Se indlæg
 Udskriv debat
pattaya ture med mere
Kim Ludvigsen
Hov, fik trykket for hurtigt på knappen.

Andre gange har jeg betalt, fordi jeg var kørt en lang vej til stedet, og fordi jeg skulle skrive om det til min hjemmeside.

Egentligt er det dumt - men typisk Thai - med dobbeltpriserne, fordi man efterlader gæsterne med en stærk følelse af, at de er blevet snydt. Det er jo ikke selve farang-prisen, der er et problem. Den er jo pebernødder for de fleste vesterlændinge.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sudsakhon
Jeg er fuldt ud enig med dig Kim.

Også jeg har måtte bide i det sure æble.

Jeg har fortalt, at jeg var født i Thailand, det måtte de da kunne høre på mit sprog.

Det bedste svar kom fra en nationalpark.

Jeg kan godt høre at du er født her. !
Men med det udseende du har (han mente nok ikke at jeg var ugly, men nærmere at jeg var farang ) kommer du ikke ind til thaipris ,medmindre at du viser dit thai pas.

Flere andre gange har det været OK at vise min arbejdstilladelse.

Mit kørekort har ofte ikke virket. De siger, at sådan et kan enhver turist få udstedt.

Er du blevet afvist med kørekort?

Jeg er i øvrigt også fuldt enig i din konklusion.

Der er mange, som forlader Thailand uden planer om at besøge landet igen på grund af disse og andre forhold. (alle gange følelsen af at være snydt.)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:

Jeg kan godt høre at du er født her. !
Men med det udseende du har (han mente nok ikke at jeg var ugly, men nærmere at jeg var farang ) kommer du ikke ind til thaipris ,medmindre at du viser dit thai pas.

Utroligt! Jeg troede, at når man kunne tale thai, ville man være ovre de problemer.

sudsakhon skrev:
Mit kørekort har ofte ikke virket. De siger, at sådan et kan enhver turist få udstedt.

Er du blevet afvist med kørekort?

De har jo sådan set ret med hensyn til kørekortet. Men fejlen ligger ikke i alt "alle" kan få det, men i forskelsbehandlingen.

Jeg har kun kørekortet at prøve at komme ind på. Min strategi er at tjekke prisskilte for at finde Thai-prisen og så finde præcise penge frem, som jeg så langer over disken, samtidig med at jeg viser kørekortet. Det har virket de fleste gange.

Jeg er kun blevet afvist to gange, så vidt jeg lige husker. Ved en nationalpark i Krabi, hvor jeg så bare vendte om og kørte igen. Og så ved Phanom Rung, hvor pigen spurgte en overordnet i baggrunden, som bare afviste. Jeg forsøgte med et tham mai til den overordnede, men det blev ikke engang værdiget med et svar (som jeg alligevel ikke ville have forstået), men med en håndbevægelse. Her bed jeg i det sure æble, fordi jeg trods alt havde kørt en lang vej, og fordi de 80 baht ekstra trods alt ikke var jordens undergang.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

rinpoche
Kim Ludvigsen skrev:

Egentligt er det dumt - men typisk Thai - med dobbeltpriserne, fordi man efterlader gæsterne med en stærk følelse af, at de er blevet snydt. Det er jo ikke selve farang-prisen, der er et problem. Den er jo pebernødder for de fleste vesterlændinge.

Ja, hvis man rejser alene og besøger et enkelt sted der beregner entre.

Men jeg rejser sammen med mine 2 børn. Vi kan sagtens nå at besøge 3-4 steder om dagen, der beregner entre; Vandfald, varme kilder, national parker, visse historiske sites og templer etc. etc.

Så løber differencen altså hurtigt op i et par tusinde baht, det er jo menneskepenge!

Enten får vi thai priser - de aller fleste gange - eller også så skrider vi.
Det sender velsagtens også et eller andet signal - som de selvfølgelig vil skrupsk*** på.

Anonym Bruger
rinpoche skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Enten får vi thai priser - de aller fleste gange - eller også så skrider vi.
Det sender velsagtens også et eller andet signal - som de selvfølgelig vil skrupsk*** på.

det god stil...

jeg har før prøvet sammen med min ex kone at få af vide at hvis jeg skulle have thai pris skulle der forevises vielsespapirer....dette var selvom min kone bar vielsesring og desuden havde mit efternavn på id kortet...det var ikke nok...men hvor mange render lige rundt med vielsespapirerne i lommen? en kopi havde sikkert ikke engang været nok 555

Mukke
Rinpoche nu har jeg været her i rigtig mange år, og jeg hader stadig dette med Farang priser…

Mine oplevelser har igennem de mange år været, at hvis man besøger stederne uden for Pattaya, Phuket og andre slige steder for Farangs, ja så kommer man ikke ud for dette problem..

Jeg har lige været forskellige steder uden at blive påduttet disse specielle priser, men det skyldes måske at jeg trækker alle kortene op som kørekort, hospitalskort og andet, så de måske ikke gider eller kan komme op med et fornuftigt argument for, at jeg skal betale ekstra.. men

Jeg har lige været en lille tur i et vidunderligt naturområde, men et sted hvor der er voldsom mange farangs..

Der måtte jeg betale 200.-baht for entre og konen 20 baht…

Jeg kan altså ikke lade være med at føle mig snydt, hver gang dette sker, og alligevel ikke, for hvis det er deres måde at holde de parker ved lige, så supporter jeg gerne… måske forkertAngel

Kim Ludvigsen
Mukke skrev:
Mine oplevelser har igennem de mange år været, at hvis man besøger stederne uden for Pattaya, Phuket og andre slige steder for Farangs, ja så kommer man ikke ud for dette problem..

Her er mine oplevelser nærmest modsat. De to steder, jeg nævnte ovenfor, er begge langt fra de sædvanlige turistområder og ikke steder, hvor turister normalt kommer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

rinpoche
Mukke skrev:

[quote]Mine oplevelser har igennem de mange år været, at hvis man besøger stederne uden for Pattaya, Phuket og andre slige steder for Farangs, ja så kommer man ikke ud for dette problem..

Turiststederne besøgte jeg for over 20 år siden og har ikke følt mig foranlediget til at gå tilbage.
Jeg søger aktivt om jeg så må sige "jomfruelige græsgange" og som Kim også er inde på, så er situationen der nøjagtig den samme.

Tham Le Khao Kop i Trang sidste år, der forsøgte de godt nok at tørre mig big time.
Nu var det så uheldigt for dem at de kun havde skilte på thai med thai priser, ingen farang priser.
De havde nu ingen problemer med at forsøge at "opfinde" en farang pris for mig, mens mine børn kunne få lokale priser.
Den går ikke Granberg, det er all for one and one for all.

Billetøren kunne godt se, at jeg var indstillet på en længere palaver og gav mukkende efter.

Sai Rung i Ranong sidste år i regntiden.
Det havde stået ned i stænger et par dage, men endelig klarede det op og afsted kørte vi mod de forjættede vandfald i den skovdækkede region.
De første 2 vi besøgte var som følge af den langvarige regn et stor mudderhul, med kaskader af brusende, mørkebrunt vand hvor grene og enkelte træstammer tordnede rundt.
Tak for kaffe.

Vi havde hørt at Sai Rung normalt slap fri af den slags, så vi tog dertil som sidste forsøg.
Efter et par kilometer ad en smattet jordvej nåede vi til en bom og et lille vakkelvorent skur.
Gu`hjælpemig og der ikke sidder 2 seriøst skeløjede kustoder (sikkert indavlede) og en gammel tante der.

De slikkede sig bogstaveligt talt om munden ved tanken om nu at flå dagens utvivlsomt eneste besøgende. (Der var totalt mennesketomt hvad turister angår i Ranong i Juli)

"3 billetter tak" Og jeg lagde de 80 baht på bordet (thai priser for en voksen og 2 børn)

"Jamen, du er jo farang"! Det er intet som at få det indlysende serveret.
"Du skal betale farang priser".

"Nu ska do høre her min gode mand, jeg er indehaver af et rejsebureau på Phuket, jeg lægger sandsynligvis mere i skat i Thailand på en måned end du og hele din husstand tjener på et år"

"Jamen, alligevel ....."
"Kunne du godt tænke dig at jeg tager vores gæster fra Phuket med hertil for at besøge dit prægtige træskursemporium, eller kunne du tænke dig fremadrettet fortsat at sidde her muttersalene i pladderballehallen uden besøgende"?

"Tjaaa"
"Godt, vi er så enige"

Kom så drenge, ned til vandfaldet.
Og det var til forskel fra de øvrige ganske rigtigt glasklart og totalt lækkert.

Det var blot et par eksempler. Andre steder har der ikke været så megen diskussion.
Jeg ser ingen skam i at lyve lige så stærkt som en hest kan rende.
Beat them with their own weapons.

Jeg kan altså ikke lade være med at føle mig snydt, hver gang dette sker, og alligevel ikke, for hvis det er deres måde at holde de parker ved lige, så supporter jeg gerne… måske forkert

Det kan da aldrig være forkert at supportere parker Smile

Men hvorledes oplever du selv vedligeholdelsen af parker?
Ved du at Koh Samet er en "nationalpark"?

Som jeg ser det, er national parkernes vigtigste opgave i denne tid og sted 2 ting:

1) Bekæmpe krybskytteri, tilfangetagning af vilde dyr til zoos og turistunderholdning.

2) Indtrængning, skovrydning, afbrænding, industriel udnyttelse og bosættelse på designated nationalpark områder.

2.1) udøve lobbyisme overfor myndigheder, der planlægger veje, dæmninger etc i nationalparkområder.

Og hvordan går det så med det?
Det kan måske bedst illustreres ved at nævne at director of thai wild life department begik selvmord for ikke så mange år siden.
Årsagen var total afmagt over for hans opgave.
Og det var meget tragisk, for netop denne gerning afspejlede hvor stærkt han følte for sagen.

Andre sidder blot tilbage and enjoys the ride.

PS. Jeg kommer lige til at undskylde til OP. Vi har vist bevæget os temmelig langt væk fra emnet, men det var Sudsakon der startede Angel
Redigeret af rinpoche d. 11/03-2014 11:04

dutling68
først ville jeg lige sige tak for alle jeres indlæg og jeres gode råd er lige kommet hjem og i pattaya valgte vi det her hotel det var rent og fint og stille ja det var der utroligt nok med alt den larm nede på gaden og det kostede 750 per nat
http://www.charli...
og ture ja det blev til
http://www.tiffan...
som kostede 800 per næse og for thaier 400...men det var et godt show som vi alle nød så det ville jeg godt anbefale folk at se Sunflower og ja et ping pong blev det da også til og det er der vel ikke så meget at sige om det var som det skulle være men lad være med at bruge de der såkaldte agenter som står på walking steet og siger det koster 300 for vi gik selv derind og det var så gratis hatten gik så rundt efter showet og så giver man så noget der....og ang russere dem mærkede vi ikke noget af ja der var mange men vi havde ingen problemmer med dem, måske fordi vi ikke hang ud i div bare ja hvad ved jeg men det var en hygglig tur nå ja templet kom vi ikke til det må blive en anden dag.,,men samlet set var pattaya ikke lige os....så kom bangkok der boede vi på
http://www.worabu...sukhumvit/
som var et okej hotel de forlangte 1500 for et rum men sage at hvis vi bestilte over nettet ville vi få det for 1000 bath så det gjorde vi Sunflower så de var flike nok at komme med det tip...ja bangkok var ren shopping det var pratunam og jj market og mbk og terminalen 21 og khao san er vild med bkk og den får 6 stjerner som er max i min bog ville måske nok sige vil ikke bor i nana soi 4 igen for normalt bor jeg i pratunam, når jeg er der det er et hotel som hedder golden inn til 800 bath og det er i gå afstad til alt shopping og til nogle gode spisesteder til en fair pris Sunflower
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Spring til debat: