Se indlæg|
Soul of a Nation : The Royal Family of Thailand
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 19/10-2016 20:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Jeg undres mere og mere over hvad det er der nager og generer dig så skrækkeligt med os lidt ældre farang keenok der har boet her i flere år, hvad er dit problem? Sort tøj? Jeg var parat til at finde nogle ældre sorte jeans frem (går ikke i sort længere, min aura tager skade af det) - samt en sort Camel skjorte med lange ærmer, men fruen sagde "you dont need to do" - jeg iførte mig derfor en mere afdæmpet ensfarvet skidengrøn Camel med korte ærmer, og de sorte jeans, og sorte sko, de var pudsede og polerede. Hva f..... er det du vil - kopiere mig og lave ballade konstant? ![]() |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 19/10-2016 22:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 325 |
hehe den sidste var god... men jeg ved ikke hvorfor du hele tiden inddrager din alder og bopæl...det har jeg sagt at jeg er ligeglad med. Jeg har heller ikke noget personligt problem med nogle herinde. Det minder om de gode gamle SUK dage hvor hver eneste diskussion altid endte med konklusionen om at vi alle var så jealous på ham..... jeg skal gøre opmærksom på at jeg er ganske tilfreds med mit liv som det er nu...en ung fyr i sin bedste alder...arbejder som bare satan, træner og tager rundt i sydøstasien og får en masse på opleveren. Jeg er ikke jealous på en fattig førtidspension i Udon eller andre danskere i Thailand for den sags skyld, for jeg har selv boet der i en periode og ved at det også bliver hverdag derude. Selvom man kan holde af Thailand er det ikke ens betydende med at man gider bo der permanent. Vi er nogle der stadig har familie og venner vi ser og holder af, vi er nogen som ikke er forskrækket over skiftende årstider, vi er nogle der ikke tænder på at mærke sveden pible frem på huden ligeså snart vi træder ud af badet osv.. Jeg er generelt et positivt og glad menneske i balance, og ikke som nogle antyder en indebrændt og forbitret stakkel. Det er så sjovt at se hvad folk tolker ud fra ens ord...ligesom jeg åbenbart fejlfortolkede dig..folk danner sig hurtigt nogle billeder indeni hoved som de så danner deres virkelighed ud fra. men jeg må indrømme at jeg blev kællinge fornærmet over den treatment jeg fik i den anden tråd...ok, min tone bar præg af alt det lort jeg læste på nettet i dagene efter kongens død, hvor det virkede som om at det eneste faranger tænker på er hvornår de kan komme på bar igen og drikke sig ned og slæbe en købeprincesse med hjem. Det jo det eneste de er kommet for og dem om det. men jeg efterlyste i bund og grund bare lidt respekt for kongen og Thailand...lidt alm. god opførsels i efterdønningerne på en helt unik begivenhed. Var det for meget at bede om fra folk som man må formode har Thailand inde på livet? ...men det skulle jeg fandeme ikke blande mig i osv...ok men så husk lige at lade være at blande jer næste gang en asylansørger laver lort i DK....eller næste gang velfærdsflygtninge vælter ind over grænsen og kræver penge og bedre forhold..for vi er åbenbart ikke en skid bedre selv når det kommer til adfærd. Fælles for dem og os er at vi begge grådigt forsøger at spise de sidste krummer fra andre menneskers tag-selv-bord, uden selv at bringe noget til bordet. Jeg endte bare med at få lort i hovedet om at være wanna be, belærende, bedrevidende osv...og du vil aldrig ændre det syn på mig. Men det er lektion nummer 1 når man kommer til thailand...respekter kongen! og lige præcis denne konge var noget særligt....ikke bare en ligegyldig mand der dør...alligevel skaber det rører på nettet og herinde at der blev lukket for hanerne og agogo barene i 2 dage...noget så simpelt, mainstream og kedeligt kan man vel undvære i en tid? i ren og skær ære og respekt for den vigtigste thailandske personlighed i vores levetid. Og nej, overstående var ikke henvendt til samtlige 30 mio turister....og nej, det var heller ikke henvendt til folk som kan lide at få sig en øl derhjemme....det var henvendt til alle de tomhjernet skinkepander der ikke kan holde deres bekrymringer om deres sygelige trang til overstående for dem selv i mindre en et døgn efter offentliggørelsen af mandens død. Så kan der vidst heller ikke koges mere suppe på den. Redigeret af The_Horror d. 19/10-2016 22:45 |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 19/10-2016 23:04
|
|
Det handler ikke om at hæve mig selv over alle andre, det handler om at hæve den thailandske konge over alle de faranger der selv tror de er konger. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 20/10-2016 01:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
+1 til Horror for spydighed +1 til JohnBKK for humoren I øvrigt nogen rigtigt gode videoer web har smidt op i tidernes morgen, jeg er blevet MEGET overrasket over hvor dannet, kærlig og ambitiøs kongen var på vegne af hele landet og dets folk. Et billede af HM er blevet hængt op i glas og ramme i cribben i aftes - han fortjener sgu en plads i mit hjem. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/10-2016 08:15
|
|
El Hollor skrev: "men jeg ved ikke hvorfor du hele tiden inddrager din alder og bopæl...det har jeg sagt at jeg er ligeglad med. Jeg har heller ikke noget personligt problem med nogle herinde. " Fordi jeg bor i Asien hvor ældre mennesker respekteres for deres klogskab og visdom, her er stadigvæk dannelse og pli, det er dejligt! ![]() |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 20/10-2016 09:36
|
|
JohnBKK skrev: El Hollor skrev: "men jeg ved ikke hvorfor du hele tiden inddrager din alder og bopæl...det har jeg sagt at jeg er ligeglad med. Jeg har heller ikke noget personligt problem med nogle herinde. " Fordi jeg bor i Asien hvor ældre mennesker respekteres for deres klogskab og visdom, her er stadigvæk dannelse og pli, det er dejligt! ![]() Du plejer ellers ikke at give meget for de kulturelle normer i Thailand, ihvertfald ikke i dine indlæg, men måske jeg tager fejl igen. Og din uenighed i min gammelmand konservative tankesæt om at udvise lidt respekt gør dig til et mærkværdigt og måske uværdigt forbillede som en 'lært' ældre herre med livserfaring. Men jeg kan godt lide ideen om at vise ældre mennesker respekt, specielt i familien som vi kender det fra Thailand. Men vi ved alle at alder ikke nødvendigvis er lig med visdom. Bare tag Vogternes Råd i Iran eller andre præstestyrer, eller vores eget folketing med gamle nisser som Bertel Haarder og Mogens Lykketoft, skulle man ikke kunne tillade sig at være uenig med dem? eller ham den nu afdøde kulturradikale der mente at der kun var en håndfuld intelligente mennesker DK, svarende til medlemstallet i Det Radikale (radicoole) Venstre. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/10-2016 10:07
|
|
Den unge mand skrev: "forbillede som en 'lært' ældre herre med livserfaring." I det mindste lærte vi at skrive korrekt dansk dengang, det ser skidt ud i dag.. mange ord bruger du, prøv med lidt færre og bedre.. ![]() |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 20/10-2016 10:42
|
|
av den gjorde virkeligt ondt, den lærde mand trak det sidste våben, for der er intet at sætte på hans egen grammatik. Jeg bukker mig dybt i støvet. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/10-2016 10:49
|
|
Synes du sku holde kaje nu.. ![]() |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 20/10-2016 11:08
|
|
Sku? |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 20/10-2016 12:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
The_Horror skrev: av den gjorde virkeligt ondt, den lærde mand trak det sidste våben, for der er intet at sætte på hans egen grammatik. Jeg bukker mig dybt i støvet. Har du tabt kagedåsen? Eller hvad sker der lige for dig i dine indlæg? Du blander dansk politik og Thailand sammen i samme sætninger. Du kæfter op om ære og respekt for en mand du intet ved om. Du skriver alenlange indlæg uden thai relevant indhold. Og så forsøger du at belære andre, inklusive turister om hvad der sig hør og bør. Sgu da ikke dine penge turisterne har brugt ud fra forventning om et ferie indhold! Når du så engang i din bedrevidende danske verden, kommer til den forståelse. At du absolut intet ved om Thailand. Så kan du starte med en undskyldning til JohnBKK, og ellers tænke dig om 2 gange før du hælder mere af dit intetsigende pladder ud til offentlig beskuelse! |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 20/10-2016 13:15
|
|
skal jeg starte forfra så du også kan følge med eller bare ignorer dit pis? for du har tydeligvis ikke fattet noget af det jeg har skrevet men remser bare op af en masse DU ikke ved en skid om. Hvad er det fx jeg ikke ved om kongen og behøves jeg egentlig vide noget om ham for at henvise til lidt respekt om ham? og hvor blander jeg thai politik med dansk politik? tør lige morgenduggen væk fra øjnene for du ser åbenbart lidt utydeligt idag. antyder du at fordi en person har betalt for en flybillet til Thailand så kan han gøre hvad det passer ham? Desuden har jeg ind til flere gange gjort opmærksom at jeg kun brokker mig over de får idioter og ikke flertallet, men du har tydeligvis ikke læst mine indlæg, så det er lidt op ad bakke at diskuterer med dig. Ved du overhovedet hvad der har vækket min harme i første omgang el. lader du dig bare provokerer af min fremføring? Sjovt du nævner min manglende viden om Thailand, for jeg har i flere år sagt at jeg er kommet til den erkendelse at jo mere jeg lærer om Thailand desto mindre går op for mig hvor lidt jeg ved, den erkendelse kunne andre folk herinde inkl. dig selv godt lære lidt af. Desuden handler denne tråd el. den tidligere, på ingen måde om viden el. dannelse, men om almindelig sund fornuft og respekt for en afdød konge, som jeg åbenbart ikke ved noget om siger en klog og fremmed mand. ps. en undskyldning til forummets absolut mest provokerende, aggressive og spydige medlem? en mand som har fået fribillet til at svine folk til på det groveste og skræmme utallige brugere væk fra siden? Uden så meget som en enkelt fejlerkendelse el. undskylding. Bevares, jeg kan godt lide JohnBkk tilstedeværelse her på siden, han er snart det eneste aktive medlem tilbage, og som oftes er jeg også enig med ham, men jeg skal sgu da ogå have lov at være uenig uden en flok kællinger af et hylekor råber op uden iøvrigt at deltage i diskussionen. Mig bekendt plejer Johnbkk godt st kunne forsvarer sig uden rygklappere som dig. Pls, en anden gang du melder dig ind i en diskussion fra sidelinien, så bring noget til bordet istedet for blot at lukke pis ud, bare et råd. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/10-2016 15:10
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
For nu at komme tilbage til emnet: HM var ogsaa opfinder og her er en video omkring hans rainmaking technique https://www.faceb...e_internal HM spillede adskillige instrumenter hovedsageligt saxophon og clarinet. Trumpet kunne han ogsaa klare. Han komponerede ligeledes og baggrundsmusikken til videoen er selvfoelgelig "Falling Rain" or "Fon Dok". Han var kendt som The Jazz King. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/10-2016 18:44
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Kære drenge, piger og stridshaner, Husk nu at lade debatten foregå i en venskablig tone. Vær gerne uenig, men lad det nu på en ordentlig måde. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/10-2016 21:58
|
|
Den Kloge Unge Mand skrev: "Sjovt du nævner min manglende viden om Thailand, for jeg har i flere år sagt at jeg er kommet til den erkendelse at jo mere jeg lærer om Thailand desto mindre går op for mig hvor lidt jeg ved, den erkendelse kunne andre folk herinde inkl. dig selv godt lære lidt af." Det erfarede jeg tilbage i 2001, unge mand.. Mht. til dine andre anskuelser om min tilstedeværelse i dette forum, bl.a. at det holder folk væk fra at signe up ell. kommentere? Tjaaa... life is a bitch, det er til fadet du, eller hold snuden væk, især nu om dage, måske det er problemet med dig? Til Web: Synes jeg har holdt en rimelig sober tone her, men den unge mand har åbenbart et problem fordi jeg er her. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/10-2016 21:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg er både enig og unenig med Horror, såvel som med JohhBKK til tider. Jeg gider egentlig ikke fortælle om hvad, hvor og hvem, hvis man følger lidt med på forummet vil man forstå. Men jeg er sgu enig med Horror i, at der er et kobbel af primitive medlemmer som galper op når der bliver stillet spørgsmål ved deres såkaldte viden og holdninger. Gylp gylp Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/10-2016 22:00
|
|
|
|
|
|
| gunther |
Lagt på d. 20/10-2016 22:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Det er meget sjælden jeg skriver eller kigger på den her site. Men husker før i tiden var der flere af de verdensmænds typer som THE HORROR, de blev heldigvis siet fra, de fleste at dem er også sådan nogle små amatører som ikke har oplevet særlig meget i den store verden. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/10-2016 22:14
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
gunther skrev: Det er meget sjælden jeg skriver eller kigger på den her site. Men husker før i tiden var der flere af de verdensmænds typer som THE HORROR, de blev heldigvis siet fra, de fleste at dem er også sådan nogle små amatører som ikke har oplevet særlig meget i den store verden. Gå nu efter bolden og ikke manden. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/10-2016 22:15
|
|
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.