Se indlæg
 Udskriv debat
Vores dronning har den rette forståelse..
Webmaster
NFP skrev:

Uden at komme med et langt citat fra Webs indlaeg, saa var det VM i Rugby der forenede Syd Afrika. Der er en glimrende film omkring det emne "Invictus" instrueret af Clint Eastwood og Mandela spillet af Morgan Freeman. Syd Afrika vandt VM.

Hvad skal der til for at forene Thailand lige nu ?

Det er soergeligt som det koerer lige nu.

Nu brugte jeg selv ordet forsone og ikke forene. Syntes selv der er en forskel på de to ord.

- forsone
- forene

Ser ikke nogen grund til at de to fløje skulle forene sig og det er nok også en umulig opgave - og burde på ingen måde være et mål. Men derimod burde de to fløje forsone sig og komme videre.

Meget ironisk så har denne tråd titlen "Vores dronning har den rette forståelse", og hvis man overfører den title til thailandske forhold så har man også et godt bud på hvem der kunne træde i karakter og få forsonet gul og rød fløj i Thailand. Det er gjort før, hvorfor så ikke bruge denne oplagte mulighed under denne efterhånden årelange krise?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
NFP
Yonok skrev:

Ja jeg ved ikke NFP men jeg mener nu lige som webmaster at Mandela gjorde betydeligt mere for foreningen af Sydasrika end den film du omtaler...om end den måske er god.
Vedr. dit spørgsmål:
Jeg ved det ikke,men mener at første skridt må være at få ro på i landet-som det er nu er det jo en umulighed at arbejde uanset hvem der skulle udføre det( på regerings plan).
Så det vil jo da i første omgang kræve at man stopper den galning til Suthep.
Derefter må man til forhandlingsbordet og begge parter kommer jo altså til at give sig hvis nogen løsninger skal nås.
Det ville være ideelt at sætte en ny regering ind uden nogen af parterne men dettte er nok utopi at tro på kan lade sig gøre som det ser ud nu.
Så er der løsningen med en militær overgangs regering som jeg bestemt ikke bryder mig om af 2 årsager.
Militæret i et land er efter min mening ikke beregnet til at lede et land og i dette tilfælde ville det jo nærmest være lig med at sætte Abhisit/Suthep på magten,hvilket i min verden ville være katastrofalt for Thailand og dets indbyggere.
Det samme ville gøre sig gældende med et forretnings ministerium idet det ville komme til at bestå af alle deres venner-de rige og indflydelses-rige og på ingen måde afspejle hovedparten af befolkningens ønsker.
Så for mig at se ser det ret håbløst ud medmindre man vågner op i begge lejre og laver nogle fornuftige aftaler om en reform for derefter at danne en eller anden form for overgangs regering indtil andre er klar til at tage over efter disse to partier.
Men men....syntes ikke der er meget der tyder på at noget fornuftigt vil komme ud af alt dette.Det har den galning til Suthep ødelagt for længe siden.Han ved at han er ude over alle grænser og ikke til at redde så det er ren selvmords mission han er på nu-uden noget mål egentlig andet end skabe kaos.
En yderst farlig mand-som jeg sagde allerede da dette startede.

@Yonok, maaske har jeg ikke udtrykt mig helt klart. Det er ikke filmen "Invictus" men rugby sporten og opbygningen af rugby holdet der vandt VM i Syd Afrika under Mandela's opsyn om man kan sige det paa den maade som gjorde at der opstod et sammenhold i befolkningen. Filmen bygger op omkring vejen til VM triumfen. Mandela havde det svaert i sin foerste tid som Praesident men laes lige sammenfatningen her:

http://en.wikiped...%28film%29

http://www.sporta...ial-change

https://www.youtu...1VuGEcYV4k

Fakta er at Mandela vandt alles hjerter pga rugby vm. Det var simpelthen genialt det han gjorde. Bare se klippet fra YouTube. Det er verdenshistorie.

Men for at komme tilbage til Thailand:

Nu vil jeg ikke ryge ud i noget fnidder fnadder om Suthep er en galning eller ej. Han skulle vaere stoppet langt tidligere da han fik de indroemmelser han efterlyste.

Man kan sige Thailand forenes kun een gang om aaret og det er paa HMs foedselsdag. Han holder sin foedselsdagstale og fortaeller befolkningen at nu skal de opfoere sig ordentligt og vise sammenhold.

Desvaerre er de fornuftige ord glemt lige med det samme.

Som skrevet af Yonok, det er svaert at finde en loesning og alle parter skal til forhandlingsbordet, men hvis blot een part ikke vil, er det uloeseligt.

Spring til debat: