Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Turist visum til Thailand
 Udskriv debat
Turist visa udløber ( 30 dages )
taxidriver990
@Bade-dyr
Med marriage visa skal jeg vel have en del penge i banken, eller har jeg misforstået noget ?

@Kim Ludvigsen
Er det ikke sådan at når man rejser ud af Thailand så annulleres tidligere "visa" ( med mindre man laver re-entry ) og så er det vel ikke et visa run i sig men en ny start
Modsat visa til DK, hvor man max må være i 90 af dage 180 så er der ikke sådanne regler i Thailand, eller er jeg galt ude ?
Kan ikke forestille mig at de vil afvise en i lufthavnen når man står der med lappen i hånden og en retur billet
Mit pas er over klistret af visa og temperatur stay stempler og de sidder aldrig og kigger hele passet igennem
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Bade-Dyr
Taxi.

For NoN O Single entry 90 day, skal du ikke fremvise penge i banken eller indkomst, Når det er fra Laos , derfor jeg har skrevet om den mulighed et par gange nu.

De 60 dag forlængelse oven i inde i Thailand skal man heller ikke fremvise penge i banken eller indkomst for.

Derfor 90+60 dage.

Du kan også hente en NoN O Multi entry "Married" 1 year fra Laos (Savannakhet), som kan give dig 15 måned total, Men hvor du skal over grænsen hver 90 dag.

Fra thaivisa.com

So in essence the only thing I really had to show was the original marriage certificate which I got back again. No other questions were asked and no proof of financials was needed nor asked.

Good question, I don’t have to season money in a Thai savings bank account or get an income letter from my embassy in Bangkok that also costs me some twelve hundred baht.

For the purpose of accompanying spouse/family members, documents required are;
1. Copy of marriage certificate - provided with additional documentation of my wife's surname change to my own
2. Certified Copy of spouses ID card (in Thai) - my wife just signed and dated the doc to "certify"
3. Copy of house registration book (in Thailand) - aka "tabien ban"; your wife has one.
4. Copy of bank statement (in Thailand) - did not provide; no questions asked.
5. Other relevant document, for example, copy of childs birth certificate / ID card - I also provided a letter from my wife requesting my visa, at the suggestion of some people in this forum, however the letter was returned to me during the submission process.

Men Hop selv forbi thaivisa.com og læse de sidst rapport omkring Visa "runs" til Laos, hvad der kræves, hvordan det forgår, tips og ide til turen med mere.

hugoboerge
"Marriage" visa - extension of visa based on marriage:

THB 400,000.- paa en bankkonto nogle maaneder i forvejen eller bevis for maanedlig indtaegt paa minimum THB 40,000 eller en kombination af begge.

"Retirement" visa - extension of visa based on retirement:
THB 800,000.- paa en bankkonto nogle maaneder i forvejen eller bevis for maanedlig indtaegt paa minimum THB 65,000.- eller en kombination af begge.

http://www.thaila...rriage.pdf

PeterS
Kombination er stadig ikke gældende ved

"Marriage" visa - extension of visa based on marriage:

Og husk vielsesattest skal være legaliseret, hvis den ikke er Thai.

Bade-Dyr
Hugo, det her er Visa fra et andet land og ikke Extension fra et Immigration kontor i Thailand, 2 meget forskellige ting.
Og for VISA delen er der andre krav end Extension.

De 60 dage extension man kan søge 1 gang pr Visa, kræver ikke indkomst eller penge i banken.

Ingen grund til at begynder at snakke om Extension, når det er Visa Taxi søger oplysning på.

Taxi, lad dig ikke forvirre af Hugo.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Hugo, det her er Visa fra et andet land og ikke Extension fra et Immigration kontor i Thailand, 2 meget forskellige ting.
Og for VISA delen er der andre krav end Extension.

De 60 dage extension man kan søge 1 gang pr Visa, kræver ikke indkomst eller penge i banken.

Ingen grund til at begynder at snakke om Extension, når det er Visa Taxi søger oplysning på.

Taxi, lad dig ikke forvirre af Hugo.

Nu spoerger Taxi omkring "marriage" visa og det er det jeg linker op til. Saa hvis det har skabt forvirring saa tusind gange undskyld.

Bade-Dyr
Jeps Married Visa, det er ikke det samme som Married Extension..

Din link er til Extension i Thailand, og ikke til Visa ansøgning i Laos.

Hvad der kræves for Visa ansøgning i forskellige lande, er op til det land.

Visa får man i andre lande til at rejse ind i Thailand.
Extension får man i Thailand til at forblive her i længer tid.

Saendaeng
Hej Taxi driver.
Som thai gift kan du få 60 dages forløngelse på det lokale immigrations kontor. Koster 1900 thb og du skal medbringe :

Gifte attest
Kopi af kones id kort med hendes underskrift
Dit pas
Kones blå bog (tabiaan bahn)
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Jeps Married Visa, det er ikke det samme som Married Extension..

Din link er til Extension i Thailand, og ikke til Visa ansøgning i Laos.

Hvad der kræves for Visa ansøgning i forskellige lande, er op til det land.

Visa får man i andre lande til at rejse ind i Thailand.
Extension får man i Thailand til at forblive her i længer tid.

Man soeger om et Non-Imm udenfor Thailand paa en thailandsk ambassade. Der er diverse typer.
Jeg soegte om visum i Singapore i sin tid.

Naar man saa er i Thailand skal man besoege immigrationen indenfor et bestemt antal dage for at faa tingene bragt i orden det vaere sig pga retirement/marriage/work permit.

Laeg nu maerke til at immigrationen officielt kalder det "Extension of stay based on ...........".
Jeg kom oprindeligt ind paa work permit som blev extended for 1 aar ad gangen. Da jeg holdt op med at arbejde blev mit visa plus work permit annulleret og jeg skulle paa immigrationen indenfor 7 dage efter udloeb for at faa "Extension of stay based on ......." I mit tilfaelde blev det retirement. Jeg kunne saamaend ogsaa have valgt marriage. I begge tilfaelde skal der dokumentation for penge i banken og/eller dokumentation af indkomst.

Jeg behoever ikke at rejse ud af landet jeg skal blot overholde 90 dage rapportering. Hvis jeg oensker at rejse ud skal jeg huske at faa exit/re-entry permit.

Efter modellen fra Bade-Dyret skal man ud af landet hver 90. dag ?

Mvh.

Kim Ludvigsen
taxidriver990 skrev:

@Kim Ludvigsen
Er det ikke sådan at når man rejser ud af Thailand så annulleres tidligere "visa" ( med mindre man laver re-entry ) og så er det vel ikke et visa run i sig men en ny start
Modsat visa til DK, hvor man max må være i 90 af dage 180 så er der ikke sådanne regler i Thailand, eller er jeg galt ude ?
Kan ikke forestille mig at de vil afvise en i lufthavnen når man står der med lappen i hånden og en retur billet
Mit pas er over klistret af visa og temperatur stay stempler og de sidder aldrig og kigger hele passet igennem

De nye regler er som sagt ikke officielt trådt i kraft endnu, omend der er meldinger om, at man allerede har taget dem i brug ved nogle af de mindre grænseovergange. Meningen er at stoppe trafikken af dem uden visa, altså dem som blot passerer grænsen for at få de almindelige 7 dage over landjorden eller 30 dage via luft.

Immigrationsmyndighederne ved nogle grænseovergange har meddelt, at bare én gang over grænsen er nok, også selvom der er længere tid mellem udrejse og indrejse. Andre har meldt knap så bombastisk ud.

I starten hed det sig, at det kun ville gælde over landjorden, men senere blev det meddelt, at det gælder ved alle grænseovergange, uanset om det er jord eller luft.

Det er blevet sagt, at det er bestemte nationaliteter, man især er ude efter, men det betyder ikke, at andre er fredet.

Kort sagt, foretager man et visa-run uden et rigtigt visa, kan man risikere ikke at få lov at komme ind igen.

Det skulle øge chancen for at få lov at komme ind, hvis man kan fremvise en billet, der viser, hvornår man rejser ud igen (inden for de 7/30 dage). Og at man har minimum 20.000 baht i kontanter på sig.

Ovenstående er en opsummering af, hvad jeg har læst i diverse fora og nyhedskilder. Der hersker vild forvirring om, hvornår de nye regler træder i kraft, og hvad de reelt vil betyde, så alt ovenfor skal tages med et vist forbehold.
Redigeret af Kim Ludvigsen d. 03/06-2014 07:49
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Bade-Dyr
Hugo, hjælpe til Taxi er pga han ingen indkomst har, og tro heller ikke han har de 400.000 baht i banken, ellers havde han jo nok brugt den metode for længst.

Det her er en lovlig metode at bruge, hvis man ikke kan klare indkomst metoden eller penge i banken. Samt mange bruge den for at få en lille ferietur ud af landet, samt det er meget nememere (synes en del folk)

Jeg synes bare at hvis Taxi skal ud af landet, så er det bedre at bruge 1-2 dage på at havde 90 dage som kan forlængelse med 60 dage, nu da han SKAL ud af landet.

Og er skolen flinke kan det ende med han får 90 dage selv, skole 90 dage på et Immigration i Thailand, de 60 dage han kan forlænge pga han er gift også på et Immigration kontor i Thailand, så total 90+90+60 dage, HVIS skolen er flink.

de 2 skole jeg har brugt førhen, har jeg altid kunne snakke med om at lave datoen om for mig selv, samt andre jeg har hjulpet på skolen.

Hugo skrev :

Hvis man hente et NoN O Multi entry, så ja det skal man.
Det er der også mange der gøre som ikke gide Thai Immigration, eller pga de ikke kan klare indkomst / penge i banken metoden.

Hvis man hente en NoN O Single entry kan være i landet 90 dage, som man forlænge 1 gang med 60 dage, total 150 dage.

Ved der er mange der bruge 150 metoden, hvis man kan kalde den det.

Kan se det her er poste idag på thaivisa, Måske Taxi kan det i CM også ??
Ved jo godt alle Immigration i Thailand ikke er ens:

My 60 days extensions of my 30 day exempt visa, was obtain by going to Pattaya immigration, bringing copy of usual paper work, family book marriage certificate kids birth certificate etc pay a fee of 1900 baht.

Er vel værd at undersøge Taxi, frem for en tur ud af landet ?

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Hugo, hjælpe til Taxi er pga han ingen indkomst har, og tro heller ikke han har de 400.000 baht i banken, ellers havde han jo nok brugt den metode for længst.

Det her er en lovlig metode at bruge, hvis man ikke kan klare indkomst metoden eller penge i banken. Samt mange bruge den for at få en lille ferietur ud af landet, samt det er meget nememere (synes en del folk)

Jeg synes bare at hvis Taxi skal ud af landet, så er det bedre at bruge 1-2 dage på at havde 90 dage som kan forlængelse med 60 dage, nu da han SKAL ud af landet.

Og er skolen flinke kan det ende med han får 90 dage selv, skole 90 dage på et Immigration i Thailand, de 60 dage han kan forlænge pga han er gift også på et Immigration kontor i Thailand, så total 90+90+60 dage, HVIS skolen er flink.

de 2 skole jeg har brugt førhen, har jeg altid kunne snakke med om at lave datoen om for mig selv, samt andre jeg har hjulpet på skolen.

Hugo skrev :

Hvis man hente et NoN O Multi entry, så ja det skal man.
Det er der også mange der gøre som ikke gide Thai Immigration, eller pga de ikke kan klare indkomst / penge i banken metoden.

Hvis man hente en NoN O Single entry kan være i landet 90 dage, som man forlænge 1 gang med 60 dage, total 150 dage.

Ved der er mange der bruge 150 metoden, hvis man kan kalde den det.

Kan se det her er poste idag på thaivisa, Måske Taxi kan det i CM også ??
Ved jo godt alle Immigration i Thailand ikke er ens:

My 60 days extensions of my 30 day exempt visa, was obtain by going to Pattaya immigration, bringing copy of usual paper work, family book marriage certificate kids birth certificate etc pay a fee of 1900 baht.

Er vel værd at undersøge Taxi, frem for en tur ud af landet ?

@Bade-Dyr, jamen saa er vi jo enige. Det der bragte forvirring var maaske ordlyden eller den officielle ordlyd fra Immigration "Extension of visa .................."

Mvh

taxidriver990
Tak Bade-dyr og Hugo-Boerge,
Nu har skolet fixet de nødvendige papirer for at jeg kan tage til Vientane, Laos og søge om Non-O (ED-Visa ),
så vidt jeg kan læse mig til, det er jo på thai
En ordentlig stak papirer som jeg må få min bedre halvdel til at gennemgå for mig, så jeg er 100% sikker på at det er det jeg siger her der er det rigtige
Tager nok afsted på mandag aften og gå på konsulatet tirsdag morgen.
Har læst mig til at mandag skulle være den værste dag der med op mod 700 ventende, iflg Thaivisa

Sad og tænkte på, kræver det ikke visa at rejse ind i Laos ?
Eller er det ligesom i Thailand man får et i flyet på vejen dertil

Synes godt nok der er mange tolkninger af reglerne gældende visa til Thailand og eftersom jeg har brændt nallerne engang har jeg ikke lyst til at gøre noget som ikke er efter bogen

Igen tak for alle gode råd, selvom jeg må indrømme at jeg blev forvirret Til hest
Alderen der begynder at trykke......
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Bade-Dyr
Hej taxi.

Lyder godt dine papir er klar.
Mine råd ang Visa fra Laos er kun lovlig råd, da der ingen grund er til at snyde (i min verden), da Thailand byder på så mange muligheder for at være her lovliget.
Mange blander bare Extension og Visa sammen, selv dem der er "gammel" i gården her nede, men det er 2 forskellige ting.
Og hvert land der ude har forskellige regler for hvad de kræver for Visa, eller om de overhovedet vil give det Visa osv.

Ang Visa er det faktiske ikke så slemt at finde rundt i, det er bare at læse op på, hvad der kræves der man vil hen, og om det kan lade sig gøre at få det Visa man vil havde.

Extension inde i Thailand er grund regler meget ens, dog er der nogle steder de ønske mere infomation end det der står i loven, Men igen det finder man jo ud af første gang med benytte sit Immigration kontor, Bo selv i Nonthaburi, og vores Immigration er special, meget special, Men de beder ikke om noget man ikke kan fremskaffe hvis det er.

Nu har jeg selv kun tager mini van / toget over til Laos, og der udfylder man en formular med et billede ved grænsen med mini van, og man får ankomst kort i toget, har man ikke et billede koster det ekstra. og tro prisen idag for Visa til Laos er omkring de 1500-1700 baht kan jeg se de skrive.

Så vil da tro (jeg ved det ikke) at man får sådan en ankomst kort i flyveren ?

Jeg går ud fra du har fået et stykke papir fra dine skole på English om hvad du skal medbringe for at ansøge NoN O "ED", Være sikker på du har alt, tjek, double tjek.

Her er fra Vientiane egen side om krav til ansøg.

- Non–Immigrant "ED"

This type of visa is issued to applicant who wishes to enter the Kingdom for the purpose of studying, attending seminar, training session, or internship.

Document required are;
1. Letter of acceptance from the concerned academic institute/organisation
2. Copy of registration certificate of the concerned academic institute
3. For those who wish to study, an official letter from the Ministry of Education of Thailand, or other sub-authorities
concerned, approving the enrolment of foreign students is also required
4. Academic record and the Student ID (if currently studying)
5. For those who wish to attend seminar, or training session, or internship, a recommendation letter from the
concerned organisation addressed to the Embassy is also required

(Last update on 27 MAY 2014)

Eller det er måske Savannakhet du tager til ?

Men igen spørg skolen, ud over de oplysning der står på nettet fra stedet du tager til, kan det være der kræves mere, og det burde skolen vide, da jeg selv i sin tid var afsted, skulle der bruges lidt flere ting ind hvad de forlangte på nettet, Men min skole var klar over det, og havde sørget for jeg havde det "ekstra" papir med.

Håber du går nemt og smertefri for dig.

Spring til debat: