Se indlæg|
Thailand:Politiet skyder demonstrant ned 18 Feb 2557.
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 19/02-2014 20:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Jeg snakker om hvordan man håndtere demonstrationer, uanset hvilket land det er, uanset hvilket parti. Og der har Yingluck gjort det godt. Politiet har været meget tilbageholdene i starten, modsat mange andre lande vi ser. Der har været udskrevet valg, modsat alle de andre lande med demonstrationer. Nej konflinkten i 2010, ved jeg ikke så meget om, men nu snakker vi om konflikten 2013/14, som jeg følger en del med i. Så kan vi holde os til den ? Gør det at jeg ikke kan have en mening om den nuværende konflikt, at jeg ikke studerede den i 2010 ? Men min holdning er, at hvis dem i 2010, som demonstrerede, ikke accepterede et valg, og regeringen gjorde alt efter drejebogen som Yingluck har gjort. Så ja, så ville jeg mene det samme. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/02-2014 20:09
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det kan jeg eller andre ikke vide noget om, og mit spørgsmål til Bjarke var absolut ikke for at gå efter ham personligt, det vil jeg gerne have mig frabedt, hvis det blev forstået sådan. Det var udelukkende et spørgsmål om at sætte militæret ind for at udrydde, og om det er acceptabelt for den ene side at gøre det, men ikke for den anden side, også selvom der er "terrorister" på begge sider, og begge sider skaber/skabte helt uacceptable tilstande for den enhver siddende regering. Ov, det var en lang sætning
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/02-2014 20:11
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Man kan vel også spørge på en anden måde, er militæret en del af løsningen eller en del af problemet.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/02-2014 20:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
natty skrev: jeg troede også som du måske tænkte, det gælder kun mod de gule - derfor jeg skrev godt set.
Det kan jeg eller andre ikke vide noget om, og mit spørgsmål til Bjarke var absolut ikke for at gå efter ham personligt, det vil jeg gerne have mig frabedt, hvis det blev forstået sådan. Det var udelukkende et spørgsmål om at sætte militæret ind for at udrydde, og om det er acceptabelt for den ene side at gøre det, men ikke for den anden side, også selvom der er "terrorister" på begge sider, og begge sider skaber/skabte helt uacceptable tilstande for den enhver siddende regering. Ov, det var en lang sætning ![]() DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 19/02-2014 20:25
|
|
Det er min klare opfattelse, i et hvert samfund. At hvis der kommer demonstrationer, så prøver man på rolig måde at løse konflikten. Eskalere det, så sætter man politiet ind for at sikre ro og orden og indæmme demonstrationen. Hjælper det ikke, og er den politiske situation låst, så udskriver man valg. Vinder man dette valg, og det hele fortsætter og bliver værre og værre med død og ødelæggelse (også fra modemonstrationernes side) Og politiet ikke magter opgaven, så sætter man militæret ind, og erklære undtagelses tilstand. Militæret advare så via højtalere, og beordre demonstrationen spredt. Hjælper dette ikke, så må man anvende magt. Ja det mener jeg, ikke kun i Thailand, men i alle lande. Hvad skulle man ellers gøre ? Bukke under for MINDREtallet og lade dem overtage magten, trods et reelt demokratisk valg ???? |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/02-2014 20:59
|
Webmaster skrev: Man kan vel også spørge på en anden måde, er militæret en del af løsningen eller en del af problemet. Det er fuldstændigt korrekt, men da der bliver skrevet meget om dobbelt standart generelt, dog ikke i denne tråd, har jeg en fornemmelse af at nogle vil acceptere en "udryddelse" af demonstranterne idag, mens det blev fordømt i 2010 af de samme personer. PS Jeg prøver i dette svar, at tage min politiske hat af, men vil dog pointere at i 2010 sad der ikke en "ulovlig" regering, selvom partier havde skiftet side, som man prøvede at stække og vælte. Selv den gang blev der lovet valg, men det blev afslået, inden det hele eskalerede. Valg som både jeg og Bjarke mener burde være løsningen, når der er voldsomme demonstrationer. Historien gentager sig, bare med modsat fortegn. Redigeret af natty d. 19/02-2014 21:22 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/02-2014 21:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
natty skrev: Pu ha hvad siger du her på rød stue, . God aften
Webmaster skrev: Man kan vel også spørge på en anden måde, er militæret en del af løsningen eller en del af problemet. Det er fuldstændigt korrekt, men da der bliver skrevet meget om dobbelt standart generelt, dog ikke i denne tråd, har jeg en fornemmelse af at nogle vil acceptere en "udryddelse" af demonstranterne idag, mens det blev fordømt i 2010 af de samme personer. PS Jeg prøver i dette svar, at tage min politiske hat af, men vil dog pointere at i 2010 sad der ikke en "ulovlig" regering, selvom partier havde skiftet side, som man prøvede at stække og vælte. Selv den gang blev der lovet valg, men det blev afslået, inden det hele eskalerede. Valg som både jeg og Bjarke mener burde være løsningen, når der er voldsomme demonstrationer. Historien gentager sig, bare med modsat fortegn. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/02-2014 21:54
|
Og jeg bør måske tilføje, at det psykologisk ikke er ukendt, at man ikke reagerer på hvad man bliver fortalt, oplyst, hører og læser om, men handler efter hvordan man ser andre reagerer, gør eller har gjort. Måske primitivt at skrive det, men synes faktisk ikke, at det er en helt forkert betragtning om situationen idag. Min far er større end din, sæt selv navnene ind. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 19/02-2014 22:26
|
|
Det er fint nok du bringer historie ind i debatten Natty, men jeg kender som jeg skrev, ikke meget til konflikten i 2010. Og det jeg skrev, mener jeg enhver regering bør gøre, i den rækkefølge. Det er den eneste måde at sikre der ikke bliver totalt kaos. Man kan jo ikke blot overgive regeringsmagten til sin politiske modstander, fordi de demonstrere ? Man kan kun afholde et valg, der er INGEN anden løsning. Jeg har ingen politisk hat på, i den betragtning jeg gør mig, om hvordan man burde håndtere demonstrationer. Men jo, jeg støtter Yinglucks regering, da jeg ikke ser noget bedre alternativ for den fattige del af befolkningen. Og da jeg er vestligt og især dansk opdraget, så betyder de fattiges velfærd mere for mig, end de riges pengepung. Så ja, jeg håber demonstrationerne snart forsvinder af sig selv, og de erkender et demokraktisk valg, udskrevet endda før tid. Hvis ikke, ja så håber jeg militæret griber ind og sætter en endelig stopper for gulskjorternes vanvid! |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/02-2014 23:21
|
Bjarke85 skrev: Det er fint nok du bringer historie ind i debatten Natty, men jeg kender som jeg skrev, ikke meget til konflikten i 2010. Og det jeg skrev, mener jeg enhver regering bør gøre, i den rækkefølge. Det er den eneste måde at sikre der ikke bliver totalt kaos. Man kan jo ikke blot overgive regeringsmagten til sin politiske modstander, fordi de demonstrere ? Man kan kun afholde et valg, der er INGEN anden løsning. Jeg har ingen politisk hat på, i den betragtning jeg gør mig, om hvordan man burde håndtere demonstrationer. Men jo, jeg støtter Yinglucks regering, da jeg ikke ser noget bedre alternativ for den fattige del af befolkningen. Og da jeg er vestligt og især dansk opdraget, så betyder de fattiges velfærd mere for mig, end de riges pengepung. Så ja, jeg håber demonstrationerne snart forsvinder af sig selv, og de erkender et demokraktisk valg, udskrevet endda før tid. Hvis ikke, ja så håber jeg militæret griber ind og sætter en endelig stopper for gulskjorternes vanvid! Kære Bjarke85 tak for dit indlæg, som jeg finder ganske fornuftigt. Men når du til sidst skriver at du håber at militæret griber ind overfor gulskjorternes vanvid, så tror jeg ikke det vil ske, da militæret generelt støtter gulskjorterne, og politiet pr. tradition rødskjorterne. Det er jo vigtigt at vide historisk, for situationen idag. Tingene ændrer sig selvfølgelig. Men bare det at vi kan diskutere på den her måde, viser jo problemet i Thailand ganske tydeligt. Politiet og militæret står på hver sin side........igen generelt talt, fordi jeg har en fornemmelse af at militæret har bevæget sig væk fra det politiske, og ikke ønsker at intervenere, med medmindre de bliver "tvunget" til det. Redigeret af natty d. 19/02-2014 23:39 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 20/02-2014 02:20
|
|
Det er så rigtigt nok, nu snakkede jeg også mere generelt, omkring demonstrationer ![]() I det her tilfælde, hjælper militæret nok ikke regeringen, og det er jo i grunden det største bevis på, at det ikke er et sandt demokrati. At et militær ikke gør hvad regeringen beder dem om, det er helt uhørt i et demokrati. Men ja, tiderne ændre sig, og militæret kan ikke se igennem fingre med Yinglucks store legitimitet i Thailand. Og så mangler de også at kongen nikker ja, til en indgriben, uden kongens indirekte godkendelse, griber militæret næppe ind. Nu ser det dog ud til, at et komplot mod Yingluck rammer hende, så hun mister sin legitimitet, nemlig en korruptionssag. Bliver hun anklaget, mister hun sit embede, og også sin legitimitet. Og så har Suthep vundet, og endnu en Shinawatra kan gå i eksil. Håber det dog ikke for Thailand og thaierne. Men spændende er det. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/02-2014 03:12
|
Når jeg skrev at militæret ikke ønsker at intervenere, med mindre de var "tvunget" til det, var min bagtanke også at de ikke ønsker at overtage magten. Nogle gør sikkert. Du skriver at Suthep har vundet, hvis Yingluck må træde tilbage på grund af korruptionsanklagen. Det er jeg nu ikke så sikker på. Jeg tror nemlig ikke at søster og brorpartiet, har fået så mange stemmer kun pga. Shinawatra-klanen, men måske endda på trods af dem. Glem heller ikke, at partiet ikke i sig selv har majoriteten. Jeg håber, der vil opstå en bevægelse og parti, som kæmper for mange af de samme ting som Pheu Thai, måske under et nyt navn, som det så ofte sker i Thailand. Hvis sådan en bevægelse og parti kan dannes, uden de gamle lig i lasten, uden mellemledere og skabhalse a al idioten Suthep, og uden at Thaksin udemokratisk sidder og trækker i trådene i Dubai, altså frigøre sig fra ham, er jeg af den overbevisning, at det sagtens kunne tiltrække mange, endda en del af Bangkok middelklassen, som måske bla. selv oprindeligt er kommet fra fattige kår, og så har Suthep altså ikke nødvendigvis vundet, når det kommer til stykket. Uden en stærk middelklasse, som ønsker forandringer og bedre vilkår for de fattige, ingen forandringer. De skal tiltrækkes af den "rigtige" side, er det ikke det historien viser? Ting bevæger sig og ting tager tid. Redigeret af natty d. 20/02-2014 03:22 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 20/02-2014 03:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Det er jo en svær størrelse at håndterer for det er jo netop ikke som mange åbenbart tror,at fjerne den siddende regering og Thaksin samt Suthep/Abhisit. Det er jo nogle for thailænderne helt grundlæggende regler/kultur/historie der skal rykkes op med rode-Thailand har jo altid været bygget op på nepotisme/venne tjenester og koruption og det er da ikke længe siden en undersøgelse viste at ...husker ikke tallet,men det var højt for hvor mange der syntes at koruption/bestikkelse ville være ok og de ville benytte det hvis det kunne gavne dem i en given situation. Så det vil blive en langsommelig affærer at få ændret de ting og er ikke bare gjort med at fjerne nogle få personer i magt apperatet-det er en hel befolkning der skal ændre indstilling til hvad der er rigtigt og forkert-en totalt anderledes måde at tænke og håndterer tingene på end de er vant til siden tidernes morgen. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 20/02-2014 05:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Webmaster skrev: fckguld skrev: så ser det ud som om 1 min 38 sek inde i afspilningen, ser man noget oppe i højre hjørne, der ligner et patron hylster. Jeg tror du har ret i at det er en hylster fra en afskudt patron. Hvis det er korrekt så må man vel antage at manden er blevet skudt af manden i den blå trøje og ikke af hverken snipers eller en vildfarende kugle fra politiet som ellers var mit første indtryk af videoen. Hvem manden i den blå trøje så er ved jeg ikke - men mon ikke det bliver opklaret. Men uanset hvem svinet er som har skudt manden, så er det vanvittigt ligesom det granatkasteriet vi så mod myndighederne i landet i går. I øvrigt, jeg kan se at videoen er oploadet i går og videoen er også dateret som handlinger fra igår. Så jeg antager at drabet er et af de 4 registeret drab fra i går. Det håber Jeg, så svinet kan få den hårdeste mulige straf for sin feje handling. Desuden ret ubehagelig at se på, men lade os håbe videoen kan hjælpe med opklaringen. 31 grader i Saigon Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/02-2014 07:40
|
Interessant hvordan Abhisit påtager sig en del af ansvaret for hvordan situationen idag er i Thailand, samtidig med at han prøver at distancere sig fra Suthep og hans følgere: http://www.bangko...ys-abhisit og hele hans "brev" her: http://www.nation...27250.html Vær opmærksom på, at det først er skrevet til The Financial Times Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/02-2014 07:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Måske han er ved at indse, at det var en fejl at følge Suthep og boykotte valget.
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 20/02-2014 10:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Webmaster skrev: Man kan vel også spørge på en anden måde, er militæret en del af løsningen eller en del af problemet. Og svaret kan være : Militæret ER en del af problemet og derfor kan KUN løses af dem Vel og mærke hvis de selv ønsker at løse det og evt. adgive noget af deres reel magt i landet. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 20/02-2014 10:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Kim Ludvigsen skrev: Måske han er ved at indse, at det var en fejl at følge Suthep og boykotte valget. Eller valgflæsk for at vinde støtte/stemmer m.h.t. den snart kommende "omvalg" . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/02-2014 16:39
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Suthep Threatens Redshirts With Armed Militants (20 February) Anti-government protest leader Suthep Thaugsuban has delivered a thinly-veiled threat that Redshirts supporters might face armed militants allied to his movements. Mr. Suthep, leader of the People's Committee for Absolute Democracy With the King As Head of State (PCAD), said at a rally stage in Bangkok's Silom district that he has been informed about the Redshirts' upcoming rally to intimidate the PCAD supporters on this Saturday. "Go ahead. Come. The popcorn vendors have already prepared the popcorns for you," Mr. Suthep said, "Don't blame me if the vendors serve popcorns at you". The popcorn was a reference to unidentified militants who appeared among PCAD protesters with military-grade weaponry which they hid in a popcorn bag during a standoff with pro-government protesters in Laksi district on 1 February - a day before the snap election was held. Several people have been injured by the gunfight, in which the PCAD militants apparently outgunned the pro-government protesters. "Popcorns vendors" has since become a euphemism among the protesters to describe the mysterious gunmen. "In the past, they have retreated as soon as they encounter 4-5 popcorns vendors," Mr. Suthep continued, adding that the Redshirts leaders should summon their supporters out to contest the PCAD protesters "so that it will be over quickly". He stressed that the PCAD is not affiliated with the gunmen in any way, however. "We don't [personally] know these popcorn vendors," Mr. Suthep told the crowd, "But let me say I love them so much". Kilde: http://www.khaoso...E9PQ%3D%3D §ionid=TURFd01BPT0%3D Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 20/02-2014 16:58
|
|
Utroligt han kan få lov til de uhyrligheder ! Korruption er pludselig en meget LILLE ting, i forhold til at han direkte truer med og får udført mord ! Jeg håber den lille fede thaimand snart stiller træskoene! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.