Se indlæg|
Er der noget positivt i et diktatur
|
|
| JanH |
Lagt på d. 05/07-2014 21:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 100 |
@Kim L.: Hvad med alt det importede ris fra Vietnam, Laos, Cambodia osv. der blev forvandlet til "Pledged Rice"? Læs lidt mere, grav lidt mere... ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 05/07-2014 22:21
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
JanH og Amagerdreng og andre, I skal altså debattere ordentlig herinde og uden personfnidder mv., så få nu stoppet det ævl og Jeres forsøg på at afspore debatten og siden. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/07-2014 22:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
JanH skrev: @Kim L.: Hvad med alt det importede ris fra Vietnam, Laos, Cambodia osv. der blev forvandlet til "Pledged Rice"? Det har ikke noget med svind at gøre. Det ville være stærkt overraskende, hvis der ikke var foregået en masse svindel, faktisk er det i mine øjne meget overraskende, at man ikke har fundet mere svind endnu i de undersøgte lagerhuse - lige med undtagelse af det ene med et stort svind. Mon ikke det meste snyderi er foregået med importeret ris og med forkert markering af riskvaliteter. P. S. Gider du og hugoboerge ikke nok at skrive mit fulde navn eller bruge efternavnet, når I skriver henvendt til mig? Vi har en bruger med navnet KimL, så det er lidt forvirrende, at I bruger det til mig. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2014 05:54
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: JanH skrev: @Kim L.: Hvad med alt det importede ris fra Vietnam, Laos, Cambodia osv. der blev forvandlet til "Pledged Rice"? Det har ikke noget med svind at gøre. Noget har det da med svind at goere. svindEL Det ville være stærkt overraskende, hvis der ikke var foregået en masse svindel, faktisk er det i mine øjne meget overraskende, at man ikke har fundet mere svind endnu i de undersøgte lagerhuse - lige med undtagelse af det ene med et stort svind. Mon ikke det meste snyderi er foregået med importeret ris og med forkert markering af riskvaliteter. P. S. Gider du og hugoboerge ikke nok at skrive mit fulde navn eller bruge efternavnet, når I skriver henvendt til mig? Vi har en bruger med navnet KimL, så det er lidt forvirrende, at I bruger det til mig. Der er 1800 varehuse der skal kontrolleres, saa noget af en opgave. Indtil videre har kontrollen vaeret i sving i 3 dage. Her er saa fra Bangkok Post i dag. http://www.bangko...nspections Her er saa en stribe omhandlende rice pledging scheme. Her er underholdning til hele soendagen. http://www.bangko...e+pledging |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 06/07-2014 08:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Ludvigsen kan da kun give dig ret i at de 90.000 tons der nu er snydt for i de få undersøgte varehuse, da ikke lyder af meget, men jeg kan da godt blive bare lidt bekymret for hvor få der undersøgt... Som generalen sagde denne morgen på thailandsk TV og nu er de blevet så smarte med engelske undertekster, ja så er dette kun begyndelsen med disse 90.000 tons i snyd.. Ludvigsen mener da det er mange tons, men måske har vi ikke samme mening om tons... ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2014 09:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Det er mange tons, og det er især en stor procentdel. Men bemærk, at det er i et enkelt lager. Svindet har været ekstremt lille i de andre undersøgte lagre. For øvrigt: Jeg forsvarer på ingen måde snyd og bedrag, og der har sikkert været temmelig meget af den slags - det ville være underligt andet, når vi snakker om Thailand. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2014 12:26
|
https://www.faceb...nt_count=1 Mount Rice Pledging Scheme. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2014 12:32
|
https://www.faceb...=3&theater EU og diktaturer ! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/07-2014 05:48
|
Er der noget positivt i et diktatur ? er titlen paa denne traad. Jeg tillod mig at koere lidt af sporet i en anden traad omkring koerekort osv. Jeg undskylder mange gange. Lad os sige det paa den maade at man er sluppet af med et diktatur styret fra Abu Dhabi og/eller Hong Kong. Et diktatur som var "demokratisk" valgt ved lovning af bl.a rice pledging, tablets, tax reduction on car purchase, tax reduction on house purchase osv osv. Dette demokratiske diktatur troede at fordi man havde flertal kunne man goere hvad man havde lyst til og skalte og valte med skatteborgernes penge. Med amnesti forslaget gik det saa galt og saa startede balladen. Som situationen er i Thailand idag saa er stoerstedelen af befolkningen godt tilfredse med at militaerkuppet fandt sted eftersom der hoejst sandsynligt ville vaere startet en blodig borgerkrig. Der bliver ryddet rigtig godt op indenfor diverse regeringsinstanser, ministerier, DSI, politi osv. Men her er lidt fra Bangkok Post i dag: Nedenstaaende opsummerer ganske godt omkring rice pledging samt de opgaver som politiet skulle have kastet sig ud i for lang tid siden: http://www.bangko...ring-speed Total omstrukturering af DSI: http://www.bangko...tructuring Motorcykel taxi mafia: http://www.bangko...s-go-green Rice pledging fraud: http://www.bangko...s-of-fraud Lotteri mafiaen: http://www.bangko...e-numbered Nedgradering af Thailand (Trafficking in Persons Report): Paa trods af advarsler i tidligere rapporter om en eventuel nedgradering gjorde den "demokratisk" valgte regering intet som helst. Nu kigger militaeret paa problemet og har opfoert 7-8 one-stop centers til registrering af arbejdere fra nabolandene. Naar man laeser om alt det her saa er det lidt svaert at mene at Thailand er under et "diktatur". Thailand er i gang med en oprydningsproces og det er der vel ingen af forum deltagerne her der kan have noget at indvende imod ? Vi var inde i Bangkok til Sunday brunch i gaar og restauranten paa hotellet var fully booked i modsaetning til tidligere hvor der var 50% ledigt. Sutheps besaettelse har nok vaeret aarsag hertil eller ogsaa har folk vaeret bange for at faa en bombe smidt i hovedet. De gange vi har vaeret inde i Bangkok har vi endnu ikke set eller moedt en militaerperson og for den sags skyld heller ikke i Samutprakan. |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 07/07-2014 09:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 100 |
Man kan sige at tidligere var det et rødt diktatur, nu er farven skiftet til grøn! hugoboerge, du har boet i TH mange år, hvem styrer lotto? http://bangkokpos...e-numbered En læser i BP har følgende kommentar, som jeg synes er ret interessant: "the outcome of the lottery situation will show exactly who has the power in Thailand .....and I bet it wont be the military" Gad vide hvem det kan være? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/07-2014 10:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
hugoboerge skrev: Det maa da vaere et helt klart ja at det er forbudt for boern at komme med valgflaesk saa som rice pledging scheme. Der er da ikke noget fornuftigt menneske som kan indse at et saadant scheme er godt for landets oekonomi. Pris 50% over verdensmarkedsprisen - lagrene bugner - risen raadner op - korruption har haft kronede dage med at indfoere ris fra andre lande osv osv osv. Jeg ved godt at der har været meget postyr omkring rice pledging scheme og mange herinde og på andre thai relaterede fora har udråbt det som det værste nogensinde. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det har været behandlet forkert og at der har været korruption indblandet i hele den sag. Men når alt kommer til alt er der jo blot tale om landbrugsstøtte, det kender vi også til i EU og USA. Problemet var blot at det blev udført på en forkert måde. Da det blev vedtaget var prisen på fødevarer stigende på verdensmarkedet og jeg mistænker at regeringen havde troet at de kunne tjene på det. Derfor indførte man et system som lidt lignede det EU brugte tidligere med støtteopkøb. Thailand valgte bare at købe det hele og lægge det på lager i stedet for det der havde været fornuftigt, nemlig at det var blevet solgt med det tab man nu kunne forvente. Jeg ser ikke noget stort problem i at man som land vælger at støtte en befolkningsgruppe gennem landbrugsstøtte. Eneste problem var modellen de valgte og så de politiske modstanderes blokade af regeringen som gjorde de ikke kunne betale pengene. Tablets for schoolchildren ? - helt til grin. Hvorfor dog det? min datter har her i Danmark været en del af et forsøg med ipad i undervisningen. Det var min overbevisning at det faktisk fungerede rigtigt godt. Det er kun til grin hvis det ikke benyttes fornuftigt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/07-2014 11:21
|
TomDK skrev: hugoboerge skrev: Det maa da vaere et helt klart ja at det er forbudt for boern at komme med valgflaesk saa som rice pledging scheme. Der er da ikke noget fornuftigt menneske som kan indse at et saadant scheme er godt for landets oekonomi. Pris 50% over verdensmarkedsprisen - lagrene bugner - risen raadner op - korruption har haft kronede dage med at indfoere ris fra andre lande osv osv osv. Men når alt kommer til alt er der jo blot tale om landbrugsstøtte, det kender vi også til i EU og USA. Problemet var blot at det blev udført på en forkert måde. Da det blev vedtaget var prisen på fødevarer stigende på verdensmarkedet og jeg mistænker at regeringen havde troet at de kunne tjene på det. Derfor indførte man et system som lidt lignede det EU brugte tidligere med støtteopkøb. Thailand valgte bare at købe det hele og lægge det på lager i stedet for det der havde været fornuftigt, nemlig at det var blevet solgt med det tab man nu kunne forvente. Jeg ser ikke noget stort problem i at man som land vælger at støtte en befolkningsgruppe gennem landbrugsstøtte. Eneste problem var modellen de valgte og så de politiske modstanderes blokade af regeringen som gjorde de ikke kunne betale pengene. Brugen af ordet "blot" virker som om det er mindre vaesentligt. Det der er sket er simpelthen en katastrofe uden sidestykke og det var Thaksin's ide og saa en overpris paa 50-60%, fuldstaendig vanvittigt. Det er muligt at verdensmarkedspriserne paa foedevarer var for oppegaaende, men med en stigning paa 50-60% paa verdensmarkedet var der mange der maatte gaa sultne i seng. Nu kommer det vaerste udsagn "de politiske modstanderes blokade af regeringen som gjorde de ikke kunne betale pengene". TomDK du har vist ikke fulgt med i timen. Pengene til risboenderne var forfaldne til betaling allerede FOER de politiske modstandere begyndte at roere paa sig. Saadan er det. Tablets for schoolchildren ? - helt til grin. Hvorfor dog det? min datter har her i Danmark været en del af et forsøg med ipad i undervisningen. Det var min overbevisning at det faktisk fungerede rigtigt godt. Det er kun til grin hvis det ikke benyttes fornuftigt. Ang tablets - saa er der nok forskel paa hvordan man griber tingene an naar man sammenligner Danmark og Thailand og det goer sig gaeldende i mange situationer. Tablet scheme blev kritiseret godt og grundigt fra starten af. Der var mange aarsager til det. 1. Laererne skulle saette sig ind i brugen 2. Software skulle der soerges for 3. I skolerne findes der ikke wi-fi eller skal vi sige infrastrukturen var og er endnu ikke i orden 4. I mange landsbyer findes der endnu ikke electricitet, saa tablets kan ikke lades op hjemme og man kan blive ved og ved. De tablets der saa er blevet indkoebt er det billigste stads man finde produceret i Kina og mange af dem har ikke fungeret. Man har proevet paa at lave et centralt reparationscenter, men det gik vist heller ikke saerlig godt. Nogle tablets til 2. aars eleverne er kommet med 1. aars pensum. Lad os sige det har ikke vaeret nogen success og derfor er det godt at militaeret har slaaet bremserne i. Vores barnebarn gaar nu i 4. klasse men har endnu ikke set skyggen af en tablet. Nu har han en iPad saa jeg tvivler paa at han ville droemme om at bruge en lousy tablet fra Kina. Det er derfor jeg mener det er "helt til grin" og igen spild af skatteydernes penge. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/07-2014 11:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Vi har tons vis af smartphones, Samsung tablet og mærkevare bærbare. Enten ødelægger børnene dem, eller også brænder de af i varmen. Sidstnævnte er det største problem. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/07-2014 11:44
|
vandango skrev: Vi har tons vis af smartphones, Samsung tablet og mærkevare bærbare. Enten ødelægger børnene dem, eller også brænder de af i varmen. Sidstnævnte er det største problem. Det er nok rigtigt Vandango - men det var vist ikke rigtig noget med "diktatur" at goere. Jeg er maaske lidt gammeldags for jeg har kun en "dumb" phone. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/07-2014 11:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Det er rigtigt, men deler du billige tablets ud til skolebørnene, vil lortet brænde sammen stille og roligt. Min hustru er meget påpasselig med at have blæsere kørende, både fra side og fra bunden. Vi har så meget nyere it-skrot nu, at hvis jeg monterer det på fødderne med lædersnører, kan jeg gå fra Frederiks håb til Thule, uden at få kolde tæer. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/07-2014 12:02
|
vandango skrev: Det er rigtigt, men deler du billige tablets ud til skolebørnene, vil lortet brænde sammen stille og roligt. Min hustru er meget påpasselig med at have blæsere kørende, både fra side og fra bunden. Vi har så meget nyere it-skrot nu, at hvis jeg monterer det på fødderne med lædersnører, kan jeg gå fra Frederiks håb til Thule, uden at få kolde tæer. ![]() Jeg ved ikke om de braendte sammen men det var noget billigt l... og der er garanteret nogen i undervisningsministeriet som har scoret kassen. Men nu kom disse tablets jo fra Kina saa maaske har de vaeret en del af den G2G deal som Thailand havde med Kina ifm rice pledging scheme. Det er en joke for den deal eksisterede slet ikke altsaa G2G ris delen. Det var noget der blev naevnt for at pacificere folk men det havde ikke noget paa sig. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 12/07-2014 20:37
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
[img]http://billedeupload.dk/images/DY5Cy.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://billedeupload.dk/images/9ckXq.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 24/08-2014 13:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Conrad skrev: Jeg har lige flyttet en del indlæg fra en anden tråd til denne. Den omhandlede kørekort men havde efterhånden bevæget sig i politisk retning. Admin Du skal ikke tvivle saa meget JanH, Generalen har allerede naaet meget, mange strande er allerede renset for liggestole, parasoller, barer osv. Proev at se i Phuket Gazette og Phuket News. Oprydning i taxa/tuk tuk og ogsaa korruptionen i forbindelse hermed. Conrad Ja der blev skrevet noget om det den anden dag på Danske nyheder. http://www.b.dk/r...ds-strande |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/08-2014 14:03
|
Sukhumvit Road var igaar totalt ryddet for gadesaelgere. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 24/08-2014 14:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Tjekkede du nu også hele strækningen på 400 km?? ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.