Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Airways under pres
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Den der med 4 saeder ledige plus et fly mindre end halvt fuldt - er der nogen her der kan komme med en plausibel forklaring ?

Måske Thai kun afsætter et vist antal sæder til SAS, eller måske der er fejl i optællingen af antal sæder. Eller det kan være en bevidst fejl, så folk skynder sig at bestille, inden der bliver udsolgt.

Er vi saa over i afdelingen for "svindel og scams" - noget kunne tyde paa det.

hugoboerge
Har stort set vaeret igennem Atlanta Hotels website.

Fawlty Towers i Thailand ?

Hvorom alting er, vi skal derned til frokost en dag. Tager ID kort, pas, vielsesattest osv med, saa burde det ikke kunne gaa helt galt.Smile

kanut
Jeg vil gerne havde fløjet med SAS, men har ikke kunne funde afgange i novenber.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

kanut
Hej Hugoborge.

Lad mig få din vurdering af Atlanta´s køkken fra 1 til 10, lyder hyggeligt med frokost med konen og din datter.

Mvh.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Nahm
hugebørge,

Efter at have laest og gaaet igennem Atlanta's hotel website plus alle forbehold, har jeg trods alt taenkt mig at invitere fruen plus datteren paa frokost paa hotellets restaurant (hvis vi faar lov til komme ind

GrinGrinGrin

Med deres strenge "optagelseskrav" er der ingen tvivl om at man skal have de pæne nypolerede sko på, og et flot sæt tøj, gerne skjorte naturligvis, herudover skal man være meget høflig og ydmyg Wink

Fortæl endelig om hvordan middagen og tiden var på stedet.
Mvh,
Nahm

GAMBIT
Små hidsigt reglement de fører der på Atlanta Hotel.

Rent Monty Python LOL LOL

natty
hugoboerge skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Den der med 4 saeder ledige plus et fly mindre end halvt fuldt - er der nogen her der kan komme med en plausibel forklaring ?

Måske Thai kun afsætter et vist antal sæder til SAS, eller måske der er fejl i optællingen af antal sæder. Eller det kan være en bevidst fejl, så folk skynder sig at bestille, inden der bliver udsolgt.

Nu har jeg været inde og lave en prøvebooking i oktober, og der står ikke 4 ledige sæder tilbage, men 4 ledige pladser til denne pris, og så er det jo en helt anden oplysning. Dermed ikke sagt at der ikke kan blive frigjort flere sæder til samme pris/bookingklasse.

Jeg tror ikke det nødvendigvis er svindel og scam, men handler om den måde Thai frigører sæder til SAS på. At SAS altså ikke på forhånd har købt så og så mange sæder, hvilket måske også kunne være en dårlig deal.

Iøvrigt ser det ud til at codesharen mellem SK og TG indtil videre stopper i slutningen af oktorber. Passer vel egentlig meget godt med at Thai selv kan fylde sæderne op i højsæsonen.

Og lige en sidebemærkning, man flyver altså ikke med SAS fordi det er på en SAS billet, men med Thai. Bla. er det Thais baggageregler og servicekoncept som gælder og ikke SAS's.
Redigeret af natty d. 28/07-2014 19:15
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

hugoboerge
natty skrev:

hugoboerge skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Nu har jeg været inde og lave en prøvebooking i oktober, og der står ikke 4 ledige sæder tilbage, men 4 ledige pladser til denne pris, og så er det jo en helt anden oplysning. Dermed ikke sagt at der ikke kan blive frigjort flere sæder til samme pris/bookingklasse.

Jeg tror ikke det nødvendigvis er svindel og scam, men handler om den måde Thai frigører sæder til SAS på. At SAS altså ikke på forhånd har købt så og så mange sæder, hvilket måske også kunne være en dårlig deal.

Iøvrigt ser det ud til at codesharen mellem SK og TG indtil videre stopper i slutningen af oktorber. Passer vel egentlig meget godt med at Thai selv kan fylde sæderne op i højsæsonen.

Og lige en sidebemærkning, man flyver altså ikke med SAS fordi det er på en SAS billet, men med Thai. Bla. er det Thais baggageregler og servicekoncept som gælder og ikke SAS's.

Ledige saeder eller ledige pladser er vel det samme ? Min mening.

Min datter bookede for 2 1/2 uge siden og floej med SK8636 afgang Kastrup soendag 21.30 og ankomst Bangkok mandag 12.45. Det var Thai's TG953 hun var med og det var Thai's service koncept der gjaldt. Dvs gratis drinks ad libitum mod een enkelt hvis det var med SAS. Billetten booked via SAS var et par hundrede kroner billigere end hos Thai. Check-in foregik ved en SAS skranke.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Jeg tror, du overså: "til denne pris" Read the rules
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
natty
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Netop, mit indlæg handlede ikke om vi skal kalde det ledige sæder eller ledige pladser, men om den vigtige information "til den pris"
Flyet kan derfor sagtens have mange flere ledige sæder til en højere pris, det kan endda være, oh gru og rædsel, at de senere frigiver flere sæder til den billige pris.
Det handler ene og alene om hvordan situationen for den beregnede belægning, ser ud her og nu,.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

hugoboerge
natty skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Netop, mit indlæg handlede ikke om vi skal kalde det ledige sæder eller ledige pladser, men om den vigtige information "til den pris"
Flyet kan derfor sagtens have mange flere ledige sæder til en højere pris, det kan endda være, oh gru og rædsel, at de senere frigiver flere sæder til den billige pris.
Det handler ene og alene om hvordan situationen for den beregnede belægning, ser ud her og nu,.

Jeg takker for oplysningen omkring det med priserne.

Spring til debat: