Se indlæg|
forberedelseskursus til Danmark.
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/02-2006 22:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
clydehaumann skrev: Naar jeg saa har spurgt om hvorfor de sagde ja til at flytte til Danmark I foerste omgang har svaret for det meste vaeret for at tjene penge saa de kunne hjelpe familien. Spurgt om det ikke var forde de elskede deres man dog gerne ville vaere sammen med ham, har svaret naesten altid vaeret et: Jo, men….ogsaa for at hjelpe familien. . Såååeh, kan vi lære det. Nu ved vi hvorfor vores koner bor her. rinpoche |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 10/02-2006 02:16
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Men det er bare noget møj for dem som ikke bor i bangkok De har jo problemer med at kunne deltage i sådan et arrangement Da de jo som regel har et job se skal passe i thailand og måske bor langt væk.... Saaledes skri9ver Bamse i et indlaeg her i traaden. Ja det er selvfoelgeligt et problem, men nogle af de deltagere vi har i oejeblikket har saa valgt at flytte naermere kurset for at kunne deltage. Der er idag 5 deltagere paa holdet. Af disse har de 2 valgt at flytte bopael saaledes at det blev muligt for dem at deltage. En flyttede fra den modsatte ende af Bangkok den anden fra Korat. Dette viser at der er en klar forstaaelse for vigtigheden i at forberede sig paa at skulle flytte. Vi er selvfoelgeligt behjelplige med at finde noget at bo i til en rimlig pris ligesom vi er parate til at hjelpe med andre praktiske opgaver der maatte komme op. Er der nogen der vil have en snak om dette er mit SKYPE navn clydehaumann og alle er velkommen til at ringe. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/02-2006 11:44
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Dav Clyde Ja se det var da dejligt at høre at nogen vil flytte for at bruge det kursus,,,Jeg håbede lidt på den reaktion fra dig fordi så kan folk se at det er muligt at kunne deltage bamsen Så folkens få jeres piger ud af stolen og i skole ![]() det kan godt betale sig,,,,,,, |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 03/03-2006 21:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hmm,- Hvis man ikke kan tale om alt med sin kærste / kone og ønsker at isolere vedkommende samt ikke kan lide når hun rydder op i ens tøj,- hvorfor så være sammen. Personligt foretrækker jeg selv at forberede min kæreste på alle de grumme ting hun kan forvente når først hun er kommet til Danmark. Desuden får hun lige 3 måneder til at kigge på de nye omgivelser og kan jo så derfra vuderer om det er noget eller ej at vende tilbage til. Måske skulle i lave et kursus for nogle af de mænd som er omtalt. Men aligevel pøj pøj. ![]() |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 03/03-2006 23:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Zombie Nu kunne det jo godt være din kæreste/kone havde behov at høre fra andre hvordan det er i Danmark også inden hun kommer på de 3 mdr. ophold. Jeg tvivler på at dine oplysninger vil være objektive, da du jo meget gerne vil have hende herop. Hvis hun derimod kunne få lidt oplysninger fra herboende thaier kunne det være en fordel. Og det ville ikke mindst være en kæmpe fordel hvis kun kunne bare en lille smule af sproget så hun ikke behøver at føle sig isoleret Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 03/03-2006 23:29
|
|
Kimpil Nu forholder det sig således at hun allerede har fået fortalt meget om Danmark både af mig men også fra en venninde som har været på besøg her i vores sneomblæste land. Jeg kan ikke få øje på det intilligente i at fortælle usandheder om forholdende, kulturen eller leve standardten her i danmark hvad godt skulle der dog komme ud af det? Igen må jeg foreslå et kursus til mænd der kunne finde på sådant. Ps. Hun kan også sige "skat jeg elsker dig" på flydende dansk, det er godt nok til en turist, det er ihvertfald mere Thai end jeg talte første gang jeg var i Thailand. Men skal vi nu også til at have et kursus før vi rejser på ferie ![]() |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 03/03-2006 23:42
|
|
Det kunne være en fin ide med sprogundervisning inden afrejse hvis en thai vil tage fast bopæl her i landet, det ville give et forspring når vedkommende kom på sprogskole, nu går jeg ud fra at der er tale om en frivillig deltagelse uden point system og eksamener der skal beståes for at få et visum. Desuden mener jeg at et netværk her i danmark til andre Thaier er mere vigtigt end at kunne sige "rød grød med fløde" når man kommer her som turist, ellers kan føelsen af isolation nok godt dukke op aligevel. Men et godt initiativ og nogle vil sikkert gerne lære lidt dansk, så pøj pøj |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 04/03-2006 08:02
|
|
Det er jo netop ideen, at det omtalte kursus henvender sig til personer der agter at tage varigt ophold i Danmark
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 04/03-2006 09:21
|
|
Jeg tvivler på at dine oplysninger vil være objektive, da du jo meget gerne vil have hende herop. Hvis hun derimod kunne få lidt oplysninger fra herboende thaier kunne det være en fordel. Det er jo netop ideen, at det omtalte kursus henvender sig til personer der agter at tage varigt ophold i Danmark Nu tillader jeg mig at stille spørgsmålstegn ved kursuset af interesse og ikke for at hakke ned på nogen. Hvis der foregår andet end sprogundervisning, foregår introduktionen til danmark så bygget på erfaringer fra København eller er der en bred geografisk dækning af hvordan vi lever her i Danmark? Findes der en beskrivelse af hvad kursisterne lære? Er underviserens forhold til danmark præget af at han / hun ikke længere bor her samt vedkommenes politiske overbevisning, SF og Dansk Folkeparti har ihvertfald forskellige syn på tingende i Danmark. Hvordan kan "herboende Thaier" fortælle noget om Danmark, hvis de bor i Danmark kan de vel ikke undervise nogen i Thailand, er der tale om lokale Thaier ved de vel ikke noget om Danmark og til sidst er der tale om en Thai som har boet i Danmark på et tidspunkt vil introen til Danmark jo blive begrænset til vedkommenes personlige gode/dårlige oplevelser. Ja undskyld at jeg er så kritisk og stiller spørgsmål men hvis det er et seriøst kursus er det måske af interesse. Men før jeg kunne finde på at sende nogen derhen skal alle kort lige en tur op på bordet. Kursusprogram/indhold, gebyr, målsætning, ect. |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 04/03-2006 10:14
|
|
I vore dage er der jo mange måder at kommunikere på - f.eks kunne man tale sammen på Skype. Det gjorde vi da vi havde søndagsskole i søndags og talte med Clyde i Bangkok. Med hensyn til indhold og så videre tror jeg ikke det kører så stringent endnu. Jeg kan kun bidrage med mine personlige erfaringer, da min kæreste går til undervisningen i Bangkok. Hun er meget glad for undervisningen og har fundet sig nogle fine veninder som hun er meget glad for. Hovedvægten lige nu ligger på det sproglige, da Clyde gør det i sin fritid. Hun får undervisning 3 gange om ugen á 2 timer. Hun er endda flyttet, så hun bor på et værelse lige over for Nielsen's hjem hvor undervisningen foregår. Jeg synes det er et godt initiativ og er spændt på det videre forløb. Jeg kan i hvert tilfælde se mange fordele ved idéen og selvfølgelig kræver det også noget af os mænd. Så måske er dit forslag om lidt undervisning til den danske kæreste ikke så dårlig ![]() Kim PS Det er også derfor jeg går i søndagsskolen i København - her lærer jeg lidt thai og lærer af andres erfaringer og bliver lidt klogere på Thailand og kulturen Redigeret af Kimpil d. 04/03-2006 10:17 Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Healer |
Lagt på d. 04/03-2006 11:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
En fin tråd, der får mig til at mindes HVORFOR jeg loggede mig ind på DTW i sin tid... noget seriøst, godt og brugbart! Mindes en tråd hvor bl.a. bogen "Thailand Fever" blev nævnt, og jeg oversættede et lille stykke af den: http://www.paiboo...shing.com/ """Et Thai-Vest forhold er ikke for alle. Hvis du ikke er klar til at åbne dit hjerte og sjæl til en verden der har et anderledes syn på mange ting end dine indgroede mønstre, eller hvis du ikke er klar til at foretage kompromis som beskrevet i bogen, så fortsæt ikke med at udvikle dit forhold. I det lange løb, vil det være bedre for jer begge at stoppe nu. På den anden side, hvis du mener du er villig, klar til at nyde en "tvær"-kulturel oplevelse der overgår din vildeste fantasi - så fortsæt.""" Min kæreste og jeg hyggede os over de spørgsmål og i særdeleshed de svar vi fik frem når vi brugte bogen. Godt nok har bogen sine udgangspunkter i turiststeder, men nuvel... Tag det du kan bruge og lad resten ligge. Nu er vi jo ikke ens, og selv om hver især vil have kærlighed, så har den mange ansigter. Der er en gammel historie om en Kejser der fanger en nattergal og putter den i bur så den kan sidde og være smuk og synge for ham - men langsomt forsvinder det smukke hos fuglen og den glade fuglesang dør ud fordi den sidder i bur og ikke kan noget.... Et glad og frit menneske har mulighed for at give det tilbage som det selv er - et menneske der er isoleret og ensom har ikke andet end dét at give tilbage.... Frygten for at misten sin kæreste/kone har netop den egenskab, at frygten bliver til virkelighed og skaber et helvede undervejs. Mange af de forhold jeg kender til som holder, er baseret på tillid til hinanden... Svært, men tror det kan lade sig gøre... Healer Hejsa Healer Jeg lavede lige din henvisning om til et link bamsen Redigeret af d. 04/03-2006 22:56 ______________________________________________________
- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...! ______________________________________________________ |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 04/03-2006 12:20
|
Kaere Zombie. Laeser du det foerste indlaeg i denne traad tror jeg du faar svar paa en del af de spoergsmaal du stiller. Det er ikke meningen at det er Thaier der skal undervise. Undervisningen vil blive foretaget af profecionelle undervisere der er vel kendte med det omraade de skal undervise i. Hovedvaegten vil selvdoelgeligt blive lagt paa Dansk undervisning da det er der det umiddelbare behov ligger, men derudover vil oekonomi, arbejdsforhold, dansk madlavning, brug af computer samt relevant lovgivning indgaa i undervisningen. MVH Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 05/03-2006 18:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Jeg gik ind på thai i danmark for at starte et emne om forberedlse for ophold i DK og så at der var en igang ![]() Hvis jeg fandt en kærste Bangkok kunne det værer en god ide med den kursus men min ide går på at vi på DTW fik stykket et standart brev sammen. Jeg syndes at vi skal starte med folk poster nogle forslag om stort og smårt om at leve og bo i Dk eks. kultur,leve standart,systemet, fammilie,thai venner,mad,verjret OSV. Så kan vi EVT. lave et debat over forslagne og så håber jeg på at der en der kan formaleret på Thai et brev om hvad vi dansker menner de bør vide og går ind til, ved at flytte til Dk. Det kunne også værer godt hvis nogle vil ulejlige konerne om lave et brev om hvordan de oplever opholdet her DK og om hvordan de oplevet at komme her til landet som kunne lægges sammen med. Envider hvis det bliver til noget kunne værer rart hvis man kunne printe brevet ud her på DTW og vi der skal på "scorer jagt" eller har fundet den udkårne kan give vedkommne brevet. Jeg ved godt at det er meget induvel hvordan det vil værer at flytte DK fra Thailand men jeg syndes ikke det gør noget at det er meget genarel så kan folk selv tilægge noget eller trekke fra. Jeg har før prøvet at fortælle lidt om livet i dk til det lingerner barer et stort spøgesmålteng barer det med de firer årstider. barer sproget kan værer en bariaer til at forstå. Sæt igang ! |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 05/03-2006 22:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Nu skal man jo heller ikke gøre det til en sygdom, det med at tage til DK. Det minder mig efterhånden om det samme som at føde et barn, det er jo næsten også blevet til en sygdom i dag. Råd og vejledning er selvfølgelig godt.........meeeeeen ! Med venlig hilsen Suk............ ![]() At drage egne erfaringer kan jo også være godt, det er jo mennesker vi taler om og ikke rådne æg............. TAK !
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 06/03-2006 08:42
|
Kaere Suk. Selvfoelgeligt er det ikke en sygdom at flytte til Danmark, men det bliver det hurtigt for mange naar de finder ud af at der ikke var ret meget der var som de var vant til. Det kan vaere en grim forskrekkelse at faa for mange blot at opleve at vil man spise maa man sgu selv lave det. Er man forberedt vil det hele komme til at gaa meget nemmere. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/03-2006 09:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Clyde ! Jeg kan ikke være mere enig, men det jeg mener er, at pigen også selv skal drage nogen erfaringer istedet for at blive sat i en osteklokke og alt bliver ordnet for hende. Selvfølgelig skal vi hjælpe så godt vi nu formår. Min X-Kæreste i DK " TH " havde boet i DK i 5/6 år før jeg mødte hende og hun kunne ikke engang finde ud af at tage en ganske alm. bybus, da hun ikke var vant til at gøre noget selv. ( måske hun ikke måtte for X manden ) For lidt eller for meget = en balancegang Det med at lære lidt sprog og lidt om Danmark før pigebarnet begiver sig langt væk fra familie og egen kultur, det kan jeg da kun bifalde, da hun så kan sige fra, hvis hun skulle falde i kløerne på et rigtigt dumt svin, som der jo desværre også er nogen af... ![]() Mvh. Suk............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/03-2006 13:38 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 06/03-2006 15:36
|
Hej Suk. Det er lige det det drejer sig om. Naemlig at give pigen et redskab som goer at hun er istand til at drage sine egne erfaringer. Hun skal ikke saettes i en osteklokke, hun skal laere at se, fornemme og stille spoergsmaal ved det hun ikke forstaar. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/03-2006 18:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det kunne også værer godt hvis nogle vil ulejlige konerne om lave et brev om hvordan de oplever opholdet her DK og om hvordan de oplevet at komme her til landet Absolut og hvorvidt de overhovedet ville anbefale andre at komme hertil. Der er en pris at betale for at komme hertil for at få en på mange måder nemmere tilværelse, og spørgsmålet er om de vil være beredte til at betale den pris, og hvad den konkret går ud på. rinpoche |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 09/03-2006 21:52
|
|
Hej igen Jeg læner mig op ad Suk`s holdning og sidder stadig tilbage og tænker på om det ud over at være et sprogkursus også er en slags skræmme kursus? Er livet da så meget lettere i Thailand, der er selvfølgelig flere Thai`er,- det ved jeg godt. Jeg har været så heldig at få en billet og skal til Bangkok for at være med til at fejre Songkran og vil da gerne kigge forbi sammen med "konen" for at få en lektion og et on site indtryk. Hvis du ellers invitere, clydehaumann, så ses vi der. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 10/03-2006 01:44
|
Hej Zombie. Skræmme kursus? Hvordan kan du fog faa den tanke? Det der taenkes paa er et kursus der vil goere overgangen fra Thailand til Danmark nemmere ved at give parterne redskaber til at loese de problemer der maatte opstaa. Og selvfoelgeligt er du og alle andre velkomne til at komme forbi og se hvad det er vi laver. Bare skriv en mail eller en PB saa skal du faa at vide hvor vi er. MVH Clyde. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.