Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Leve attest
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 10/02-2014 03:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg går da ud fra at det bare er sende dem en kopi af skatte papirerne så må de vel til lommerne og lave det om. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 10/02-2014 09:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Yonok Du har ret. Hvorfor gøre det til et problem, når problemet egentligt ikke er andre end dem der ikke kan finde ud af det.. ![]() |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 10/02-2014 13:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
De herrer ved åbenbart ikke hvorfor Udbetaling Danmark tager 55%. Det gør de fordi, de siger man ikke har sendt skattekortet til dem. Det er flere år siden at, man skulle det. ALT FOREGÅR ONLINE, selv hos UD, hvis de ellers bare selv kan finde ud af det! Da jeg får min hovedpension fra et andet sted, så skal UD kun bruge skatteprocenten, så står på bikortet, men det kan man bare ikke finde ud af. Så fred være med det. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 13/03-2014 23:43
|
Ja, jeg fik så sendt den rigtige attest afsted og udfyldte den som jeg altid har gjort og med underskrifter fra naboerne...3 stk+min egen. Den kom retur med besked om at den ikke var iorden da den ikke havde 2 underskrifter......nej,den havde 3! Jeg ringede til dem men havde kun fyldt 500 på telefonen hvilket ikke var nok-så tid og penge spildt. Nå,rundt på div. kontorer for at få underskrift og stempel i håbet om at dette ville tilfredsstille dem....men klart de ville jo ikke skrive under på noget de ikke forstod men til sidst fik jeg min læge til det med hospitalets stempel og sendt den afsted endnu engang. Kunne dog ikke lade være med at grine lidt da jeg kom hjem og kiggede på lægens underskrift osv. for han havde ikke bare skrevet under men skrevet: navn...er stadig i live og har det godt-lol! Men det er da en besværlig omgang og damen jeg talte med var..syntes jeg direkte uforskammet og pissede mig helt af da hun sagde-ja, grunden er jo i realiteten nok at de underskrifter ser ud som om det er samme person der har skrevet dem. Så der røg lige en klage afsted til hendes chef.Jeg vil ihvertfald ikke beskyldes for at svindle med underskrifter eller noget andet. Jeg fik så svar igår at de havde modtaget leve attest og den var iorden-men at jeg fremover skulle skrive vitterligheds vidnernes navn osv. med bogstaver de kunne læse-de var på thailandsk,da jeg/vi kun har thailandske venner osv.-så jeg ,åtte jo spørge hende om hun så mente at jeg under eller over deres underskrift skal skrive deres navne på dansk for ingen af dem kan skrive på andet end thai-og de kan vel ikke forlange at man skal have venner der kan det.Så nu må vi se hvad hun svarer på den. Bare deres telefon-når man endelig kommer igennem kommer alt mulig information først på dansk og derefter på engelsk-efter du er blevet omstillet ved at taste div. numre en 2-3 gange for at nå frem til det kontor du skal have fat i. Alt den information kunne de da lægge ude på hjemmesiden så folk ikke skal gennem alt det-vente og betale. Dette har jeg skrevet og forklaret/foreslået dem samt forklaret dem at vi får en pensions meddelelse i Januar men mange skal jo forny deres visum på andre tider af året og den må kun være 3 måneder gammel samt må ikke være en kopi.Dette er da et problem ihvertfald jeg løber ind i hvert år og må gennem hele møllen for at få dem til at sende endnu en med opdateret dato på. Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke men hvis man kunne downloade en selv med opdateret dato ville dette problem jo være løst. Disse ting forklarede jeg dem og skrev at det absolut ikke er nogen klage men blot information om hvilke ting der kunne lette vores del af arbejdet hernede-og spare tid og penge på alt det andet pjat. Men da bestemt ikke nogen god oplevelse dette møde med Udbetaling Danmark-der var pensionsstyrelse helt anderledes venlige og forstående og altid parat til at hjælpe syntes jeg. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 14/03-2014 00:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
ja hang også i kø hos UD i lang tid for at høre om de kunne bekræfte de hade modtaget min den var så kommet.........nu har jeg så brugt de sidste 2 dage på at prøve at komme ind på kære skats hjemmeside det er lykkedes 2 gange od af mindst 100 forsøg og der kan jeg så lige se en restskat på 22 tusser og det er umuligt at rette mine fradrag til der går ged i den inden......så nu kan jeg så bruge en time eller 2 på at ringe til dem i dag....bliver pisse harm over tingene virker så dårligt online her fra. God weekend--- |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 14/03-2014 00:51
|
Ja,ganske rigtigt...men jeg tror simpelthen det er ren uvidenhed fra deres side om hvilke forhold vi har og derfor er vi nødt til at fortælle dem det og blive ved med at spørge om små forbedringer der kan lette vores del af arbejdet med at overholde vores forpligtigelser i forhold til dem og loven. Kømper en kamp stadig med at få et Nem-ID idet jeg ingen dansk bank har og vil godt nok være ked af at skulle hele den lange vej til Bangkok bare for at hente et nøglekort. Jeg har spurgt om de ikke kan sende det til politiet,imigrations kontoret her i byen-NEJ ! Og det er jo efterhånden en nødvendighed med hensyn til offentlige instanser-kun skat har en tast-selv kode man kan bruge...alle andre steder er det Nem-ID. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 14/03-2014 01:47
|
|
Yonok skrev: Ja,ganske rigtigt...men jeg tror simpelthen det er ren uvidenhed fra deres side om hvilke forhold vi har og derfor er vi nødt til at fortælle dem det og blive ved med at spørge om små forbedringer der kan lette vores del af arbejdet med at overholde vores forpligtigelser i forhold til dem og loven. Kømper en kamp stadig med at få et Nem-ID idet jeg ingen dansk bank har og vil godt nok være ked af at skulle hele den lange vej til Bangkok bare for at hente et nøglekort. Jeg har spurgt om de ikke kan sende det til politiet,imigrations kontoret her i byen-NEJ ! Og det er jo efterhånden en nødvendighed med hensyn til offentlige instanser-kun skat har en tast-selv kode man kan bruge...alle andre steder er det Nem-ID. nu ved jeg ikke hvor du opholder dig i landet hvis du evt er tættere på konsulatet Jomtien kan det i følge deres prisliste også ordnes der men skulle det være tilfældet så ring endelig til dem først..... |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 14/03-2014 03:15
|
Jeg er helt oppe ved grænsen til Myanmar og Laos. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 14/03-2014 06:16
|
|
ja så kan jeg kun sige der er langt til begge steder..... du skal nok klippe til alle zoner hvis du tager tog eller bussen....god weekend |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 14/03-2014 07:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Den leveattest jeg fik sammen med pensionsmeddelelsen, der skulle jeg ikke selv skrive under, det skulle kun 2 vidner. I rubrikken for navne skrev jeg deres navne i det latinske alfabet og de skrev selv under paa thai, vidnerne var min hustru og hendes soen. Jeg sendte attesten baade pr. post og som e-mail. Men det undrer mig at der i aar ikke var en civilstandsattest der skulle udfyldes. Paa Borger.dk omhandlende pensionister i udlandet, staar der stadig at vi hvert aar skal indsende leve- og civilstandsattest. Jeg skal forny "retirement extension" i oktober og har ikke hidtil haft problemer med at bruge div. pensionsmeddelelser der er dateret foerst paa aaret, hverken naar brevet til Immigration er skrevet af ambassaden eller konsulen paa Phuket. Hvis man logger ind paa skat.dk, naar man staar op i Thailand, saa er det min erfaring at der er hurtigere adgang og at betjeningen gaar hurtigere. Jeg stod til en restskat paa godt kr. 17.000,- , men efter at jeg havde udfyldt skemaet for graensegaengere, saa skal jeg nu have kr. 111,- tilbage , jeg maatte godt nok udfylde skemaet ca. 7 gange foer det blev gemt og der kom en ny aarsopgoerelse.Conrad |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 14/03-2014 07:31
|
Jo jeg fik begge dele-leve attest og civilstands erklæring og det er kun leve attesten der skal underskrives af vidner. Men jeg skrev som sagt en ordentlig smøre til dem ang. en del ting-blandt andet alt det information osv. man skal igennem og 2-3 videre stillinger på tlf. før man kommer igennem og får at vide at man er nr. 50 i køen. Meget af det kunne jo lige så fint ligge ude på deres hjemmeside så vi ikke skal betale for at høre på det på to sprog. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 14/03-2014 09:55
|
|
Conrad skrev: Den leveattest jeg fik sammen med pensionsmeddelelsen, der skulle jeg ikke selv skrive under, det skulle kun 2 vidner. I rubrikken for navne skrev jeg deres navne i det latinske alfabet og de skrev selv under paa thai, vidnerne var min hustru og hendes soen. Jeg sendte attesten baade pr. post og som e-mail. Men det undrer mig at der i aar ikke var en civilstandsattest der skulle udfyldes. Paa Borger.dk omhandlende pensionister i udlandet, staar der stadig at vi hvert aar skal indsende leve- og civilstandsattest. Jeg skal forny "retirement extension" i oktober og har ikke hidtil haft problemer med at bruge div. pensionsmeddelelser der er dateret foerst paa aaret, hverken naar brevet til Immigration er sk af ambassaden eller konsulen paa Phuket. Hvis man logger ind paa skat.dk, naar man staar op i Thailand, saa er det min erfaring at der er hurtigere adgang og at betjeningen gaar hurtigere. Jeg stod til en restskat paa godt kr. 17.000,- , men efter at jeg havde udfyldt skemaet for graensegaengere, saa skal jeg nu have kr. 111,- tilbage , jeg maatte godt nok udfylde skemaet ca. 7 gange foer det blev gemt og der kom en ny aarsopgoerelse.Conrad det er helt håbløst har prøvet på alle døgnets 24 timer.....og har nu besluttet at jeg må tage den ventetid der må komme......men nu har de så travlt at man ikke en gang kan komme i kø og alle medarbejdere optaget forså senere.....lige nu tror jeg det er godt jeg har længere en cykelafstand til Sluseholmen koger |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 14/03-2014 11:54
|
|
Kom i gennem til skat efter 50 min venten og snakkede med en sød dame som ville sende nogle blanketter elektronisk som man nu som noget nyt skal udfylde for at få fradrag for det børnebidrag jeg betaler i Danmark.......så det er nok sendt via skattemappen så kan jeg bruge weekenden på at prøve at komme ind på skats hjemmeside igen hurra.....lige til at gå på druk over. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 22/04-2014 09:01
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvad for en mail har i brugt til ud jeg har en som siger men får ikke noget auto svar
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, men efter at jeg havde udfyldt skemaet for graensegaengere, saa skal jeg nu have kr. 111,- tilbage