Se indlæg|
Ja man skulle være BAR...ejer eller hvad
|
|
| JanH |
Lagt på d. 27/06-2014 12:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 100 |
Jamen, så lad os bare sige det som det er: Tjek hele Mellemøsten, Irak,Iran, Libanon og Pakistan m.v. - tjek deres paladser de har bygget, tjek hvor meget de laver ved siden af, meeeen næh nej, det gør man jo ikke, meget, meget politisk ukorrekt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 27/06-2014 12:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @KimL - jeg tror ikke du forstaar essensen af problemstillingen - det job som ambassaden udfoerte var med en stab paa een person, en lille Thai dame, meget soed at tale med og hendes eneste opgave var at sende breve ud til de personer som Pensionsstyrelsen vidste har/havde adresse i Thailand paa davaerende tidspunkt. Jo, jeg forstår udmærket problemet. Jeg kommenterede på, hvorfor man måske gerne ville indføre en kontrol, selvom den ikke gav direkte overskud. Jeg kommenterede slet ikke på, hvor effektiv den er/var til at fange nogen i Thailand. På det punkt kunne beslutningstagerne nok have valgt andre lande at tjekke i, dels fordi man ikke får hele pensionen med til Thailand, og dels fordi almindelige pensionister slet ikke på arbejde i Thailand, hvorfor de normalt ikke vil kunne have en indtægt ved siden af pensionen, de kan snyde med. Faktisk maa man godt have arbejde i Thailand hvis man har en arbejdstilladelse, men herudover skal man opgive denne indtaegt til Pensiionsstyrelsen hvis man er pensionist. Indtaegten maa ikke overstige en bestemt graense i DKK og hvis den goer det vil pensionen blive nedsat. Men hvis man er paa "retirement" visa i Thailand er det ulovligt at arbejde i Thailand og man kan risikere at blive smidt ud af landet. Lad os sige det paa den maade at kontrollen er gaaet efter de forkerte personer. Det kunne jeg godt have fortalt dem da jeg hoerte om det. Nogle af de punkter som "Trolden" bad om var en kvittering eller et dokument fra det thailandske skattevaesen at man IKKE betalte skat. Et saadant dokument er uopnaaeligt og findes slet ikke hvis man er pensionist i Thailand. Jeg kunne dog fremvise dette dokument (kvittering for ikke skyldig skat eller at skat var betalt) eftersom jeg betalte skat til Thailand paa davaerende tidspunkt. Ligenu er jeg igang med en procedure omkring at faa hustrufradrag i den skat jeg betaler af min pension i Danmark. Her kraever SKAT et dokument fra de thailandske myndigheder at min hustru ikke har indtaegt. Hvordan faar man saa det ? Hvis der er nogen her der har en ide eller loesning omkring denne problemstilling vil jeg meget gerne modtage forslag. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 27/06-2014 12:53
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
hugoboerge skrev: Ligenu er jeg igang med en procedure omkring at faa hustrufradrag i den skat jeg betaler af min pension i Danmark. Her kraever SKAT et dokument fra de thailandske myndigheder at min hustru ikke har indtaegt. Hvordan faar man saa det ? Hvis der er nogen her der har en ide eller loesning omkring denne problemstilling vil jeg meget gerne modtage forslag. Måske et skud i tågen. Jeg kan se at Udbetaling Danmark har nogle formularer hvor man skriver under på en tro og love erklæring. Se f.eks. disse to: - http://www.atp.dk...OD=AJPERES - http://www.atp.dk...OD=AJPERES Kunne det tænkes at en tro og love erklæring også vil være nok i jeres tilfælde ? Da i hvert fald et forsøg værd at spørge om det. I andre tilfælde er en tro og love-erklæring nok for SKAT: - http://finans.tv2...r-dyr.html Fandt lige et officiel indtægtsoplysningsskema for pensionister i Norge og Sverige. Det er også på tro og love. - https://www.borge..._no_se.pdf Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 27/06-2014 13:45
|
Webmaster skrev: hugoboerge skrev: Ligenu er jeg igang med en procedure omkring at faa hustrufradrag i den skat jeg betaler af min pension i Danmark. Her kraever SKAT et dokument fra de thailandske myndigheder at min hustru ikke har indtaegt. Hvordan faar man saa det ? Hvis der er nogen her der har en ide eller loesning omkring denne problemstilling vil jeg meget gerne modtage forslag. Måske et skud i tågen. Jeg kan se at Udbetaling Danmark har nogle formularer hvor man skriver under på en tro og love erklæring. Se f.eks. disse to: - http://www.atp.dk...OD=AJPERES - http://www.atp.dk...OD=AJPERES Kunne det tænkes at en tro og love erklæring også vil være nok i jeres tilfælde ? Da i hvert fald et forsøg værd at spørge om det. I andre tilfælde er en tro og love-erklæring nok for SKAT: - http://finans.tv2...d-50081278 in-gratis-arbejdstelefon-er-dyr.htmlFandt lige et officiel indtægtsoplysningsskema for pensionister i Norge og Sverige. Det er også på tro og love. - https://www.borge..._no_se.pdf @Web - jeg takker, det var paent af dig. "Paa tro og love erklaeringen" har jeg forespurgt SKAT men fik ikke noget konkret svar. Vi spenderede nogle timer paa det lokale skattekontor i gaar og i forgaars. Eftersom hustruen ikke har indtaegt skal hun heller ikke indsende selvangivelse, saa stopper det her og derfor kan de thailandske myndigheder ikke udstede et "no income statement". I stedet for blev opmaerksomheden drejet over til min person. Saa i gaar var vi over med min kopi af min selvangivelse og i formular 91 skal der saettes X hvis hustru ikke har indtaegt. Saa min selvangivelse roeg igennem et image processing system sammen med kopi af pas osv og det skulle saa vaere det officielle dokument. Med andre ord "X" i rubrikken "no income". Omkostningen var THB 30.-. Nu vil jeg fremsende dette dokument til SKAT og saa tage den derfra. Jeg kan forudse at pensionister i Thailand som vil drage fordel af hustrufradrag vil faa et problem fordi de har ikke indsendt selvangivelse til de thailandske myndigheder, hvilket de for oevrigt heller ikke skal medmindre man har indtaegt i landet. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 27/06-2014 15:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
number1kk skrev: uanset om folk snyder og bedrager så berettiger det ikke andre til at blive stikkere, som i norge hvor folk stikker hinanden for det mindste, husk at være stikker er ikke noget hæver ens agtethed eller er en mærkat som er særlig rar at have på ryggen. ps, jeg støtter ikke de folk som sidder og spiller kong gulerod med med pension fra danmark som er udbetalt på falske forudsætninger, men at stikke folk ligge mig meget fjernt. Sikke dog en portion selvhøjtidelig vrøvl. Forklar venligst: Hvor går beløbsgrænsen for anmeldelse af bedrageri? Skal vi i Stein Bagger-klassen? Champagne-drengen? Kurt Thorsen? Hvilke beløb er det ok at anmelde - og hvilke er det ikke ok at anmelde? Skidesprællerne sidder og muntrer for dine og mine penge, som vi har arbejdet for og betalt skatter og afgifter af helt efter gældende love og regler. Det er regler, som skidesprællerne føler sig hævet over og bare lader andre betale gildet. De er rendyrkede bedrager, som du med hellig forargelse mener skal fredes, fordi du mener, at anmeldelse af kriminalitet er synonymt med stikkeri. Det er ikke tilfældet! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/06-2014 16:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Mukke skrev: Nu har jeg jo kun brugt de sidste 15 år af mit liv i Thailand, hvorfor man vel egentligt kan sige at jeg elsker dette vidunderlige land og deres indbyggere.. Fint Mukke at du har 15 års erfaring i Thailand. Jeg er kun kommet i Thailand siden 2007 on and of, i mine bedste år har jeg kunnet været afsted ca. 3 måneder hvert år. Jeg har aldrig før i mit liv, måttet sige farvel til så mange mennesker der er død i en tidlig alder. Erhvervsdrivende og venner, der har på en trist måde, måttet sige farvel til livet. Nogen af dem der er døde, har været meget gode venner, jeg også har kendt hjemme fra Danmark, således ønsker jeg ikke flere venner i Pattaya, det er trist når nogen går bort. Det er et hårdt liv derude, med disse alt for tidligt bortgående personer ofte på en form for pension, Sparer staten mange penge, jeg har sagt farvel til mange som modtager ydelser fra det offentlige. Helt ærligt venner, prøv lige at tænk lidt over det? |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 27/06-2014 16:27
|
|
@BJarne: Lad politiet klare de kriminelle, og lad borgerne passe deres. Stikkeri ER et skråplan, samfundet går i opløsning af det. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 27/06-2014 16:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Jeg vil ikke betænke mig et øjeblik på at "stikke" en social bedrager de penge de stjæler dem stjæler de fra samfunds svageste f.eks de syge og de ældre Hvis jeg med mit stikkeri kan sørge for der er bare lidt ekstra til de ældre så de f.eks kan få bad mere end hver 14 dag osv så vil jeg være stolt Social bedrageri ER et skråplan, samfundet går i opløsning af det. JanH skrev: @BJarne: Lad politiet klare de kriminelle, og lad borgerne passe deres. Stikkeri ER et skråplan, samfundet går i opløsning af det. |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 27/06-2014 16:42
|
|
Ja, buick, jeg kan forstå du er en af "de frelste og forargede Danskere" som det er lykkedes vore idiotiske levebrødspolitikere at skabe? De høster stemmer på forargelsen og den grimme indre øf-øf basse, og genialt nok har det afledt opmærksomheden fra de største nasserøve, nemlig nogle hundredetusinde kultur-berigere, DE koster virkelig kassen! Men det er vel nemmere og mere bekvemt at gå efter nogle drukmåse i Thailand. Kan du se sammenhængen? Kan du se at du er deres villige bydreng? Buick: "Hvis jeg med mit stikkeri kan sørge for der er bare lidt ekstra til de ældre så de f.eks kan få bad mere end hver 14 dag osv så vil jeg være stolt" Så er du da naiv de får da ikke mere bad, tværtimod, de går da og stinker i ugevis, og dit stikkeri har da intet med det at gøre, der skæres over en kam nu, alle får kniven. "Stikkerkniven"!
Redigeret af JanH d. 27/06-2014 16:48 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 27/06-2014 17:33
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Er hverken tilhænger af stikkeri eller socialt plat. Og ingen af de to ting bliver nogensinde udryddet så længe systemet er fyldt med en masse bureaukratisk pis af omfordeling af andre folks penge krydret med tilskud, afgifter og fradrag. Er en person pensionist, så burde personen have en pose penge. Hvor stor posen så bør være kan diskuteres, men posen skulle være lige stor for alle uanset om de er tykke eller tynde, bor varmt eller koldt,bor dyrt eller billigt, bor indenfor eller udenfor EU, bor alene eller ej. Og kan en person så ikke råd til at bo i sin dyre lejlighed uden boligtilskud og varmetilskud og hvad man ellers kan få, så må personen finde sig et billigere sted at bo. Det er vilkårende for os andre, og det burde der ikke sidde flere hundrede tusindende offentlig ansatte til at sidde og administrere for folk. Alle former for tilskud, afgifter og fradrag er af det onde og direkte i modstrid med den fri vilje og de frie markedskræfter. Kun hvis folk får de samme muligheder kan man udrydde plat og stikkeri, og så må folk så indrette sig efter hvad de får af muligheder. Og så burde resten af samfundet så ellers blande sig udenom hvordan folk forvalter deres muligheder. Og druk eller andet misbrug burde ikke berette til en pension efter min mening. Bare min ydmyge mening. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 27/06-2014 18:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
@JanH Stikkeri ER et skråplan, samfundet går i opløsning af det. Men det gør samfundet ikke hvis alle snyder og bedrager. Blot et enkelt lille spørgsmål, og jeg tror allerede jeg kender dit svar. Nej for det er jo kun en lille del der er taget til Thailand der snyder statskassen, så det gør ikke noget. Det er samme sang når folketinget, har bevilget sig selv store løn og pensionsstigninger, det har ingen betydning i samfundet da det kun er 179 personer det drejer sig om. Kim
|
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 27/06-2014 20:28
|
|
Der har altid foregået snyd med alt muligt, nu er man bare totalt fokuseret på det og mener at det kan udryddes, men det er umuligt. Ligesom arbejdsløsheden, man tror den kan fjernes, men spørg en ærlig økonom (hvis de findes) - og han vil sige at den SKAL være der, som en slags buffer. Husker da jeg var dreng ude i det vi kaldte rabarberkvarteret, masser af snyd og dovne typer der fiflede sig igennem tilværelsen med lidt hjælp fra kommunekassen. Nu stræber man så efter det helt fejlfrie og ærlige samfund, og i jagten på den utopi ligger der mange ofre i vejsiden. Husk at stikkeriet også bruges som chikane, mange er blevet slæbt igennem tjek og sagsanlæg samt inddragelse af hjælp som de var berettiget til. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 28/06-2014 06:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Nu er jeg nok lidt aeldre end JanH og jeg kommer ovre fra "heden". Der jeg voksede op var der ikke megen svindel og plat med sociale ydelser, saa det er ikke noget der der altid har foregaaet. Dengang soergede de flest folk for sig selv og deres familie og det var et meget lille faatal, som havde behov for offentlig hjaelp. Saadan har jeg levet hele mit liv, ogsaa nu, hvor jeg betaler mere i skat af min private pension end jeg faar i folkepensionens grundbeloeb. Selv om jeg derfor ikke ville kunne faa ret meget i folkepensions tillaeg, hvis det da var muligt med bopael i Thailand, saa synes jeg stadig at de nuvaerende regler er usympatiske for et land, som udadtil gerne vil vise at "vi er saa imoedekommende for alle der kommer til os", men sk--- paa os danskere som har tilladt os at tilbringe otiummet i et andet land end EU, af div. grunde. Den danske stat burde kunne finde en metode til at kontrollere de modtagere, som snyder de offentlige kasser for ydelser, min mening er at det er forkasteligt at snyde den faelles kasse, selv om reglerne er urimelige. Men alligevel kunne jeg ikke stikke nogen for denne slags svindel. God weekend Conrad |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/06-2014 08:36
|
Conrad skrev: Nu er jeg nok lidt aeldre end JanH og jeg kommer ovre fra "heden". Der jeg voksede op var der ikke megen svindel og plat med sociale ydelser, saa det er ikke noget der der altid har foregaaet. Dengang soergede de flest folk for sig selv og deres familie og det var et meget lille faatal, som havde behov for offentlig hjaelp. Saadan har jeg levet hele mit liv, ogsaa nu, hvor jeg betaler mere i skat af min private pension end jeg faar i folkepensionens grundbeloeb. Selv om jeg derfor ikke ville kunne faa ret meget i folkepensions tillaeg, hvis det da var muligt med bopael i Thailand, saa synes jeg stadig at de nuvaerende regler er usympatiske for et land, som udadtil gerne vil vise at "vi er saa imoedekommende for alle der kommer til os", men sk--- paa os danskere som har tilladt os at tilbringe otiummet i et andet land end EU, af div. grunde. Den danske stat burde kunne finde en metode til at kontrollere de modtagere, som snyder de offentlige kasser for ydelser, min mening er at det er forkasteligt at snyde den faelles kasse, selv om reglerne er urimelige. Men alligevel kunne jeg ikke stikke nogen for denne slags svindel. God weekend Conrad Godt indlaeg. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 28/06-2014 08:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Webmaster, Kro og Conrad, kan kun give jer ret I jeres synspunkter, men det lader mig ikke stå tilbage med en dårlig smag i munden, for jeg har helt klart samme mening som Webmaster.... Hvis der ikke var nogen forskel var der ingen snyd, ja sådan kan det jo meget nemt siges, og sådan skulle det også gerne være. Denne søde pige fra ambassaden ansat af den tidligere kontorchef fra pensionsstyrelsen.. Hun havde jo ikke meget at arbejde med, men hun gjorde en fejl, som jeg aldrig vil tilgive hende, og alligevel hun ringede til min dejlige kone, som blev helt paf over hendes spørgsmål, og helt klart sagde, at det måtte hun snakke med sin mand om... Det skal siges at jeg var blevet anmeldt af en eller anden fra Pattaya.. Det ved jeg 100 procent.... Denne søde kvinde som var på ambassaden vil vide om vi var gift, om vi levede sammen og alt andet... Da jeg så sagde at jeg fik højeste invalidepension her i Thailand og forklarede beløbet 1.235.00 dkr. Om måneden efter skat, ja så var der pludselig ikke mere at tale om... Webmaster.... Løsninger er og bliver som du siger ...... ENS PENSION uanset hvor du lever.... så skal folk jo ikke snyde, som de nu gør.... Vandango... Kan kun give dig ret... Mange dør for tidligt herude, ikke alle på grund af druk, men mange, men efter min undersøgelse i dette miljø, finder jeg det helt naturligt, for de fleste opgiver, hvis de ikke har formået at svindle med pensionen, hvilket jeg har fuld forståelse for... Heldigvis har jeg tænkt på denne, ja gud bedre sig sidste station inden døden.... så jeg og nu min unge kone... Vi vil alle overleve uden at snyde nogen... Håber i alle må få en god weekend.. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 28/06-2014 09:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Hugo skrev: Vi spenderede nogle timer paa det lokale skattekontor i gaar og i forgaars. Eftersom hustruen ikke har indtaegt skal hun heller ikke indsende selvangivelse, saa stopper det her og derfor kan de thailandske myndigheder ikke udstede et "no income statement". Det må da kan lade sig gøre, har da hørt fra flere at de har fået sådan en stykke papir derfra. Ved ikke om de er på siden her. Men ellers ring til skat.dk og fortæl dem du har prøve at få den, men uden held, og de vil måske sige så glem den. Da jeg ansøgte om min kone person fradrag her i år, ville de havde papir fra Thailandsk register omkring at konen bo på samme adresse som mig, Men da Thai jo ikke går og flytte adresse hver gang de flytte, og mange beholde den adresse i den blå bog de er register i, Ja så kunne jeg jo ikke frembringe det. Så jeg ringet hjem til skat.dk (ca 10 min kø inden jeg kom i kontakt med en medarbejder) og fik at vide, at det var lige meget. De ville så bare havde de 2 stk papir jeg sendte til min hjem kommune for at register vores ægteskab. Jeg ringet hjem til skat.dk 3-4 gange mere efter jeg har sendte de papir, og sidste gang den 06-06-2014 sagde han, okay, han ville lave mit nye skattekort nu pga han kunne se jeg havde ringet hjem en del gange, og mit nye skattekort var klar en time tid senere. Han forklaret at skat.dk pt er +3 måned bagud med at deres arbejde, og derfor det kan tage tid for folk, Men jeg fik mit pga jeg blev ved med at ringe til dem. Har en ven her nede der også er blevet gift i år, de skulle underskrive en tro og lov erklæring til skat.dk, de går og vente på svar pt. Så det er lidt forskelliget hvad skat.dk bede os om. Så næste pension udbetaling er med det nye fradrag for mig. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/06-2014 09:35
|
Bade-Dyr skrev: Hugo skrev: Vi spenderede nogle timer paa det lokale skattekontor i gaar og i forgaars. Eftersom hustruen ikke har indtaegt skal hun heller ikke indsende selvangivelse, saa stopper det her og derfor kan de thailandske myndigheder ikke udstede et "no income statement". Det må da kan lade sig gøre, har da hørt fra flere at de har fået sådan en stykke papir derfra. Ved ikke om de er på siden her. Men ellers ring til skat.dk og fortæl dem du har prøve at få den, men uden held, og de vil måske sige så glem den. Da jeg ansøgte om min kone person fradrag her i år, ville de havde papir fra Thailandsk register omkring at konen bo på samme adresse som mig, Men da Thai jo ikke går og flytte adresse hver gang de flytte, og mange beholde den adresse i den blå bog de er register i, Ja så kunne jeg jo ikke frembringe det. Så jeg ringet hjem til skat.dk (ca 10 min kø inden jeg kom i kontakt med en medarbejder) og fik at vide, at det var lige meget. De ville så bare havde de 2 stk papir jeg sendte til min hjem kommune for at register vores ægteskab. Jeg ringet hjem til skat.dk 3-4 gange mere efter jeg har sendte de papir, og sidste gang den 06-06-2014 sagde han, okay, han ville lave mit nye skattekort nu pga han kunne se jeg havde ringet hjem en del gange, og mit nye skattekort var klar en time tid senere. Han forklaret at skat.dk pt er +3 måned bagud med at deres arbejde, og derfor det kan tage tid for folk, Men jeg fik mit pga jeg blev ved med at ringe til dem. Har en ven her nede der også er blevet gift i år, de skulle underskrive en tro og lov erklæring til skat.dk, de går og vente på svar pt. Så det er lidt forskelliget hvad skat.dk bede os om. Så næste pension udbetaling er med det nye fradrag for mig. ![]() @Bade-Dyr - jeg har ikke taenkt mig at ofre en formue paa at ringe til SKAT. Hvis der kunne arrangeres en linie for folk der bor i udlandet vil det vaere helt fint, men det kan de sikkert ikke finde ud af. Jeg skal ogsaa aflevere et dokument at vi bor paa samme adresse. Ikke noget problem. Hun har hendes "Tabian Baan" og jeg har min. Ellers er der jo ogsaa lad os kalde det "Civilstandserklaeringen" som jo er et "Paa tro og love" dokument i sig selv, men som for en pensionist i Thailand er et fuldstaendigt ligegyldigt dokument, saa der burde ikke vaere nogen grund til at sende det. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 28/06-2014 09:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
hugobørge.... hvad er egentligt problemet... Du har fået det du skal have efter givne regler.... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/06-2014 09:43
|
Mukke skrev: hugobørge.... hvad er egentligt problemet... Du har fået det du skal have efter givne regler.... Jeg har blot ikke faaet hustrufradrag endnu som jeg beskriver. Det er problemet. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 28/06-2014 09:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Vel hugo. Jeg har ture some mobil, og igennem dem koster det 3 baht pr min til fast line i Danmark, og 8 baht pr min til mobil i Danmark. Og ved andre selskaber har stort samme priser. Men kan/vil du ikke bruge 50-100 baht på at snakke med skat.dk, så er det jo op til dig. Synes nu ikke det er nogle formue. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

in-gratis-arbejdstelefon-er-dyr.html