andet. Hele din fremfærd her på forum har jo ligesom modbevist den påstand syntes jeg. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 06/02-2014 17:05
|
Yonok skrev: NFP du stiller en masse spørgsmål herinde men kommer ikke rigtig med nogle forslag selv...bortset fra at du jo selvfølgelig vil have en gul regering-selvom du siger andet. Hele din fremfærd her på forum har jo ligesom modbevist den påstand syntes jeg. Hvor er mit spoergsmaal i ovennaevnte ? Undskyld det var et spoergsmaal. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 06/02-2014 18:13
|
NFP skrev: Hvor er mit spoergsmaal i ovennaevnte ? Undskyld det var et spoergsmaal. Kunne evt. være det her: Det ville vaere interessant at vide om OleH har en ide om hvor pengene til risboenderne skal komme fra. Der er ingen i Thailand der har nogen ide om dette. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 07/02-2014 03:51
|
Yonok skrev: NFP skrev: Hvor er mit spoergsmaal i ovennaevnte ? Undskyld det var et spoergsmaal. Kunne evt. være det her: Det ville vaere interessant at vide om OleH har en ide om hvor pengene til risboenderne skal komme fra. Der er ingen i Thailand der har nogen ide om dette. @Yonok, undskyld jeg oversaa dette. Der er ingen som ved hvor pengene skal komme fra. Der er en masse skriverier i dagens aviser (fredag). |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.